آخرین اخبار

ظريف: حرکت آمريکا عليه سپاه به نفع ايالات متحده نخواهد بود سياسي

ظريف: حرکت آمريکا عليه سپاه به نفع ايالات متحده نخواهد بود

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حوزه سياست خارجي کشورمان که در اين هفته منتشر شدند، به شرح ذيل است:

شوراي حقوق بشر سازوکاري براي پيشبرد حقوق بشر باشد

سيد عباس عراقچي»، معاون امور حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه کشورمان که در راس هياتي براي شرکت در نشست مقامات عاليرتبه اجلاس شوراي حقوق بشر به ژنو رفت، در سخنراني خود در اين نشست مواضع جمهوري اسلامي ايران در مسائل حقوق بشري را تشريح کرد.

واکنش مشاور ظريف به ادعاهاي تازه معاون رئيس جمهور فراري يمن

حسين شيخ الاسلام در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، در واکنش به سخنان علي محسن صالح معاون رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن که به تازگي مدعي ارسال سلاح از ايران به يمن براي ايجاد ناامني در کشورهاي منطقه شده است، گفت: من اين سخن را تکذيب مي کنم زيرا اين حرف فقط يک فرافکني به خاطر عدم رسيدن آنها به اهدافشان در جناياتي است که طي دوسال گذشته عليه ملت مظلوم يمن انجام داده اند .

اقدامات صهيونيست ها درسوريه، نمي تواند بر روند پيروزي هاي ميداني ارتش تاثيرمنفي بگذارد

سعدالله زارعي ، در گفت وگو با برنامه« بدون خط خوردگي» راديو گفت وگو، با بيان اينکه صهيونيست ها اين اقدامات را به منظور حمايت از تروريست هاي تکفيري در سوريه انجام مي دهند، ادامه داد: هشدار حزب الله به صهيونيست ها در اين ارتباط هشداري جدي است که مي تواند شرايط را کاملا به ضرر صهيونيست ها تغيير دهد و قطعا نيروهاي مقاومت و ارتش سوريه در برابر اين اقدامات صهيونيست ها سکوت نخواهند کرد.

برگزاري انتخاباتي سالم با مکانيزم دقيق نظارتي از مهمترين ويژگي انتخابات در ايران است

جمعي از دانشجوين بنياد صلح ساساکاوي ژاپن که به دعوت دانشکده روابط بين الملل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران به سر مي برند، با اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل ديدار و گفت وگو کردند.

اميرعبداللهيان در ابتداي اين ديدار با اشاره به جايگاه والاي مجلس شوراي اسلامي در ايران گفت: نهاد قانونگذاري در ايران با رأي مستقيم مردم شکل مي گيرد و از جمله وظايف نمايندگان پارلمان در جمهوري اسلامي ايران قانونگذاري، نظارت، پيگيري و رسيدگي به مشکلات مردم مي باشد.

معماري جديد اقتصادي منطقه‌اي براي همکاري و همگرايي در منطقه اکو/به حمايت خود از سازمان متعهديم

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در بيست و دومين نشست شوراي وزيران سازمان همکاري اقتصادي اکو در اسلام‌آباد پاکستان طي سخناني ضمن اعلام حمايت کامل جمهوري اسلامي ايران از رياست جديد سازمان اکو يعني جمهوري اسلامي پاکستان، گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان از دبيرکل و دبيرخانه اکو در انجام وظايف خود در اجرا و نظارت بر برنامه‌هاي سازمان حمايت خواهد کرد.

جنازه فرزندان صدام در ايران نيست/ جزئياتي از کشته شدن 2 فرزند صدام توسط جنگنده آمريکا

حسن هاني زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، در واکنش به نامه‌اي که اخيراَ نوه صدام به ترامپ نوشته و مدعي شده که جنازه پدر و عمويش در دست ايران است و آن را پس بگيرند، اظهار داشت: بعد ازسرنگوني رژيم صدام گزارش‌هاي رسيده مبني بر اينکه دوتن از فرزندان صدام به نام‌هاي عدي و قصي که مسئوليت‌هايي در رژيم صدام داشتند در موصل اقدام به جمع آوري نيرو کردند تا بتوانند عليه دولت تازه تأسيس عراق و نيروهاي آمريکايي وارد عمل بشوند.

امير عبداللهيان: جهانيان مقاومت مردم افغانستان در مبارزه با اشغالگري را مي ستايند

حق پال محمد آجان و هيات همراه ظهر امروز (يکشنبه، 8 اسفندماه) با حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل ديدار و گفت وگو کرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي اميرعبداللهيان، ضمن تشکر به خاطر توجه افغانستان به اهداف ششمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: ملت ايران و افغانستان داراي مشترکات فراواني هستند و تقويت، همدلي و همکاري دو کشور به نفع منطقه و دو ملت مي باشد.

سازمان ملل هيچ‌ اقدام مثبتي براي جلوگيري از جنايات گروه‌هاي تروريستي در سوريه انجام نداده است

حسين راغب الحسين نماينده مجلس و نايب رئيس کميسيون آشتي ملي مجلس سوريه، با دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل ديدار و گفتگو کرد.

اميرعبداللهيان در ابتداي اين ديدار، ضمن ابراز تأسف از گسترش حملات تروريستي عليه ساکنان بي‌دفاع،زنان و کودکان تحت محاصره در شهرهاي فوعه و کفريا، بر عزم جدي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با گروههاي تروريستي در منطقه و کمک به سوريه تأکيد کرد و گفت: «سازمان ملل هيچ‌گونه اقدام مثبتي براي جلوگيري از جنايات گروههاي تروريستي در سوريه انجام نداده است.

آيا ترامپ از سلاح هسته اي استفاده مي کند؟

آمريکا خود را با بمب اتمي که در هيروشيما و ناکازاکي ژاپن به کار برد، به جهان تحميل کرد.

ابرقدرتي ايالات متحده با کشتار فجيعي در ژاپن به اثبات رسيد، در حالي که تا پيش از به کار بردن بمب اتم با شکست هاي زيادي در مقابل ژاپن روبرو بود.

از زمان به کار بدن بمب اتم از سوي آمريکا تاکنون سال هاي زيادي گذشته و در اين سال ها آمريکا نه تنها به کاهش توليد سلاح هسته اي نپرداخته بلکه نسل جديد اين سلاح کشتار جمعي را هم توليد کرده است

الجبير در بغداد به دنبال چيست؟

عراق به خاطر دخالت هاي مستقيم عربستان در امور اين کشور، تاکنون روابط سردي با عربستان داشته است، حتي کار به اينجا کشيد که ارتش آل سعود در مرزهاي مشترک خود با عراق همسايه جنوبي خود دست به برگزاري رزمايش زد تا قدرت نظامي خود را به رخ عراق بکشد اما بغداد از اين شاخ و شانه کشيدن ها هراسي به دل راه نداد و عربستان هم جرأت دست از پا خطا کردن نداشت.

يکي از مکان هايي که در عراق فتنه انگيزي مي کرد، سفارت آل سعود در بغداد بود، درگيري هاي لفظي ميان مقامات عراق و عربستان به خاطر وجود يک عنصر نامطلوب در سفارت عربستان کار را به جايي کشاند که فشارهاي مقامات عراقي کار ساز شد تا سرانجام سفير سعودي در بغداد عوض شود.

شمخاني: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنيان عامل رفع رکود و بيکاري است

علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي صبح امروز با حضور درچهارمين جشنواره جهادگران علم و فناوري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات از محصولات توليد شده از سوي بسيج علمي پژوهشي و فناوري کشور بازديد کرد.


وي دراين مراسم با اشاره به تاثير گذاري بي بديل توسعه علمي در روند شتاب اقتصادي کشور گفت؛ رشد و شکوفايي فعاليتهاي علمي و فناوري در نسل جوان کشور به ويژه در ميان بسيجيان مثال زدني و قابل تحسين است

يازدهمين نشست مشترک کنسولي ايران و ارمنستان از امروز در ايروان

علي چگني مديرکل کنسولي وزارت امور خارجه کشورمان به همراه هيات همراه به منظور برگزاري يازدهمين نشست مشترک همکاري‌هاي کنسولي ايران و ارمنستان ديروز (يکشنبه) وارد ارمنستان شد.

يازدهمين نشست مشترک همکاري‌هاي کنسولي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان به منظور بررسي افزايش ظرفيت‌ها و همکاري‌هاي کنسولي بين دو کشور قرار است طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه (9 و 10 اسفند 1395) در شهر ايروان برگزار شود .

ظريف به عوامل "فروشنده" تبريک گفت

محمد جواد ظريف وزير امورخارجه ايران در ساعات اوليه صبح امروز (دوشنبه 9 اسفند) به اولين مقام سياسي تبديل شد که اسکار فيلم "فروشنده" را به عوامل آن تبريک گفت.

لندن، واشنگتن و تل‌آويو طراحان برنامه‌هاي الجبير هستند/وزير خارجه سعودي‌ منافع مردم عربستان را دنبال نمي‌کند

جعفر قنادباشي کارشناس و تحليلگر مسائل غرب آسيا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، با اشاره به سفر ناگهاني وزير امور خارجه عربستان سعودي به عراق، اظهار کرد: ترديدي نيست که عادل الجبير امروز با توجه به ناکامي هاي مختلفي که داشته، درصدد است به مشکلات پيش آمده براي عربستان پايان دهد اما با اين وجود به نظر نمي رسد در اين سفر او مساله نزديکي روابط با ايران را به طور غير مستقيم دنبال کرده باشد.

هدف از ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه تامين امنيت گروه هاي تروريستي است/ عربستان در صدد تشکيل يک جبهه عربي-عبري-ترکي عليه محور مقاومت است

حسن هاني زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، ايجاد يک منطقه پرواز ممنوع در سوريه را نيازمند مصوبه سازمان ملل برشمرد و گفت: بدون ورود سازمان ملل هر گونه عمليات در خصوص پرواز ممنوع در يک کشور مستقل عضو سازمان ملل مي تواند نقض قوانين بين المللي تلقي بشود.

اين کارشناس مسائل غرب آسيا تصريح کرد: به همين دليل دو رويکرد در برخي از بازيگران قدرتمند بحران سوريه مثل آمريکا، انگليس و فرانسه وجود دارد .

سفر هياتي از ايران به آمريکاي لاتين/ سفيرجديد مکزيک بزودي راهي تهران مي‌شود محمد کشاورززاده

محمد کشاورززاده در پاسخ به سووالي در مورد سفر وزير خارجه مکزيک به تهران اظهار کرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است اين سفر در سال 2017 انجام شود ولي در حال حاضر کشور مکزيک درگير يک سري مسائل است از جمله مباحثي که از سوي رييس‌جمهور آمريکا در مورد اين کشور مطرح شده است.

پيش از اين مقامات مکزيکي اعلام کرده بودند سفر وزير خارجه اين کشور به ايران براي شش ماهه اول سال 2017 ميلادي برنامه ريزي شده است و اين ديپلمات عالي رتبه مکزيکي به همراه يک وزير ديگر و در رأس يک هيأت تجاري به ايران سفر کند.

اميدواري سفير ايران به گسترش مناسبات تهران و آنکارا در همه زمينه‌ها

محمدابراهيم طاهريان‌فرد سفير جمهوري اسلامي ايران در آنکارا در مراسم بزرگداشت نجم‌الدين اربکان شرکت کرد.

طاهريان‌فرد در اين مراسم طي سخناني ضمن تجليل از شخصيت برجسته، دين محور و سازنده مرحوم اربکان و تلاش ايشان براي توسعه ترکيه و همکاري اين کشور با همسايگان گفت:مرحوم اربکان مردي بزرگ، دانشمند، سياستمدار و دولتمردي دلسوز و عاشق ملت، کشور و اسلام بود.

بازديد صالحي از نيروگاه اتمي بوشهر

علي‌اکبر صالحي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران روز گذشته از نيروگاه اتمي بوشهر بازديد کرد.

در اين بازديد مراحل مختلف تعويض سوخت و تعميرات نيمه اساسي نيروگاه و همچنين فعاليت‌هاي مربوط به اهداف واحدهاي 2 و 3 اين نيروگاه، مورد توجه قرار گرفت.

در ابتداي اين برنامه مديران شرکت بهره‌برداري نيروگاه اتمي بوشهر گزارشي از عملکرد اين نيروگاه در سال 95 ارائه کردند .

مسأله فلسطين را بايد به عنوان مهمترين مسأله جهان‌اسلام زنده نگاه داشت

زينب برجاوي، همسر شهيد قنطار ظهر روز شنبه (7/12/95) با حسين اميرعبداللهيان دبيرکل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين ديدار و گفتگو کرد.

اميرعبداللهيان، در ابتداي اين ديدار با اشاره به دريافت لوح افتخار شهيد سمير قنطار از رئيس دفتر مقام معظم رهبري در اجلاس بين‌المللي حمايت انتفاضه مردم فلسطين و تجليل و گراميداشت ياد و خاطره شهيد سمير قنطار، گفت: «شهيد قنطار با سپري کردن حدود سه دهه اسارت در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، اسوه‌ي صبر، مقاومت و ايثار به شمار مي‌رود.» وي افزود: «شهداي محور مقاومت با شجاعت و بصيرت، از اسلام دفاع کردند.

شهادت يکي از پايه هاي اقتدار ملي ايران است

محمد جواد ظريف در مراسم تجليل از خانواده هاي شهداي وزارت امورخارجه که صبح امروز در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن تسليت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهادت نه تنها يکي از استوارترين آموزه هاي اسلام است بلکه يکي از پايه هاي اقتدار ملي ماست.

وزير امورخارجه با بيان اينکه جمهوري اسلامي 38 سال است که در برابر همه فشارها، تحريمها ، دشمني ها و جنگ ها ايستادگي کرده اظهار داشت: ما در مقابل همه اينها سربلند تر از گذشته از اين صحنه ها بيرون آمده ايم .

حرکت آمريکا عليه برادران غيور سپاه به نفع ايالات متحده نخواهد بود

محمد جواد ظريف در حاشيه مراسم تجليل از خانواده هاي شهداي وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش آژانس بين الملل انرژي اتمي مبني بر اينکه ايران فراتر از تعهداتش عمل کرده است، در پاسخ به اين سوال که "برنامه وزارت خارجه براي اينکه طرف مقابل را مجبور به پايبندي به تعهداتش کند، چيست" گفت: ما از روز اول اجرايي شدن توافق مثل زمان مذاکره که ناگزير بوديم با اتکا به حمايت مردم، حقوق مردم را در توافق به دست آوريم، روز اجراي توافق هم به خاطر بدعهدي آمريکا و تصورات باطل آنها که فکر مي کردند تحريم ها برايشان يک سرمايه است، ناگزيز بوديم قدم به قدم امتيازهايي را که در توافق حاصل شده در عمل هم بگيريم.

با تمام شدن بحث برجام، تماس هاي سياسي هم با آمريکا تمام شده است

«بهرام قاسمي» سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان در پاسخ به سوالي مبني بر وجود ارتباط هاي ديپلماتيک بين وزارت خارجه ايران و تيم سياست خارجي دولت جديد آمريکا گفت: هيچ رابطه اي بين ايران و آمريکا وجود ندارد و آنچه هم که تاکنون انجام شده فقط درخصوص برجام بوده است.

مردم جواب اظهارات مقامات ترکيه را در سوريه و عراق مي دهند

منصور حقيقت پور در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان در واکنش به اظهارات زشت اخير مقامات ترکيه اي نسبت به جمهوري اسلامي گفت: آنها وارد يک کنسرسيومي شدند که آن کنسرسيوم تباهي و خيانت است که اعضاي آن شامل ترکيه ، رژيم حاکم بر حجاز و رژيم صهيونيستي مي شود.

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: ما فکر مي کرديم حاکمان ترکيه بعد از کودتا عاقل شوند ولي آن طور که پيدا است هنوز عقلشان سر جا نيامده است و با اين کار لطمات زيادي به مردم ترکيه وارد خواهند کرد.

هدف آمريکا از انتقال سفارتخانه اش از تل‌آويو به بيت المقدس/ اين اقدام با مخالفت کشورهاي اروپايي روبرو خواهد شد

حسن هاني زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، در خصوص تصميم آمريکا به منظور انتقال سفارت اين کشور از تل‌آويو به بيت المقدس گفت: اگر اين تصميم عملي شود نقض قوانين بين المللي است.

اين کارشناس مسائل غرب آسيا با اشاره به قطعنامه 242 سازمان ملل که قدس را پايتخت دولت فلسطين قلمداد کرده و تاکيد کرده که قابل تغيير نيست اظهار داشت: اگر آمريکا بخواهد برخلاف اين قطعنامه سفارتخانه خودش را به قدس انتقال دهد نقض آشکار قوانين بين المللي است و جامعه جهاني قطعا از خود واکنش نشان خواهد داد و آمريکا در انزوا قرار خواهد گرفت.

همکاري ايران و آذربايجان با اراده سياسي رهبران دو کشور پيوند خورده است

شاهين مصطفي يف پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان روابط ديرين و دوستانه اي دارند که اين همکاري با اراده سياسي رهبران دو کشور پيوند خورده است.

وي اظهار داشت: عرصه هاي مختلف شامل نفت و گاز، سياست، حمل و نقل و تجارت زمينه هاي همکاري مستحکم دو کشور است که اين روابط نيز همه ساله ارتقا مي يابد.


وي اضافه کرد: با وجود افزايش 70 درصدي مبادلات تجاري بين ايران و جمهوري آذربايجان، ظرفيت دو کشور بسيار بيشتر است که اميدواريم سفر رئيس جمهوري آذربايجان به تهران و حضور هيات تجاري 60 نفره در اروميه اين ظرفيت ها را بارورتر کند .

سياست هاي نادرست در منطقه منجر به بحران گرد و غبار و کم آبي شده است

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در مراسم افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست گفت: سياست هاي نادرست در منطقه منجر به بحران گرد و غبار و کم آبي شده است.

منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد