آخرین اخبار

صحبت هاي خواندني نکونام جديد فوتبال ايران؛ از توصيه کي روش تا عشق و عاشقي ليگ هاي ايران

صحبت هاي خواندني نکونام جديد فوتبال ايران؛ از توصيه کي روش تا عشق و عاشقي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، سعيد عزت‌اللهي، هافبک جوان و آينده دار تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در نقل‌ و انتقالات زمستاني تصميم گرفت از روستوف جدا شود و راهي تيم آنژي ماخاچکالا شود تا فرصت بيشتري براي بازي کردن داشته باشد. عزت اللهي با وجود سن کمي که دارد بسيار پخته عمل مي‌کند. او حساب شده به روستوف آمد و بعد از آن براي اثبات جايگاهش در فوتبال روسيه راهي آنژي شد. او مي‌تواند فارسي، اسپانيايي و انگليسي صحبت کند و روسي را تا حد کمي براي سلام و احوالپرسي کردن مي‌داند.

هافبک جوان و آينده دار تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران مصاحبه‌اي با سايت اسپورت انجام داده که به شرح زير است:

* شما چند وقتي است که در روسيه فعاليت مي کنيد. وقتي به ايران مي رويد چه سوالاتي از شما پرسيده مي‌شود؟

اغلب سوالات جالبي از من مي‌شود. مثلا آن جا چقدر برف مي‌آيد يا درجه سرما چقدر است؟ جواب اين است که روسيه کشوري بزرگ و سردي است و طبيعتا من در تمام نقاط اين کشور نبودم و تنها در روستوف بازي کرده‌ام و آب و هواي روستوف تقريبا مثل ايران است. اميدوارم هم اکنون که به داغستان آمده‌ام تا براي آنژي بازي کنم نيز آب و هوايي مشابه با روستوف داشته باشد.

* درباره آنژي چه شناختي مردم ايران دارند و چه سوالاتي مي پرسند؟

مردم ايران علاقه زيادي به فوتبال دارند و اکثر بازي‌ها را مي بينند. آنژي به خاطر حضور بازيکناني بزرگ در گذشته نزد علاقمندان به فوتبال در ايران محبوب و شناخته شده است. بيشتر به خاطر اين که بازيکناني همچون ساموئل اتوئو، روبرتو کارلوس و ديارا در اين تيم بازي کرده‌اند. خوشحالم که عضوي از خانواده‌ بزرگ آنژي شده‌ام. مي دانم موفقيتم در اين تيم تا چه اندازه مهم است و مي‌خواهم از تمامي فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنم. آنژي ظرفيت بسيار بالايي دارد. من اميدوارم که فوتبال خوبي را در اين جا ارائه کنم و به تيمم کمک کنم و هواداران را خوشحال کنم.

* کار با الکساندر گريگوريان در آنژي چطور است؟

تمريناتي که در آنژي داريم بسيار سخت است که البته براي تمامي بازيکنان در نظر گرفته مي‌شود. وظيفه ما بازيکنان اين است که به بهترين شکل ممکن تمرين کنيم تا بتوانيم روند رو به رشدي را داشته باشيم. بايد تلاش کنيم تا هر چه‌ سريع‌تر جايگاه مان را در جدول رده‌بندي بهبود ببخشيم. ما بازيکنان خوبي در اختيار داريم. پيروزي برابر اوفا بعد از تعطيلات خيلي به ما کمک کرد که به اين هدف نزديک‌تر شويم.

* مدير برنامه ات عنوان کرد که بايد به آنژي بروي و زمان زيادي براي بازي کردن داشته باشي، آيا به خاطر همين هدف به اين تيم آمدي؟

بله. اين هدف اصلي من بود که باعث شد از روستوف جدا شوم و به آنژي بروم. در روستوف زمان زيادي براي بازي کردن نداشتم و در اغلب بازي‌ها نيمکت نشين بودم و يا تنها پانزده تا بيست ‌دقيقه براي تيمم بازي مي‌کردم. انتظار داشتم بيشتر در ترکيب قرار بگيرم. مي‌خواهم بيشتر بازي کنم. در حال‌ حاضر آنژي شرايط خوبي براي من فراهم کرده است. من اميدوارم که در اين جا بتوانم با اثبات خودم بيشتر بازي کنم و خودم را ثابت کنم.

* آيا در حال‌ حاضر که به آنژي آمده‌اي بازي‌هاي روستوف در ليگ اروپا خصوصا پيروزي برابر اسپارتا پراگ را دنبال کردي؟

بله. از کسب اين برد هم خيلي خوشحال شدم. روستوف در خانه توانست با چهار گل به برتري برسد. حالا بازي بسيار سختي با منچستريونايتد خواهند داشت. البته روستوف در مرحله گروهي با اتلتيکومادريد و بايرن مونيخ نيز بازي کرده و به خوبي مي داند که بايد چطور با تيم‌هاي بزرگ بازي کند و منچستريونايتد اولين تيم سختي نيست که با آن روبرو مي‌شود.

* شما متولد شهر انزلي هستيد. درباره اين شهر به ما توضيح دهيد.

انزلي شهر فوتبال دوستي است. ساحل درياي خزر يکي از زيباترين مناطق آن جا است و مردم اين شهر علاقه زيادي به فوتبال دارند. من فکر مي‌کنم آن جا شبيه به آنژي است و از نظر جغرافيايي نيز نزديک به هم هستند. فکر مي‌کنم که هواداران از ايران بتوانند با قايق‌هاي کوچک از درياي خزر عبور کنند و من را تشويق کنند (با خنده).

* درست است که انزلي به پايتخت “خاويار ايران” معروف است؟

بله. همين طور است. ولي صادقانه بايد اين را بگويم که من خودم از آن دسته از افرادي هستم که هنوز خاويار نخورده‌ام. يک بار فقط خيلي بچه بودم کمي آن را تست کردم و خوشم نيامد. به همين خاطر ديگر به سراغش نرفتم.

* شما در خانواده‌ فوتبالي پرورش يافته‌ايد درست است؟

بله. پدر و عموي من هر دو بازيکنان فوتبال بودند و دو بار نيز به قهرماني رسيدند و من خيلي خوشحال هستم که راه آنها را ادامه‌ دادم و در باشگاه خودمان بازي کردم. براي تمام انزلي چي‌ها بازي براي ملوان يک افتخار بزرگ محسوب مي‌شود. البته سردار آزمون هم همين طور است. او هم از يک اعضاي خانواده‌ فوتبالي آمده است و پدرش واليباليست حرفه‌اي بود و همين باعث شد که سردار در ابتدا واليبال بازي کند و بعدا به سمت فوتبال کشيده شود. پدرم هميشه به من مي گفت‌ که بايد فوتباليست شوم، ولي دخالتي در اين موضوع نداشت که در چه پستي قرار بگيرم. البته در ابتدا واليبال و بسکتبال نيز بازي مي‌کردم، اما در نهايت فوتبال را انتخاب کردم و خيلي خوشحال هستم که اين اتفاق رخ داد.

* در داغستان نيز مثل ايران کشتي ورزش اول محسوب مي‌شود و فکر مي‌کنم هر کسي که در کشتي شکست بخورد راه فوتبال را پيش‌رو مي‌گيرد. (با خنده) در ايران نيز همين طور است؟

بله. کشور ما، کشور کشتي دوستي محسوب مي‌شود و در اين جا کشتي از هواداران زيادي برخوردار است. داغستان و ايران شباهت‌هاي زيادي با هم دارند. به خاطر وجود مسلمانان زياد و مسائل ديگر که همگي آنها برايم مهم بود. البته بايد اين را بگويم که در کنار کشتي، فوتبال هم در ايران و هم در داغستان هواداران خودش را دارد و ديگر مثل گذشته نيست. شايد بتوان گفت‌ فوتبال هواداران بيشتري نسبت به کشتي دارد. به خاطر همين من خودم نگران کشتي هستم که جايگاهش را مثل گذشته ندارد. ايران هميشه کشتي‌گيران خوبي داشته که در رقابت‌هاي جهاني و المپيک قهرمان شده‌اند. آنها براي ما بسيار مهم هستند و بايد به آنها کمک کنيم و باعث شويم که آنها بتوانند در آينده نيز افتخار آفرين باشند.

* الگوي فوتبال پدرت و الگوي فوتبالي خودت چه کساني هستند؟

پدرم علاقه زيادي به بازي‌هاي زين الدين زيدان داشت و او را “زيدان بزرگ” مي ناميد. الگوي فوتبالي خودم را هم اگر بگويم از ايران کريم باقري را انتخاب مي‌کنم که قبلا بازيکن تيم‌ ‌ملي فوتبال کشورم بوده و در جهان نيز پل پوگبا را انتخاب مي‌کنم که هم پست من است و سعي مي‌کنم شبيه او بازي کنم.

* آيا آکادمي‌هاي فوتبال در ايران و روسيه آن طور که شما تجربه کرده‌ايد شبيه به هم هستند؟

در ايران کارهاي زيادي اخيرا در آکادمي‌هاي فوتبال صورت گرفته است و شباهت‌هاي زيادي نيز به وجود آمده است. اين موضوع در حال‌ حاضر خيلي جدي در فوتبال ايران دنبال مي‌شود. حتي رييس فدراسيون فوتبال ايران با دقت اين مسائل را زير نظر دارد و خواستار ايجاد آکادمي هايي مانند کشورهاي قدرتمند شده است. البته اين زمان بر است و قطعا زمان مي‌خواهد تا اين آکادمي ها بتوانند نقش موثر خود را در رشد و توسعه فوتبال ايران داشته باشد. در روسيه شرايط خيلي خوب است. تمام تيم‌هاي باشگاهي تيم آکادمي هم دارند و بازيکنان کم سن و سال خودشان را پرورش مي‌دهند و اين خيلي باعث پيشرفت بازيکنان مي‌شود. در ايران تيم‌هايي همچون تيم‌هاي فولاد و استقلال آکادمي هاي خوبي دارند و بازيکنان خوب از سراسر کشور را جذب مي‌کنند. من فکر مي‌کنم که خيلي از آنها در آينده بتوانند بازيکنان اصلي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران شوند. من اميدوارم که اين سيستم که در حال‌ حاضر فقط در يکي ، دو باشگاه ايراني وجود دارد در آينده فراگير شود و در همه باشگاه‌ها خصوصا ملوان وجود داشته باشد.

* گفته مي‌شود ملوان پرشور ترين هواداران را در ايران دارد، درست است؟

بله. همين طور است. هواداران ملوان مثل هواداران يوناني و ترکيه اي هستند و تعصب بسيار زيادي روي تيم شان دارند. بدون اغراق آنها عاشق ملوان هستند و با اين تيم زندگي مي‌کنند. هواداران ملوان يا همان انزلي چي ها قلب اين باشگاه هستند. آنها به شدت تيم شان را تشويق مي‌کنند و در اکثر بازي‌ها ورزشگاه پر مي‌شود. در اولين بازي که در ليگ ايران بازي کردم برابر تيم فوتبال استقلال در خانه به ميدان رفتم و وقتي حمايت هواداران را ديدم قوت قلب گرفتم. وگر نه چه کسي مي داند شايد اگر آن حمايت ها و قوت قلب نبود من هم در اين جا نبودم.

* آيا در آن جا نگران جيمي جامپ‌ها نيستيد؟

بله . دقيقا همين طور است. قبل از مسابقه هميشه با خودم فکر مي‌کردم که اگر اشتباه کنم شرمنده تمامي هواداران خواهم شد، اما هواداران ملوان اشتباه‌هاي بازيکنان را مي بخشند. از بچگي آروز داشتم براي ملوان بازي کنم و وقتي که عضو اين تيم شدم و رويايم به حقيقت پيوست بي اندازه خوشحال شده بودم و در پوست خودم نمي گنجيدم.

* بعد از جام جهاني نوجوانان نام شما خيلي بر سر زبان ها افتاد و گفته شد تيم‌هايي همچون اتلتيکومادريد، لوگانو و بشيکتاش و حتي روبين کازان خواهان جذب شما هستند. چه شد که تصميم گرفتيد به اتلتيکومادريد برويد؟

وقتي پيشنهاد اتلتيکومادريد به من رسيد فهميدم که يک فرصت بسيار خوب در اختيار من قرار گرفته است و نبايد آن را از دست بدهم خيلي سريع با آن پيشنهاد موافقت کردم و سران ملوان هم کارم را پيش بردند تا به فوتبال اسپانيا بروم. حضور در تيم دوم اتلتيکومادريد يک افتخار و تجربه گران بها براي من بود که هنوز هم از آن استفاده مي‌کنم.

* آيا با مشکلي که انصاري فرد در اسپانيا روبرو شد شما روبرو نشده‌ايد؟

من ‌دقيقا نمي دانم که براي کريم چه اتفاقاتي رخ داد، ولي حضور بازيکنان ايراني در فوتبال اروپا اتفاق بسيار شايعي است و خيلي رخ مي‌دهد. در آن جا خيلي سخت بود بتوانم پيشرفت کنم. تنها بودم و فقط روي بهبود شرايط خودم کار مي‌کردم تا بتوانم بازيکن بزرگي شوم. آن هم با در نظر گرفتن سن کمي که داشتم. هنوز هم دانش‌آموز بودم و خدمت سربازي هم بايد مي رفتم. خدمت سربازي براي همه اجباري است. مگر اين که براي برخي از باشگاه‌هاي خاص در ايران بازي کنيد. هنوز نمي‌دانم که شرايط خدمت سربازي من چگونه خواهد بود و بازيکناني که در سن کم لژيونر مي‌شوند از خدمت سربازي معاف مي‌شوند يا خير؟

* در سال 2015 حتي با تيم اصلي اتلتيکومادريد نيز تمرين کرديد، درست است؟

بله و بايد اين را بگويم که اين تجربه بسيار بزرگ و گرانبهايي براي ما بود که در کنار ستارگان اتلتيکومادريد تمرين کنم. فضاي بسيار خوبي در تمرين حکمفرما بود. خيلي خوشحال هستم که زير نظر سيمئونه بزرگ تمرين کردم. او مربي بسيار بزرگ و متفاوتي است. در تلويزيون وقتي همه سيمئونه را مي بينند که چطور بالا و پايين مي پرد همه پيش خودشان فکر مي‌کنند که او بايد مربي بد اخلاقي باشد، ولي من که از نزديک با او تمرين کرده‌ام چيز ديگري ديدم و فهميدم که او چقدر مهربان و صميمي است و کاملا با چيزي که مر دم از تلويزيون مي بينند متفاوت است. نصيحت‌هاي زيادي به بازيکنان جوان مي‌کند و صرف نظر از جايگاه بازيکنان در تيم با همه آنها برخورد خوب و يکساني دارد. در تيم‌هاي بزرگ مي دانند که چطور بايد با بازيکنان برخورد شود و در کل بايد اين را بگويم که تجربه بسيار خوب و گرانبهايي داشتم که در کنار بازيکناني همچون آردا و تورس و زير نظر سيمئونه تمرين کردم. ديدن تمرينات اين جور بازيکناني همچون کاراسکو، گابي و تياگو ارزشمند بود.

* بعد از پايان مدت قراردادتان با اتلتيکو پيشنهاد تمديد داشتيد؟ همين طور ختافه اسپانيا نيز شما را مي خواست ولي تصميم گرفتيد تا به روستوف برويد، چرا در اسپانيا نمانديد و به فوتبال روسيه آمديد؟

دليل من مشخص بود به خاطر قربان برديف اين تصميم را گرفتم. قبل از اين که به اتلتيکومادريد بروم هم او من را مي خواست اما من به اسپانيا رفتم. مي‌توانستم در فوتبال اسپانيا بمانم و حتي در لاليگا هم بازي کنم ولي تصميم گرفتم که به روسيه بروم. چون اين را مي دانستم که برديف مربي بزرگي است و کار با جوانان را مي داند. او به من علاقه داشت و علاوه بر اين با کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران مشورت کردم تا به روستوف بروم. حتي کي‌روش به من گفت‌ که به آنژي ماخاچکالا بيايم تا بتوانم فرصت بازي داشته باشم. من به تمام نصحيت‌هاي کي‌روش گوش مي‌دهم. او يک مربي بزرگي است که نصحيت‌هايش خيلي به سود تيمش است.

* آيا مي توانيد کارلوس کي‌روش و برديف را مقايسه کنيد؟

هر دو مربي شباهت‌هاي زيادي با هم دارند. آنها فوتبال را خيلي خوب مي فهمند و در تمرين استانداردهاي زيادي دارند و خارج از تمرين نيز انسان هاي بزرگي هستند. هر دو براي من مربيان بزرگي محسوب مي‌شوند و به من خيلي کمک کردند که در فوتبال پيشرفت کنم.

* در روسيه مشکل زبان هم داشتيد؟

بله. البته خوش شانس بودم که در کنار سردار آزمون بازي مي‌کردم و او کل بازيکنان تيم را دعوت کرد و من را به آنها معرفي کرد و به کمک سردار در تيم به خوبي جا افتادم. براي ما ايراني‌ها خيلي سخت است که به تنهايي در يک کشور بيگانه باشيم، چرا که ايراني‌ها بسيار خانواده‌ دوست هستند. اين که سردار در روستوف در کنار من بود خيلي کار من را راحت کرد. در کنار او روزهاي خيلي خوبي را داشتم.

* آيا قبلا با آزمون دوستي داشته‌اي؟

بله. زماني که در تيم‌هاي پايه فوتبال ايران بودم با تيم اصلي ملاقات کرديم و او را از نزديک ديدم و از همان جا با هم دوست شديم. خيلي خوشحال هستم که سردار پيشرفت کرده است و به بازيکن بزرگي تبديل شده است.

* قبلا وقتي 14 سال سن داشتي هم براي رقابت‌هاي گرانتاکين به روسيه آمدي، اين اولين تجربه حضورت در کشور روسيه بود. نظرت در اين باره چيست؟

بله. بازي‌ها در سن پترزبورگ برگزار شد. همه چيز خيلي خوب بود، جز اين که هوا آنقدر سرد بود که نمي توانستي از هتل خارج شوي و به بيرون بيايي. واقعا هوا خيلي خيلي سرد بود و البته اين را شنيده ام که سن پتزبورگ شهر بسيار زيبايي است. هر چند که من فقط از پنجره اين شهر را ديده‌ام (با خنده).

* آيا شما هم مثل همه ايراني‌ها استعداد موسيقي داريد؟

بله. موزيک را خيلي گوش مي‌دهم و علاقه زيادي به گوش دادن موسيقي دارم، ولي بايد بگويم که اصلا استعداد خوانندگي ندارم و نمي‌توانم هيچ سازي را هم بنوازم. ايراني‌ها موزيک خيلي دوست دارند.

* آيا در روسيه عاشق شده‌اي؟

من تلاش مي‌کنم تا فقط به فوتبال تمرکز کنم. من به اين جا آمده ام تا فوتبال بازي کنم.

* ايراني‌ها با غذاهاي خوشمزه‌اي در جهان معروف هستند. غذا و خواننده مورد علاقه شما چه کسي است؟

درباره موزيک پاسخم خيلي روشن است و همه مي دانند که خواننده مورد علاقه من “آرش” است. در مورد غذاهاي ايراني بايد اين را بگويم که توصيه مي‌کنم همه را امتحان کنيد، ولي مهم اين است که با کباب کوبيده شروع کنيد.

* اوقات فراغت در روسيه چه کار مي کنيد؟

به موزيک گوش مي‌دهم. پلي استيشن بازي مي‌کنم. کتاب مي خوانم و يا فيلم مي بينم.

* علاقه زيادي به بازي فيفا داريد يا pes داريد؟

من فيفا را ترجيح مي‌دهم و تيم من هم رئال‌ مادريد است حتي رونالدو پيشرفته در اين سيستم دارم.

* هاليوود را بيشتر مي پسندي يا بالي وود را ؟

نه هاليوود و نه بالي وود. فيلم‌هاي ايراني را ترجيح مي‌دهم. البته از بازيگران هاليوود، بازي “جاني دپ” را مي پسندم.

* وقتي به ايران مي روي چه سوغاتي‌هايي از روسيه مي بري؟

کلاه‌هاي روسي مي برم. در ايران کلاه هاي روسي بسيار طرفدار دارد.

* سخت‌ترين چيزي که در روسيه با آن روبرو بوده اي چه بوده است؟

100 درصد زبان پيچيده روسي سخت‌ترين چيزي بوده که با آن روبرو شدم.

ايسنا

450



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد