آخرین اخبار

کنترل اشتها براي کاهش وزن با 8 ماده غذايي سيرکننده کم کالري تغذيه

کنترل اشتها براي کاهش وزن با 8 ماده غذايي سيرکننده کم کالري

  بزرگنمايي:

چه خبر - ماده غذايي که مدت زمان بيشتري شما را سير نگه مي دارد

1. تخم مرغ

eggs.jpgeggs.jpg

حتما دليلي وجود دارد که مردم اخيرا به مصرف بيشتر تخم مرغ روي آورده اند. يک مطالعه که اخيراد در مرکز تحقيق بيومديکال پنينگتون the pennington biomedical research center انجام شده نشان مي دهد که افراد داراي اضافه وزن که در وعده صبحانه تخم مرغ مي خورند مدت زمان بيشتري طول مي کشد تا گرسته شوند. شرکت کنندگان در اين تحقيق سطوح پايين تري از گرلين ghrelin، يک هورمون تحريک کننده اشتها که به مغز فرمان خوردن مي دهد، و سطح بالاتري از ppy، هورموني که به معده احساس سيري مي دهد، داشتند.

به گفته جولي کي julie kaye متخصص تغذيه در نيويورک " تخم مرغ ترکيب کاملي از پروتئين و چربي است بنابراين نسبت به ساير مواد غذايي صبحانه، سير کننده تر است. "

نگران کلسترول تخم مرغ هستيد؟

نباشيد.

کي توضيح مي دهد : " با وجود اين که زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول است ولي تخم مرغ عامل اصلي افزايش کلسترول نيست، اگر باز هم نگران هستيد سعي کنيد از سفيده تخم مرغ که حاوي پروتئين است و مي تواند گرسنگي را رفع کند استفاده کنيد."

2. آووکادو

اين ميوه سبز با بافت خامه اي که دارد نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از فيبر و چربي غيراشباع مفيد براي قلب است. به عبارت ديگر آووکادو ممکن است بهترين غذاي سير کننده ممکن باشد. به گفته ارين پالينسکي erin palinski نويسنده کتاب "چربي شکمي که در آينده مانکن ها گرفتارش مي شوند " هضم مواد غذايي با فيبر بالا و سرشار از چربي مدت زمان بيشتري طول مي کشد و باعث مي شود کمتر احساس گرسنگي کنيد – و مقدار کمتري کالري مصرف کنيد. همچنين تحقيقات نشان مي دهد که اسيد اولئيک oleic acid موجود در آووکادو که يک چربي تک غيراشباع است به مغز دستور پر بودن معده مي دهد. فقط به ياد داشته باشيد که آووکادو با وجود اين که سرشار از مواد مغذي است کالري بالايي هم دارد – هر بار به عنوان ميان وعده بهتر است فقط نيمي از يک آووکادو ( حدود 140 کالري ) را مصرف کنيد.

3. حبوبات

به گفته جولي مک گينيس julie mcginnis متخصص تغذيه و گياه شناسي يک وعده لوبيا، عدس، نخود و يا حتي بادام زميني يک بسته کامل از پروتئين بدون چربي به همراه کربوهيدرات هاي پيچيده و چربي خوب است. تحقيقات نشان داده است که اين ترکيب سه تايي مي تواند قند خون را پايدار نگه دارد و پايداري قند خون به معني احساس سيري و تداوم آن است.

4. فلفل قرمز


ثابت شده که اين ادويه قوي مهار کننده اشتهاست. محققان داشنگاه پوردو در غرب لافايت پي بردند که اضافه کردن نصف قاشق چايخوري فلفل قرمز به يک وعده غذايي باعث کم شدن مصرف 60 کالري در وعده بعدي مي شود. پاشيدن نصف قاشق چايخوري فلفل قرمز روي غذا مي تواند باعث شود بدنتان 10 کالري بيشتر بسوزاند.

5. آب

به گفته اليزابت دروبرتيز elizabeth derobertis متخصص تغذيه دلايل زيادي براي خوردن يک ليوان آب وجود دارد. h2o يک ماده حياتي براي عملکرد بهتر ارگانها، مفاصل، بافت ها و دستگاه گوارش است، ولي مي تواند جلوي گرسنگي را هم بگيرد. يک مطالعه نشان داد شرکت کنندگاني که قبل از غذا 2 فنجان آب خورده بودند نسبت به کساني که اصلا آب نخورده بودند 75 – 90 کالري کمتر مصرف کردند.

6. ماست يوناني

greek yogurt.jpggreek yogurt.jpg

سرشار از کلسيم و حاوي قند پايين است. ماست يوناني حاوي بسته هاي پروتئين – به طور معمول هر 180 گرم از آن حاوي 15 – 20 گرم پروتئين است، که دو برابر ماست معمولي و يک تکه گوشت بدون چربي است. به گفته کي kaye" پروتئين اين ماده غذايي يکي از عوامل اصلي در احساس سيري است. غذاهاي غني از پروتئين حاوي بعضي از چربيها در مقادير مختلفند که زمان طولاني تري شما را سير نگه ميدارند . "

7. سوپ

هرچقدر بيشتر سوپ ساده بخوريد کمتر ولع و هوس خوردن به سراغ تان مي آيد.با توجه به تحقيقات اخير دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا زناني که در اين مطالعه يک وعده کم کالري مرغ و سوپ برنج به عنوان صبحانه خوردند نسبت به کساني که صبحشان را با مرغ و کسرول برنج شروع کرده بودند، در وعده ناهار 100 کالري کمتر مصرف کردند. شما مي توانيد از مقدار بالاي آب موجود در سوپ تشکر کنيدکه باعث مي شود احساس سيري بيشتري داشته باشيد . – با وجود سبزيجات سرشار از فيبر که آب داغ آسيبي به آنها نمي رساند ( متخصصين تغذيه مي گويند که نوشيدن مايعات گرم اشتها را مهار مي کند ) به گفته دي روبرتز derobertis : حواستان باشد سوپي که مصرف مي کنيد حاوي خامه نباشد که باعث چاقي و مصرف بالاي کالري شما شود.

8. بادام

همه آجيل ها چربي سالم و مفيد براي قلب دارند ولي بادام حاوي بيشترين مقدار فيبر در هر وعده است که مي تواند مدت زمان بيشتري شما را سير نگه دارد. به گفته کي kaye : " خوردن حدود 15 بادام بين ناهار و شام مي تواند احساس گرسنگي هميشگي شما که در ساعت 4 بعد از ظهر ايجاد مي شود را متوقف کرده و انرژي شما را بيشتر کند و جلوي شيريني خوردن عصرگاهي شما را بگيرد. در يک مطالعه نتيجه جالب توجهي بدست آمد: بدن ما ممکن است همه چربي موجود در بادام را جذب نکند که اين امر سبب مي شود با خوردن بادام کالري کمتري جذب بدنمان شود. ولي باز هم در خوردن اين ميان وعده نبايد زياده روي کنيد . به گفته کي " خوردن بيش از حد بادام اشتهاي شما را براي وعده بعدي از بين برده ولب کالري زيادي وارد بدنتان مي کند . پس مراقب باشيد که زياده روي نکنيد."



منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها