آخرین اخبار

7 مکمل که به کاهش کمر درد کمک مي کنند تازه هاي سلامت

7 مکمل که به کاهش کمر درد کمک مي کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - حقايقي در مورد روش‌هاي تغذيه‌اي و ساير روش‌ها براي کاهش کمر درد

دکتر کري باولر، يکي از پزشکان one medical group در نيويورک مي‌گويد: «هنگاميکه مکمل‌ها در ترکيب با يک رژيم غذايي سالم، ورزش منظم و مديريت استرس بکار روند، بيشترين تاثير را خواهند داشت».

اما کلمه “طبيعي” روي يک مکمل، به اين معنا نيست که آن مکمل، بي خطر است بنابراين ضروري است که قبل از شروع يک رژيم جديد با پزشکتان صحبت کنيد. برخي از مکمل‌ها مي‌توانند با داروهاي ديگر، تداخل ايجاد کرده و باعث بروز عوارض شوند و برخي ديگر نيز اصلا موثر نيستند.

گلوکزامين و کندراتين

بر اساس مطالعات انجام شده توسط کتابخانه ملي پزشکي ايالات متحده، گلوکزامين و کندراتين، هر دو ترکيباتي هستند که بطور طبيعي در بدن وجود دارند. گلوکزامين در مايع اطراف مفاصل و کندراتين در غضروف اطراف مفاصل.

دکتر نويد فرهمند، متخصص درد در موسسه مغز و ستون فقرات کاليفرنيا مي‌گويد در حاليکه مطالعاتي در مورد اثربخشي مکمل‌هاي گلوکزامين و کندراتين براي افراد مبتلا به کمر درد وجود ندارد اما مطالعاتي وجود دارند که تاثير قابل توجهي را روي درد مزمن زانو نشان مي‌دهند.

او مي‌گويد: «بسياري، از اين مکمل‌ها براي ساير شرايط درد مزمن مانند درد کمر استفاده مي‌کنند. در آزمايش‌هاي باليني من مشخص شده که اين مکمل به بعضي از بيماران ــ نه همه بيماران ــ کمک مي‌کند. پزشک‌تان به فاکتورهاي فردي شما از جمله سن و سلامت کلي‌تان نگاهي مي‌اندازد تا دوز مناسب را براي شما تعيين کند».

ويتامين d

اگر شما کمر درد داريد، کمبود ويتامين d مي‌تواند درد شما را بدتر کند. يک مطالعه که در سال 2013 در pain physician منتشر شد، دريافت که درد شديد با شيوع بالاي کمبود ويتامين d در افراد مبتلا به تنگي کانال نخاع کمري ــ بيماري که درد کمر، يکي از نشانه‌هاي آن است ــ مرتبط بود. بر اساس مطالعات انجام شده توسط اداره مکمل‌هاي غذايي، ميزان مصرف مجاز روزانه يا rda براي ويتامين d مقدار 15 ميکروگرم براي اکثر افراد است.

دکتر شما براساس نيازهاي فرديتان، دوز توصيه شده شما را تعيين خواهد کرد. قرارگيري در معرض نور خورشيد و مواد غذايي غني از ويتامين d مانند شير نيز اين ماده مغذي را تامين مي‌کنند.

پنجه شيطان

عصاره پنجه شيطان از يک گياه بومي آفريقايي به نام harpagophytum procumbens بدست مي‌آيد. فرهمند مي‌گويد: «اطلاعات نشان مي‌دهند که دوز روزانه 50 ميلي گرم هارپاگوزيد ــ يکي از مواد تشکيل دهنده فعال در پنجه شيطان ــ مي‌تواند عود کمر درد مزمن را کاهش دهد».

پايگاه جامع داروهاي طبيعي گزارش مي‌دهد که پنجه شيطان ممکن است براي کاهش کمر درد، موثر باشد زيرا مواد شيميايي آن مي‌توانند التهاب و تورم که باعث درد مي‌شوند را کاهش دهند. اين مکمل در چند فرمول مختلف به بازار عرضه مي‌شود. در هنگام تصميم گيري براي انتخاب يکي از آن‌ها، به دنبال هارپاگوزيد در ميان مواد تشکيل دهنده فعال روي برچسب باشيد.

اسيدهاي چرب امگا 3

افزايش مصرف اسيدهاي چرب امگا 3، چيزي است که دکتر باولر مي‌گويد مي‌تواند به کاهش التهابي که باعث درد پشت مي‌شود، کمک کند. اين مکمل‌ها به شکل کپسول يا مايع موجودند. با پزشکتان در مورد دوز مناسب خودتان صحبت کنيد زيرا دوزهاي بالاتر امگا 3 مي‌توانند خطر خونريزي را افزايش داده و ممکن است با هرگونه داروهاي رقيق کننده خون که مصرف مي‌کنيد، تداخل ايجاد کنند. شما همچنين مي‌توانيد مصرف امگا 3 را به سادگي با خوردن ماهي‌هاي چرب‌تر مانند سالمون، ساردين و ماهي تن و همچنين سبزيجات تيره افزايش دهيد.

زردچوبه

زردچوبه، يکي از مکمل‌هايي است که باولر اغلب بخاطر خواص ضد التهابيش، آن را به بيمارانش توصيه مي‌کند. اين ادويه که معمولا در غذاهاي هندي استفاده مي‌شود، مي‌تواند به شکل يک پودر در کپسول استفاده شود، با چاي مخلوط شود يا به شکل يک عصاره مايع مورد استفاده قرار گيرد. مرکز ملي طب جايگزين و مکمل (nccam) گزارش مي‌دهد که زردچوبه براي اکثر افراد بالغ، بي‌خطر است اما استفاده طولاني مدت از آن مي‌تواند باعث ناراحتي معده شود. زردچوبه بعنوان يک مکمل غذايي، براي افراد مبتلا به بيماري کيسه صفرا توصيه نمي‌شود زيرا مي‌تواند اين بيماري را بدتر کند.

کپسايسين

اين عامل که به فلفل‌هاي تند، تندي و حرارت مي‌دهد ــ يعني کپسايسين ــ مدت‌هاست که براي مقاصد دارويي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کپسايسين، هرچند از ماده غذايي بدست مي‌آيد اما يک مکمل غذايي نيست و معمولا به شکل کرم (3 تا 4 بار در روز روي موضع ماليده مي‌شود) يا يک بانداژ يکبار مصرف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کپسايسين با بي حس کردن کانال‌هايي که سيگنال‌هاي درد را به گيرنده‌ها در مغز شما مي‌فرستند، عمل مي‌کند.

يک مقاله مروري که يک مطالعه روي بيش از 1500 نفر با درد مزمن را بررسي کرد که در سال 2011 در مجله پژوهش درد منتشر شد، نشان داد که کپسايسين در 38٪ از شرکت کنندگان با درد اسکلتي عضلاني، داراي اثرتسکين دهنده درد بود و اين تسکين، 4 تا 8 هفته پس از درمان نيز دوام داشت.

داروهاي گياهي سنتي چيني

طب سنتي چيني با داروهاي گياهي که ريشه در هزاران سال قبل دارند، به ايالات متحده نيز راه پيدا کرده است. اما فرهمند هشدار مي‌دهد که تمام مکمل‌هاي گياهي چيني مانند هم نيستند. او توضيح مي‌دهد: «گزارشاتي مبني برعوارض جدي و تهديد کننده زندگي مانند آسيب کبدي در ارتباط با استفاده از آن‌ها وجود دارد زيرا اين محصولات، استاندارد شده يا تنظيم شده نيستند». nccam هشدار مي‌دهد که مشخص شده برخي از داروهاي گياهي چيني، آلوده به سموم يا فلزات سنگين هستند يا عملا حاوي مواد تشکيل دهنده ليست شده روي برچسب نمي‌باشند. فرهمند توصيه مي‌کند قبل از شروع هرگونه مکمل چيني، با پزشکتان مشورت کنيد.




منبع: fitnessmagazine.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم