آخرین اخبار

دشمن درپي تشنج آفريني در عرصه انتخابات است سياسي

دشمن درپي تشنج آفريني در عرصه انتخابات است

  بزرگنمايي:

چه خبر - تمام زندگي فاطمه(س) پس از رحلت پيامبر به دفاع از علي(ع) گذشت به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، آيت الله سيد احمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه هاي امروز (جمعه 13 اسفند)، با بيان اينکه عطر فاطمي کشور ما را فرا گرفته است، اظهار کرد: زندگي حضرت صديقه طاهره (س) سه دوره "خردسالي"، "زندگي خانوادگي" و همچنين دوره "هفتاد و پنج يا نود و پنج روزه پس از رحلت پيغمبر اکرم (ص)" داشت و بايد گفت که تمام اين هفتاد و پنج يا نود و پنج روز به دفاع از امام علي (ع) گذشت؛ حضرت فاطمه (س) شهيده راه ولايت شد و آني در اين راه آرام نگرفت. وي با بيان اينکه مساله "ولايت" هم جزوِ اصول اعتقادي و هم از اصولِ فروعِ دين ماست، تاکيد کرد: ولايت جلوه عملي توحيد است.خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه هزينه هاي مقاومت در راه حق را بايد پرداخت، عنوان کرد: امام علي (ه) پس از رحلت حضرت صديقه طاهره (س) با تمام وجودش غربت و تنهايي را احساس کرد؛ سخت ترين شب هاي عمر امام علي (ع) شب هاي رحلت همسر باوفايش بود؛ خطبه 202 نهج البلاغه، روضه و مرثيه حضرت علي (ع) براي حضرت فاطمه (س) است.

آيت الله خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران، ضمن تشکر از امت ولايي که در سراسر کشور، حريم بنت رسول الله (ص) را حفظ کردند و مودت خود به حضرت فاطمه (س) را به صورتي باشکوه به ميدان آوردند، اظهار کرد: فردا 14 اسفند سالگرد تاسيس کميته امداد امام خميني (ره) است؛ امام خميني (ره) به شدت به اين نهاد عشق مي ورزيد؛ بعد از مدتي که بسياري از نهادها پس از پيروزي انقلاب به اسم امام بودند، امام خميني (ره) به آنها گفتند که اسم من را از نهادتان برداريد و فقط اسم من روي کميته امداد باشد.

وي با بيان اينکه مسئول بسيجي کميته امداد، جناب آقاي مهندس فتاح قبل از خطبه ها گزارش خوبي ارائه دادند، افزود: به ايشان گفتم پستي بالاتر از خدمت به محرومين نيست؛ ايشان هم گفتند "به همه زيرمجموعه ام گفته ام که آدم هاي اخمو جايشان در کميته امداد نيست؛ محروم و مستمند به اندازه کافي زجر کشيده و ديگر نبايد وقتي با ما برخورد دارد، باز هم زجر بکشد".

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به 16 اسفند "روز درختکاري" گفت: اسلام در اين عرصه رهنمون هاي بسيار زيادي دارد؛ اميرالمومنين (ع) درختکار بزرگ مدينه بودند؛ اميرالمومنين (ع) در مدينه 100 هزار درخت خرما کاشته و وقف عموم کرده است.

وي افزود: عزيزان منابع طبيعي ما توجه داشته باشند که در روايات ، تاکيد بسياري بر کاشت درخت هاي ميوه شده است؛ نبايد اصرار بر درختکاري تنها باشد؛ به خصوص با وضعيتي که در برخي از نقاط کشورمان داريم؛ يکي از راههاي علاج مشکل خوزستاني ها، نهال کاري و درختکاري است.

آيت الله خاتمي در ادامه با بيان اينکه فضاي کشور فضاي انتخاباتي شده است، عنوان کرد: کليد انتخابات انتخابات شوراها و انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري در کشور زده شد؛ فضاي انتخاباتي جمهوري اسلامي بايد متفاوت از فضاي انتخاباتي در غرب باشد؛ افتضاحات فضاي انتخاباتي آمريکا را به ياد داريم.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه اولويت همه ما در انتخابات بايد اولويت حضور شکوهمند مردم در عرصه باشد، تصريح کرد: تلاش همه نظارتي ها، جناحي ها، رسانه ها و جريان ها بايد برگزاري باشکوه انتخابات باشد؛ دشمن در پي تشنج آفريني در عرصه انتخابات است؛ دشمنان زخم خورده ملت در پي آن هستند که فضا، فضاي آرامي نباشد؛ تشنج آفريني و التهاب آفريني در انتخابات از ناحيه هر فرد و هر جناحي محکوم است.

وي با بيان اينکه نبايد فضاي انتخابات فضاي عقده گشايي نسبت به ارزش هاي اسلامي باشد، تاکيد کرد: به بهانه نطق هاي انتخاباتي، نه کانديداها و نه هوادارانشان، حق جفا به نظام اسلامي را ندارند؛ کساني که وارد ميدان انتخابات مي شوند بايد فرهنگ تسليم بودن در برابر راي مردم را باور داشته باشند؛ فتنه 88 خروجي اين تسليم ناپذيري در برابر راي مردم بود.

آيت الله خاتمي در ادامه با بيان اينکه دروغ، فريب و اهانت به ديگر کانديداها در شان فضاي انتخاباتي جمهوري اسلامي نيست بلکه در شان فضاي انتخاباتي آمريکاست، تصريح کرد: فضاي انتخاباتي نبايد فضاي تفرقه باشد؛ کانديداها و هوادارانشان، نان خود را در تفرقه نبينند؛ رايي که با تفرقه به دست بيايد، ارزشي ندارد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه رسانه هاي بيگانه از الان براي انتخابات ايران خيز گرفته اند، گفت: آنها چند شبکه به وجود آورده اند تا همان بازي هايي که در فتنه 88 ايجاد کردند را دوباره دنبال کنند؛ کاربران فضاي مجازي تنفرشان را از اين ها ابراز کنند و هرجا که ديدند آنها مي خواهند به ارزشهاي اسلامي منافاتي وارد کنند، تهاجمي عمل کنند.

آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به فرارسيدن ايام نوروز، اظهار کرد: از مردم وفادار به انقلاب اسلامي مي خواهيم بر روي توليد داخلي متمرکز شوند؛ تا جنس توليد داخل وجود دارد به سراغ جنس خارجي نرويم؛ مردم سهم خودشان را در اقتصاد مقاومتي ايفا کنند و دين خود را به آن ادا کنند.خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با بيان اينکه "واژه ها بار دارند" گفت: سياسيون توجه داشته باشند هر واژه اي نبايد در عرصه سياست به کار برده شود؛ کيست که از آشتي ملي بدش بيايد، اما واژه "آشتي ملي" در شرايط کنوني بار سياسي دارد و آن بار اين است که دعواي ملي در کشور وجود دارد؛ در فتنه سال 88 اقليتي در برابر اکثريت وفادار ملت ايستادند و فتنه فرصت سوز و تفرقه افکن 88 را آفريدند؛ اين اکثريت (به خصوص تهراني ها) دلشان از اين اندک آدمهاي اينچنيني خون است و تا توبه نکنند با اين ها آشتي نخواهند کرد؛ برخي از فرماندهان گفتند اين 8 ماه فتنه از 8 سال جنگ براي کشور سخت تر بود.

آيت الله خاتمي در ادامه با بيان اينکه مدتهاست که عده اي به خصوص پس از سر کار آمدن رئيس جمهور تازه کار آمريکا، دم از ايران هراسي مي زنند و به شدت دوره گردي در اين کشور و آن کشور را دنبال مي کنند؛ اظهار کرد: ديروز شاه جلاد سعودي به مالزي رفته و آنجا بيانيه عليه ايران صادر کرده است؛ اگر ايران در صحنه نبود الان داعش در عراق و سوريه و لبنان دولت تشکيل داده بود؛ آيا اين جاي گفتن "دست شما درد نکند" به ايران است؟ ايران برادر قدرتمند شماست؛ قدر اين برادر قدرتمند را بدانيد و به آن طرف آبي ها اعتماد نکنيد.

وي با بيان اينکه رئيس ستاد مشترک آمريکا چند ماه پيش صريحا گفته که عراق بايد تجزيه شود، تاکيد کرد: به همسايگانمان توصيه مي کنيم که آمريکايي ها مثل صدام از شما استفاده مي کنند و مدت شما که تمام شد مثل دستمال مچاله‌تان مي کنند و بيرون‌تان مي اندازند.

آيت الله خاتمي در پايان گفت: آمريکايي ها مي خواهند در سوريه منطقه آزاد (پرواز ممنوع) ايجاد کنند؛ در حالي که پشت صحنه اين است که به بهانه جا دادن آواره ها مي خواهند تروريست ها را در سوريه جاي دهند و اين کار مقدمه تجزيه سوريه است. منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد