بزرگنمايي:
چه خبر - مشخصات خودرو پژو 3008
در مراسم گشايش هشتاد و هفتمين نمايشگاه بين المللي خودرو در ژنو، پژو 3008 به عنوان بهترين خودروي اروپايي سال 2017 ميلادي شناخته شد.
گفته مدير اجرايي گروه پژو، اين شرکت تنها در پنج ماه گذشته 125 هزار سفارش براي پژو 3008 دريافت کرده است.
اين دومين خبر خوب براي گروه خودروسازي «پژو سيتروئن» پس از انتشار خبر خريد شرکتهاي «اوپل و واکسهال» از شرکتهاي وابسته به جنرال موتورز آمريکا به ارزش يک ميليارد و سيصد ميليون يورو بود.
پژو 3008 يک خودرو از نوع کامپکت اسيووي است که توسط شرکت خودروسازي فرانسوي پژو در ماه مي سال 2008 پرده برداري شد. اين خودرو براي نخستين بار در شهر دوبروونيک کشور کرواتي به نمايش عموم درآمد و توليد آن در آوريل 2009 آغاز شد. نسل اول اين خودرو از سال 2009 تا 2016 در فرانسه و چين با مشخصات و ظاهر يکسان توليد شد.
پژو درحالي از نسل دوم آن در سال 2016 رونمايي کرد که تغييرات اعمال شده بر روي اين خودرو در بازار چين بسيار متفاوت از بازارهاي جهاني بود. آنچه در بازار چين به عنوان پژو 3008 نسل دوم معرفي شد، تنها يک فيس ليفت بر روي نماي جلوي خودرو به همراه تغييراتي اندک در موتورها و تکنولوژي هاي اين خودرو بود. در مقابل، در اروپا يک خودروي کاملا متفاوت از نظر کلاس بدنه، سايز، کارايي، چهره، تکنولوژي و امکانات به عنوان پژو 3008 نسل دوم معرفي شد. با فاصله ي زماني بسيار اندک، همين خودرو در بازار چين با عنوان پژو 4008 جديد معرفي و توليد شد. پژو 3008 جديد از ژانويه 2017 وارد بازارهاي هدف شده است. اين نسل جديد 3008 دچار تحول جدي شده است.
ظاهر خودرو پژو 3008
پژو 3008 قطعاً ظاهر متفاوتي دارد. سرطراح پژو gilles vidal با تراش دادن خودروي جديد کار را شروع کرده و داخل کابين هم سعي شده تا شاهد طرحي با استفادهي آسان و شيک باشيم.
اين خودرو معرفي کنندهي نسل دوم داشبورد i-cockpit پژو نيز هست. 3008 از غربيلک فرمان کوچک و آشنايي استفاده ميکند. نشاندهندهها درست در ديد راننده قرار دارند و همين امر باعث شده تا ايمني خودرو نسبت به 308 بهبود يابد. صفحه ديجيتال استاندارد خودرو نيز قابل سفارشيسازي است و ميتواند همهچيز از سرعت گرفته تا سيستم ناوبري و مديا و اطلاعات سفر را نشان دهد.
نماي داخلي خودرو پژو 3008
سيستم اطلاعات سرگرمي 3008 کاملاً بازنگري شده و صفحهنمايش لمسي قرض گرفته شده از 308 با رديفي از دکمههايي به سبک پيانو تکميل شده که اجازهي دسترسي آسانتر به کنترلهاي تهويه و منوي تلفن را ميدهد. صفحهنمايش پاسخگوتر بوده و گرافيک باکيفيتتري دارد و در آن بهصورت استاندارد سيستم اپل کارپلي و mirrorlink جاي داده شده است. کيفيت ديگر نقاط کابين عالي است. کابين 3008 بسيار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به ياد ميآورد. در مقام مقايسه با اين خودرو کابين قشقايي ارزانقيمت احساس ميشود. توزيع مواد تشکيلدهندهي کابين نيز به خوبي صورت گرفته و پلاستيکهاي نرم در بالاي داشبورد بکار رفته و مواد سختتر بخش پاييني را تشکيل دادهاند.
فضاي زيادي در بخش عقبي براي نشستن افراد بالغ وجود دارد. اين خودرو طويلتر از قشقايي بوده و فضاي پاي زيادي دارد. محفظه بار 520 ليتري آن نيز در برابر فضاي 430 ليتري نيسان نشان از برتري مطلق پژو دارد.
اما اگرچه استايل و کاربردي بودن يک خودرو فاکتورهايي کليدي براي اکثر خريداران است اما سواري خودرو نيز به همان اندازه مهم جلوه ميکند. افرادي که آتکاي جديد را راندهاند ادعا ميکنند از نظر ديناميکي اين خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن 3008 نيز همين افراد پژو را خودروي هيجانانگيز و توانا خواهند يافت.
منبع: khabaronline.ir