آخرین اخبار

5 نکته مهم در کاهش وزن که تا به حال کسي به شما نگفته است!! تناسب و زيبايي

5 نکته مهم در کاهش وزن که تا به حال کسي به شما نگفته است!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 5 نکته مهم براي موفق بودن در برنامه کاهش وزن

در هر دوره کاهش وزن طولاني مدت پستي و بلندي وجود دارد. هيچکس در تمام اين مدت کامل نيست و اگر دست از توجه کردن برداريد، ممکن است وزن اضافه کنيد. چيزي که در طول اين شرايط خيلي براي من مفيد واقع شد اين بود که توجهم به اينکه چه غذايي وارد بدنم مي کنم افزايش يافت.

کاهش وزن هرگز ساده نبوده و ثابت نگه داشتن وزني که کم کرده ايد يک مبارزه بي پايان است. به عنوان زني با قد يک و نيم متر و بدني ريز اندام به خاطر نداشتن اطلاعات کافي درباره تغذيه، آشنا نبودن با آشپزي صحيح و خوردن مقدار زيادي فست فود در نهايت وزنم به شدت افزايش پيدا کرد، تا اينکه به 100 کيلو رسيدم.
من از سايز 20 به سايز 6 رفتم و اين کاهش را حدود 9 سال است که ثابت نگه داشته ام. شروع به تغيير سبک زندگي کردم، تحصيل کردم و توانستم انتخاب هاي غذايي بهتري داشته باشم. در ادامه مي خواهم آنچه از کاهش وزن آموختم و در ديگر جنبه هاي زندگي کمکم کرد را براي شما بگويم. چه بخواهيد وزن کم کنيد و يا اينکه در کاهش وزن گير کرده باشيد اين نکات مي تواند نقطه شروع خوبي برايتان باشد.

در کاهش وزن صبر داشته باشيد

در طول روند کاهش وزنم در ماه اول، وزنم با سرعت زيادي رو به کاهش گذاشت. دليلش چاقي زيادم بود و اينکه وزن زيادي را بايد از دست مي دادم. BMI من 44.4 بود و در ماه اول تغييرات زيادي در سبک زندگي ام ايجاد کردم و آنها به من انگيزه دادند تا در مسير باقي بمانم.
با اين حال وقتي سرعتم کند شد ( همانطور که هميشه پيش مي آيد ) نااميد شدم. در اين شرايط احساس ويران کننده اي به انسان دست مي دهد چون فکر مي کنيد هيچ چيز درست کار نمي کند. ذهنتان شروع به منفي بافي مي کند و حس مي کنيد که ديگر بايد تسليم شويد.
ترفند من براي اين بخش، نگاه کردن به پيشرفت هاي گذشته ام بود. به خودم فکر مي کردم و اينکه تا الان چند کيلو وزن کم کرده ام. به خودم مي گفتم اگر حالا تسليم شوم تمام چربي هايي که تا اينجاي کار آب کرده ام ممکن است برگردند، اين فکر به من کمک مي کرد تا ادامه دهم. بايد با خود صحبت کنيد و انگيزه بخش خود باشيد.
امروز وقتي درباره امور زندگي ام احساس نااميدي مي کنم و صبرم را از دست مي دهم، به اين فکر مي کنم که در چالش چيره شدن بر وزنم پيروز شده ام. بايد اين را مي فهميدم که بعضي چيزها در زندگي سريع اتفاق نمي افتد و انتظاراتم را بر آن اساس تنظيم مي کردم. اگر از دست يابي به چيزي احساس نااميدي کرديد، بايد اول قبول کنيد که به آن سرعت که دوست داريد نمي توانيد به آن دست پيدا کنيد. بايد اين را قبول کنيد که توقف در هر کاري پيش مي آيد، مهم داشتن ثبات و پايداري است. در چنين شرايطي سعي کنيد تا ديدن دوباره نتيجه، آنچه از قبل بدست آورده ايد را حفظ کنيد.

در کاهش وزن تان پيروزي هاي کوچک تان را جشن بگيريد

ابتدا براي کاهش وزن، به جلسات کاهش وزن مي رفتم. در آن زمان 22 ساله بودم و جوان ترين فرد حاضر در جلسه به شمار مي رفتم. به ياد دارم در طول اين جلسات هميشه درباره موفقيت هاي کوچک افراد صحبت مي شد و آن را جشن مي گرفتيم. شايد به عدد روي ترازو نگاه کنيد و با خود بگوييد واي فقط نيم کيلو کم کردم! اما بايد اين طرز فکر را تغيير دهيد و بگوييد يک تغيير کوچک بهتر از اين است که همان جاي قبلي باشم يا يک گام هم به عقب برگردم. در مورد کاهش وزن بسيار مهم است که به موفقيت هاي غير وزني خود نيز پاداش دهيد، براي مثال رها کردن مصرف غذاهاي فرآوري شده و يا خوردن غذاهاي سالم، انجام يک هفته ورزش و خيلي چيزهاي ديگر.
اين شيوه در زندگي هم به کار مي آيد. مثلا بعضي روزها سر کار اصلا روز خوبي نداريد. در چنين مواقعي به چيزهايي که قبلا بدست آورده ايد فکر کنيد و کارهايي را که درست پيش برده ايد به خاطر بياوريد. فقط کافي است ذهنيت خود را تغيير دهيد تا ببينيد چقدر زندگي برايتان ساده تر مي شود.

در کاهش وزن تمرکز حواس داشته باشيد

در هر دوره کاهش وزن طولاني مدت پستي و بلندي وجود دارد. هيچکس در تمام اين مدت کامل نيست و اگر دست از توجه کردن برداريد، ممکن است وزن اضافه کنيد. چيزي که در طول اين شرايط خيلي براي من مفيد واقع شد اين بود که توجهم به اينکه چه غذايي وارد بدنم مي کنم افزايش يافت. سعي کردم غذاهاي تحريک کننده را شناسايي کنم و به مرور از برنامه غذايي ام حذفشان کنم، حداقل براي مدتي. من هميشه طرفدار اعتدال در هر چيز بوده ام. وقتي براي مدتي آن غذاها را حذف کردم هوسشان زياد به سراغم نيامد اما بعد از چند هفته سعي کردم در برخي از نقاط برنامه، آن هم به صورت متعادل مشارکتشان دهم تا بعدها برايم دردسر ايجاد نکنند.
در حالي که غذاهاي فرآوري شده مي تواند براي سلامتتان مضر باشد ديگر چيزها نيز هستند که مي توانند همان آسيب را به سلامت روانتان بزنند. شايد وقتش است کمي از فضاي کارتان خارج شويد و يا مدتي شبکه هاي اجتماعي را رها کنيد. پس اين تمرکز حواس را در زندگي تان مي توان مانند برنامه غذايي به کار گرفت.

در برنامه کاهش وزن تان از غذاها يادداشت برداري کنيد

يادداشت برداري از غذاها وظيفه خسته کننده اي است اما باعث مي شود نتيجه بهتري بگيريد. شايد بعد از اينکه يک روز کاملا از غذاهايي که خورديد يادداشت برداري کرديد از ديدن آنچه مي خوريد شگفت زده شويد. پرخوري هاي بي فکرانه و احساسي از عوامل اصلي افزايش وزن هستند. اين در حالي است که شايد فکر مي کنيد تصميمات سالمي مي گيريد.
يادداشت برداري از غذاهايي که مي خوريم، نقش بزرگي در روانمان ايفا مي کند که باعث مي شود به آنچه مي خوريم توجه بيشتري نشان دهيم و در مواقع درست، نه بگوييم. دليل اصلي تغيير انتخاب غذايي اين است که وقتي در شرايط خوردن يک غذا قرار گرفتيد، به اين فکر کنيد آيا خوردن آن ارزشش را دارد و آيا براي سلامتتان مفيد است يا خير.
من از زماني که در حالت ثبات قرار گرفته ام از غذاها يادداشت برداري نمي کنم اما هرگاه احساس عدم تعادل دارم دوباره اين کار را شروع مي کنم. در ديگر موارد نيز يادداشت برداري مي تواند بسيار کمک کننده باشد. من هميشه براي يادداشت کردن افکار و نکات مهم با خود يک دفترچه دارم.

در برنامه کاهش وزن تان روي سطح اعتماد بنفس خود کار کنيد

حقيقت اين است که من هميشه درون گرا بوده ام و هميشه هم خواهم ماند. با اين حال قبل از اينکه وزن کم کنم زياد به خودم اطمينان نداشتم، تفکرم درباره شکل بدن اشتباه بود و حتي از خودم نيز پنهان مي شدم. از عکس گرفتن خوشم نمي آمد و حتي از نگاه کردن به آينه نيز پرهيز مي کردم.
کاهش وزن به معناي واقعي کلمه زندگيم را تغيير داد، مي توانستم در آينه به چشمان خود نگاه کنم و احساس خوبي داشته باشم. از طرف ديگران توجه بيشتري به سمتم جلب مي شد و ديگر براي صحبت با افراد غريبه نگراني نداشتم. هنوز از رويکرد ديگران کمي هراس دارم اما اين بيشتر به خاطر شخصيتم است.
حالا که مي بينم چه مسيري را براي کاهش وزن پيموده ام حس مي کنم براي انجام کارهاي ديگر نيز اعتماد به نفس کافي را دارم. مي توانم در کار، بدون ترس از شکست روي پروژه هايي که دوست دارم کار کنم. حالا مي توانم در مقابل تعداد زيادي از افراد صحبت کنم و خيلي کارهاي ديگر که کمکم مي کنند در کار و زندگيم پيشرفت کنم.

اين ليست مي تواند خيلي بيشتر از اين ادامه داشته باشد. اما مهم ترين توصيه من اين است که فقط انجامش دهيد، به خاطر خودتان هم که شده انجامش دهيد.



منبع : دکتر کرماني



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد