آخرین اخبار

تا زمان فوت هاشمي به دنبال کنار زدن روحاني بودند سياسي

تا زمان فوت هاشمي به دنبال کنار زدن روحاني بودند

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري دانشجو، حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري نماينده مردم قم و رئيس کميته هسته‌اي مجلس شوراي اسلامي درباره جايگزين اصلاح‌طلبان براي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال 966،‌ اظهار داشت:‌ جريان طرفدار آقاي روحاني که جريان‌هالي مختلف اصلاح‌طلب بودند امروز نسبت به راي آوري روحاني دچار ترديد جدي هستند.

وي افزود: از طرفي هم اصلاح‌طلبان امکان اينکه جايگزين مناسبي براي روحاني پيدا کنند وجود ندارد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي همچنين تصريح کرد: تا قبل از ارتحال آقاي هاشمي رفسنجاني،‌ اصلاح‌طلبان بيشتر به دنبال پيدا کردن جايگزين براي روحاني بودند؛ چون معتقد بودند کسي در مجموعه هست که با يک شيخوخيت و فصل‌الخطاب بودن اختلافات درون اصلاح‌طلبان را حل مي‌کند.

*اصلاح‌طلبان پس از ارتحال هاشمي رفسنجاني دچار چالش شدند/ اين طيف فعلا گزينه مطلوبي ندارد

وي بر همين اساس اضافه کرد:‌ ولي بعد از ارتحال هاشمي رفسنجاني، اصلاح‌طلبان مقداري دچار چالش شدند و احساس مي‌کنند اگر به اختلافي برخورد کنند و گزينه‌اي معرفي کنند و بعد به دلايلي روحاني يا گزينه کنار او کنار نرود و در ميدان بمانند، دچار مشکل خواهند شد؛‌ لذا در اين فکر هستند که چگونه مي‌توانند مسئله آقاي روحاني را حل کنند که هم اميد به راي آوري او داشته باشند و هم اينکه اتحاد حفظ شود.

ذوالنوري ادامه داد:‌ فعلا وضعيت اصلاح‌طلبان به گونه‌اي است که گزينه‌اي ندارند. چند گزينه مانند آقايان عارف،‌ پزشکيان،‌ جهانگيري، ظريف مطرح است که فعلا به توافقي نرسيدند و اکنون کشمکش ببين آنها است که چکار کنند.

*چرخ سانتريفوژها و صعنت چرخيد اما به دنده عقب!

وي ادامه داد:‌ علت اين ترديد هم دو چيز است يکي اينکه اگر پشت سر روحاني بايستند با توجه به وعده‌هاي عمل نشده آقاي روحاني، وضع بسيار بد اشتغال و معيشت مردم اينها رايي ندارند چون روحاني وعده‌هاي عمده‌اش اين بود که هم چرخ سانتريفوژها بچرخد و هم چرخ صنعت؛‌ در مدت حکومت ايشان قبول داريم که چرخ سانتريفوژها و صعنت چرخيده اما به دنده عقب!

رئيس کميته هسته‌اي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در حقيقت زماني که روحاني روي کار آمد کارخانه‌هايي که فعال بودند چرخشان عقب گشت و بسياري از آنها هم متوقف شدند و اکنون هم روز به روز روبه عقب افت مي‌کنيم، سانتريفوژها هم که آن زمان 19 هزار بود اکنون به 5 هزار و 60 رسيده يعني اين هم با دنده عقب کار شده است.

* وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم در حال حاضر به شدت نگران کننده است

ذوالنوري با اشاره به اينکه معيشت مردم اکنون به شدت نگران کننده است، عنوان کرد: آمار بيکاري تکان دنده و نگران کننده است؛ لذا رئيس‌جمهور نه طبق آن وعده‌اي که داد چرخ سانتريفوژها چرخيد، نه چرخ صنعت چرخيد و نه مشکل اشتغال و معيشت مردم حل شد. بلکه امتيازهاي فراواني هم در عرصه بين‌المللي داديم ولي نتيجه مطلوبمان را نگرفتيم.

وي ادامه داد: لذا با چنين فضايي چون آن وعده‌هاي (دولت يازدهم)‌ عمل نشده مردم نمي‌توانند ديگر اعتماد کنند؛‌ اعتبار گذرنامه ايراني هم به شدت کاهش پيدا کرده به گونه‌اي که ما شاهديم متاسفانه آمريکايي که طرف اصلي مذاکرات روحاني بود چگونه عمل کرد که اين موضوع در طول تاريخ پس از انقلاب اولين باري است که چنين اتفاقي مي‌افتد که نه تنها ورود اتباع ايراني ممنوع شود بلکه آنهايي که در آمريکا ساکن بودند را هم بيرون مي‌کنند.

*روحاني نتوانست به وعده‌هاي خود عمل کند

«به هر حال روحاني اينهمه هزينه داد که اين مسائل را حل کند ولي ما شاهديم که اوضاع وخيم‌تر شده است. در موضوع برجام هم ديديم که تمام وقت دولت را گرفت به شکلي که از مسائل داخلي و معيشت مردم غفلت شد اما ما ديديم که برجام هم با راي دادن ترامپ پا در هوا و متزلزل شد.»

*دولت حرکت جهادي در پيش نگرفت

ذوالنوري در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد:‌ وقتي مردم اين اوضاع را مي‌بينند انگيزه‌اي براي راي دادن به وي ندارند. دولتي به هر حال بايد آن حرکت جهادي را پيش مي‌گرفت انجام نداد و زمان و وقتي را هم که بايد بگذارد نگذاشت.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: متاسفانه وقتي به مسير گذشته نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم روحاني در يک زرورق اشرافيت زندگي کرده و امروز حال مردم، حال خوبي نيست و دولت يازدهم از نظر اقتصادي بايد ظرف چند سال اقدامات جدي که انجام مي‌داد که شاهد آن نبوديم؛ حال ما مي‌بينيم که اين اتفاقات نيفتاده و دولت يازدهم عملکرد مطلوبي نداشته لذا کساني که مي‌خواهند به گوي آقاي روحاني تکيه کنند با سنجش و بررسي وضعيت جامعه اميدي به راي او نمي‌بيننند، لذا بايد به دنبال جايگزين مي‌گردند.

*تکيه‌کنندگان به گوي روحاني اميدي به راي‌اش ندارند/ اصلاح‌طلبان گزينه راي آور مورد اجماعي ندارند

وي با طرح اين سوال که چرا اصلاح‌طلبان به دنبال جايگزين نرفتند، گفت: يکي از اين دلايل اين است که گزينه راي آور مورد اجماعي ندارند و دوم اينکه اگر گزينه راي آور مورد اجماع هم داشته باشند معلوم نيست روحاني کنار برود، که در اينصورت اختلاف مي‌شود.

نماينده مردم قم در مجلس ادامه داد: يکي ديگر از دلايل فوق اين است که عدول به سمت کسي و عبور از روحاني اعلام شکست قطعي در جامعه است و اين پيام را به مردم مي‌دهد که اي مردم! جبهه ما اين کفايت و لياقت را نداشت که رئيس‌جمهورش دو دوره راي مردم را با خود داشته باشد و اين خود اعلام شکست قطعي است.

*اصلاح‌طلبان با معرفي گزينه در کنار روحاني اعلام کردند جبهه ما کفايت اين را نداشت که رئيس‌جمهورش دو دوره راي مردم را با خود داشته باشد

ذوالنوري لذا مردم مي‌گويند جبهه‌اي که گزينه‌هاي آن اينگونه از آب در مي‌آيند که کفايت جمع کردن راي مردم را ندارد پس چگونه ما دوره بعدي به آن اعتماد کنيم و همين يعني از دست دادن اعتماد مردم بنابراين روي اين گير هستند که چه بايد بکنند. من فکر مي‌کنم اين جبهه در شرايط بسيار سختي براي تصميم‌گيري و معرفي گزينه است.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد