آخرین اخبار

جواني كه تنها 6 روز براي زنده ماندن زمان دارد حوادث

جواني كه تنها 6 روز براي زنده ماندن زمان دارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - جانـم را بخـريد!

شايد مرگ، اين بار شكست بخورد. سهيل اما اميدوار نيست.كابوس‌ها امانش نمي‌دهند.چوب خط مي‌كشد روي ديوار ندامت و جهل كودكي‌اش در انتظار مرگ. حالا اولياي دم گفته‌اند كه رضايت مي‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350ميليون تومان براي «حق‌المصالحه» نياز است و جمعيت امام علي (ع) متعهد شده تا 250 ميليون تومان آن را با کمک خيرين تهيه کند. 250ميليون براي نجات جان جواني از مرگ. براي آنكه طناب دار نپيچد دور گلوي آرزوها و فرداهاي پسرك.

«سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ گلدون رو تقديم مي‌كنم، هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه به شماره حساب درج شده در عكس ... مي‌دونم كه شرمسارم نمي‌كنين» اين آخرين پست محسن چاووشي است.پستي براي نجات يك زندگي؛براي رهايي از كابوس مرگ. تنها 6روز باقي مانده.6 روز براي تمام شدن اين كابوس.پاياني سفيد يا سياه. كابوسي كه حالا 5 سال است مهمان مداوم شبانه‌هاي پسري در كنج سلول تنهايي و ندامتش شده است. پسركي كه روزي كه پا به سلول گذاشت 15 ساله بود بدون تصور روشني از آينده و امروز بيست‌ساله است و دندان به دندان مي‌سايد در انتظار مرگ. يك بار تا پاي چوبه دار رفته است. دوماه پيش بود.

11 شب خبر داده‌اند كه فردا روز اعدام است و همه‌چيز تمام خواهد شد. آمبولانس آمده،ماشين آتش‌نشاني در محل حاضر شده و همه خيال كرده بودند كه ديگر كار تمام است .روز اعدام برگه‌اي در پرونده‌اش گم مي‌شود و به علت نقص پرونده باز هم اعدام عقب مي‌افتد. باز هم اميدي جوانه مي‌زند. شايد مرگ، اين بار شكست بخورد. سهيل اما اميدوار نيست.كابوس‌ها امانش نمي‌دهند.چوب خط مي‌كشد روي ديوار ندامت و جهل كودكي‌اش در انتظار مرگ. حالا اولياي دم گفته‌اند كه رضايت مي‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350ميليون تومان براي «حق‌المصالحه» نياز است و جمعيت امام علي (ع) متعهد شده تا 250 ميليون تومان آن را با کمک خيرين تهيه کند. 250ميليون براي نجات جان جواني از مرگ. براي آنكه طناب دار نپيچد دور گلوي آرزوها و فرداهاي پسرك.

ماجرا از چه قرار بوده است؟

سهيل 15 سال داشت و چوپاني مي‌کرد و براي محافظت از گله، همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتي مي‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همديگر را تهديد مي‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پيش سهيل مي‌روند و سهيل که فکر مي‌کند براي کتک‌کاري و دعوا آمده‌اند حسابي مي‌ترسد و براي همين از سلاح خود استفاده مي‌کند و بعد هم... بعد از حادثه، سهيل که حسابي ترسيده آن‌قدر در عالم بچگي بوده است که به جاي آنكه فرار کند مي‌رود در خانه و پنهان مي‌شود و منتظر مي‌ماند که دستگيرش کنند. حالا از آن روز پنج سال مي‌گذرد و سهيل در زندان مرکزي است و هر روزش با اين كابوس گذشته كه از پنجره كوچك سلولش به مرگ سلام دهد يا زندگي؟ حالا شمار اين روزهاي انتظار رسيده به عدد 6. اگر حق‌المصالحه جور نشود؟ تمام؛سهيل اعدام مي‌شود.

تلاش براي نجات زندگي سهيل

جمعيت امام علي مسئوليت جور كردن «وجه المصالحه» سهيل را برعهده گرفته است. هركاري كه توانسته‌اند كرده اند در اين 5سال براي نجات جان سهيل و حالا رسيده‌اند به آخرين راه.مرگ هم بيكار ننشسته در اين مدت.ايستاده در چند قدمي سهيل و هرروز يك قدم به او نزديك‌تر مي‌شود. امروز فقط 6 قدم فاصله دارد تا سهيل. پسر كم‌حرفي كه آن قدر مثبت و مودب است که مشاورين روانشناس جمعيت امام علي (که چندسالي هست در کانون با بچه‌ها کار مي‌کنند) و همچنين مشاورين کانون، اعدام احتمالي سهيل را يک فاجعه مي‌دانند که نبايد اتفاق بيفتد. شرايط روحي سهيل اين روزها اصلا خوب نيست. ازکانون براي اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذايي که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ريخته است که جز اشک و استرس کاري برايش نمانده. اميدي به زندگي ندارد.شب ها كه اشك چشمانش خشك مي‌شود از ترس و دلهره شايد ياد روستا‌ي‌شان مي‌افتد در كرمانشاه.5سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. 5 سال است كه آسمان پرستاره روستايش، جايش را داده به سقف سلول كوچكش.5سال است كه امروز و فردا مي‌كند براي مرگ.5سال است كه طناب مرگ خجالت مي‌كشد از پيچيدن دور گردن روياهاي پسرك 15 ساله چوپان. سهيل اما كاسه صبرش سر آمده.نااميدي رخنه كرده در دل روياهايش.ترس، طناب شده دور گلويش. به سختي نفس مي‌كشد و منتظر مرگ است. روز مي‌شمارد؛يك،دو،سه.. و امان از روزي كه اين شماره‌ها برسد به 6.

شماره حساب کمک به سهيل

مددكاران جمعيت امام علي اما اميدوارند،اميدوار ومنتظر براي نجات سهيل. شماره کارت 610433798176708٨ به نام جمعيت امام علي را اعلام كرده اند براي كمك. *730*30# نيز براي پرداخت از طريق موبايل. مددكاران تند تند موجودي مي‌گيرند،روز مي‌شمارند براي نجات جواني سهيل.به هركه توانسته‌اند رو زده‌اند كه شايد اين بار روي مرگ كم شود.محسن چاووشي كه آمد،حالا نجات سهيلي كه در آسمان اين روزهايش حتي يك ستاره نيست، نيازمند حضور مردم ،هنرمندان و طرفداران ستارگاني است كه به محبوبيت خود مي‌بالند.طرفداراني كه اگر بخواهند و اگر همت كنند جان و جواني سهيل از مرگ نجات مي‌يابد. خدا كند كه بشود،خدا كند كه مرگ اين بار از رو برود.خدا كند كه همه همت كنيم و اين بار بشود....

منبع: روزنامه قانون



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت