آخرین اخبار

آقاي گلي را مفت به کسي تعارف نخواهم کرد ليگ هاي ايران

آقاي گلي را مفت به کسي تعارف نخواهم کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر - پرسپوليس دربي را باخت اما با يک فوتبال سراسر هجومي و زيبا

در روزي که فولاد مي‌توانست برنده بازي با گسترش باشد تنها به يک تساوي دست يافت و در اين مسير پاي آقاي گل ليگ هم دوباره به گلزني باز شد.

ساسان انصاري از شرايط فولاد، تيم ملي، دربي و ديگر اتفاقات صحبت به ميان آورد که شرح آن از حضورتان مي‌گذرد:

* قبل از هر سوالي درباره شرايط فولاد، صحبت مان را از اوضاع بد آب و هوايي اين روزهاي اهواز شروع کنيم که زندگي واقعا آنجا سخت است؟

- واقعا زندگي کردن در اهواز خيلي سخت شده است چه برسد به اين که بخواهي فوتبال هم بازي کني. به غير از گرد و غبار که در اين سال‌ها مهمان هميشگي زندگي مردم اهواز شده متاسفانه قطع آب، برق و تلفن هم به اين سختي اضافه شده که مي‌طلبد فکري به حال اين مردم شده و مشکلات رفع شود. باور کنيد اين کمترين حق مردم خوب و خونگرم اهواز است که در شرايط عادي زندگي کنند و امکانات ساده و اوليه را داشته باشند. به هر حال مسئولان قول و قرارهايي داده اند که اميدوارم تلاش‌ها عملي شده و اين مشکلات برطرف شود.

* بازي با گسترش در اين شرايط چطور بود؟

- در اين بازي هم مثل بازي‌هاي قبلي خوب بوديم با اين تفاوت که مقابل تيم قدرتمند گسترش بازي مي‌کرديم که يکي از خوب‌هاي ليگ برتر است. تيمي که از نظر فيزيکي و تاکتيکي در سطح خوبي قرار دارند و به نظرم جزو معدود تيم‌‌هايي بوديم که اينقدر اين تيم را در يک مسابقه اذيت کرديم. با اين حال موقعيت گلزني زياد داشتيم که به گل تبديل نشد و با احترامي که براي گسترش قائل هستم اما تنها حق ما در بازي با آنها سه امتياز بود و با خوش شانسي يک امتياز از ما گرفتند.

* واقعا چه اتفاقي براي فولاد افتاد که به يکباره از اوج به پايين آمد و ديگر خوب نتيجه نمي‌گيرد؟

- ببينيد اگر افت فولاد را از نتيجه نگاه کنيد من حرف شما را قبول دارم که شرايط خوب نيست اما از نظر فوتبالي عالي بوديم و بدشانسي‌هاي عجيب و غريب باعث شد در اين چند هفته نتوانيم در مسابقاتي مثل پيکان و سياه‌جامگان نتيجه بگيريم.

* در اين چند بازي اخير سعداوي و بازيکنان به اشتباهات داوري و ضرر ديدن فولاد خيلي اشاره داشتند. يکي از اين بدشانسي‌هاي عجيب و غريب لابد همين داوري است؟

- اشتباهات داوري دقيقا يکي از اين اتفاقات و بدشانسي‌هاي فولاد در کنار توپ‌هاي زيادي است که به گل تبديل نشد و اين جزو فوتبال است اما بدون شک مسايلي که در بازي با سياه جامگان و ذوب آهن و چند بازي ديگر که حضور ذهن ندارم براي ما رقم خورد کار را براي ما سخت کرد. با تمام اين مسايل و مشکلاتي که براي ما به وجود آمد اما فوتبال را خوب بازي مي‌کنيم. سه امتياز بازي با گسترش که حق‌مان بود مي‌توانست به ما خيلي کمک کند اما با تمام اين نتيجه نگرفتن‌ها هنوز هم از بخت‌هاي کسب سهميه در پايان ليگ هستيم و اميدوارم در ادامه و با قدرت نتايج لازم را به دست بياوريم.

* در اين بازي اگر گل نمي‌زدي اشتباه وحشتناک وحيد طالب‌لو يک شکست سنگين ديگر را در عين شايستگي فولاد به شما تحميل مي‌کرد؟

- راجع به اشتباه وحيد هم بايد بگويم اين مساله براي هر بازيکني از من فوروارد گرفته تا هافبک‌ها اتفاق مي‌افتد و مساله عجيبي در فوتبال نيست. اشتباه وحيد شايد مقابل روزهاي خوبي که براي فولاد رقم زده چيزي نباشد اما با اين حال خدا را شکر که توانستيم به کمترين حق‌مان مقابل گسترش که مساوي بود برسيم. در فولاد ما به اين معتقديم که يک اشتباه حتي اگر از سوي دروازه‌بان باشد براي همه است و يک تيم اشتباه کرده و در مورد مساله طالب‌لو هم همين طور است و کل تيم در آن گل مقصر هستند.

* گويا طالب‌لو مصدوم است و دو، سه هفته‌اي نمي‌تواند به فولاد کمک کند. طهماسبي هم که نيست، حالا کار را چطور درون دروازه پيش مي‌بريد؟

- مصدوميت مهرداد که اتفاق بدي بود و اميدوارم هرچه زودتر بتواند دوباره به ميادين برگردد. در مورد وحيد طالب لو هم من فقط خبرش را شنيدم و اميدوارم مساله خاصي نباشد و بتواند به تيم کمک کند. با اين حال اگر اين مشکل ادامه دار باشد ما يک دروازه‌بان جوان خوب به اسم احسان مراديان داريم که در ليگ برتر بازي کرده و قطعا با قدرت جاي خالي اين دو دروازه‌بان را پر کرده و هيچ نگراني نداريم.

* در اين بازي در حالي پايت دوباره به گلزني باز شد که کم کم داشت يادمان مي‌رفت که آقاي گل فعلي ليگ هستي و همه رقبا حسابي بهت نزديک شدند!

- به هر حال اين شرايط براي هر بازيکن و فوتباليستي پيش مي‌آيد که من هم قطعا از اين موضوع مسثتني نيستم. تنها هدف من در فولاد گلزني نيست و موفقيت و نتيجه گرفتن آن برايم مهم‌تر است اما در اين مسير شرايطي پيش آمده که با لطف خدا در صدر جدول گلزنان قرار دارم و قطعا همه تلاشم را مي‌کنم تا زحمات هم تيمي هايم را که اين امتياز را براي من ايجاد کرده اند به بهترين شکل حفظ کنم. با اين همه در اين چند بازي که گل نزدم موقعيت زياد داشتم که با بدشانسي به گل تبديل نشد و باعث شد رقبا به من نزديک شوند اما مطمئنا براي حفظ اين صدرنشيني بايد تلاش دو چندان داشته باشم.

* اما گل نزني‌هاي تو همان طور که گفتيم باعث شد رقبا به تو برسند و مهدي طارمي هم به تو رسيد. چقدر اميدوار به آقاي گلي هستي در حالي که در بازي با سپاهان نشان داده شد که همه بازيکنان پرسپوليس در تلاش هستند تا مهدي را آقاي گل کنند؟

- به هر حال اين يک مساله طبيعي است که پرسپوليسي‌ها طارمي را در مسير آقاي گلي و کسب دوباره اين عنوان همراهي کنند. من هم همه تلاشم اين است که با کمک هم تيمي‌هايم به آقاي گلي برسم چون اين اتفاق بيشترين افتخارش براي به ثمر رسيدن تلاش بازيکنان و فولاد خواهد بود. رقابت در کورس آقاي گلي تنها بين من و مهدي طارمي نيست و رقباي ديگر هم هستند که اين يعني کارمان آسان نيست اما شک نکنيد اين عنوان را مفت به کسي تعارف نخواهم کرد.

* جدا از همه اتفاقاتي که با دعوعت‌نشدنت در اردوي قبلي تيم ملي افتاد و دو گلي هم که در بازي دوستانه زدي اوضاع را چطور ديدي و فکر مي‌کني بازهم دعوت بشوي؟

- واقعا اردوي مفيدي براي من و ديگر بازيکناني بود که بار اول دعوت مي‌شدند. شرايط خوبي در اردو براي مان رقم خورد چون توانستيم کنار يک مربي بزرگ و کاربلد مثل کي‌روش کار کنيم. در اين مدت واقعا به حرفه‌اي بودن کي روش ايمان آوردم و با شخصيت خوبش به خوبي تمام نکات لازم را به ما گوشزد مي‌کرد و خوشحالم در اين يک هفته شاگردي ايشان را کردم. اميدوارم شرايط خوبم را حفظ کنم تا با افتخار بار ديگر به تيم ملي دعوت شده و لباس آن را برتن کنم. من در مصاحبه بعد از بازي با گسترش هم که يکي از خبرنگاران پرسيد خدا تو را بغل کرده به او گفتم خدا هميشه من را بغل کرده و اين مساله فقط در فوتبال نيست و همه جا اين‌طور است و مطمئن باشيد تا خدا را دارم غمي ندارم و اگر حقم باشد که به تيم ملي برسم اين مساله دوباره رخ خواهد داد.

* بختيار رحماني هم در بازي با گسترش نشان داد که شرايط خوبي بعد از روزهاي تلخي که در استقلال داشت پيدا کرده و نقش اول را در هر دو گل فولاد در اين مسابقه داشت!

- بختيار رحماني واقعا فوتباليست خوبي است که همه پتانسيل بالاي اين بازيکن را مي‌شناسند. بختيار نيازي به تعريف و تمجيد ندارد اما باور کنيد با آمدنش به تيم ما کمک کرده چون بار فني بسيار بالايي دارد. هر تيمي دوست دارد بازيکني مثل بختيار را در اختيار داشته باشد و در مسابقه با گسترش ديديد که چقدر مفيد بازي کردنش به ما کمک کرد و در هر دو گل تاثيرگذار بود. اميدوارم اين شرايط خوبش ادامه داشته باشد و به حقش دست پيدا کند.

* به عنوان بازيکن سابق پرسپوليس اشاره اي به دربي داشته باشيم. بازي را ديدي؟

- بله بازي را ديدم و در اين مسابقه ثابت شد که دربي، دربي است و شرايط کاملا متفاوتي هميشه در اين مسابقه ويژه در جريان است و نمي‌توان براساس ضعف و قدرت تيم‌ها آن را پيش‌بيني کرد. با اين حال يک مسابقه زيبا را در اين بازي همه ديدند که سراسر آن پر از جذابيت بود. پرسپوليس در اين بازي خوب شروع کرد اما روي اشتباهات فردي با بازي خوب استقلال دروازه‌اش باز شد اما اين مساله چيزي از ارزش‌هاي آنها کم نخواهد کرد. پرسپوليس باخت اما با يک فوتبال سراسر هجومي و زيبا باخت. خوب بودن اين تيم را هواداران فهميم پرسپوليس در دربي که ايستاده در پايان بازي آنها را تشويق کردند به خوبي ثابت کردند و همين حمايت است که سپاهان را بردند و حالا هم در ادامه با روند خوب‌شان در صدر جدول قرار دارند و امسال بهترين تيم ليگ هستند.

* دوست خوب تو سروش رفيعي هم با آمدنش به پرسپوليس شرايط خوبي دارد و حتي در دربي هم گل زد. عملکرد او را طي اين مدت چطور مي‌بيني؟

- خيلي خوشحالم سروش در پرسپوليس هر روز بيشتر جا مي‌افتد و در دربي هم گوشه‌اي از فوق‌العاده بودنش را نشان داد. شک نکنيد سروش فوتباليستي است که قطعا از اين هم بهتر خواهد شد و روزهاي بهتري را پرسپوليس با سروش در ليگ و حتي آسيا تجربه خواهد کرد.

* دوست نداشتي حالا با سروش رفيعي که با آمدنت به پرسپوليس وعده آمدنش را داده بودي در مسير قهرماني با او همبازي بودي؟

- ببينيد من الان در تيم فولاد واقعا آرامش دارم و از لحاظ فوتبالي و خوب بودن همه چيز برايم مهياست و کاملا راضي هستم. مديريت و کادرفني خوب، بازيکنان با کيفيت و هواداران همراه همه از عواملي است که مي‌گويم در فولاد آرامش دارم و شرايط خوب است. من قبلا تجربه بازي کنار سروش را داشتم اما حالا من بازيکن فولاد هستم و او بازيکن پرسپوليس که هريک در دو مسير متفاوت براي تيم‌هاي خودمان تلاش مي‌کنيم.

منبع: روزنامه گل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد