آخرین اخبار

از آزمون و دژاگه بهترم ولي در ترکيب اصلي ايران قرار نگرفتم ليگ هاي ايران

از آزمون و دژاگه بهترم ولي در ترکيب اصلي ايران قرار نگرفتم

  بزرگنمايي:

چه خبر - هيچ کسي مرا نمي تواند متوقف کند

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، رحيم زهيوي، يکي از لژيونر ايراني در ليگ ستارگان قطر است که به تازگي به تيم الشحانيه پيوست تا اين تيم را از سقوط در اين فصل نجات دهد ولي مصدوميت‌هاي پياپي به او فرصت درخشش در اين تيم را نداده است.

زهيوي درباره موضوعات مختلفي با روزنامه استاد الدوحه قطر مصاحبه تفصليي داشته است که به شرح زير است:

* ابتدا خودت را از لحاظ شخصيتي و ورزشي معرفي کن؟

- من بازيکن سابق باشگاه استقلال خوزستان هستم که اين تيم اکنون در گروه تيم لخويا قطر در ليگ قهرمانان آسيا قرار دارد. من به همراه استقلال خوزستان قهرمان ليگ ايران شدم ولي در فصل جديد به مشکلات مالي برخورد کرديم و نتواستيم در نيم فصل اول مثل فصل گذشته نتيجه بگيريم. دو پيشنهاد داشتيم که يکي از آنها از سوي يک باشگاه يوناني بود ولي من پيشنهاد الشحانيه را قبول کردم زيرا توانايي بازي در اروپا را ندارم. اگر رئال مادريد و منچسترسيتي مرا بخواهند هم به آنجا نمي‌روم. آشکارا مي‌گويم نمي‌توانم دوري پدر و مادرم را تحمل کنم به همين خاطر آنها اکنون با من در دوحه هستند.

* اما اينجا در ليگ ستارگان بازيکناني هستند که آرزو دارند در اروپا بازي کنند... آيا اين آرزوي تو نيست؟

- اعتراف مي‌کنم که من دوست دارم فقط در کشورهاي خليجي يا ايران بازي کنم چون خيلي خوب زبان عربي را صحبت مي‌کنم. به عقب بر مي‌گردم، زماني که پيشنهاد الشحانيه را دريافت کردم از مسئولان باشگاه استقلال خوزستان خواستم به من اجازه رفتن بدهند. با وجود اينکه در آن زمان بهترين بازيکن استقلال بودم و با 5 گل زده و 5 پاس گل در رده دوم بهترين گلزنان ليگ ايران بودم.

* آيا اين اولين تجربه حضورت در ليگ‌هاي عربي است؟

- بله. اين اولين تجربه من در خارج از ايران است. همچنان که گفتم من از چين و يونان پيشنهاد داشتم اما شخصا توانايي لژيونر شدن در اروپا را ندارم و من انساني هستم که با خود رک و بسيار واقع گرا هستم.

* چه چيزي تو را تشويق کرد تا به ليگ قطر و تيم الشحانيه بيايي؟

- پيشنهاد الشحانيه را قبول کردم تا توانايي خودم را نشان دهم و به باشگاه بزرگتري مثل السد و لخويا منتقل شوم. به دليل اينکه من موفق شدم دو گل و دو پاس گل بدهم، مردم اهواز مرا ستايش کردند و انتظار دارند الشحانيه در رده پنجم يا ششم باشد. اگر من مي‌توانستم در تمام بازي‌ها حضور داشته باشم ولي من مصدوم هستم و در بازي الوکره هم به دليل مصدوميت به ميدان نمي روم.

* چه کسي به تو پيشنهاد داد تا به الشحانيه بيايي؟

- استيماچ، سرمربي کنوني الشحانيه بعد از آنکه دو گل به تيم سپاهان تيم سابقش زدم، به مسئولان باشگاه مرا پيشنهاد داد تا جذب کنند. علي رغم درخشش من اما به خاطر وجود مهاجماني که در اروپا بازي مي‌کردند امثال سردار آزمون و اشکان دژاگه فرصتي براي بازي در ترکيب اصلي تيم‌ملي ايران پيدا نکردم. اين در حالي است که هر دو آنها (آزمون و دژاگه) بهتر از من نبودند ولي سرمربي تيم‌ملي (کي‌روش) بازي آنها را به خاطر اينکه در اروپا بودند، بيشتر پيگيري مي‌کرد.

* به همراه تيمت الشحانيه در ليگ ستارگان چه هدفي داري؟ مخصوصا اينکه قراردادت با الشحانيه در پايان فصل آينده به پايان مي‌رسد؟

- اگر مصدوم نباشم، به هر تيمي مي‌توانم گل بزنم و پاس گل دهم و اگر در شرايط آمادگي باشم، هيچ کسي مرا نمي‌تواند متوقف کند. به اين مناسبت باشگاه الشحانيه از فدراسيون ايران نامه‌اي را دريافت کرده که مرا به تيم‌ملي دعوت کردند و بعد 11 روز ديگر بايد به اردوي تيم‌ملي ملحق شوم.

* داستان مصدوميتت چيست؟ به صورت آشکار توضيح بدهيد؟

- داستان از آنجايي شروع مي‌شود که من زمانيکه در اردوي تيم‌ملي ايران در امارات بودم، پيشنهاد الشحانيه را دريافت کردم. من در آنجا دو روز پياپي صبح و عصر تمرين کرده بودم. مسئولان باشگاه الشحانيه در آن زمان با من تماس گرفتند و خواستند که سريع به دوحه برسم تا در اولين بازي نيم فصل دوم برايشان بازي کنم. کي‌روش با خروجم از اردوي تيم‌ملي موافقت کرد و پس از انجام تمرينات به تهران آمدم و از آنجا به اهواز رفتم تا کارهاي جدايي از استقلال خوزستان را انجام دهم. پس از انجام کارهايم، شبانه به سوي تهران پرواز کردم و بعد از آن عازم قطر شدم. دليل اصلي اين مصدوميت خستگي شديد بود. تمام تست‌هاي پزشکي را به درستي پشت سر گذاشتم و در اولين بازي حضور پيدا کردم و يک پاس گل براي خلفان ساختم. بازي داشت خيلي خوب پيش مي‌رفت که در دقيقه 20 بازي بدون هيچ دليلي مصدوم شدم و دليل اصلي آن تنها خستگي بيش از حد بود.

* آيا معتقدي که بعد از چندين ساعت سفر بدون اينکه استراحت کرده باشي بازي کردي، دليل اين مصدوميت است؟

- حضورم در بازي مقابل المعيذر مهم و ضروري بود چون تيم به من نياز داشت تا به پيروزي برسد و 3 امتياز بازي را از تيمي که در خطر سقوط بود، بگيرد. به همين خاطر در اين ديدار بازي کردم و اين اتفاق افتاد. بدشانسي من و باشگاه بود که مصدوم شدم.

* آيا فکر مي‌کنيد که با موافقت براي بازي اشتباه کردي؟

- بله. اعتراف مي‌کنم که اشتباه کردم زيرا هيچ بازيکني وجود ندارد که در بازي شرکت کند در حاليکه به شدت خسته است.

* نتيجه آزمايش هايت چه شد؟

- مصدوميت در ابتدا با ليزر مشخص شد که تنها کشيدگي عضله است اما با بازي کردنم در ديدار با الغرافه مصدوميتم دوچندان شد به همين خاطر بازي با السد و الجيش را از دست دادم. در بازي با الوکره به ترکيب برگشتم و کاملا آماده بودم و موفق شدم دو گل به ثمر برسانم و نزديک بود هت‌تريک کنم. رازي را به شما مي‌گويم و آن اين است که من تنها با يک پا (چپ) بازي مي‌کنم. در ادامه استيماچ مرا در دقيقه 80 تعويض کرد تا استراحت کنم. در بازي مقابل الخريطيات درد شديدي را احساس کردم ولي به خاطر الشحانيه ادامه دادم و يک پاس گل دادم ولي بعد از آن يک صداي بلندي از عضله پايم برخاست که نتوانستم به بازي ادامه دهم. روز بعد از اين مصدوميت به کلينک اسپاير رفتم و قرار شد که من استراحت کنم. تاکيد مي‌کنم باشگاه الشحانيه اصلا در مصدوميت من تقصيري ندارد و مصدوميت قضا و قدر الهي بوده است.

* براي بازي هفته آينده خود مقابل الاهلي چه انتظاري داري؟ مخصوصا اينکه آنها هم مثل زخم خورده هستند و برابر الجيش شکست خوردند و مي‌خواهند از خطر سقوط فرار کنند؟

- اگر من به 50 درصد آمادگي برسم، اميدوارم براي خدمت به باشگاه بازي کنم. چون پيش رو من يک ماه کامل است که ليگ تعطيل است و به راحتي مي‌توانم خودم را آماده کنم. در حالت کلي ما مقابل رقيبي قرار مي‌گيريم که تنها بايد پيروز شويم زيرا در غير اين صورت کار براي ما سخت مي‌شود.

* شانس شما در اين فصل براي ماندن در ليگ ستارگان چقدر است؟ با توجه به اينکه 3 بازي بسيار مهم مقابل العربي، الخور و لخويا در انتظار شماست؟

- به نظرم اگر بتوانيم الاهلي را شکست دهيم، شانس ما براي ماندن در ليگ زياد مي‌شود. با اين برد انگيزه بازيکنان بالا خواهد رفت و با آن مي‌توانيم العربي و سپس الخور را ببريم و برابر لخويا هم شکست نخواهيم خورد.

* قرارداد با الشحانيه در فصل آينده به پايان مي‌رسد برنامه‌ات چيست؟

- تاکيد مي‌کنم که در قراردادم بندي وجود دارد که در صورت سقوط الشحانيه به دسته دوم من مي‌توانم از اين تيم جدا شوم چون من يک بازيکن ملي‌پوش هستم. البته آرزوي قلبي من است که الشحانيه در ليگ ستارگان بماند و در فصل آينده هم با تمام وجودم براي اين تيم بازي کنم.

* در اين فصل از ليگ ستارگان شانس السد براي قهرماني زياد است يا لخويا؟

- به صورت آشکار مي‌گويم السد را شانس اول قهرماني مي‌دانم. اين بدان معنا نيست که من طرفدار السد باشم نه چون مرتضي پورعلي گنجي بازيکن السد است و دوست صميمي من است، اميدوارم السد قهرمان شود و هيچ بي احترامي به لخويا نمي‌کنم.

* پيش بيني‌ات از بازي تيم‌ملي ايران با قطر در مرحله برگشت انتخابي جام جهاني 2018 روسيه چيست؟

- اگر مصدوم نباشم، اميدوارم در ترکيب اصلي ايران قرار بگيرم. اين بازي بسيار سخت خواهد بود زيرا تيم ملي قطر هيچ گزينه اي جز کسب 3 امتياز بازي را ندارد تا شانس صعود به مرحله بعد به عنوان تيم سوم را داشته باشد و اين بازي را سخت تر مي‌کند. قطر در اين بازي ميزبان است و به نظرم نتيجه مساوي براي تيم‌ملي ايران کافي است. به نظرم آمادگي جسماني در اين بازي نقشي کليدي دارد.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد