آخرین اخبار

4 نرم افزار خوب و مناسب براي مسيريابي چه خبر ... ؟

4 نرم افزار خوب و مناسب براي مسيريابي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

با فيلتر شدن اپليکيشن waze کاربران بسياري دچار اختلال در کارهاي روزانه‌ي خود خواهند شد. در اين ليست شما را با 4 جايگزين براي اين اپليکيشن آشنا خواهيم کرد.

بهترين نرم افزار هاي مسيرياب: جايگزيني براي waze

بعد از حذف اپليکيشن waze از مارکت‌هاي ايراني و فيلتر شدن آن، نياز به جايگزين‌هايي با کاربرد يکسان وجود دارد تا کاربراني که تا به امروز از waze استفاده مي‌کردند، بتوانند همچنان مسيريابي آنلاين را انجام دهند. در ادامه شما را با 4 اپليکيشن کاربردي براي جايگزيني waze آشنا خواهيم کرد.

نرم افزار مسيرياب here wego

here wego اپليکيشني بسيار موفق و محبوب در زمينه‌ي مسيريابي است که با پشتيباني از زبان و سخنگوي فارسي مي‌تواند خود را به جايگزيني شايسته براي waze تبديل کند. here wego به‌روزترين نقشه‌ها را به آرشيو خود اضافه کرده است و مي‌توانيد با استفاده از آن، با خيالي آسوده از مسيرهاي کشور ايران برخوردار باشيد. براي استفاده عادي از here wego بايد به اينترنت متصل باشيد؛ اما مي‌توانيد نقشه ايران را به همراه سخنگوي فارسي، با حجمي نزديک به 300 مگابايت دانلود کنيد تا به‌صورت آفلاين نيز قادر به استفاده از امکانات برنامه باشيد.

اگر در نسخه‌هاي جديد برنامه نقشه ايران را در بخش دانلود آفلاين مشاهده نکرديد، مي‌توانيد نسخه‌هاي قبلي برنامه را نصب کنيد. در here wego شما مي‌توانيد امکان عمومي همچون رستوران، پمپ بنزين‌ها و‌.. را جستجو و مشاهده کنيد. مسيرهاي دوچرخه‌سواري و پياده‌روي نيز در نقشه‌هاي here wego پشتيباني مي‌شوند که برتري ديگري براي اين برنامه به ارمغان آورده است.

تخمين حدودي مسافت و زمان باقي‌مانده تا رسيدن به مقصد نيز در برنامه وجود دارد. نمايش اطلاعات ترافيکي نيز براي 40 کشور مختلف تعبيه شده است. نکته‌ي جالب ديگر، مقايسه‌ي حالت‌هاي مختلف براي طي کردن يک مسير است. براي مثال وقتي مقصد خود را مشخص کنيد، اين برنامه زمان تقريبي رسيدن به مقصد را با دوچرخه، ماشين و قطار (در صورت پشتيباني) به شما نمايش خواهد داد تا بتوانيد مناسب‌ترين گزينه را انتخاب کنيد.


نرم افزار مسيرياب maps.me

maps.me يکي ديگر از اپليکيشن‌هاي محبوب و شناخته‌شده در زمينه‌ي مسيريابي است که امکان استفاده‌ي آفلاين و همچنين شامل شدن نقشه راه‌هاي ايران، باعث شده است مورد توجه کاربران بسياري قرار بگيرد. نقشه‌هاي موجود در maps.me بسيار دقيق و با جزئيات جديد طراحي شده است؛ به طوري که حتي جاده‌هاي فرعي را نيز در بر مي‌گيرد. البته پشتيباني از نقشه‌ي ايران به معناي فارسي بودن برنامه نيست و شما براي کار با برنامه ناچار به استفاده از زبان انگليسي خواهيد بود. نقشه‌هاي موجود در maps.me با جزئيات بسياري طراحي شده‌اند و براي استفاده‌ي آفلاين از آن‌ها نياز به دانلود جداگانه‌ي آن‌ها خواهيد داشت.

فايل آفلاين نقشه‌ي ايران نزديک به 30 مگابايت حجم دارد که مقدار مناسبي است و تقريبا تمام کاربران مي‌توانند بدون مشکل يا هزينه‌ي خاصي آن را دانلود کنند. بعد از دانلود اين ديتا، مي‌توانيد بدون نياز به برقرار بودن ارتباط اينترنتي از امکان مسيريابي نقشه و جستجو در آن نيز برخوردار باشيد. نکته‌ي مثبت ديگري که در maps.me وجود دارد و به نوعي برتري آن نسبت به waze به حساب مي‌آيد، پشتيباني از مسيرهاي پياده‌روي است؛ به اين معنا که اگر قصد پياده رفتن به مقصد مورد نظرتان را داشته باشيد نيز maps.me مي‌تواند مناسب‌ترين مسير را براي شما نمايش دهد.

نکته‌ي جذاب ديگر نمايش زمان و مسافت تقريبي براي رسيدن به مقصد است که مي‌تواند تأثير مهمي در برنامه‌ريزي‌هاي شما داشته باشد. امکان نمايش و جستجوي مکان‌هاي عمومي مانند رستوران، پمپ بنزين و‌... در برنامه وجود دارد. نمايش اطلاعات ترافيکي نيز براي 36 کشور مختلف تعبيه شده است.

نرم افزار مسيرياب sygic

sygic سومين و احتمالا نام‌آشناترين اپليکيشن حاضر در اين ليست است که به لطف سال‌ها فعاليت، تقريبا براي تمام کاربراني که حتي يک بار در رابطه با مسيريابي جستجو کرده‌اند، شناخته شده است. اين برنامه با پشتيباني از نقشه‌ي آفلاين و همچنين منو و سخنگوي فارسي، محبوبيت خاصي بين کاربران کسب کرده است؛ اما پولي شدن آن بعد از 7 روز نقطه ضعف بزرگي است که بايد ديد کاربران آن را مي‌پذيرند يا به طور کل قيد سايجيک را مي‌زنند.

شما در 7 روز ابتدايي از تمام امکاناتي که در برنامه‌هاي قبلي به آن اشاره شد برخوردار هستيد و حتي امکان مشاهده وضعيت‌هاي ترافيکي و ثبت گزارش درباره مسيرها نيز مانند waze تعبيه شده است تا بتوانيد راننده‌هاي ديگر را از موضوعات مختلفي که لازم مي‌دانيد با خبر کنيد. اما بعد از آن براي استفاده از امکاناتي همچون سخنگوي فارسي، بايد هزينه پرداخت کنيد. در اولين اجراي برنامه به‌طور خودکار اقدام به شناسايي کشور شما خواهد کرد و از شما در خواست مي‌کند تا نسخه‌ي آفلاين نقشه‌ي کشور خود را براي استفاده‌ي ساده‌تر دانلود کنيد.

بعد از دانلود وارد برنامه خواهيد شد و مي‌توانيد از امکاناتي همچون مسيريابي، جستجوي اماکن عمومي و‌... استفاده کنيد. تقريبا تمام امکاناتي که در اپليکيشن‌هاي قبلي وجود دارد، در اين برنامه نيز تعبيه شده است؛ اما همانطور که گفته شد، برخي از آن‌ها بعد از 7 روز از دسترس شما خارج خواهند شد و براي استفاده مجدد بايد نسخه پرميوم آن را خريداري کنيد.

نرم افزار مسيرياب google maps

google maps به عنوان آخرين برنامه‌ي موجود در اين ليست به شما معرفي مي‌شود. اپليکيشني فوق‌العاده اما همراه با نقطه ضعفي بزرگ. google maps تقريبا تمام امکانات مهمي را که در اپليکيشن‌هاي قبلي وجود دارند، شامل مي‌شود و حتي با ويژگي‌هايي همچون نمايش سه‌بعدي و نمايش google earth خود را يک سر و گردن از تمام رقبا بالاتر برده است؛ اما نقطه ضعف بزرگ آن نسبت به 3 گزينه‌ي قبلي باعث شده است کاربران در انتخاب آن چندان مشتاق نباشند و آن نبود امکان دانلود آفلاين نقشه‌ها است.

البته امکان دانلود نقشه‌ي آفلاين به‌طور مجزا در گوگل مپز وجود دارد؛ اما اين امکان براي نقشه‌ي ايران در دسترس نيست و با وجود آنکه اين برنامه، ناحيه و حتي سايز نقشه‌ي آفلاين ايران يا شهرهاي آن را به شما نمايش مي‌دهد، گزينه‌ي download را خاموش کرده است و در بالاي صفحه پيغامي مبني بر نبود امکان دانلود آفلاين اين ناحيه وجود دارد. بنابراين اگر قصد استفاده از اين برنامه و ويژگي‌هاي آن را داريد، نيازمند ارتباط اينترنتي خواهيد بود.




منبع: zoomit.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس