آخرین اخبار

واقعا!!! بعضي‌ها به اين دولت نام «دولت محيط زيست» هم داده‌اند!! سياسي

واقعا!!! بعضي‌ها به اين دولت نام «دولت محيط زيست» هم داده‌اند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

شاهد مشقات مردم اهواز بوديم و اينها هشدارهايي براي ما هستند

به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان روز يکشنبه و همزمان با آغاز هفته منابع طبيعي و آبخيزداري و روز درختکاري، پس از کاشت يک نهال، روز درختکاري را مناسبتي حائز اهميت توصيف کرد و گفت : ضروري است که مردم در اين روز، مشارکت بيشتري در موضوع کاشت درخت و گسترش فضاي سبز داشته باشند.

رئيس جمهور افزود: البته روز درختکاري به اين معنا نيست که فقط امروز درخت بکاريم و به طبيعت توجه کنيم، بلکه معناي آن اين است که يکبار ديگر محيط زيست، جنگل‌ها و پوشش طبيعي کشور و نحوه مراقبت از آن را مورد بازنگري قرار دهيم.

روحاني اظهار داشت: درخت همانگونه که آيت و نشانه حق است، نشانه‌اي نيز از عملکرد انسان‌هاست، شادابي و سلامت درختان به معناي درستي رفتار ما با طبيعت است و وقتي که درختان و طبيعت پژمرده باشند، يعني رفتار ما با آنها درست نبوده است.

وي تصريح کرد: امروز حيات ما وابسته به محيط زيست است و موضوع محيط زيست و حفاظت از آن ديگر به هيچ وجه، مسأله‌اي تشريفاتي و فرعي نيست، اگر محيط زيست ما دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسايل اجتماعي و حتي امنيت اجتماعي در خطر مي‌افتد.

روحاني با بيان اينکه امروز فشار زيادي روي منابع آب، زمين و خاک و هوا وجود دارد که بايد اين فشار از روي منابع طبيعي برداشته شود، خاطر نشان کرد: راه کم کردن اين فشار، بهره‌گيري از تکنولوژي‌هاي جديد، اعمال مديريت صحيح و ارتقاء بهره‌وري است. از فشار به طبيعت بايد در مسير گذر به سمت بهره‌وري حرکت کنيم، به منابع آبي تعادل بخشيده و وضع هوا، آب، جنگل‌ها و تالاب‌ها را بهبود بخشيم.

رئيس‌ جمهور در پاسخ به اين سوال که دولت يازدهم براي تحقق توسعه پايدار با رعايت الزامات حفاظت از محيط زيست چه اقداماتي کرده است؟، گفت: اين دولت از روز اول به مسأله محيط زيست، اهميت زيادي داده است. دولت تدبير و اميد، شوراي عالي محيط زيست را احياء و جلسات منظم آن را برگزار کرده است. همچنين در اين دولت تهيه پيوست زيست محيطي براي طرح‌هاي بزرگ و ملي، تبديل به الزامي قانوني شده است.

وي اظهار داشت: امروز وزارت نيرو دقت و سختگيري بيشتري نسبت به بهره‌برداري از منابع آبي زيرزميني، اعمال مي‌کند و اقدامات اساسي براي احياء تالاب‌ها، هورها و درياچه‌ها انجام شده است و در مسير تثبيت احياء تعداد زيادي از تالاب ها و درياچه‌هايي قرار گرفته‌ايم که در حال خشک‌شدن بودند.

روحاني تصريح کرد: اجراي تعدادي از سدها به دليل نداشتن پيوست‌هاي زيست‌محيطي متوقف شده و اجراي برخي طرح‌هاي بزرگ از جمله احداث جاده‌ها و خطوط ريلي، براي رعايت الزامات زيست محيطي با تغييراتي مواجه شده است.

رئيس‌ جمهور اظهارداشت: اين دولت که بعضي‌ها نام دولت محيط زيست هم به آن داده‌اند، به مسأله حفاظت از محيط زيست بسيار اهميت داده و معتقد است توسعه بايد پايدار باشد و پايداري توسعه در گرو حفاظت از محيط زيست است چرا که سلامت محيط زيست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.

وي ادامه داد: در اسلام نيز تأکيد فراواني بر ضرورت حفاظت از گياهان، آب، خاک و حتي حيوانات شده است و سيره پيامبر(ص) نيز بر همين مبنا استوار بوده است. امروز در کشورمان نيز هم رهبر معظم انقلاب تأکيد فراواني بر ضرورت حفاظت از محيط زيست دارند و سياست‌هاي کلي حفاظت محيط زيست را ابلاغ فرموده‌اند و قواي مختلف کشورنيزعزم جدي در اين مسير دارند.

رئيس‌ جمهور اظهار داشت: بايد سازمان‌هاي مردم نهاد نيز در اين زمينه بيش از گذشته فعال شده و خود مردم نيز بويژه با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز و بهار طبيعت، يکبار ديگر مسئوليت‌هايشان در برابر محيط زيست را مورد بازنگري قرار دهند و هر کس از خودش بپرسد که چه سهمي و چه مسئوليتي براي حفاظت از محيط زيست دارد.

روحاني تصريح کرد: از همه هنرمندان، ورزشکاران، اساتيد و نويسندگان و کساني که در فضاهاي مجاز فعال هستند، مي خواهم که توجه بيشتري به مسأله حفاظت از محيط زيست داشته باشند و جامعه را براي حراست از محيطي که در آن زندگي مي‌کنيم، تشويق کنند.

وي خاطر نشان کرد: در هفته‌هاي گذشته شاهد مشقات مردم اهواز، ناشي از گرد و غبار بوديم و در تهران و شهرهاي ديگر نيز شاهد آلودگي هوا هستيم؛ اينها همه هشدارهايي براي ما هستند تا مسئوليت خودمان را در برابر محيطي که در آن زندگي مي‌کنيم ، فراموش نکنيم و بسيار اميدوارم که با همکاري و همدلي مردم و دولت، بتوانيم به مسئوليت‌هاي خود در قبال محيط زيست عمل کرده و از اين مسير به خوبي عبور کنيم.

رئيس جمهور همگان را به حفظ ، حراست و گسترش فضاي سبز در کشور فرا خواند و تاکيد کرد که تداوم شادي و نشاط ما در گرو حفظ شادابي درختان و سلامت محيط زيست است.

در حاشيه اين مراسم، گزارشي از اقدامات سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري در حوزه‌هاي اقدامات قانوني و ساختاري و تهيه و تدوين مقررات و قوانين لازم، اجراي طرح‌هاي مديريت منابع طبيعي، فرهنگ‌سازي و مشارکت مردمي، اقدامات حقوقي و مقابله با تخلفات و اقدامات حفاظتي ارائه شد.

منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد