آخرین اخبار

افشاگري سعيد سالارزهي مالک جناب خان درباره مبلغ پيشنهادي رامبد جوان تلويزيون

افشاگري سعيد سالارزهي مالک جناب خان درباره مبلغ پيشنهادي رامبد جوان

  بزرگنمايي:

چه خبر - صحبت هاي سعيد سالار زهي درباره جناب خان و مبلغ پيشنهادي خندوانه

حتي خود جناب خان هم فکر نمي کرد کارش به اين روزها کشيده شود، چهره اي که با برنامه «کوچه مرواريد» در کنار «آقاي محترم» شکل گرفت، پايش به همراه رامبد جوان به «خندوانه» باز شد کم کم به عنوان يکي از پايه هاي اصلي اين برنامه پرمخاطب داراي جايگاه شد و حتي به محبوبيت رسيد، جاي خالي او اين روزها در برنامه رامبد جوان (فصل جديد «خندوانه») از زواياي مختلف قابل نقد و بررسي و محسوس است، اما چرايي هاي نبودن او در کنار «خندوانه» و عدم رضايت سعيد سالارزهي مالک مادي و معنوي عروسک با حرف و حديث هاي بسياري همراه بود.

اتفاقي که رامبد جوان به همراه محمد بحراني يک طرفه در برنامه «خندوانه» به آن پرداختند و اين فرصت ايجاد نشد تا سالارزهي هم از خودش و حق و حقوق عروسک متبوعش بگويد.

سالارزهي در گفت و گو با باني فيلم بي پرده تر از هميشه از اتفاق رخ داده ميان خودش و عوامل «خندوانه» مي گويد، از پولي که از آن چشم پوشي مي کند، از عروسکي که به آن امروز نگاهي معنوي دارد و از دري که مي تواند به روي جناب خان باز شود تا دوباره او را در برنامه «خندوانه» ببينيم. حاصل اين گپ و گفت پيش روي شماست.

اگر موافق باشيد با اتفاق تلخي که اخيراً خانواده نمايش عروسکي را در غم و اندوه فرو برد آغاز کنيم؟

– فوت دوست عزيز و هنرمندمان را به خانواده اش، همکارانش و البته مردم ايران تسليت مي گويم، اميدوارم روحش در آرامش با رحمت خداوند متعال همراه باشد.

اين روزها مشغول چه کاري هستيد؟

– با اتاق فکر سينمايي جناب خان مشغول بررسي و ايجاد طرح هاي سينمايي هستيم. بزودي طرح اصلي انتخاب و نگارش فيلم نامه آغاز ميشود.

تصميم نهايي تان براي جناب خان چيست؟

– بستگي به شرايط مختلفي که پيش رويمان قرار خواهد گرفت دارد. فعلا بحث هايي ابتدايي براي ساخت سريال ويژه شبکه هاي تازه تاسيس اينترنتي با همراهي کاراکترهايي همچون احلام و خانواده اش و همچنين بابا خان پدر جناب خان و ساير اعضاي خانواده اش هستيم. اما ساخت فيلم سينمايي جناب خان قطعي شده است.

فکر مي کنيد خندوانه از نبود اين شخصيت لطمه بخورد؟

– اميدوارم خندوانه موفق تر از هميشه ادامه يابد. من دوستم رامبد را از تير ماه از تصميم مطلع کردم تا فرصت کافي براي آسيب نديدن از اين مسئله داشته باشد.

به نظر شما جناب خان به خندوانه کمک کرد يا اين برنامه پرمخاطب به جناب خان؟

– نمي توانم حرف سنجيده و دقيقي در اين باره بزنم و خودم را در اين قضاوت بي طرف نمي دانم.

تاثير محمد بحراني به عنوان صداپيشه عروسک را در جايگاه امروز جناب خان چگونه ميبينيد؟

– فوق العاده زياد و موثر.

اتفاقاتي مثل تماس مرضيه برومند با شما براي وساطت صحت دارد؟

– بله.

به نظر شما در پايان «جناب خان» به «خندوانه» برمي گردد؟

– هر چيزي احتمال دارد.

تصميم نداريد از اين کاراکتر در جايي مثل يک سريال يا يک برنامه تلويزيوني يا حتي سينما استفاده کنيد؟

– سينمايي قطعي شده ولي از ادامه سريال کوچه مرواريد گرفته تا ساخت سريال جديد ويژه بزرگسال جناب خان و خانواده هاي احلام و بابا خان در دستور کار ما است.

خيلي از علاقمندان عروسک «جناب خان» قصه صاحب معنوي و مادي عروسک بودن را متوجه نمي شوند، توضيح مي دهيد؟

– در خصوص جناب خان من دو موقعيت و مسووليت متفاوت دارم. اول اينکه من را بعنوان مالک مادي جناب خان مي شناسند و دوم اينکه من به عنوان کارگردان و سرپرست اتاق فکر و نويسندگان، مالک معنوي جناب خان هم محسوب مي شوم. در واقع بعنوان تهيه کننده و سرمايه گذار شرايط مالي را فراهم کردم تا گروهي پنجاه، شصت نفره به مدت بيش از دو سال دور هم جمع کنم و به قصد و نيت خلق کاراکتر ها و توليد سريال . از طرفي به عنوان سرپرست اتاق فکر و سرپرست نويسندگان و همچنين کارگردان مجموعه مسئوليت و مديريت کل گروه هنري و همچنين تصميم گيري و انتخاب نهايي اسم جناب خان، شکل عروسک، ويژگي هاي شخصيت، انتخاب صداپيشه، مجموعه بازيگران، رهبري بازيگري و ساير موارد به عهده من است. پس بنوعي مالک معنوي جناب خان نيز محسوب مي شوم.

جسارتاً چگونه مشخص مي شود که شما مالک عروسک هستيد؟

– در وزارت ارشاد بخشي وجود دارد براي ثبت آثار ادبي و هنري، من به عنوان سرپرست نويسندگان «کوچه مرواريد» حقوق معنوي‌ام را ثبت کرده‌ام. پروانه ساخت و پروانه نمايش وزارت ارشاد اصلي ترين مدرک هر تهيه کننده اي است و تمامي کاراکتر ها و شخصيت هاي داخل مجموعه به لحاظ مادي متعلق به تهيه کننده يا مالک آن سريال خواهند بود. که اين مطلب براي من و «کوچه مرواريد» هم صدق مي کند. ولي در سازمان ثبت اسناد و املاک که زير مجموعه قوه قضاييه است شما مي توانيد به صورت طرح صنعتي نيز اين مالکيت را ثبت کنيد. البته جناب خان و همه عروسک هاي «کوچه مرواريد» علاوه بر اين دو مرکز در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و همچنين خانه سينما نيز ثبت شده اند .

پيشنهاد شما در بحث دستمزد و يا حق و سهم مادي از برنامه «خندوانه» دقيقاً چه بود؟

– وقتي از مسئله مالي صحبت مي کردم طبيعتا منظورم اين بود که از محل درآمد ها براي من هم به عنوان مالک جناب خان سهمي درنظر گرفته شود منظورم فروش جناب خان نبود. من که بساز بفروش هنري نيستم که به خود بگويم خب حالا جناب خان رو خلق کرديم، بفروشيم، بريم سراغ کاراکتر بعدي. به نظرم اين رفتار مغاير با اصل احترام به هنر و هنرمندان خواهد بود.

موافق هستيد شفاف تر به اين مسئله بپردازيم؟

– اولا ترجيح من سهمي از درآمدها بود، ولي حتي اگر بحث فروش جدي شود. خب شرط اول اين بود که مي‌گفتند دوست عزيز شما راضي هستيد؟ اين اولين اصل انساني است که وقتي شخصي صاحب يک چيزي هست بايد راضي باشه که اون رو بفروشه . دوما اگر طرف راضي بود راجع به اينکه چقدر قيمت دارد وارد مذاکره بشويم ، دوستان کارشناس بيايند و نظر بدهند و قيمت گذاري کنيم اما چنين کاري هم انجام نشد!

آن پيشنهاد هنگفت مالي که شما آن را نپذيرفتيد از سوي چه کسي بود؟

– هيچ وقت نفهميدم اين پيشنهادها را رامبد از طرف خودش داده يا تلويزيون.

صحت دارد که اين مبلغ حدود 2 ميليارد تومان بوده است؟

– اين روزها دو ميليارد حدودا قيمت يک آپارتمان صد و چند متري در سعادت آباد است. يعني من بايد جناب خان و زحمات گروه و همکارانم را با يک آپارتمان صد متري عوض ميکردم. ضمن اينکه تا همين حالا هم حدود سه و نيم تا چهار ميليارد هزينه شده تا جناب خان شکل گرفته. در بخش خصوصي، با مبالغي بسيار بالاتر از اينها براي خريد داوطلب وجود داشت. اگر کارم بساز بفروشي هنري بود به آنها واگذار مي کردم. بايد بدونيد من از هيچکس دلخور نيستم اما فکر مي کنم بايد به هم احترام بگذاريم و روش صحبت کردنمان، روش انساني و صميمي باشد تا به نتيجه برسيم. روشهايي که با فشار، تطميع و غير اصولي باشد جواب نمي دهد. بنده براي اينکه اين مشکل حل شود آمادگي مذاکره مستقيم با سازمان صداو سيما را دارم و همه تلاشم را مي کنم که اين کار انجام شود. اگر من مالک مادي و معنوي جناب خان هستم بايد با صاحب «خندوانه» که سازمان صداوسيماست وارد مذاکره شوم.

و ماجراي ورود مرضيه برومند به اين ماجرا…

– من اخيرا براي کارهايم با خانم برومند مشورت مي کردم. به نظر من او انسان بسيار شريف و بزرگي است و در حوزه کار کودک و عروسکي بسيار شناخت و تجربه دارد . وقتي اين شرايط را ديدم رفتم پيش او براي مشورت، پرسيدم به نظرتان چه کاري درست است و چه کاري غلط. خانم برومند گفت بگذاريد من با بچه ها تماس بگيرم و ماجرا را پيگر شوم. بعد از يک هفته خانم برومند از طرف تيم «خندوانه» پيشنهادي مطرح کرد که اين مبلغ را بگير و برو و کاري ديگر به جناب خان نداشته باشد. توصيه خانم برومند هم به من اين بود که پيشنهاد را قبول کن چون اگر قبول نکني عملا ديگر نمي‌تواني کار کني. ميتونستم به اين فکر کنم که خب اين رقم بهتر از هيچ است و اين پيشنهاد رو بپذيرم اما برمبناي اصولي که بهش اعتقاد دارم به اين نتيجه رسيدم که اين کار درست نيست.

سعيد سالارزهي با چه مبلغي به «خندوانه» بله مي گويد؟

– همانطور که گفتم من نظرم اين بود که بايد يک درصدي از آورده اسپانسرها براي مالک جناب خان در نظر گرفته شود. چون از صد در صد اسپانسرهاي جذب شده، طبيعتا يک درصدي، جناب خان اثر داشته. اين درصد را کارشناسي مي کردند و همانطور که به صداپيشه و عروسک گردان سهمي تعلق مي گرفت براي ما هم بايد در نظر مي گرفتند.

اگر محمد بحراني در فيلم سينمايي با شما همکاري نکند چه اتفاقي رخ مي دهد؟

– من فکر مي کنم محمد بحراني از اين نگران است که جناب خان در فيلم سينمايي آسيب مي‌بيند و اين نگراني او براي من اهميت دارد و با ارزش است. مسلما ما سعي مي کنيم تمام تلاشمان را براي رفع نگراني آقاي بحراني انجام دهيم. تمام کساني که در اين حرفه تخصص دارند ميدانند که فيلمنامه نقش تعيين کننده اي دارد. ما سعي مي کنيم با فيلمنامه مناسب و انتخاب صحيح بازيگران، نگراني محمد را از بين ببريم. اگر شرايط ايجاب کند که رامبد بازيگر مقابل جناب خان نباشد ما به رضا عطاران، محسن تنابنده و حميد فرخ نژاد و چهره هاي مناسب ديگري فکر خواهيم کرد . من شخصا به عنوان کارگردان و سرپرست اتاق فکر جناب خان معتقدم که مي شود فيلمنامه درستي براي جناب خان نوشت و محبوبيت اين کاراکتر را با اولين فيلم سينمايي اش ارتقا داد.

مي توان اميدوار به بازگشت «جناب خان» به تلويزيون با «خندوانه» بود؟

– من همين جا اعلام آمادگي مي کنم که حاضرم در مذاکرات مستقيم و رسمي با سازمان صداو سيما شرکت کنم. بنشينيم خيلي اصولي با هم محترمانه صحبت کنيم و مشکلات حل شود.


گروه فرهنگ و هنر

منبع: banifilm.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)