آخرین اخبار

10 تغيير مهمي که گوشي هاي آيفون در زندگي انسان بوجود آوردند چه خبر ... ؟

10 تغيير مهمي که گوشي هاي آيفون در زندگي انسان بوجود آوردند

  بزرگنمايي:

چه خبر - تغييراتي که گوشي هاي آيفون ايجاد کردند

9 جوئن سال 2007. روزي که استيو جابز، مديرعامل فقيد اپل، از دستگاهي رونمايي کرد که قرار بود دنيا را تغيير دهد. گوشي که با 4 گيگابايت حافظه داخلي و قيمت 499 دلار عرضه مي‌شد و همچنين از ويژگي‌هاي جديدي بهره مي‌برد که در هيچ گوشي در آن زمان وجود نداشت. در مراسم معرفي اولين آيفون، استيو جابز گفت: "آيفون يک محصول انقلابي و جادويي‌ست که 5 سال از هر گوشي ديگري جلوتر است." از آن روز تا به امروز، کمپاني اپل حدود 1.2 ميليارد آيفون به فروش رسانده و به پرسودترين کمپاني حال حاضر جهان تبديل شده است.

به عقيده بسياري از کارشناسان، آيفون‌ها با پيشگامي خود در تمامي زمينه‌ها توانستند تغييرات بسيار زيادي را در زندگي بشر و همچنين دنياي تکنولوژي ايجاد کنند. اگر مي‌خواهيد با 10 تغيير مهمي که آيفون‌ها ايجاد کردند آشنا شويد، در ادامه با ما همراه باشيد.

1. افزايش زمان آنلاين بودن افراد

به جرئت مي‌توان گفت که ورود آيفون توانست ارتباطات آنلاين از طريق تلفن‌هاي همراه را به کلي متحول کند. دارندگان آيفون مي‌توانستند از طريق اينترنت واي‌فاي و يا شبکه‌هاي تلفن‌همراه در هر مکان و زماني به اينترنت دسترسي داشته باشند. اما ايجاد تغييري بنيادين در ارتباطات تلفن همراه تنها تحولي نبود که آيفون به همراه خود داشت؛ بلکه نحوه وبگردي و جستجوهاي اينترنتي نيز با ورود آيفون تغييراتي جدي را به خود ديدند. استفاده از مرورگرهاي اينترنتي، پيش از معرفي آيفون بسيار سخت و پيچيده بود اما آيفون توانست تغييراتي بسيار حياتي و مهم را در اين زمينه ايجاد کند.

2. زمينه‌ساز ساخت دستگاه‌هاي جديد

بعد از معرفي آيفون، دستگاه‌هاي ديگري نيز مانند آيپدها يا ساعت‌هاي هوشمند به عنوان مکمل آن ساخته شدند؛ آيپد که در واقع نسخه بزرگ شده آيفون است و اپل واچ هم که مي‌تواند بهترين مکمل براي آيفون به حساب آيد. اما بازار لوازم جانبي گوشي‌هاي همراه نيز از برکات ورود آيفون بي‌بهره نماند و بعد از معرفي گوشي‌هاي آيفون شاهد تحولي بزرگ در اين بازارها نيز بوديم. قاب‌هاي محافظ موبايل، بلندگو‌هاي بلوتوث، هدفون‌ها و داک‌هاي شارژ از جمله لوازم جانبي هستند که بعد از معرفي هر آيفون جديد، فروش زيادي را تجربه مي‌کنند. پيش‌بيني مي‌شود که ارزش بازار جهاني لوازم جانبي تلفن همراه تا سال 2021 به 110 ميليارد دلار برسد.

3. بنيان‌گذاري اپ استور

شايد برايتان کمي عجيب باشد اما جالب است بدانيد که در سال 2007 و زماني که اولين آيفون معرفي شد، هيچ چيزي به نام "اپ‌استور" وجود نداشت! اولين نسخه اپ استور در جولاي سال 2008 و همراها با iphone 3g کار خود را آغاز کرد. اپ استور از جمله مواردي‌ست که لذت داشتن يک گوشي آيفون را دوچندان مي‌کند. در حال حاضر بيش از 2 ميليون اپليکيشن در اپ استور اپل موجود است و در واقع اين فروشگاه مجازي را مي‌توان موتور پول‌سازي اپل هم ناميد. اپ استور توانست در دسامبر سال 2016 يک رکورد تاريخي را از خود بجا بگذارد و حدود 3 ميليارد دلار از پرداخت‌هاي درون برنامه‌اي درامد داشته باشد.

4. تغيير معناي عکاسي

در گوشي‌هاي پيش از آيفون نيز دوربين وجود داشت، اما بايد گفت که آيفون توانست معناي عکسبرداري را براي همگان تغيير دهد و در واقع هرشخص را به يک عکاس حرفه‌اي تبديل کند. ترکيب دو عنصر دسترسي آسان و سريع به اينترنت و اپليکيشن‌هايي مانند اينستاگرام توانست از هر شخص يک عکاس حرفه‌اي بسازد. گوشي‌هاي آيفون تا حدودي نيز توانسته‌اند تمايلات به سمت خريد دوربين‌هاي dslr را کاهش دهند و در حال حاضر هم بسياري از عکاسان حرفه‌اي از آيفون به عنوان وسيله تصويربرداري استفاده مي‌کنند.

5. زندگي در لحظه با آيفون

داشتن يک گوشي هوشمند به معناي آن است که در هر مکان و زماني مي‌توانيد به يک دوربين قابل حمل نيز دسترسي داشته باشيد. با وجود اين دوربين‌هاي قابل حمل مي‌توانيد از مناظر، دوستان و يا حتي ساختمان‌هاي در حال اشتعال عکس و فيلم بگيريد و بلافاصله براي همگان ارسال کنيد. قابليت live photos از جمله قابليت‌هاي بسياري کليدي در دوربين آيفون‌هاست که از آيفون 6 اس به بعد شاهد حضور آن هستيم. لايو فوتوز 1.5 ثانيه قبل و 1.5 ثانيه بعد از عکس گرفتن را ثبت مي‌کند و مي‌تواند تجربه‌اي بهتر از عکاسي را براي کاربر رقم بزند.

6. ديجيتال در ديجيتال

استفاده از صفحات نمايش لمسي در ابتدا در بين کمپاني‌هاي سازنده گوشي‌هاي موبايل چندان مرسوم نبود. اما آيفون توانست تحولي اساسي را در اين بخش رقم بزند و به مرور تمامي سازندگان تلفن‌هاي همراه را وادار کند که از صفحات نمايش لمسي در محصولات خود استفاده کنند.

در مراسم اولين آيفون کمپاني اپل، استيو جابز اعلام کرد که آيفون مي‌خواهد از انگشتان براي خلق انقلابي‌ترين رابط کاربري استفاده کند. پيش بيني استيو جابز فقيد حالا به واقعيت مبدل شده و استفاده آيفون از صفحات لمسي و ترغيب ديگر کمپاني‌ها به استفاده از چنين صفحاتي حتي رقيب سرسختي مانند مايکروسافت را وادار کرد که سيستم‌‌عامل ويندوز را براي اين نوع صفحات بهينه‌سازي و حتي در محصولاتش نيز از صفحات لمسي استفاده کند.

7. شما اينجا هستيد!

استفاده از نقشه‌هاي موجود روي گوشي‌هاي هوشمند به اين معناست که ديگر در هيچ جايي گم نخواهيد شد و نقشه‌هاي کاغذي دست و پاگير را نيز در اطراف خود نمي‌بينيد. apple maps از جمله نرم‌افزارهاي کليدي و بسيار پرطرفدار سيستم‌عامل ios است که مي‌تواند بهترين همراه شما در سفر باشد. در حال حاضر اپل مپس و google maps از جمله اپليکيشن‌هاي پرطرفدار اي او اس هستند.

8. ورود گيم به مرحله جديد

اگر از هر گيمر حرفه‌اي بپرسيد، قطعا به شما خواهد گفت که آيفون توانست صنعت گيم موبايل را به سطح جديدي ارتقا دهد. سخت افزار قدرتمند و هماهنگي نرم‌افزاري خارق‌العاده‌اي که در گوشي‌هاي آيفون وجود دارد، اين گوشي‌ها را به يکي از گزينه‌هاي اصلي خريد براي گيمرها تبديل کرده است. براساس گفته‌هاي موسسه app annie، در حال حاضر از ده اپليکيشن پرطرفدار آيفون، هفت‌تاي آنها را بازي‌ها تشکيل مي‌دهند.

9. تحول سيستم‌هاي پرداخت موبايلي

قطعا اپل اولين کمپاني نبود که تصميم گرفت در حوزه پرداخت‌هاي موبايلي نيز فعاليت کند؛ اما اين کمپاني با معرفي سرويس apple pay توانست استاندارد جديدي را براي پرداخت‌هاي موبايلي تعريف کند. با استفاده از apple pay مي‌توانيد تمامي هزينه‌هاي خريد را با آيفون خود پرداخت کنيد. هرچند که استفاده از اين سرويس هنوز چندان که بايد فراگير نشده و حتي براي کاربران ايراني نيز apple pay يک سرويس کاملا بي‌کاربرد است، اما مي‌توان آينده‌اي روشن را براي اين خدمت متصور بود.

10. انقلابي که انتها ندارد...

در ابتدا گفتم که آيفون را بايد پيشگام در تمامي نوآوري‌هاي جديد در زندگي و تکنولوژي دانست. بله! واقعا هم همينطور است. بسياري از نوآوري‌هاي امروز دنياي تکنولوژي از آيفون و کمپاني اپل سرچشمه مي‌گيرند. اپل اولين کمپاني بود که استفاده از adobe flash را بطور کامل کنار گذاشت و لذت وبگردي با گوشي را براي کاربرانش دوچندان کرد. پادکست و پست‌ صوتي نيز از جمله ويژگي‌هايي بودند که در ابتدا در گوشي‌هاي آيفون شاهد حضور آنها بوديم.




منبع: gsm.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس