آخرین اخبار

پيشگيري از آلزايمر با محافظت از مغز بوسيله معجزه رژيم ذهن و انگور! بيماري ها و پيشگيري

پيشگيري از آلزايمر با محافظت از مغز بوسيله معجزه رژيم ذهن و انگور!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اثرات محافظتي انگور بر مغز براي پيشگيري از آلزايمر

Two Cups Of Grapes A Day May Keep Alzheimer`s At Bay.jpgTwo Cups Of Grapes A Day May Keep Alzheimer`s At Bay.jpg

اغلب ما گاهي دچار نقصان در حافظه مي شويم –شماره دوستمان را فراموش مي کنيم، قرار ملاقات با دکتر يا پرداخت قبض را از ياد مي بريم. همينطور که سنمان بالاتر مي رود ، ممکن است حملات فراموشي نشانه اوليه کاهش حافظه باشد که مشخصه بيماري آلزايمر در مراحل اوليه است. در حال حاضر محققان دانشگاه لس آنجلس کاليفرنيا بيان کرده اند که خوردن انگور دو بار در روز مي تواند به بهبود تمرکز و حافظه افرادي که در مراحل اوليه کاهش حافظه هستند کمک کند.

به گفته دکتر دانيل اچ سيلورمن Daniel H. Silverman، سرپرست محققين " اين مطالعه تاثير انگور به عنوان يک ميوه کامل در مقابل ترکيبات جدا شده را بررسي کرد و نتيجه نشان داد که مصرف منظم انگور مي تواند اثر محافظتي در برابر کاهش زود هنگام حافظه مرتبط با آلزايمر داشته باشد. "

تحقيقات قبلي بر رسوراترول resveratrol، ترکيب يافت شده در انگور قرمز، متمرکز بود که عاملي شناخته شده براي جلوگيري از کاهش حافظه وابسته به سن است. اين آنتي اکسيدان به خاطر تاثير مثبتي که بر هيپوکامپ hippocampus مي گذارد، شناخته شده است، منطقه اي از مغز که براي حافظه، يادگيري و خلق و خو ضروري است. در موش هاي مسن رسوراترول يادگيري فاصله و حافظه را بهبود بخشيد و همزمان نوروژنز neurogenesis ( رشد و توسعه سلول هاي عصبي ) را دو برابر کرد.

در اين مطالعه کوچک جديد که در مجله تجربه پيري شناسي توسط محققان دانشگاه UCLA منتشر شده به دنبال بررسي پتانسيل انگور به عنوان يک ميوه کامل در کاهش زوال شناختي و اثرات ديگر پيري روي 10 شرکت کننده با روال شناختي خفيف بودند. به برخي از شرکت کنندگان دارونما داده شد در حالي که ديگران روزانه يک وعده پودر انگور برابر با حدود 2.5 فنجان انگور در روز به مدت 6 ماه دريافت کردند. اسکن هاي مغزي براي اندازه گيري عملکرد شناختي در ابتدا و شش ماه پس از مصرف انگور انجام شد.

اين يافته ها نشان داد کساني که پودر انگور مصرف کرده بودند سطح سلامت متابوليکشان و فرايند پردازش ذهني در مناطقي از مغز که اولين نشانه هاي آلزايمز در آن بروز مي کند، بالا رفته بود. کساني که رژيم غذايي غني شده با انگور را دنبال کرده بودند بهبود سوخت و ساز در مناطقي که مربوط به شناخت و عملکرد حافظه بوده است، نشان دادند. در همين حال شرکت کنندگان که دارونما مصرف مي کردند کاهش سوخت و ساز قابل توجهي در اين مناطق بحراني مغز به نمايش گذاشتند.

محققان بر اين باورند که انگور با کاهش استرس اکسيداتيو (استرس اکسيداتيو عدم تعادل ميان توليد راديکال هاي آزاد و دفاع هاي آنتي اکسيداني تعريف مي شود.حاصل استرس اکسيداتيو در بدن انواع سرطان‌، ديابت، نارسايي‌هاي قلبي، آسيب‌هاي مغزي، مشکلات عضلاني، پيري زودرس، آسيب‌هاي چشمي و در کل ضعف سيستم ايمني بدن است.) در مغز و بهبود سلامت جربان خون از سلامت مغز حمايت مي کند. انگور همچنين به سطح سلامت ماده شيميايي که براي پشتيباني حافظه اهميت دارد، کمک مي کند و اثرات ضد التهابي مفيدي دارد. با اين حال محققان اعتراف کردن که مطالعات بيشتري در جوامع انساني براي تاييد اثرات محافظتي انگور بر مغز نياز است.

به گفته سيلورمن " اين مطالعه آزمايشي منجر به کشف شواهدي بر ايفاي نقش مفيد انگور بر اعصاب و سلامت قلب و عروق دارد با اين حال مطالعات باليني با گروه هاي بزرگتر براي اعلام اثرات مشاهده شده در اين مطالعه مورد نياز است. "

رژيم غذايي ذهن Mind Diet براي پيشگيري از آلزايمرwhat foods should we eat for better brain health.jpgwhat foods should we eat for better brain health.jpg

خوراکي هايي هستند که مصرفشان اثرات محافظتي بر سلامت مغز دارد.آنچه مي خوريم به برقرار نگه داشتن سلامت بدنمان از طريق دستگاه گوارش، با تنظيم کردن پاسخ هاي ايمن و التهابي کمک مي کند.

مطالعه اي که در سال 2015 در مرکز پزشکي دانشگاه راش در شيکاگو انجام شد نشان داده که يک برنامه رژيم غذايي خاص مي تواند احتمال ابتلا به آلزايمر را تا 53 درصد کاهش دهد. اسم شناخته شده اين رژيم " رژيم غذايي ذهن " است. اين برنامه ترکيبي از عناصر دو برنامه تغذيه اي محبوب ديگر است : رژيم غذايي مديترانه اي و رژيم غذايي DASH (اين 2 رژيم براي توقف پرفشاري خون هم کارايي دارند) در ميان شرکت کنندگان افرادي بين سنين 58 تا 98 بودند. افرادي که رژيم غذايي پيشنهادي ذهن را پيروي کرده بودند سطح عملکرد ذهنيشان مانند افرادي بود که 7.5 سال از آن ها جوان تر بودند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم غذايي مديترانه اي داشته باشيد به اين دلايل

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم سالمي به نام دش DASH

سبزيجات با برگ سبز

در اين مطالعه مشخص شد که 2 وعده سبزيجات برگ دار مانند کلم پيچ، اسفناج، کلم بروکلي، کولارد سبز collards و ساير سبزيجات در هفته مي تواند به سلامت مغز کمک کند. 6 وعده يا بيشتر مي تواند منجر به فوايد بسيار زيادي شود. تحقيقات قبلي ارتباط بين ويتامين K و کم کردن زوال شناختي مغز را نشان داده بود. هنگاميکه محققان مواد مغذي مصرف شده توسط افراد با کاهش زوال شناختي را مورد بررسي قرار دادند دريافتند که ويتامين K، فولات (اسيد فوليک)، لوتئين (يک آنتي اکسيدان) و بتاکاروتن (پيش ساز ويتامين A) به احتمال زياد به سلامت مغز کمک مي کنند.

گردو

آجيل بخشي از رژيم غذايي ذهن است که مي تواند اثرات مثبت روي حافظه و توسعه موتور آن داشته باشد. يک مطالعه که توسط موسسه دولتني نيويورک براي تحقيقات پايه معلوليت رشدي انجام شد نشان داد موش هايي که روزانه يک چهارم فنجان گردو مصرف مي کردند موتور حافظه شان توسعه پيدا کرده و به ميزان قابل توجهي اضطرابشان بهبود پيدا کرده است. موش ها در زمينه هماهنگي، مهارت هاي رواني و توانايي يادگيري مورد آزمايش قرار گرفتند.

روغن زيتون

مصرف روغن زيتون در رژيم غذايي مديترانه اي نسبت به ساير رژيم هاي غذايي از مدت ها قبل با سلامت مغز مرتبط دانسته شده است. در يک مطالعه در سال 2012 مشخص شد که روغن زيتون بکر براي بهبود يادگيري و معکوس کردن روند کاهش حافظه در اثر پيري تاثير زيادي دارد. پژوهشگران معتقدند که اين اثر به دليل وجود پلي فنل ها در اين روغن است.

اين روغن همچنين به مبارزه در مقابل ADDLs کمک مي کند، پروتئين هايي که مغز را سمي کرده و باعث بروز آلزايمر مي شوند.



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

علايم سوء هاضمه و روش هاي پيشگيري از سوء هاضمه

دچار تنگي دريچه قلب هستم براي درمان چه کاري انجام دهم؟

روش خانگي براي تشخيص کبد چرب

درد پهلو نشانه چيست

فشار خون پايين چيست؟ + دلايل فشار خون پايين

تکنيک هاي طلايي براي درمان سريع سردرد ساده

فيبروز کبدي چيست؟ آيا فيبروز درمان مي شود؟

تدابير طب سنتي براي درمان آلرژي بهاره

مراقب مصرف مکمل ويتامين D باشيد

فشار خون در هر سني چند است و براي درمان فشار خون چه کنيم؟

چه عواملي خطر بروز سرطان روده بزرگ را افزايش مي دهند؟

درمان آمبولي ريه با چه روش هايي امکان پذير است؟

سکته مغزي و آنوريسم مغزي چه تفاوتي با هم دارند؟

کلسترول چيست و براي درمان کلسترول خون چه بايد کرد؟

درمان گلودرد با غرغره هاي طبيعي

عواملي که خطر ابتلا به سندرم روده تحريک پذير را افزايش مي دهند

بيماري قلبي که باعث سکته مغزي مي شود

روشهاي پيشگيري از ماشين گرفتگي

علت وجود خون در ادرار

تضمين سلامت قلب با رعايت اين نکات

روش هاي پيشيگيري و درمان عرق سوز شدن

تاثير سير و پياز بر پيشگيري از سرطان روده بزرگ

نکات بهداشتي براي پيشگيري از ابتلا هاري

علت و درمان رماتيسم مفصلي از ديدگاه طب سنتي

آشنايي با دلايل اصلي سکته قلبي

هشدارهاي بدن براي مراحل اوليه ابتلا به سرطان

کاهش علايم آلرژي با اين خوراکي ها

با مصرف اين خوراکي ها کبد چرب را از خود دور کنيد

کاهش علايم آلرژي در بهار با توصيه هاي طب سنتي

کلسترول را با اين ورزش ها مغلوب کنيد

دلايل سرفه و سرفه هاي خطرناک را تشخيص دهيد

فتق ديسک چرا ايجاد مي شود و چطور از فتق ديسک پيشگيري کنيم

آترواسکلروز atherosclerosis يا تصلب شرايين چيست؟

ورم معده يا گاستريت Gastritis چيست و چطور درمان مي شود؟

تشخيص سرطان مقعد و روش هاي درمان سرطان مقعد

9 راه حل طبيعي براي کنترل فشار خون

هر آنچه بايد درباره انحراف شصت پا بدانيد

چرا ديدتان تار شده ؟

چرا سرم درد مي کند؟

علت تکان هاي شديد پا در خواب يا سندروم پاي بيقرار چيست؟

با زير بغلي که زياد عرق مي کند و هميشه خيس است چکار کنم؟

چند روش خانگي براي درمان درد سياتيک

پيشگيري از شايع ترين سرطان دنيا با مصرف سير و پيار

عواملي که خطر لخته شدن خون را افزايش مي دهند

کمر درد : حقايق و باورهاي غلطي که بايد بدانيد

نشانه هاي عجيب بيماري قلبي

اين بيماري ها باعث چاقي تان مي شوند

علائم کم کاري تيروئيد و هرآنچه بايد در مورد ان بدانيد

درمان سر درد با ماساژ نقاط فشاري در سر

درمان عفونت سينوس با روش هاي خانگي