سهم 70 درصدي توليد داخل از بازار لوازم خانگي/ تحقق اقتصاد مقاومتي در گرو ارتقا تکنولوژي
اقتصادي
بزرگنمايي:
چه خبر - در سال جاري با توجه به تاکيد بر اقتصاد مقاومتي و اجرايي شدن برجام، شرکتهاي بين المللي لوازم خانگي با سرمايه گذاري در ايران به احداث کارخانه و توليد در داخل کشور پرداختهاند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران افزود: اين شرکتهاي خارجي با انتقال تکنولوژي و در اختيار گذاشتن ماشينآلات روز دنيا براي توليد در ايران ميتوانند توليدکنندگان ايراني را در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي ياري دهند زيرا با در اختيار گرفتن تکنولوژي روز دنيا ميتوانند بازار داخل را تامين کنند و صادرات به کشورهاي ديگر را افزايش دهند.
وي خاطرنشان کرد: اگر به دنبال موفقيت براي بدست آوردن بازار صادراتي هستيم بايد از تکنولوژي روز دنيا بهره برده و با تعصب فراوان بر خريد کالاي بيکيفيت ايراني تاکيد نکنيم البته که کالاهاي باکيفيت زيادي در داخل توليد ميشود که توان رقابت بالايي دارند.
طحانپور با بيان اين که کالاي ايراني بيشترين صدمه را از ضعف در ارائه خدمات پس از فروش ميبيند، گفت: توليدکنندگان بيشترين ضربه را از بخشهاي خدمات پس از فروش دريافت ميکنند و در پي ايجاد مشکل در کالاي خريداري شده خدمات پس از فروش مطلوبي را از اين توليد کنندگان دريافت نميکنند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران، با اشاره به اين که حدود 70 درصد بازار را کالاي توليد داخل تشکيل ميدهد، بيان کرد: در 2 سال اخير با ورود شرکتهاي خارجي و سرمايه گذاري آنها در ايران و توليد محصولات در داخل کشور حدود 70 درصد بازار را توليد داخل در اختيار گرفته و اميدواريم اين رقم تا پايان سال 96 با وجود کالاي خارجي در بازار به حدود 80 درصد افزايش يابد.
انتهاي پيام/
-
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۴۹ AM
-
۴۸ بازدید
-
-
چه خبر