آخرین اخبار

روياي حضور در شبکه جم! رقم دستمزد بازيگران در شبکه جم! تلويزيون

روياي حضور در شبکه جم! رقم دستمزد بازيگران در شبکه جم!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مهاجرت بازيگران تلويزيون به شبکه جم

موج مهاجرت به ترکيه و حضور در سريال‌هاي ترکيه‌اي شبکه جم از حدود يک سال قبل آغاز شد.شايد ابتدا کسي باور نمي‌کرد کارگردان‌هايي مثل مهدي مظلومي يا سعيد ابراهيمي فر در شبکه‌اي که به خراب کردن بنيان خانواده مشهور شده حاضر به ساخت سريال شوند، اما حجم استقبال مردم ايران از سريال‌هاي ترکي اين شبکه مديران آن را به صرافت ساخت سريال‌هايي با عوامل تمام ايراني انداخت تا به جذابيت‌هاي بصري‌اش جلوه‌اي تازه ببخشد.

درواقع تفکر مديران جم بر اين مبنا بود که به تصوير کشيدن رابطه زن و مرد و آنچه در سريال‌هاي تلويزيون خودمان به نمايش درنمي‌آيد مي‌تواند مخاطبان زيادي را پاي ماهواره و شبکه‌شان بنشاند .آن‌ها تصور مي‌کردند موازي با تم غالب در سريال‌هاي پرطرفدار ترکيه‌اي سريال‌هايي با بازيگران ايراني خواهند ساخت .

به همين منظور تعدادي از دوبلورهاي اين شبکه در سريال‌هايي مثل « آبي عشق»، «منو تنها نذار» و «کالري ممنوع » حاضر شدند تا روياي برادران ابراهيمي به‌عنوان مديران جاه‌طلب جِم تي وي به تحقق نزديک شود.براي اين سريال‌ها تبليغات بسيار وسيعي شد و صدها بار آنونس هايشان به نمايش درآمد که بياييد ببينيد چه کرده ايم.جالب اينکه شبکه اچ بي اُ براي سريال «بازي تاج و تخت» يک‌صدم اين تبليغات را نداشت اما وقتي بالاخره يکي از اين مجموعه ها پخش شد به همگان ثابت شد با چه افتضاحي روبرو شده ايم!

موج دوم مهاجرت‌ها رسيد

با پخش آنونس سريال‌هاي ايراني توليدشده در اين شبکه که از ماه‌ها قبل آغازشده بود، مشخص شد برخي بازيگران نسبتاً شناخته‌شده ايراني در آن‌ها حاضرشده‌اند. چکامه چمن ماه و ماني کسراييان جزو اولين بازيگراني بودند که به جم پيوستند و البته کشف حجاب چمن ماه بازتاب زيادي در رسانه‌هاي داخلي داشت.رفتن چمن ماه به اين شبکه باعث شد سريال‌هايي که داخل ايران هم بازي کرده بود به مميزي بخورد و صحنه‌هايي که او در آن‌ها بازي داشت حذف شود.

رابعه اسکويي بازيگر ديگري بود که رفتنش به جِم بازتاب زيادي در رسانه هاي داخلي داشت. به دنبال آن‌ها صدف طاهريان ، ساناز زرين مهر،بنيامين احمدي ، سارا باهنر و بهارک صالح نيا نيز راهي آن‌سوي مرزها شدند تا کم‌کم تعداد مهاجران به شبکه معاند بيشتر و بيشتر شود.

البته با توجه به ميزان شهرت و نامدار بودن اين افراد اخبار و حاشيه‌هاي مربوط به آن‌ها نيز بيشتر بود .مدتي بعد و در سال جديد نوبت به موج دوم مهاجرت‌ها رسيد و بازيگراني مثل هرمز سيرتي، رامسين کبريتي و درنهايت پرديس افکاري هم به اين شبکه و سريال‌هايش پيوستند تا تعداد کوچ کرده‌ها کم نباشد.
البته در اين ميان خبرهاي حاشيه اي هم از رفتن بازيگران به اين شبکه پخش شد که بعد از مدتي توسط خود بازيگر تکذيب شد.

کم‌کم خطرناک مي‌شوند

براي ماه‌هاي ابتدايي انتشار اخبار مربوط به کوچ بازيگران، هيچ‌کس اتفاق رخ‌داده را جدي نمي‌گرفت و ازآنجا که بيشتر بازيگران چهره‌هاي نامدار و شناخته‌شده‌اي نبودند کک مسئولان سينمايي و عاشقان فرهنگ نمي‌گزيد، اما کم‌کم برخي جريان‌ها و رسانه‌هايشان به اين مسئله پرداختند که اين مهاجرت‌ها بخشي از پروژه آن‌هايي است که سعي دارند به فرهنگ کشورمان ضربه بزنند .

در خلال اين اخبار بود که حتي مطالبي در برخي رسانه‌ها انعکاس يافت که بخشي از هزينه‌هاي شبکه جِم را سعودي‌ها مي‌پردازند و آن‌ها به پشتوانه اين کمک‌ها در حال ساخت شهرک‌هاي سينمايي دريکي دو کشور آسيايي و شروع پروژه‌هاي بزرگ هستند.جالب اينکه در لابه‌لاي اين حرف‌ها خبر خيز برداشتن جم تي وي براي ساخت سريال‌هاي فاخر ايراني نيز به گوش رسيد؛ سريال هايي تاريخي با داستان هايي از دوران مشروطه و … که نيازمند عوامل داخلي متبحر هستند.

در اين ميان گفته شد جِم تي وي به دنبال کشاندن 100 بازيگر و عوامل شاغل در سينماي ايران است و پروژه اي که در يک سال گذشته هيچ کس جدي‌اش نگرفته بود در راستاي ضربه زدن به فرهنگ کشور گسترش يافته و خطرناکتر از گذشته به نظر مي رسد.

تاثير دوران زوال تلويزيون در روند مهاجرت‌ها

با وجود اين هشدارها اما هنوز بسياري از اهالي سينما و تلويزيون و مخاطبان آنها سيل مهاجرت ها را جدي نمي گيرند چرا که معتقدند آنهايي که جدا شده اند جاي ويژه اي در سينما نداشته اند و بيشترشان بازيگران درجه چندم تلويزيوني هستند.هر چند در سابقه برخي از اين چهره ها حضور در برخي پروژه هاي سينمايي به چشم مي خورد اما واقعيت اين ست که بيشتر آنها بازيگران تلويزيوني به حساب مي آيند.

در واقع غير از پرديس افکاري که بيش از 10 فيلم سينمايي در کارنامه دارد بقيه نفرات همه بازيگراني درجه دوم و سوم در پروژه هاي تلويزيوني بوده اند و مهمترين کارهايشان در تلويزيون رقم خورده ، کوچ شان را مي توان به دوران نزول تلويزيون ارتباط داد. در واقع کوچ آنها درست در زماني اتفاق افتاد که تلويزيون به خاطر مشکلات متعدد مالي و مديريتي اش دچار زوالي عجيب شده و بازيگران مجموعه هاي تلويزيوني با سرخوردگي و قهر از فضاي کار در جام جم مي ناليدند.

فراري از فضاي ناسالم و فساد

جدا از بحث زوال تلويزيون و دشوارتر شدن شرايط کار براي جام جمي ها بيشتر اين بازيگران انگيزه‌هاي ديگري براي مهاجرت به جم تي وي داشتند که نمي‌توان ناديده‌شان گرفت. اين بازيگران معتقدند فضاي کار در ايران فضاي سالمي نيست و رابطه و رابطه بازي بشدت در چهره شدن افراد تأثيرگذار است.آن‌ها مي‌گويند گرفتن نقش و پرکار شدن در سينما و تلويزيون نيازمند ايجاد رابطه‌هاي قوي يا داشتن رابط‌هايي قوي است و چون آن‌ها از اين مزيت بي‌بهره بوده‌اند ترجيح داده‌اند به اين مسائل آلوده نشده و مهاجرت کنند.اين مسائل در مورد زنان بازيگر به‌صورت ديگري نيز مطرح مي‌شود.

برخي از آن‌ها تفاوت جنسيتي را براي رانده شدنشان از فضاي هنري داخل مطرح مي‌کنند و برخي ديگر معتقدند با گسترش فساد و پيشنهادهاي بي‌شرمانه به آن‌ها قيد حضور در سينما و تلويزيون داخلي را زده‌اند.بااين‌حال ازآنجا که سابقه هنري بيشتر اين بازيگران پروپيمان نيست و هيچ‌کس روي فن بازيگري‌شان حرفي ندارد دلايل يا به عبارتي توجيهاتشان چندان جدي گرفته نمي‌شود .

رويايي که نقش بر آب شد

باوجود گلايه‌ها و مسائلي که منجر به کوچ بازيگران به ترکيه و سريال هاي جِم تي وي شده به نظر نمي‌رسد فضاي اين شبکه و کارهايش رونق چنداني به زندگي هنري و غير هنري بازيگران کوچ کرده بدهد.هرچند گفته مي‌شود بيشتر بازيگراني که واسطه‌ها به آن‌ها پيشنهاد حضور در جم تي وي را داده‌اند در ابتدا پاسخ منفي نمي‌دهند اما شرايط وسوسه کننده‌اي که درباره‌اش خبرسازي شده بود در حد شايعه باقي ماند.

زماني گفته شد براي بازي در يک تله‌فيلم به بازيگر ايراني مهاجرت کرده 80 ميليون تومان پول داده‌اند يا براي عوامل ايراني شاغل در اين شبکه حقوق ثابت ماهيانه 3 تا 8 ميليون توماني در نظر گفته‌شده اما بعدتر مشخص شد تله‌فيلم‌هايي که کلاً 50 تا 60 ميليون هزينه در بردارد براي نقش اولش تنها 6 ميليون تومان دستمزد در نظر گرفته که در مقايسه با دستمزد بازيگراني که در داخل کار مي‌کنند هم کمتر است.

همچنين خلي زود مشخص شد عوامل حاضر در سريال ها و فيلم‌هاي اين شبکه روزانه تنها يک وعده ناهار از عوامل سازنده مي‌گيرند يا حتي برخي خانم‌هايي کوچ کرده به ترکيه به‌صورت اشتراکي سوئيت اجاره کرده و نيمي از حقوق خود را براي اجازه اين سوئيت ها مي‌پردازند.




منبع : khabaronline.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)