آخرین اخبار

قوانين مهم اتاق خواب براي داشتن رابطه جنسي بهتر روابط عاطفي

قوانين مهم اتاق خواب براي داشتن رابطه جنسي بهتر

  بزرگنمايي:

چه خبر - رابطه جنسي بهتر با چند قانون ساده

زنان ميل جنسي خود را احساس نمي‌کنند و زماني که آمادگي‌اش را پيدا کنند و در معرض تحريکات مناسب قرار بگيرند، آن را احساس مي‌کنند. براي اين‌که آمادگي پيدا کنند و در معرض تحريکات مناسب قرار بگيرند، نياز به مکاني مناسب دارند؛ اگر محل برقراري رابطه جنسي، مناسب نباشد و پر از نگراني و اضطراب باشد، زنان هرگز از رابطه جنسي‌شان لذت نمي‌برند.

يک درمان‌گر اختلالات جنسي گفت: مؤلفه‌هاي مختلفي منجر به رابطه زناشويي رضايت‌بخش بين زوجين مي‌شود که يکي از مهم‌ترين آنها، اتاق خواب است که خود ويژگي‌هاي مختلفي دارد.

دکتر حسين اخوان، عضو گروه درمان و مسؤول آموزش کلينيک سلامت خانواده دانشگاه شاهد و درمان‌گر اختلالات جنسي، درباره الزامات فضاي اتاق خواب زوجين تصريح کرد: براي داشتن يک رابطه زناشويي رضايت‌بخش و لذت‌بخش مؤلفه‌هاي مختلفي وجود دارد که بايد همه با هم لحاظ شوند تا يک زن و شوهر به لحاظ روابط جنسي از يکديگر رضايت کاملي داشته باشند. يکي از مؤلفه‌هاي مهم، محل رابطه جنسي است. محل رابطه بسيار مهم است و به‌ويژه براي زنان بيش از مردان از اهميت برخوردار است. زيرا در مردان چرخه پاسخ جنسي بسيار سريع است؛ يعني خيلي سريع مي‌توانند تحريک و ارضا شوند اما در زنان اين‌طور نيست و چرخه پاسخ جنسي به آرامي و با تأني صورت مي‌گيرد. به عبارت ديگر زنان به آرامي برانگيخته و تحريک مي‌شوند و ارگاسم و اوج لذت جنسي‌شان هم ديرتر از مردان اتفاق مي‌افتد.

تفاوت ميل جنسي زنان و مردان

او با اشاره به يک تفاوت ديگر بين زن و مرد گفت: نکته مهم ديگر اين است که مردان، ميل جنسي خود را احساس مي‌کنند و نياز نيست به يک آمادگي قبلي برسند اما زنان ميل جنسي خود را احساس نمي‌کنند و زماني که آمادگي‌اش را پيدا کنند و در معرض تحريکات مناسب قرار بگيرند، آن را احساس مي‌کنند. براي اين‌که آمادگي پيدا کنند و در معرض تحريکات مناسب قرار بگيرند، نياز به مکاني مناسب دارند؛ اگر محل برقراري رابطه جنسي، مناسب نباشد و پر از نگراني و اضطراب باشد، زنان هرگز از رابطه جنسي‌شان لذت نمي‌برند. اين بحث را با توجه به تجربه مراجعان مي‌گويم؛ زوجيني به من مراجعه مي‌کنند، زن با شکايت مي‌گويد: «ما در اتاقي نشسته‌ايم و در حال تماشاي تلويزيون هستيم. همسرم مي‌خواهد من را تحريک کند و با من رابطه داشته باشد. وقتي به او مي‌گويم که الان بچه‌ها نشسته‌اند، مي‌گويد حواس بچه‌ها به تلويزيون است و به ما کاري ندارند». در اين مورد زن راست مي‌گويد. شايد مرد بتواند با کوچکترين تحريکات جنسي ارضا شود؛ اگرچه حتي اين ارضا در مردان هم عميق و کافي نيست اما زنان به هيچ‌وجه حتي در آن حد هم به برانگيختگي سطحي و ارضاي ناکافي در چنين شرايطي نمي‌رسند. بنابراين محل مناسب بسيار مهم است.

اتاق خواب قوانيني دارد

اين درمان‌گر اختلالات جنسي با تأکيد بر اين‌که منظور من از محل مناسب رابطه زوجين، صرفاً اتاق خواب نيست، گفت: براي زوجي که تازه ازدواج کرده‌اند، شرايط برايشان مهياست، فرزندي ندارند و ديده و شنيده نمي‌شوند. اين محل مناسب مي‌تواند پذيرايي يا هر جاي ديگري باشد. اما نوعاً براي زوجيني که تشکيل خانواده داده‌اند و صاحب فرزند هستند، بهترين و مطمئن‌ترين محل، اتاق خواب است. اتاق خواب زن و شوهر، الزامات و قوانيني دارد که اين قوانين را فرزندان هم بايد بياموزند.

يکي اين‌که در اين اتاق هرگز نبايد تخت‌ خواب کودک قرار بگيرد

فرزندان بايد ياد بگيرند که در اتاقي مجزا از اتاق خواب مادر و پدرشان باشند. بسياري از زوجيني که مراجعه مي‌کنند، مي‌گويند ما رويمان نمي‌شود و اگر بخواهيم اتاق کودک‌مان را جدا کنيم، ممکن است کنجکاو شود. بايد به آن‌ها گفت چطور به فرزندتان ياد داده‌ايد که در زمان حضور شما در سرويس بهداشتي يا حمام، حق ندارد در را باز کند؛ به همين ترتيب بايد به او ياد بدهيد که اتاق خواب مادر و پدر هم چنين حکمي دارد و نمي‌تواند ناگهاني در را باز کند و وارد شود. قوانين، آموختني هستند و بايد به بچه‌ها ياد دهيم. اين آموزش‌ها بايد از کودکي ارائه شود زيرا زماني که بزرگتر شوند، اين سؤال برايشان پيش مي‌آيد که چرا تا ديروز اين اجازه را داشتند اما امروز ندارند.

افسردگي و دعوا در اتاق خواب، ممنوع!

اخوان به لزوم وجود فضاي شاد در اتاق خواب اشاره کرد و افزود: نکته بعدي اين است که اين اتاق نبايد ايجاد افسردگي و دلزدگي کند يا يادآور خاطرات تلخ باشد. اتاق خوابي که پر از عکس‌هاي درگذشتگان، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ است، بيشتر يادآور خاطرات گذشته است و ايجاد افسردگي مي‌کند. در افسردگي و کاهش خلق، انگيزه جنسي بسيار پايين مي‌آيد. انگيزه جنسي در مواقع شاد و لذت‌بخش و آرامش است که افزايش مي‌يابد. نکته بعدي اين است که اتاق خواب نبايد محل جنگ و جدال زن و شوهر باشد. بسياري از زن و شوهرها براي اين‌که فرزندان‌شان متوجه نشوند، در را مي‌بندند و با هم شروع به جر و بحث مي‌کنند. اتاق خوابي که يادآور خاطرات تلخ است، نمي‌تواند انگيزه‌اي ايجاد کند.

وسايل اضافه را از اتاق خواب خارج کنيد

مسؤول آموزش کلينيک سلامت خانواده دانشگاه شاهد در رابطه با تماشاي تلويزيون و انجام امور شغلي در اتاق خواب اظهار کرد: نکته بسيار مهم بعدي، اين است که اتاق خواب، اتاق کار نيست. بعضي‌ها کار را به اتاق خواب‌شان مي‌آورند؛ يعني مثلاً فرد با لپ‌تاپش چت مي‌کند و حسابرسي مي‌کند. اتاق خواب صرفاً مکاني براي آسايش، روابط محرمانه و بسيار صميمانه و عاشقانه زن و شوهر است. بنابراين حق نداريم در اتاق خواب‌مان از هر وسيله‌اي مانند لپ‌تاپ، کامپيوتر يا حتي تلويزيون استفاده کنيم. اگر مي‌بينيم که تلويزيون باعث مي‌شود ما از همسرمان غافل شويم، آن تلويزيون بايد از اتاق خواب خارج شود.

امنيت اتاق خواب را جدي بگيريد

او با تأکيد بر اهميت امنيت اتاق خواب افزود: برخي زوج‌ها مراجعه مي‌کنند و به‌طور مثال مي‌گويند: «همسرم مي‌گويد بايد براي اتاق خواب‌مان پرده‌هاي ضخيم استفاده کنيم ام من از پرده‌هاي ضخيم بدم مي‌آيد. اصلا اتاقي که نور نداشته باشد، خفه است و دلم مي‌گيرد.» من صحبت اين فرد را نمي‌پذيرم و حق را به فردي مي‌دهم که مي‌گويد اتاق خواب من بايد پرده‌هاي ضخيم داشته باشد. اتاق بايد امنيت بالا داشته باشد. هرگونه نگراني در هنگام رابطه جنسي ، روابط جنسي موفق و لذت‌بخش زوجين را به هم مي‌زند. اگر من نگران اين باشم که نکند دچار بارداري ناخواسته شوم. اگر نگران اين باشم که نکند کسي پشت اين در کسي صداها را مي‌شنود. اگر نگران باشم که همسايه مشرف به اين اتاق، ما را ببيند، اين نگراني‌ها مانع از اين مي‌شود که ما يک رابطه جنسي موفق و خوب داشته باشيم.

اهميت زيبايي بصري در اتاق خواب

اين درمان‌گر اختلالات جنسي با اشاره به اهميت زيبايي بصري گفت: نکته بعدي در مورد اتاق خواب اين است که حتماً بايد منظم، دل‌آرام و داراي رنگ‌هاي آرام‌بخش و شاد باشد. خيلي مهم است که روتختي‌هايمان را مرتب عوض کنيم. خيلي خوب است که تهويه هواي اتاق مناسب باشد. خيلي خوب است که هواي اتاق معطر باشد. خيلي مهم است که اگر در اتاق خوابم رفتم، در کمدم را باز کردم پر از وسايل جنسي باشد که تحريک‌کننده است. لباس زير همسر و لوازم آرايش همسر، همه به افزايش ميل جنسي کمک مي‌کند.

هيچ زن و شوهري حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر بعد از طلاق

اخوان با تأکيد بر اين‌که اتاق خواب قوانين و الزاماتي دارد که گاهي آن‌ها را رعايت نمي‌کنيم، ادامه داد: گاهي حتي بيرون از اتاق خواب مي‌خوابيم. هيچ زن و شوهري حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر زماني که طلاق گرفتند. تحت هيچ شرايطي نمي‌پذيريم که زن و شوهر به هر بهانه‌اي مانند خروپف همسر، ترس کودک و اجبار براي خوابيدن در کنار او، از هم جدا بخوابند. تمام اين مشکلات راه‌حل دارند و بايد به دنبال راه‌حل آن باشيم. اصلاً نبايد به خاطر بهانه‌ها يا علل واقعي، اصل را زير سؤال ببريم. اصل اين است که زن و شوهر در هيچ شرايطي حق ندارند بستر خواب خود را جدا کنند؛ مگر پس از طلاق. حالا يک‌سري موانع و بهانه‌ها ممکن است پيش بيايد که بايد آن را حل کنيم. اگر خودمان نتوانستيم، بايد با کمک يک درمانگر اختلالات جنسي، مشکلات و موانع را حل کنيم نه اين‌که اصل را پاک کنيم. همواره بايد بدانيم اتاق خواب محل بسيار مهمي براي رابطه جنسي زن و شوهر است.



منبع : mehrkhane.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟