10 دليل رايج روشن شدن چراغ چک ماشين
ماشين
بزرگنمايي:
چه خبر - دليل روشن شدن چراغ چک اتومبيل
آيا واقعاً لحظه اي که چراغ چک موتور خودرو روشن ميشود بايد ترسيد و به نزديکترين تعميرگاه ماشين مراجعه کرد؟ ممکن است با فهميدن اين که چه چيزهاي ساده اي هم منجر به روشن شدن اين چراغ ميشود سورپرايز شويد. با اين حال، اگر بيش از 5 سال از عمر خودروي شما ميگذرد و مطمئن نيستيد که خودرو چه مشکلي دارد بهتر است که روشن شدن چراغ را خطايي در ماشين تلقي کنيد.
carmd شاخص سلامت خودرو را در سال 2015 منتشر کرده و 10 دليل رايج روشن شدن چراغ موتور و تعمير مرتبط با آن را اعلام کرده است. اين مطلب به شما کمک خواهد کرد که بدانيد روشن شدن اين چراغ چه مقدار هزينه روي دستتان ميگذارد.
10. تعويض انژکتور
طبق گزارش موجود اين اولين باري است که اين مشکل در ليست قرار ميگيرد و با 1.75 درصد از تعميرات در سال 2014 در رتبه ي دهم قرار ميگيرد. يکي از دلايل اصلي خرابي انژکتورها انسداد آنها توسط مواد زائد تهنشين شده مخزن سوخت است که با رانندگي مداوم با سوخت کم يا استفاده از سوخت با کيفيت پايين و يا تعويض نکردن فيلتر سوخت حاصل ميشود.
9. تعويض دريچه بازچرخاني گاز اگزوز و تميز کردن تمام اتصالات آن
تعويض دريچه بازچرخاني گاز اگزوز خودرو (egr) و تميز کردن تمام اتصالات آن ممکن است هزينه داشته باشد اما براي اطمينان از اين که خودرو براي مدت طولاني سواري بدهد ضروري است، اين سرويس 1.95 درصد از تعميرات سال 2014 را تشکيل ميدهد.
8. تعويض ترموستات
با در نظر گرفتن اين که ترموستات در يک خودرو نسبت به ديگر اجزاي موتور کار سختتري انجام ميدهد حضور آن در ليست تعميرات سال گذشته جاي تعجبي نداشت، اين سيستم در مناطق گرم بيشتر خراب ميشود و با 2.18 درصد از تعميرات در مکان هشتم قرار ميگيرد.
7. تعويض شمع و سيم آن
تعويض شمع و سيمهاي آن 3.8 درصد از تعميرات سال گذشته را تشکيل داده است البته تعويض شمع و سيمهاي آن به عنوان يک تعمير استاندارد در نظر گرفته ميشود و اگر شمعها و سيمها تعويض نشوند بعد از مدتي چراغ چک موتور روشن ميشود و اگر همچنان به آن رسيدگي نشود شمع ديگر جرقه نخواهد زد و همين امر باعث خرابي کوئل و مبدل کاتاليزوري ميشود که هزينه تعمير را بالا ميبرد.
6. تعويض سنسور توده جريان هوا
تعويض سنسور توده جريان هوا با 3.54 درصد از تعميرات، ششمين دليل رايج روشن شدن چراغ موتور در آمريکا است که اين نوع تعميرات در غرب به حدي زياد بوده که در رده ي سوم قرار گرفته است. توده جريان هوا در شرايط جاده اي خشک و گرد و خاک تابستاني يا برفي با نمک و يخ آسيبپذيرتر است. البته با تميز نگه داشتن فيلتر هوا ميتوان از خراب شدن آن جلوگيري کرد.
5. تعويض کوئل
ناديده گرفتن تعمير و نگهداري شمع و سيمهاي شمع موجب خرابي کوئل شده و با روشن شدن چراغ موتور بايد آن را تعويض کنيم، اين مشکل با 3.57 درصد از تعميرات در رده ي پنجم قرار ميگيرد.
4. تعويض کوئل ها و شمعها
خرابي کوئل و شمعها با هم به عنوان يک گروه با 3.58 درصد از تعميرات در رده ي چهارم قرار ميگيرد. در بسياري آر موارد خرابي کوئل ناشي از ايراد در شمعها است.
3. بررسي شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نياز سفت کردن يا تعويض آن
درپوش سوخت شايد بياهميت به نظر برسد اما يک درپوش سوخت شل ميتواند سبب روشن شدن چراغ موتور شود و اين مشکل ساده 5.4 درصد از تعميرات را تشکيل ميدهد. بنابراين اگر بهتازگي باک خودرو را پر کردهايد و چراغ موتور روشن شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شايد مشکل حل شود.
2. تعويض مبدل کاتاليست با مبدل کاتاليست oe جديد
مشکل در مبدل کاتاليست با 5.89 درصد از تعميرات در رده ي دوم ايستاده است. اين مشکل که در خودروهاي قديمي رايجتر است با نگهداري نادرست خودرو و تعويض نکردن بهموقع شمع خودرو به وجود ميآيد و تعويض آن هزينه ي زيادي دارد.
1. تعويض سنسور اکسيژن
در نهايت تعويض سنسور اکسيژن با 7.1 درصد شايعترين دليل روشن شدن چراغ موتور در سال گذشته بوده است. خوشبختانه اين مشکل هزينه زيادي ندارد. اما مشکل در اين سنسور باعث اختلالاتي در سيستم ecu مثل تزريق بيش از حد سوخت ميشود که اين تزريق بيش از حد باعث مصرف بيشتر سوخت (تا 40 درصد بيشتر) ميشود و هزينه اي اضافي به بار ميآيد.
منبع: pedal.ir
-
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۴:۳۳:۳۹ AM
-
۱۸۶ بازدید
-
-
چه خبر