آخرین اخبار

جزئياتي از 4 سريال تلويزيون در نوروز 96 تلويزيون

جزئياتي از 4 سريال تلويزيون در نوروز 96

  بزرگنمايي:

چه خبر - سريال هاي تلويزيون براي نوروز 96

نوروز يکي از بازه‌هاي زماني طلايي براي پخش برنامه‌هاي تلويزيون است، زماني که اگرچه مردم در سفر، مهماني رفتن و يا مهماني دادن هستند اما باز هم در دورهمي هاي خود در شب نشيني ها و زمان هاي گاه و بي گاه چشم انتظار آثار اين قاب جادويي مي نشينند. اين بازه از اين حيث طلايي است که پتانسيلي است تا سيما با سريال ها و برنامه هاي خوب اعتماد مخاطبان را دوباره جذب کرده و آنها را پاي اين قاب بکشاند و نگه دارد.

بخشي از جذبه تلويزيون براي مخاطب سريال هاي نمايشي است، آثاري که تلويزيون نشان داده گاه چقدر در پرکردن اوقات مخاطب توفيق يافته است و حتي مردم در سفرها هم سعي کرده اند تا سريال مورد علاقه شان را از دست ندهند.

آنطور که پيداست نوروز سال 96 قرار است شبکه هاي سيما با دست پر ميزبان مخاطبان شوند؛ نوروزي که اين بار در دوره رياست عبدالعلي علي عسکري رقم مي خورد و بايد ديد چقدر سيما مي تواند رضايت مخاطبانش را به دست آورد و چقدر باعث مي شود که مردم سمت شبکه هاي ماهواره اي بروند.

اين بار تلويزيون با کارهايي از سيروس مقدم، حسين سهيلي زاده، سامان مقدم و مسعود آب پرور ميزبان مخاطبان نوروزي خواهد بود که البته از اين ميان بعضي قطعيت بيشتري دارند و بعضي هنوز به عنوان گمانه زني مطرح هستند. هنوز حدود يک ماه تا تحويل سال باقي مانده است و مديران سازمان کمتر نظر قطعي درباره آثار نوروزي مي دهند. نوروز سال 95 نيز تا آخرين روزهاي باقي مانده تکليف چند سريال مشخص نشده بود و حتي يک سريال نوروزي از کنداکتور پخش کنار رفت. در اين روند هر بار خود مديران سازمان صداوسيما هم از قطعيت آثار اظهار بي اطلاعي مي کنند، با اين حال در اين گزارش از گزينه هاي قطعي و احتمالي سريال هاي نوروزي ياد شده است.

شبکه يک با قصه شخصيتي علي البدل

سريال «علي البدل» به کارگرداني سيروس مقدم و تهيه کنندگي الهام غفوري زوجي که سال هاست با هم کار مي کنند يکي از گزينه هايي بود که از همان ابتدا به عنوان سريال نوروزي شبکه يک از آن ياد شد و پيش تر از هر سريال ديگري تصويربرداري و ضبط شد.

فيلمنامه اين سريال به قلم محسن تنابنده و خشايار الوند به نگارش درآمد و الوند از همان ابتدا يک کار متفاوت را به مخاطبان کارهاي مقدم وعده داد؛ اثري که رئال است و از فضاها و موقعيت هاي کمدي بهره مي گيرد.

«علي البدل» به کارگرداني سيروس مقدم و تهيه کنندگي الهام غفوري زوجي که سال هاست با هم کار مي کنند يکي از گزينه هايي بود که از همان ابتدا به عنوان سريال نوروزي شبکه يک از آن ياد شدقصه «علي البدل» در روستايي در ناکجاآباد اتفاق مي افتد و روايتي طنز دارد که در خلاصه داستان اين مجموعه آمده است: من «علي البدل» هستم. فرعي، رزرو و جانشين عضو اصلي، حرف نزنم مي گويند لالي حرف بزنم مي گويند حق راي نداري. خلاصه هم هستم، هم نيستم.

اين مجموعه که بازيگران زيادي هم دارد به گفته خشايار الوند، قرار نيست تنها يک قهرمان داشته باشد بلکه ضدقهرمان هاي بامزه اي دارد و از بازيگران آن مي توان به مهدي هاشمي، مهدي فخيم زاده، احمد مهرانفر، حسين محب اهري، هادي کاظمي، هومن حاجي عبداللهي، محمود جعفري، عزت الله رمضاني فر، بهرام افشاري، فروغ قجابگلي، هديه آزاده، مهسا باقري، فرشته گلچين، آرزو نبوت، ميثم چگيني و محسن تنابنده اشاره کرد.

اين سريال 26 ارديبهشت ماه سال جاري در اطراف همدان کليد خورد و ابتداي شهريور ماه تصويربرداري به پايان رسيد و عوامل به تهران بازگشتند. بعد از آن نيز تدوين و مراحل بعدي پس از توليد سريال انجام شد و اکنون يکي از دو سريال آماده سيما براي پخش در ايام نوروز است.
بايد ديد قصه «علي البدل» با توجه به سوژه و موقعيت هاي جديد آن چقدر در ربودن گوي طلايي از ديدگاه مخاطبان توفيق دارد.

شبکه دو و ماجراي چند جوان بيکار

حسين سهيلي زاده که امسال با سريال «پريا» و با شکستن تابوهايي بي اساس درباره ايدز به شبکه سه رفت، با «مرز خوشبختي» به شبکه دو آمد. سهيلي زاده که همچون سيروس مقدم يکي از پرکارترين کارگردانان تلويزيوني است سريال جديدش را با فضايي نوروزي و مفرح پيش برده است.

در اين سريال بازيگراني چون پوريا پورسرخ، اميرحسين آرمان، مهدي سلوکي، شهرزاد کمالزاده و سروش جمشيدي به ايفاي نقش مي پردازند و در حال طي کردن مراحل نهايي براي پخش از شبکه دو در 15 قسمت است.
مهران رسام تهيه کننده و علي خودسياني نويسندگي اين سريال را بر عهده دارد و تاکنون «مرز خوشبختي» تنها سريالي است که به عنوان يک گزينه قطعي از سوي مديران براي پخش از شبکه دو اعلام شده است.

«مرز خوشبختي» به گفته تهيه کننده آن، سه بازيگر اصلي دارد که داستان را پيش مي برند؛ سه جوان بيکار که هر بار قصه به مقتضاي داستان آنها پيش مي رود.

در خلاصه داستان اين سريال آمده است: به طلا و تلاش و عشق... جوان و گُل و گِل... همه چيز از يک وسوسه شروع مي شود و به يک وسوسه ختم مي گردد. از رفاقت شروع مي شود و به رفاقت مي رسد. داستان «مرز خوشبختي» داستان انتخاب هاست. دوراهي ها. زماني که بر لب مرز ايستاده اي. يک سو شايد خوشبختي است و در سوي ديگر هم شايد خوشبختي. انتخاب با توست. و انتخاب نهايت خوشبختيست.

اين مجموعه هشتم آبان ماه سال جاري کليد خورد و 15 بهمن ماه نيز ضبط و تصويربرداري در حدود 80 لوکيشن به پايان رسيد و بايد ديد جديدترين اثر سهيلي زاده چه کششي را براي مخاطبان ايجاد خواهد کرد.

شبکه سه؛ نرسيدن «آرمان دو» تا رسيدن «خانه ما»

اواسط دي ماه بود که نام سريال «آرمان دو» به کارگرداني احسان عبدي پور به عنوان گزينه نوروزي شبکه سه مطرح شد اما مدتي پيش مشخص شد که اين سريال هنوز در توليد مشکلاتي در پيش رو دارد و حتي مشخص نيست چه زماني کليد بخورد.

ايرج محمدي بعد از آن بيان کرد که «آرمان دو» تنها يکي از گزينه هاي نوروزي بوده و قطعيتي براي رساندن آن به نوروز نبوده است.
با اين حال از ميان آثار تقريبا آماده تري که براي ايام نوروز وجود دارد تنها مجموعه «خانه ما» است که اين روزها به کارگرداني سامان مقدم و تهيه کنندگي حميد رحيمي نادي در حال ضبط و تصويربرداري است و تاکنون 40 درصد از تصويربرداري آن نيز انجام شده است.

اين مجموعه که سرپرستي نويسندگان آن را خشايار الوند بر عهده دارد از ابتداي ساخت به عنوان يکي از مجموعه هاي نوروزي مطرح شد و تنها اثري است که شايد بتواند براي پخش در شبکه سه جايگزين شود.

اسامي بازيگران اين مجموعه به ترتيب حروف الفبا عبارتند از فرهاد آئيش، ويشکا آسايش، ياسمينا باهر، رويا تيموريان، پژمان جمشيدي، گوهر خيرانديش، حسن زارعي، علي شادمان، مجيد شهرياري، آزاده صمدي، مهسا طهماسبي، جواد عسگري، شمسي فضل اللهي، رضا ناجي، مهوش وقاري.

«خانه ما» که البته ممکن است نامش تغيير يابد مضموني کمدي دارد و داستان چند خانواده را روايت مي کند که به دلايلي مجبور مي شوند سه ماه در يک خانه با يکديگر زندگي کنند. اين خانواده ها هيچ آشنايي با يکديگر ندارند و در يک روز بنا به اتفاقي مجبور مي شوند که با هم زندگي کنند...

اين مجموعه ٦٠ قسمتي به سفارش مرکز امور نمايشي سيما توليد مي شود و باتوجه به اينکه در حال حاضر «علي البدل» و «مرز خوشبختي» در کنداکتور شبکه هاي يک و دو پيش بيني شده است و تنها شبکه سه از کنداکتور مجموعه نوروزي خالي است احتمال دارد اين مجموعه از اين شبکه روي آنتن برود و بايد ديد بين دو کار که خشايار الوند در هر دو آنها (علي البدل) نقش داشته است کدام يک بيشتر به دل مخاطب مي نشيند.

باز شدن پاي دوپينگ به شبکه پنج (شبکه تهران)

سريال «افسر نمونه» که البته اين نام موقت آن است و ممکن است تغيير کند به کارگرداني مسعود آب پرور و تهيه کنندگي مهدي فرجي براي شبکه پنج يا شبکه تهران ساخته مي شود و امروز اول اسفند کليد خواهد خورد.

«افسر نمونه» که طرح آن از چند ماه پيش به عنوان گزينه نوروزي شبکه تهران به تصويب رسيد و فيلمنامه به نگارش درآمد سوژه اي جديد دارد و اگر ساخت آن براي نوروز به قطعيت برسد مي تواند يکي از کارهاي پرمخاطب سيما براي اين ايام باشد.

اين سريال قرار بوده خيلي زودتر براي پخش نوروزي کليد بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلي اين کار يعني فرهاد مدتي به تعويق افتاد«افسر نمونه» شايد براي ورزشکاران نام آشناتري به نظر برسد چراکه برخلاف اسمش اصلا ارتباطي با فضاي پليسي و انتظامي ندارد. داستان اين سريال در دو خط موازي پيگيري مي شود. قصه درباره فرهاد افسر مبارزه با دوپينگ است که درگير ورزشکاران مختلف مي شود. همچنين در قصه ديگري يک بازيکن ايتاليايي به ايران ترانسفر مي شود و اين دو قصه در کنار هم اتفاقات مختلفي را رقم مي زند.

محمدرضا شريفي نيا، حسن پورشيرازي، ساغر عزيزي، اتابک نادري، هليا امامي، زهير ياري، پيام احمدي نيا، آذين رئوف، حامد آهنگي و... بازيگران اصلي اين سريال هستند و همچنين يک فوتباليست غير ايراني نيز براي ايفاي نقش در اين سريال حضور دارد.

ايده اوليه اين سريال از اميرحسين قاسمي است و فيلمنامه آن را پيمان عباسي در 15 قسمت به نگارش درآورده است.

اين سريال قرار بوده خيلي زودتر براي پخش نوروزي کليد بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلي اين کار يعني فرهاد مدتي به تعويق افتاد.

در خلاصه داستان سريال «افسر نمونه» آمده است: بهمن و توفيق دو دوست قديمي هستند که از برادر به هم نزديک تر به نظر مي رسند، آنها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بريده اند اما بچه هاي آنها که امروز به سن ازدواج رسيده اند، راضي به اين امر نيستند، اين باعث مي شود تمام اين دوستي 30 ساله کم کم تحت الشعاع قرار بگيرد.

با توجه به اينکه تکليف سريال هاي نوروزي هميشه تا آخرين دقايق قرار گرفتن در کنداکتور پخش مشخص نيست بايد ديد امسال کدام يک از اين آثار به پخش نهايي مي رسند و از ميان آنها کداميک مي توانند رضايت مخاطبان را برآورده سازند.


گروه فرهنگ و هنر

منبع: mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)