آخرین اخبار

پسوريازيس Psoriasi و 17ستاره مشهوري که به آن مبتلا هستند! پوست، مو و زيبايي

پسوريازيس Psoriasi و 17ستاره مشهوري که به آن مبتلا هستند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 17 ستاره اي که با پسوريازيس زندگي مي کنند

پسوريازيس psoriasis، صدفک يا داءالصدف بيماري پوستي مزمن خودايمني است. اين بيماري هنگامي رخ مي‌دهد که سيستم ايمني بدن سيگنال‌هاي اشتباهي مي‌فرستد. اين سيگنال‌ها باعث افزايش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌هاي پوست مي‌شود؛ يعني افزايش بيش از حد سلول‌هاي پوستي از ميزان ريختن آن‌ها. پسوريازيس مسري نيست.

پسوريازيس اغلب دردناک و ناراحت کننده است که حتي باعث مي شود بيشتر افراد داراي اعتماد به نفس بخواهند آن را از چشمان کنجکاو ديگران مخفي کنند. ولي وقتي حرفه تان به ديده شدن وابسته باشد، نمي توانيد براي محو شدن تکه هاي قرمز پوسته پوسته روي قسمت هاي مختلف بدنتان صبر کنيد. در اين جا تعدادي از ستارگاني که اجازه نداده اند اين ضايعات پوستي جلوي داشتن زندگي بهترشان را بگيرد، معرفي مي کنيم:

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : همه چيز درباره بيماري پسوريازيس

1. کارا ديليوين cara delevingne

cara delevingne.jpgcara delevingne.jpg

کارا ديليوين مدل و بازيگري که شهرت خود را مديون نمايش هاي فشن catwalk است.ولي زندگي شلوغ و پر تنش اين سوپر مدل باعث شد که در 24 سالگي مبتلا به پسوريازيس شود. اجرا در 53 نمايش فشن هفتگي در زمان اوج حرفه اش باعث شد بيماري اش تشديد شده و اضطراب و افسردگي را تجربه کند.

او در مصاحبه با ديلي ميل گفته: " مردم دستکش مي پوشيدند و نمي خواستند به من دست بزنند چون مي ترسيدند بيماري من جذام يا چيزي شبيه آن باشد. "او با يک بدن ضعيف به خاطر فعاليت بيش از حد دست و پنجه نرم مي کرد و به همين علت به بازيگري روي آورد.

catwalk : اصطلاحاً به سکوئي t-شکل گفته مي‌شود که بر روي آن آخرين مُدها نمايش داده مي‌شوند.مانکن‌هاي مرد و زن بر روي سکوي نمايش راه مي‌روند تا لباس‌ها يا لوازم زينتي که بر تن دارند را براي تماشاگران دو سوي سکو نمايش دهند. راه رفتن مانکن‌ها بر روي اين سکو نيز کاواک نام دارد. مانکن‌ها يک به يک تا پايان سکو رفته و پس از چرخشي به آغاز آن بازمي‌گردند.

2. زين ورجي zain verjee

zain verjee.jpgzain verjee.jpg

زين ورجي خبرنگار بخش بين الملل سي ان ان، 42 ساله، صورتش را به صورت پخش زنده براي ميليون ها نفر به نمايش مي گذاشت، ولي در سال گذشته حتي تحمل اين که به آينه نگاه کند را نداشت.به خاطر پسوريازيسي که از 8 سالگي با آن درگير بود.مسير و درمان و پذيرش بيماري اش براي او که بخشي از سي ان ان به حساب مي آمد کار مشکلي بود.

" من باور دارم که رژيم غذايي، طرز فکر، و يک سيستم پشتيباني فوق العاده بهترين پاسخ طولاني مدت براي من بوده است، و حالا ديگر آينه دشمن من به حساب نمي آيد. "

3. کيم کارداشيان وست kim kardashian west

kim kardashian.jpgkim kardashian.jpg

کيم کارداشيان وست، 35 ساله، نشانه هاي ابتلاي او از سال 2011 به پسوريازيس سر و صداي زيادي به پا کرد. کارداشيان وست اين بيماري را از مادرش، کريس جنر، به ارث برده است که او هم نشانه هاي بيماري را از 30 سالگي مشاهده نموده بود. ولي اجازه نداده بود که اين بيماري او را از پوشيدن لباس هاي دلخواهش باز بدارد.

" براي اين که احساس بهتري داشته باشم قبل از هر برنامه احساس بدي که داشتم را کنار مي گذاشتم به اين اميد که کسي روي من تمرکز نکند. فقط مي خواستم خوش باشم و به هنرم برسم، هيچ کاري براي پسوريازيسم از من ساخته نيست، پس چرا بايد خودم را از اين بابت ناراحت کنم. "

4. استيسي لندن stacy london

استيسي لندن، مدرس مد، 47 ساله، به خاطر ساخت برنامه "چي نپوشيم؟" معروف شده است ولي پسوريازيس او در دوران کودکي اش خيلي شديد بود به حدي که 6 سال مدرسه را از دست داد. او مي گويد که اين بيماري کاري کرده بود که حس کند " مثل يک هيولا شده. "

کار کردنش با کلينتون کلي در برنامه تلويزيوني به او کمک کرد که با ناراحتي اش کنار بيايد. " مسئله هيچ وقت لباس نبود، " ما از لباس ها براي حرف زدن با مردم درباره مسائل عميق شخصي استفاده مي کرديم. اينطور نيست که هر کسي در اين برنامه به پسوريازيس مبتلا باشد ولي بعضي ها در حد کم به اين بيماري مبتلا هستند. "

5. ليان رايمز leann rimes

leann rimes.jpgleann rimes.jpg

از 8 سالگي به عنون يک ستاره شناخته مي شد.، ليان رايمز اولين آلبوم خود را در 11 سالگي منتشر کرد و اولين جايزه گرمي grammys خود را وقتي 14 ساله بود دريافت کرد. اين خواننده و بازيگر مشهور و دوست داشتني اولين نشانه هاي پسوريازش در 2 سالگي در او نمايان شد. حالا ان 34 ساله است، رايمز بدون وقفه به فعاليتش براي کمپين رويارويي با پنهان نکردن پسوريازيس که براي آگاهي مردم نسبت به اين بيماري است، ادامه مي دهد.

6. آرت گارفانکل art garfunkel

art garfunkel.jpgart garfunkel.jpg

گروه سايمون و گارفانکل در سال 1970 منحل شد ولي آرت گارفانکل پس از آن به عنوان هنرمند سولو (تک خوان)، شاعر و بازيگر مشغول بود. اين هنرمند در حال حاضر 74 ساله است و بارها براي استفاده از مزاياي آب درياي مرده براي بهبودي به اسرائيل سفر کرده است. " به من گفتند که اگر در آب شور شنا کنم براي خارش پسوريازيس بسيار خوب است " ولي متاسفانه آب دريا اثر مفيدي براي گارفانکل نداشت ولي کاملا هم بي فايده نبوده. "

7. جان لاويتز jon lovitz

کمدين محبوب جان لاويتز که در برنامه snl (saturday night live ) هنرنمايي مي کند و خواننده مراسم عروسي است بيشتر از 15 سال است که با پسوريازيس زندگي مي کند. اين کمدين 59 ساله با کمپين ملي آگاهي دادن در مورد اين بيماري به صورت جدي همکاري مي کند و خيلي صادقانه در هافينگتون پست huffington post از بيماري اش مي نويسد.

" چرا بايد به خاطر پسوريازيس خجالت بکشم؟ هيچ کس کامل نيست. مگر نه؟ به من اعتماد کنيد، من مي دانم. من به خاطر زندگي، مردم را مي خندانم. "

8. دارا تورس dara torres

dara torres.jpgdara torres.jpg

دارا تورس پنجمين نفر المپيک که 12 بار صاحب مدال شده، 49 ساله، يکي از اولين افراد مشهوري بود که علني از پسوريازيسش صحبت کرد. او يک مدافع اختصاصي براي اين بيماري است که با برنامه celgene`s show more of you (celgene شرکتي بيودارويي که در زمينه کشف درمان سرطان بيماري هاي التهابي فعاليت مي کند) باهدف تشويق و کمک به افراد مبتلا به پسوريازيس براي زندگي بهتر ، همکاري مي کند.

9. الي راث eli roth

eli roth.jpgeli roth.jpg

الي راث، 44 ساله، برنده جايزه انجمن بازيگران براي ايفاي نقش بير جو در فيلم حرامزاده هاي لعنتي tarantino`s inglourious basterds و کارگرداني و تهيه کنندگي فيلم هاي ترسناک hostel و hemlock grove.

او به صورت علني حرف زيادي در مورد پسوريازيسش نزده بود، ولي در يک مصاحبه با بي بي سي در مورد فيلم cabin fever گفته وقتي 22 ساله بوده پسوريازيسش به طرز وحشتناکي در بدنش پخش شده. " همه پاهاي مرا در بر گرفته بود، نمي توانستم راه بروم چون پاهايم ترک مي خورد و خونريزي مي کرد. " راث که زير نظر ديويد لينچ تربيت شده بود، از مشکلات پزشکي که با پوست مرتبط مي شد به عنوان الهام بخش حرفه اش در فيلم هاي ترسناک استفاده کرد.

10. سيندي لپر cyndi lauper

در سال 2015 خالق " girls just wanna have fun " ، ستاره پاپ دهه 80 اعتراف کرد زماني که در سال 2010 نشانه هاي بيماري را روي بدن خود ديده حس مي کرد شبيه " مرد فيلي " شده. خيلي سريع بيماري در همه بدنش پخش شده و درمان هم بي اثر بوده. در نهايت روي صدايش هم تاثير گذاشته. اون به مردم گفت: " صدايم را از دست دادم ... افسرده شده بودم و احساس وحشتناکي داشتم.

"لپر در حال حاضر 63 ساله است و بيماري اش را پذيرفته. در حال حاضر به عنوان بخشي از کمپين اطلاع رساني بنياد ملي پسوريازيس و نوارتيس (يک شرکت دارويي) همکاري مي کند.

11. کاردي انگليش caridee english

caridee english.jpgcaridee english.jpg

در سال 2006 برنده جايزه بهترين مدل america`s next top model شد و در حال حاضر سخنگوي شرکت دارويي پسوريازيس استرالا stelara است. که با سرمايه گذاري روي تصوير انگليش 32 ساله در سال 2009 به شهرت رسيد. جاي تعجب نيست که او هنوز هم شبيه يک مدل يک ميليون دلاري به نظر مي رسد.

12. مابلين کاپلوژ mabelynn capeluj

در 16 سالگي به عنوان دختر شايسته کاليفرنيا miss california شناخته شد و در سال 2013 دختر شايسته جهان miss universe شد، حالا در 21 سالگي با پيشرفت بيماري پسوريازيس روبرو شده.

در مصاحبه با everyday health عنوان کرد: " پسوريازيس من را تبديل به فردي قوي تر کرد. ابتلا به اين بيماري دشوارترين بخش در زندگي من بود. اما باعث شد که قدردان چيزهاي کوچک زندگي باشم، زيبايي به پوست نيست—ياد بگيريم با پوست خود زندگي کنيم. "

13. فيل مايکلسون phil mickelson

phil mickelson.jpgphil mickelson.jpg

فيل مايکلسون قهرمان افسانه اي گلف آمريکا دو عنوان استاد و يک قهرماني pga (انجمن حرفه اي گلف بازان امريکا) را قبل از ابتلا به آرتريت پسورياتيک کسب کرد. شدت بيماري به حدي بود که تقريبا توان شرکت در مسابقات 2010 آمريکا را نداشت. اين قهرمان 46 ساله با درد مچ پا، انگشتان و رگ به رگ شدن مچ دست و درد بستري شد. با اين حال توانست با درمان به گلف حرفه اي ادامه داده و سومين عنوان استادي را در سال 2010 و قهرماني را در 2013 از آن خود کرد.

14. لا لا آنتوني la la anthony

به عنوان يک سخنگوي بنياد ملي پسوريازيس، پرفروش ترين نويسنده نيويورک تايمز و بازيگر 37 ساله احساس خوبي در مورد اهميت تصوير مثبت داشتن از خود و عشق به خود است.

" نبايد خجالت بکشيد. هنوز هم مي توانيد زندگي کنيد و کارهاي شگفت انگيزي انجام دهيد. "

15. جري مترز jerry mathers

jerry mathers.jpgjerry mathers.jpg

جري مترز بازيگري است که بيشتر به خاطر بازي در نقش beaver در فيلم leave it to beaver شناخته شده است، او دهه هاست که با پسوريازيس زندگي مي کند. اين هنرمند 68 ساله يکي از گزينه هاي اطلاع رساني براي درمان پسوريازيس و سخنگوي بنياد ملي پسوريازيس است.

16. ليام گالاگر liam gallagher

liam gallagher.jpgliam gallagher.jpg

موسيقي دان، خواننده، ترانه سرا، 44 ساله، لکه هاي قرمز در سراسر بدن او پراکنده شده بود. و در واقع تبديل به يکي از داستان هاي به ياد ماندني او شد، يکي از طرفدارانش يک بار فکرکرده بود تکه هايي که روي پوستش را پوشانده مواد مخدر بوده اند.

17. جان آپدايک john updike

john updike.jpgjohn updike.jpg

جاي تعجب نيست کسي که دو بار برنده جايزه پوليتزر رمان نويسي، شاعر و منتقد است درباره مبارزه مادام العمر خود با بيماري پوستي بنويسد، و مقاله اي در نيويورکر در مورد شرايطش و داستاني کوتاه و اقتباسي با عنوان مبتلا به جذام. آپدايک در سال 2009 از دنيا رفت ولي نوشته هايش به ساير مبتلايان پسوريازيس در آينده کمک خواهد کرد.



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد