آخرین اخبار

10 ويژگي جالب بي ام و bmw سري 5 ماشين

10 ويژگي جالب بي ام و bmw سري 5

  بزرگنمايي:

چه خبر - ويژگي هاي بي ام و سري 5 جديد

44 سال از توليد نسل هاي مختلف بي ام و bmw مي گذرد و اين شرکت بدون هيچ گونه وقفه اي در حال توليد و معرفي نسل هاي جديد اين محصول پرطرفدار خود به عنوان يک سدان سايز متوسط لوکس که در سگمنت e دسته بندي شده است.
حال نسل هفتم اين مدل محبوب که با کد پايه اي g30 خوانده مي شود و به عنوان مدل 2017 از ماه فوريه (بهمن ماه) فروش آن آغاز خواهد شد به صورت رسمي توسط شرکت بي ام و رونمايي شده است. در ادامه به شرح 10 نکته مهم که بايد از اين فرزند تازه نفس بي ام و بدانيد، خواهيم پرداخت.

1. شباهت بسيار زيادي به برادر بزرگ تر خود يعني سري 7 دارد

به صورت پايه اي اين برادران بي ام و bmw از شاسي به نسبت يکساني بهره مي برند و بي ام و چه در بحث فني و چه در بحث ظاهري اين دو برادر را بيش از هر زمان ديگر به هم ديگر نزديک کرده است.
اين مسئله تنها در مورد شرکت بي ام و نيست و مرسدس و جگوار هم از طراحي ظاهري و فني يکساني در مدل هاي مختلف خود بهره مي برند، در واقع با نگاهي به مرسدس بنز هاي c/e/s مي توان به اين نکته پي برد.

خط شانه اي پايين تر به نسبت برادر بزرگ تر، جلوپنجره کوچک تر، سپر جلو به نسبت متفاوت و طرح درب صندوق عقب و چراغ هاي عقبي از مهم ترين تفاوت هاي سري 5 جديد با سري 7 است.
البته اوضاع در داخل اتاق بدتر هم مي شود و شباهت به قدري زياد است که انگار بي ام و يک سيب را از وسط نصف کرده و آن ها را با نام سري5 و سري 7 به شما مي فروشد!


2. شاسي جديد کاهش وزن 100 کيلوگرمي را در پي داشته است

شاسي جديد بي ام و bmw که به صورت اختصاري با نام clar خوانده مي شود، اولين بار آن را در سري7 مجهز به بخش هاي فيبرکربني مشاهده کرديم، در اين نسل از سري 5 از اين شاسي بهره گرفته شده است.
گرچه قطعات فيبرکربني قيمت بسيار بالايي براي استفاده در سري 5 دارند و به همين دليل بي ام و براي کاهش وزن هرچه بيشتر استفاده از آلومينيوم و منيزيم را در دستور کار خود قرار داده.

کاپوت ها و دربها به صورت کامل از آلومينيوم ساخته شده اند. ضريب درگ اين خودرو به دليل استفاده از جلو پنجره فعال، که در زمان هايي که نياز به خنک کاري موتور نيست بسته مي شوند به عدد خيره کننده 0.22 رسيده است و آن را بالاتر از مرسدس بنز e کلاس جديد و تسلا مدل s به عنوان دارندگان بهترين عدد ضريب درگ در بين خودروهاي توليد انبوه قرار مي دهد.


3. سري 5 اولين خودرويي است که مجهز به ارتباط وايرلسي با اپل carplay است

با کمک اين ارتباط مي توانيد از طريق تلفن هوشمند خود، بدون اتصال هيچ گونه سيمي به سيستم idrive متصل شويد و نرم افزار اصلي بي ام و را با carplay اپل جابه جا کنيد و بر روي صفحه نمايش کنسول، از آپ هاي اختصاصي در نظر گرفته شده بهره ببريد.


4. نحوه کار با سيستم عامل اختصاصي بي ام و به سطح جديدي رسيده اس

bmw سري 5 به صورت پايه اي از صفحه نمايش 8.7 اينچي در بالاي مرکز کنسول خود بهره مي برد (صفحه نمايش 10.2 اينچي به صورت آپشن اضافي عرضه مي گردد) که هم به صورت تاچ مي توان از آن بهره گرفت و هم با کمک صدا و حرکات اختصاصي دست موارد مورد نياز شما را انجام مي دهند.

حتي موس پد دايره اي شکل که در کنار شما قرار گرفته مي تواند گزينه ديگري براي کار با سيستم اطلاعات و سرگرمي اختصاصي بي ام و باشد. در اين بخش بي ام و به همه اين ها بسنده نکرده و يک هدآپ دسيپلي با سايز بسيار بزرگ که در حدود 70 درصد از نسل قبلي بزرگ تر است را در اختيار شما قرار مي دهد.


5. قواي محرکه متعددي را مي توان براي سري 5 برگزيد

از موتور 2 ليتري 4 سيلندر گرفته تا موتور 3 ليتري 6 سيلندر و موتور 4.4 ليتري v-8، همه و همه به عنوان پيشرانه اين خودرو نقش بازي مي کنند.
حتي در حال حاضر امکان خريد مدل هيبريد تحت نام 530e plug-in در دسترس است. موتور 2 ليتري در مدل پايه اي يعني 520i در حدود 188 اسب بخار قدرت توليد مي کند و در مدل 530i که جايگزين 528i نسل قبلي شده، قدرت به 248 اسب بخار رسيده است.

مدل 335 اسب بخاري با نام 540i و 455 اسب بخاري 550i که شتاب صفرتا100 4 ثانيه اي را به راننده خودرو مي بخشد، سري 5 جديد را بر روي کاغذ به سريع ترين هاي اين کلاس مبدل مي سازد.
همه اين مدل ها مجهز به جعبه دنده 8 سرعته تمام خودکار ساخت شرکت zf هستند. مدل هيبريد توانايي به حرکت درآوردن خودرو در حالت تمام برقي به ميزان 45 کيلومتر را دارا است.


6. هندلينگ استثنايي به لطف چرخ هاي فعال عقب

بي ام و در تمامي اين سال ها به لطف هندلينگ و قابليت هاي رانندگيش شهره است و از بهترين ها در اين زمينه شناخته مي شود. حال نسل جديد آن طور که بي ام و گفته، اين مورد را به حد بسيار زيادي به نسبت نسل قبلي افزايش داده است تا خريداران نسل قبلي را ترغيب کند که خودروهايشان را ارتقا دهند.
بي ام و يک آپشن جديد تحت نام چرخ هاي فعال عقب، که به خودرو اجازه چرخش چرخ هاي عقبي را مي دهد را در نظر گرفته. اين آپشن تنها در مدل هاي چهارچرخ متحرک در دسترس است.
با اين گزينه مي توانيد ميزان گردش خودرو را افزايش دهيد و همينطور در سرعت هاي پايين فرمان دهي دقيق تري داشته باشد و در سرعت هاي بالا بالانس و پايداري بهتري را از خودرو طلب کنيد.


7. آنتي رول بار فعال ديگر تکنولوژي جديد استفاده شده در نسل جديد است

بي ام و اسم اين سيستم را دايناميک درايو نام گذاري کرده که جايگزين مدل هيدروليکي و سنگين وزن شده است. بي ام و توانسته تنها با 12 ولت اين سيستم را به جريان بندازد، در حالي که همين سيستم در آئودي 48 ولت طلب مي کند.
در حالت هاي مختلف رانندگي از eco pro گرفته تا sport+، سيستم تعليق قابل انتطباق تغيير وضعيت مي دهد. سيستم تعليق در جلو از نوع جناغي دوبل و در عقب 5 اتصاله مولتي لينک انتخاب شده که در هر دو بخش نسبت به نسل قبلي متحول شده است.


8. سري 5 را مي توان يک خودرو با قابليت رانندگي خودکار نام گذاري کرد

همانند محصولات تسلا، مرسدس بنز e کلاس و ولوو s90. سري 5 با قابليت هاي رانندگي خودکار اختصاصي بي ام و عرضه مي شود.
در واقع خودرو اين قابليت را دارد تا رانندگي در لاين مشخص شده بدون حضور دستان راننده و همينطور ترمزگيري خودکار تا حداکثر سرعت 130 مايل بر ساعت (حدود 200 km/h) برعهده بگيرد.
حتي تغيير لاين هم در اين سيستم پيشرفته قرار گرفته که مي توانيد از آن بهره بگيريد. اين خودرو مجهز به سنسورهايي است که به شما اعلام مي کند که مي توانيد دست هاي خود را به صورت کامل از فرمان جدا کنيد يا خير، در زمان رانندگي در ترافيک هاي شديد، سنسورها به شما اجازه مي دهند تا دستانتان را به صورت کامل از فرمان جدا کنيد.
ديگر حربه بي ام و در اين بخش پارک خودکار که به راحتي مي توانيد خودرو را ترک کنيد و خود اتومبيل خودش را در مکان تعريف شده پارک خواهد کرد.


9. چراغ هاي جديد بي ام و با طراحي خيره کننده

چراغ هاي led مخصوص روز بي ام و با شکل 6 ضلعي ترکيب منحصر به فردي را به جلو پنجره دو تکه سنتي بي ام و شکل داده اند، البته آپشن led هاي تطبيق پذير هم مي تواند به چاشني کار اضافه کند.
بي ام و با استفاده از اين ترکيب مرگ استفاده از چراغ هاي زنون و هالوژني را اعلام مي دارد. تنها چراغ هاي جلو نيست که متحول شده اند و اگر کمي به جزييات ظاهري خودرو به نسبت نسل قبلي توجه کنيد، متوجه هنر بي ام و خواهيد شد.


10. براي اولين بار مدل m5 مجهز به سيستم چهارچرخ متحرک خواهد شد

از آن جايي که بي ام و مدل چهارچرخ متحرک را براي تمامي مدل ها عرضه مي کند. m5 هم قطعا به اين آپشن مجهز خواهد شد. موتور 4.4 ليتري v-8 نسل قبل m5 به احتمال بسيار مرز 600 اسب بخار قدرت را رد خواهد کرد و با توجه به چهارچرخ متحرک بودن آن شتاب 3.5 ثانيه اي از صفر تا صد دور از انتظار نخواهد بود.
شروع قيمتي نسل جديد سري 5 از 43.459 دلار آمريکا در بازارهاي جهاني آغاز خواهد شد.




منبع: digiato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها