آخرین اخبار

با درد معده از خواب بيدار شده ايد؟ راه حل تسکين درد را بخوانيد بيماري ها و پيشگيري

با درد معده از خواب بيدار شده ايد؟ راه حل تسکين درد را بخوانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مراحل تسکين معده درد صبحگاهي:

سري به دستشويي بزنيد

Head to the bathroom.jpgHead to the bathroom.jpg

به گفته دکتر استيون فيشر Steven Fleisher رئيس بخش گوارش و مدير آندوسکوپي مرکز بيماري هاي گوارش و کبد در مرکز پزشکي MedStar Franklin Square : تعيين علت دل درد کار سختي است، ولي اگر درد در ناحيه پاييني شکم بود مي تواند نشانه سندرم روده تحريک پذير باشد. گرفتگي اي که احساس مي کنيد ممکن است تلاش دستگاه گوارشي براي شروع کار پس از خواب شبانه باشد که در اين صورت رفتن به دستشويي مي تواند به شما کمک کند. مشخص است که با رفتن به دستشويي و اجابت مزاج، معمولا درد و ناراحتي اي که به دليل اين فرايند ايجاد شده رفع خواهد شد.

با پزشکتان تماس بگيريد

Call the doctor.jpgCall the doctor.jpg

از آنجا که درد معده از جمله دردهاي مبهم است براي رفع نگراني بهتر است با يک متخصص تماس بگيريد. بسته به عواملي مانند محل و احساس درد دکتر مي تواند توصيه هاي لازم را به شما نموده و شما را براي عکسبرداري بفرستد. بهتر است از پزشک عموميتان نوبت گرفته يا از درمان هاي خانگي استفاده کنيد. به گفته دکترجاناتان کوهن Jonathan Cohen، استاد باليني پزشکي در دانشگاه کونکورد: از اين که با پزشکتان تماس گرفته و در مورد بيماريتان صحبت کنيد، ضرر نخواهيد کرد. دکتر با پرسيدن چند سوال مي تواد به بهتر شدن حالتان کمک کند، توجه به اين زنگ خطر حرکتي هوشمندانه است. اگر در حال حاضردردتان شديد است، اسهال خوني يا استفراغ داريد و يا احساس سرگيجه مي کنيد، پس در حال حاضر درمان اساسي نياز شما نيست، شما نياز به مسکن داريد، پس با پزشکتان تماس بگيريد.

از افرادي که همراه شما غذا خورده اند پرس و جو کنيد

Ask if your dining partners are on the same boat.jpgAsk if your dining partners are on the same boat.jpg

مي ترسيد که دچار مسموميت غذايي شده باشيد؟ اگر در رستوان غذا خورده ايد ممکن است خبر بيمار شدن ساير افراد هم به گوشتان برسد. با خانواده خود يا هر کس ديگري که با شما شام خورده صحبت کنيد و ببيند آيا علايم مشابهي دارد. به گفته دکتر فلايشر Fleisher" در صورت وجود مسموميت غذايي اغلب بيشتر از يک نفر به آن مبتلا مي شوند. "

خودتان صبحانه را آماده کنيد

اگر درد معده تنها نشانه اي است که داريد و هنگام خوردن احساس تهوع نداريد نيازي نيست صبحانه خود را حذف کنيد. به گفته دکتر کوهن فرستادن خوراکي به معده مي تواند هر گونه مشکل ايجاد شده را کاهش دهد. به گفته دکتر ديويد گرين David Greenwald مدير گوارش باليني و آندوسکوپي بيمارستان مونت سيناي نيويورک: از ساندويچ تخم مرغ چرب هر روزه صرف نظر کنيد. سعي کنيد خوراکي هاي شيرين و مطلوب تر يا خوراکي هايي که هضمشان راحت تر است را استفاده نماييد. او پيشنهاد مي هد که از مصرف غذاهايي که هضم شان سنگين است صرفه نظر کنيد.

فنجان دوم قهوه تان را ننوشيد

نگران نباشيد، از شما نمي خواهيم که کلا از قهوه صرف نظر کنيد، ولي اگر رفلاکس اسيدي عامل ايجاد مشکل شکمتان باشد، مصرف قهوه را کاهش دهيد. به گفته دکتر فيشر : کافئين مشکلات گوارشي افراد را مضاعف مي کند. يکي از اين موارد ايجاد فشار بر روي دريچه مري و معده است که باعث مي شود اسيد معده راحت تر به بيرون بپاشد. به علاوه باعث مي شود کار روده سخت تر شده و منجر به اسهال شود. به گفته دکتر گرنوالد Greenwald اگر فکر مي کنيد قهوه مقصر است سعي کنيد به مدت يک هفته آن را ترک کنيد.

تنها راه تشخيص همين است که براي يک دوره مشخص مصرف قهوه را قطع کنيد و ببينيد آيا علائم بهتر مي شوند يا خير. حذف قهوه براي هميشه کار سختي است ولي براي يک هفته قابل تحمل است. اگر شما دچار يبوست و در نتيجه ورم شکم شده ايد کافئين مي تواند به روان شدن شکم کمک کرده و در تسکين درد هنگام دستشويي کمک کننده باشد.

تردميل را دريابيد

به گفته دکتر فيشر ورزش به رفع مشکلات گوارشي کمک مي کند، پس با ادامه ورزش صبحگاهي تان مي توانيد مشکلات شکمتان را حل کنيد. فقط اگر درد غير قابل تحمل شده بود به بدنتان فشار نياوريد. فقط در صوري به ورزش ادامه دهيد که دردتان تا حدودي کاهش پيدا کند. اگر تغييري در دردتان ايجاد نشد فعاليت فيزيکي را تا زماني که مشکل حل نشده کنار بگذاريد.

درد و فشار را متوقف کنيد

به گفته دکتر فيشر براي رهايي از دردتان به داروهاي بدون نسخه اي (OTC) Over-the-counter drug که داريد نگاهي بيندازيد. مستقيما به سراغ داروهاي مهار کننده اسيد معده برويد. از قبيل نکسيوم Nexium که با جلوگيري از ترشح آنزيم هاي ديواره معده، اسيد معده را کاهش مي دهد. حداکثر 10 تا 14 روز مي توانيد اين داروها را مصرف کنيد.احتمالا در اين مدت خطري ايجاد نکرده و موثر عمل مي کنند و شما را از درد ناگهاني خلاص مي کنند. ولي اگر دردتان درمان نشد مصرف دارو را کنار گذاشته و با پزشکتان مشورت کنيد به خصوص اگر عوارض جانبي مانند اسهال داشتيد يا درد معده شديدتر شده و دچار گرفتگي عضلات شديد.

داروهاي ضد نفخ را امتحان کنيد

داروهاي بدون نسخه ضد نفخ که معمولا شامل داروي سايمتيکون simethicone هستند مي توانند درد و احساس نفخ معده شما را درمان کنند. به گفته دکتر گرينوالد اين داروها حباب ها را از بين مي برند بنابراين اگر يک ليوان آب بنوشيد، در واقع با آن يک ليوان مقداري هم هوا را بلعيده ايد که در معده شما ايجاد حباب مي کند. اين حباب ها بايد بترکند و اين همان کاري است که بايد معده شما انجام دهد و اگر معده شما توانايي آن را ندارد بايد از داروهاي ضد نفخ مانند سايمتيکون استفاده کنيد. از آنجا که بدن شما سايمتيکون را جذب نمي کنيد اين دارو هيچ گونه عوارضي نداشته و مي توانيد 4 بار در روز بدون نگراني آن را مصرف کنيد.

داروي ضد اسيد معده/ضد ترش کردن معده استفاده کنيد

يک گزينه ديگر براي استفاده از داروهاي بدون نسخه در مواردي که درد خيلي شديد نيست استفاده از داروي ضد اسيد معده/ضد ترش کردن معده است. به گفته دکتر فلايشر " اين داروها احتمالا جلوي بيش از حد شدن مشکل را گرفته و دردتان را فوري تسکين مي دهند. ولي اين داروها فقط علايم را از بين مي برند و مشکل را رفع نمي کنند. پس اگر درد بهتر نشد با پزشکتان مشورت کنيد.

داروهاي خانگي را امتحان کنيد

روغن نعنا، زنجبيل و زردچوبه درد شما را اگر در اثر نفخ و گاز معده باشد تسکين مي دهند. به گفته دکتر کوهن " آن ها به معده خالي که درد مي کند و جذب غذا کمک مي کنند. اگر مشکلتان به خاطر بازگشت اسيد از معده به مري (رفلاکس) است نعنا مي تواد مشکل شما را بدتر کند که در اين صورت بهتر است داروهاي خانگي که براي سوزش سر دل استفاده مي شوند را جايگزين کنيد. "

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خوراکي هايي مفيد براي درمان سوزش سر دل

شکمتان را گرم کنيد

Heat things up.jpgHeat things up.jpg

به گفته دکتر فيشر يک کيسه آب گرم مي تواند به از بين بردن درد شکم کمک کند به خصوص اگر عامل درد سندرم روده تحريک پذير IBS باشد. " از بطري ها يا کيسه هاي آب گرم قديمي که ممکن است بيش از حد داغ شده و پوستتان را بسوزاند استفاده نکنيد و سعي کنيد با مدل هاي جديد تر آن ها را جايگزين کنيد. " کيسه هاي آب گرم که قابليت قرار گرفتن در مايکروفر را دارند بهترين گزينه براي خفيف کردن دردهاي مزمن IBS هستند. "



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

علايم سوء هاضمه و روش هاي پيشگيري از سوء هاضمه

دچار تنگي دريچه قلب هستم براي درمان چه کاري انجام دهم؟

روش خانگي براي تشخيص کبد چرب

درد پهلو نشانه چيست

فشار خون پايين چيست؟ + دلايل فشار خون پايين

تکنيک هاي طلايي براي درمان سريع سردرد ساده

فيبروز کبدي چيست؟ آيا فيبروز درمان مي شود؟

تدابير طب سنتي براي درمان آلرژي بهاره

مراقب مصرف مکمل ويتامين D باشيد

فشار خون در هر سني چند است و براي درمان فشار خون چه کنيم؟

چه عواملي خطر بروز سرطان روده بزرگ را افزايش مي دهند؟

درمان آمبولي ريه با چه روش هايي امکان پذير است؟

سکته مغزي و آنوريسم مغزي چه تفاوتي با هم دارند؟

کلسترول چيست و براي درمان کلسترول خون چه بايد کرد؟

درمان گلودرد با غرغره هاي طبيعي

عواملي که خطر ابتلا به سندرم روده تحريک پذير را افزايش مي دهند

بيماري قلبي که باعث سکته مغزي مي شود

روشهاي پيشگيري از ماشين گرفتگي

علت وجود خون در ادرار

تضمين سلامت قلب با رعايت اين نکات

روش هاي پيشيگيري و درمان عرق سوز شدن

تاثير سير و پياز بر پيشگيري از سرطان روده بزرگ

نکات بهداشتي براي پيشگيري از ابتلا هاري

علت و درمان رماتيسم مفصلي از ديدگاه طب سنتي

آشنايي با دلايل اصلي سکته قلبي

هشدارهاي بدن براي مراحل اوليه ابتلا به سرطان

کاهش علايم آلرژي با اين خوراکي ها

با مصرف اين خوراکي ها کبد چرب را از خود دور کنيد

کاهش علايم آلرژي در بهار با توصيه هاي طب سنتي

کلسترول را با اين ورزش ها مغلوب کنيد

دلايل سرفه و سرفه هاي خطرناک را تشخيص دهيد

فتق ديسک چرا ايجاد مي شود و چطور از فتق ديسک پيشگيري کنيم

آترواسکلروز atherosclerosis يا تصلب شرايين چيست؟

ورم معده يا گاستريت Gastritis چيست و چطور درمان مي شود؟

تشخيص سرطان مقعد و روش هاي درمان سرطان مقعد

9 راه حل طبيعي براي کنترل فشار خون

هر آنچه بايد درباره انحراف شصت پا بدانيد

چرا ديدتان تار شده ؟

چرا سرم درد مي کند؟

علت تکان هاي شديد پا در خواب يا سندروم پاي بيقرار چيست؟

با زير بغلي که زياد عرق مي کند و هميشه خيس است چکار کنم؟

چند روش خانگي براي درمان درد سياتيک

پيشگيري از شايع ترين سرطان دنيا با مصرف سير و پيار

عواملي که خطر لخته شدن خون را افزايش مي دهند

کمر درد : حقايق و باورهاي غلطي که بايد بدانيد

نشانه هاي عجيب بيماري قلبي

اين بيماري ها باعث چاقي تان مي شوند

علائم کم کاري تيروئيد و هرآنچه بايد در مورد ان بدانيد

درمان سر درد با ماساژ نقاط فشاري در سر

درمان عفونت سينوس با روش هاي خانگي