آخرین اخبار

مردان عاشق زني با اين خصوصيات مي شوند!! روابط عاطفي

مردان عاشق زني با اين خصوصيات مي شوند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مردان عاشق چه زناني مي شوند؟

تا به حال چند بار از گفته‌ها يا نگفته‌ها، رفتارها و حرف‌هاي مرد زندگي خود دلخور شده‌ايد؟ احتمالا دست آخر به اين نتيجه رسيده‌ايد که مساله، از مرد بودن او ناشي شده است.
وقتي زن‌ها در باره مشکلاتي که با مردانشان دارند سخن مي‌گويند، به احتمال زياد از عبارات اينچنيني استفاده مي‌کنند: «مي‌دوني که، مردها اين جوري هستن ديگه» يا اين که «آخه اون يه مرده، تقصيري نداره». زنان ديگر هم با شنيدن اين درددل‌ها سرتکان داده، مي‌خندند و پشت سر هم تائيد مي‌کنند. اما در واقع از اين روش به عنوان سرپوشي بر پريشاني و نااميدي‌شان از برقراري ارتباط‌ صميمي با همسر خود استفاده مي‌کنند.

به ياد داشته باشيد اين ايده که مردان به لحاظ ژنتيک‌ موجودات کاملي نيستند، سبب مي‌شود که نتوانند با زنان خود در فضايي امن و آسوده ارتباط درست و منطقي برقرار کنند.

نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که مردان و زنان بيشتر از آن که متفاوت باشند با هم شباهت دارند، از ساختار مغزي مشابهي بهره‌مند هستند، خواسته‌ها و نيازهاي يکساني در پيشرفت زندگي و برقراري ارتباط دارند و تفاوت‌هاي آنها اگرچه مهم‌، ولي جزئي است، پس نبايد از آنها به عنوان ابزاري براي راندن مردان به فضايي دور و متروک از عالم زنان استفاده کرد.

در جامعه اين ذهنيت شکل گرفته که مردان بايد از همان دوران کودکي مطابق با ارزش‌هاي فرهنگي مردانه رفتار کنند. اين استانداردها شامل کنترل عواطف مرد توسط خودش، برنده و برتر بودن به هر قيمتي و آسيب‌پذير نبودن است. در مقابل اگر آنها از اين قواعد، تمام و کمال تبعيت نکنند و عواطف خود را نشان دهند، اغلب از جانب ديگران به داشتن رفتار «زنانه» و «زن صفت» بودن متهم مي‌شوند. ولي تحقيقات نشان مي‌دهد مرداني که احساس مي‌کنند بايد سرسختانه از استانداردهاي معمول جنس مذکر تبعيت کنند، با احتمال بيشتري عواطفي را سرکوب مي‌کنند که آنها را آسيب‌پذير جلوه مي‌دهد. جالب اين است که بسياري از اين حالات سانسور شده، همان صميميت عاطفي است که لازمه برقراري رابطه‌اي رمانتيک با شريک زندگيشان است.

متاسفانه زنان نيز اغلب به اين ضعف دامن مي‌زنند، اما رويکرد موثرتر اين است که با اقدامي فکر شده و موثر در کنار همسر خود، به او کمک کرده تا اين مشکل فرهنگي ناگوار را برطرف کنند. پيشنهاد مي‌شود به پنج نکته‌اي که دکتر جيل وِبِر، روان‌شناس باليني، اشاره مي‌کند، توجه کنيد:

مرد شما عميقا مي‌خواهد که او را به خاطر خودش دوست داشته باشيد، نه به دليل کارهايي که مي‌تواند براي شما انجام دهد.

جامعه معمولا به ما مي‌آموزد که ارزش جنس مذکر به کارکرد اوست ـ يعني توانايي او در فعاليت، قبول مسئوليت، کنترل کردن، برتر بودن و کسب موفقيت ـ از ترس اين که مبادا برچسب «زن صفت» بگيرد. اجازه ندهيد که اين نقش ظاهري او، شما زنان را به اشتباه بيندازد.

حقيقت اين است که زير پوشش اين همه شرط و شروط، کودکي است درست مانند شما‌ که مي‌خواهد به دليل چيزي که هست دوست داشته شود. او آرزوي ارتباط با زني را دارد که تحت هر شرايطي با او آرام بگيرد، حتي اگر هميشه برنده، سازنده و درصدر نباشد. بسيار محتمل است که نتواند از چنين خواسته قلبي خود با شما سخن بگويد و به همين علت ممکن است شما هم هرگز متوجه احساس ناخوشايند او نشويد.

مردان، برخلاف زنان، در بيان عواطف «ظريف‌تر» خود، دچار مشکل مي‌شوند. اگر اين نکته کليدي را در ذهن داشته باشيد، از اين پس مي‌توانيد چيزهاي مهمي را درباره همسر خود بفهميد. با توجه به وضع و روحيه او سر صحبتي صميمانه را باز کرده و با بيان اين عبارات وارد شويد که چقدر دوست‌داشتني است، وقت گذراندن با او چقدر برايتان شيرين است و اين که چقدر دوست داريد درباره روزي که پشت سر گذاشته ايد با او صحبت کنيد.

زني که خودش را دوست دارد

اگر از مرد خود به عنوان مهره‌اي استفاده مي‌کنيد که نسبت به خودتان احساس بهتري داشته باشيد، بايد بدانيد که هرگز براي شما کافي نيست و پيوسته به دنبال ابزار ديگري خواهيد گشت. برداشت او از اين وابستگي مي‌تواند به‌قدري ناگوار باشد که احساس کند نمي‌تواند خود واقعي‌اش را بروز دهد. معمولا بين عدم رضايت شخصي زنان از خودشان و تمايل آنها به انتقاد شديد از همسرانشان ارتباط تنگاتنگي وجود دارد. افراد ويژگي‌هايشان را در ديگران منعکس مي‌کنند.

به عبارت ساده‌تر، اگر شما از خودتان ناراحت باشيد، احتمالا مدام از همسر خود و ديگران انتقاد مي‌کنيد. تجربه نشان مي‌دهد بازخوردي که از ديگران مي‌گيريد بايد تا 75 درصد مثبت و حداکثر 25 درصد منفي باشد. اگر اين نسبت معکوس است، در ذهن خود تصوير غيرواقعي و بشدت قهرمانانه‌اي از مردان ساخته ايد و در پي انتقادهاي ناتمام شما، آنها نيز خود را در دامي مي‌بينند که هرگز نمي‌توانند از آن رها شوند و در مقابل با بي توجهي و ناديده گرفتن شما، واکنش نشان مي‌دهند.

او از مريخ نيامده

عباراتي نظير «مردها از مريخ آمده‌اند» اين کليشه را تقويت مي‌کند که مردها نمي‌توانند درباره احساسات خود صحبت کنند. کساني که اين حرف‌ها را سر زبان‌ها مي‌اندازند معمولا همان‌هايي هستند که پيش از اين مي‌گفتند مرداني که ابراز احساسات مي‌کنند، بيش از حد زنانه هستند. اگر شما نيز جزو زناني هستيد که همين ايده را داريد، دست نگه داريد و فرصتي دوباره به مرد خود بدهيد. واقعيت اين است که زنان شفاهي‌تر هستند آنها مشخصا درباره احساسات خود سريعتر و مختصرتر از مردان صحبت مي‌کنند، اما مردان نيز از فکر و احساس خود، بخوبي آگاهند. به جاي اين که او را به تمسخر بگيريد، وقتي متوجه مي‌شويد که مساله‌اي حساس براي او جديت پيدا کرده است، درباره‌اش سوال‌ و حتي از او تشکر کنيد که مساله را با شما در ميان گذاشته است. اگر چنين شيوه‌اي را به کار ببنديد، مطمئن باشيد ‌ او بعد از اين بيشتر سخن خواهد گفت و خواهيد ديد ‌ پشت ظاهر مردانه‌اش، انساني است که مي‌تواند بوضوح و با طمأنينه صحبت کرده و احساساتي درست شبيه به شما داشته باشد.

يک زن شوخ طبع و پرانرژي

در زندگي مدرن امروزه، بسياري از زنان صاحب مشاغل و پست‌هاي کليدي در سازمان‌ها هستند و حتي تجارت خود را مديريت مي‌کنند. در چنين شرايطي بسيار محتمل است که در نزديکي شريک زندگي خود نيز، مدام از دستور جلسه امروز و فردا سخن بگوييد و به کارهايي که بايد انجام دهيد ‌بينديشيد. اين درحالي است که او دوست دارد شما را در حالي ببيند که از کنترل و اداره امور فارغ شده‌ايد و خود معمولي و سرزنده‌تان درست در لحظه اکنون با او وقت بگذراند. وقتي بدون هيچ‌گونه دستور جلسه و کنترل گري با همسر خود، وقت مي‌گذرانيد عشق او فرصت عميق شدن مي‌يابد و او احساس مي‌کند که يک انسان واقعي است که شما او را مي‌بينيد و مي‌شنويد، نه کسي که به عنوان بخشي از برنامه روزانه‌تان به سراغش مي‌رويد.

مردان و عشق به ستوده شدن

توجه داشته باشيد اگر همسرتان را به خاطر قدرتش ستايش کنيد، او احساس قدرت و برتري مي‌کند. آنان دوست دارند هميشه قوي به نظر برسند، بنابراين زنان بايد از قدرت همسران خود تعريف و تمجيد کنند، زيرا مردان به توجه همسرشان نياز دارند. به عنوان مثال از او بخواهيد در کنسرو را باز کند يا در جابه‌جايي وسايل سنگين کمک کند. اين درخواست، احساس نا‌امني را در شما از بين مي‌برد و به او اعتماد به نفس مي‌بخشد. در اينجا به جاي دستور تنها با يک تحسين ساده به او انرژي مي‌دهيد.

صليب سرخ در خانه

بر‌خلاف آنچه زنان تصور مي‌کنند مردها پس از يک درگيري نمي‌توانند بلافاصله روابط‌شان را ترميم کنند، در حالي که اين‌گونه نيست، مردان از تنهايي و ناراحتي همسرشان بيم دارند و سعي مي‌کنند صلح را در زندگي مشترک بنا کنند. يک نفس عميق بکشيد و بدون عصباني شدن درباره موضوعي خاص با همسرتان صحبت کنيد. از او بخواهيد صادقانه صحبت کند و از او به خاطر صداقت‌اش قدرداني کنيد.



منبع : مجله جوان / sara.jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟