آخرین اخبار

در راه توسعه نبايد ترمز به وجود بياورم/ زيرساخت هاي ورود به نسل هاي بالاتر اينترنت همراه آماده است اقتصادي

در راه توسعه نبايد ترمز به وجود بياورم/ زيرساخت هاي ورود به نسل هاي بالاتر اينترنت همراه آماده است

  بزرگنمايي:

چه خبر - شريف گفت: در اوايل سال 93 براي ورود G3 به کشور از اپراتورها نياز سنجي کرديم و آنچه آنها خواسته بودند را 10 برابر کرديم و نتيجه اين بود که زماني را که اپراتورها بايد به آن نقطه درعرض 3 سال مي رسيدند 6 ماهه محقق شد.
وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه بسياري از کشورها سرمايه گذاري بزرگي در اين فناوري کرده اند گفت: امروز ICT وارد همه عرصه ها شده است و بر همين اساس من هميشه به شرکت هاي دانش بنيان توصيه مي کنم براي بازاريابي، صادرات و شناخت ذايقه مخاطب از متخصصان همان رشته ها استفاده کنند.
بالاترين مقام مسول حوزه ارتباطات کشور تصريح کرد: براي ورود G5 بايد در حوزه هاي مختلف اعم از جامعه، اقتصاد و فرهنگ آينده کشور را پيش بيني کنيم و به اين نکته توجه داشته باشيم بايد براي يک تحول بزرگ آماده باشيم.
وي با تاکيد بر توسعه فناوري گفت: زماني که مخابرات تاسيس شد کسي به دنبال ايجاد کسب‌ وکار در اين حوزه نبود، اما اکنون با تغييرات سريع فناوري اين بخش وارد عرصه اقتصادي شده است.
واعظي با استقبال از پيشرفت فناوري با توسعه زيرساخت ها از لحاظ فني و امکاناتي گفت: برخي در داخل کشور آگاه نيستند در دنيا چه تحولي در حال رخ دادن است و چه تحولي را در انتظارش هستيم و انتقاد مي کنند که سرعت توسعه زياد است که البته از نظر ما زياد نيست و نگاهشان هم فقط بخش کوچکي از فرهنگ است که البته اين مسايل در کشور ما اهميت دارد ولي اين حوزه پيامدهايش بسيار بزرگ است و ما بايد براي آنها کار کنيم و در پيچ راه توسعه نبايد ترمز به وجود بياوريم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: با اين دلايل توسعه متوقف نمي شود و بايد تلاش کنيم با شناختي که از تحولات جهان پيدا کرده ايم با اين تغييرات حرکت کنيم.
بالاترين مقام ICT کشور با اشاره به 10 برابرشدن ظرفيت انتقال کشور گفت: : در ابتداي دولت يازدهم ظرفيت شبکه انتقال کمتر از 1000 گيگا بيت بر ثانيه بود که اکنون ظرفيت اين شبکه 10 برابر شده است
وي افزود: شبکه IP در ابتداي دولت ظرفيتي معادل 624 گيگابيت بر ثانيه داشت که اکنون اين ظرفيت بالغ بر 6500 گيگابيت بر ثانيه است که از اين ظرفيت حدود 20 هزار گيگابيت به تازگي وارد شبکه شده و ما هنوز فرصت افتتاح آن را نداشته‌ايم. البته قرار است اين ظرفيت تا ارديبهشت‌ماه به حدود11 هزار گيگابيت بر ثانيه افزايش يايد.
وزير ارتباطات با اعلام اينکه در حال حاضر 800 شهر به نسل سوم اينترنت موبايل تجهيز شده اند گفت: در 400 شهر نسل چهارم و 100 شهر نيز به شبکه LTE دسترسي دارند. در ابتداي دولت 3.5 ميليون کاربر اينترنت در کشور بود که اين رقم در حال حاضر به 40 ميليون نفر افزايش يافته است.
واعظي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر تلاش دولت براي کاهش شکاف ديجيتال در کشور خاطرنشان کرد: در ابتداي دولت هيچ روستايي به اينترنت پر سرعت دسترسي نداشت، اما اکنون بيش از 250 هزار روستا به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند و اميدواريم تا پايان دولت 90 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار تحت پوشش اين سرويس قرار بگيرند.
وي ادامه داد: از نظر ما تمام اين پيشرفت ها مقدمه ورود به G5 است و اگر بخواهيم وارد اين عرصه بشويم بايد زيرساخت ها را به وجود بياوريم.
وزير ارتباطات کابينه يازدهم با اعلام اينکه از ابتداي دولت به استقبال فناوري هاي نو رفته ايم و از آن استقبال کرده ايم گفت: در شبکه ملي اطلاعات هر آنچه مردم در داخل کشور براي توليد محتوا و اپليکيشن نياز دارند به سرعت قابل دسترسي است. کيفيت بالا، تعرفه پايين و امنيت و حفظ حريم خصوصي از ديگر مزاياي اين شبکه است و تعرفه استفاده از محتوا در اين شبکه نيز 50 درصد کمتر از تعرفه‌هاي اينترنت بين‌الملل است و همچنين زير ساخت هاي دولت الکترونيک آماده است و با مذاکره با وزارتخانه هاي ديگر به زودي آغاز به کار مي کند.
واعظي با اشاره به در کنار هم ديدن تغييرات تکنولوژي در جهان گقت: G5 ، اينترنت اشيا و .. بدون يک ديگر معني ندارد و ما بايد بدانيم که با ورود G5 اينترنت اشيا نيز در کشور توسعه مي يابد و چه بخواهيم يا نخواهيم در آينده اي نزديک 20ميليارد شي در جهان از اين طريق با هم کار مي کنند و ما بايد همه اينها را يک مجموعه بدانيم.
وي افزود : در گذشته هميشه تکنولوژي وارد کشور مي شد و ما با عجله خود را براي آن آماده مي کرديم ولي الان تا 2020 فرصت داريم تا خود را براي ورود G5 آماده کنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با اعلام حمايت از شرکت هاي دانش بنيان نوپا گفت: ما منطقه اي را در کيلومتر 26 براي استقرار اين شرکت ها آماده کرده ايم ، همچنين پارک علم و فناوري ICT نيز در مجموعه پيام کرج آماده است تا يکسري تسهيلات در اختيار اين شرکت ها قرار دهد و وام وجوه اداره شده وزارت نيز بخش ديگري از حمايت هاي ما از اين شرکت ها براي رونق کسب و کار در کشور است.
وزير ارتباطات دولت تدبير و اميد با اشاره به اهميت شبکه فيبر نوري تصريح کرد: اکنون شرايط به گونه‌اي است که شبکه سيم مسي کارايي چنداني ندارد و بايد براي توسعه فناوري کيفيت شبکه زيرساختي کشور را بالا ببريم و به شبکه فيبرنوري توجه بيشتري داشته باشيم.
واعظي در پايان صحبت‌هاي خود تدوين قوانين مناسب براي ورود به عرصه‌هاي بالاتر تکنولوژي را مهم دانست و افزود: : بحث ديگر به فرکانس مربوط مي‌شود. زماني اين ثروت در کشور ارزش چنداني نداشت اما امروز فرکانس از اهميت بسياري برخوردار است و متاسفانه دسترسي به فرکانس هم محدود است. در اين ميان عده‌اي که در گذشته فرکانسي به آنها واگذار شده اکنون با پيشرفت‌هاي صورت گرفته در تکنولوژي مي‌تواند حتي با 0.1 آن فرکانس کار خود را انجام دهند، اما مابقي ظرفيت را براي روز مبادا نگه داشته‌اند. به هر صورت اين موضوع هم از مواردي است که بايد مورد توجه رگولاتوري قرار گيرد، چرا که اکنون از اين ظرفيت به خوبي استفاده نمي‌شود.
انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي