آخرین اخبار

مقايسه پرايد 111 با ام وي ام 110 ماشين

مقايسه پرايد 111 با ام وي ام 110

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي پرايد 111 و ام وي ام 110

اگر آمار و ارقام را دنبال کنيد، در مي يابيد که قشر عظيمي از خريداران خودرو در ايران بودجه محدودي دارند و اکثر خريداران خودور در بازار در رنج قيمت زير 30 ميليون تومان متمرکز شده اند. متاسفانه خودروهاي ارزان قيمت در بازار تنوع محدودي دارند و خريداراني که ريسک خريد خودرو صفر را قبول نمي کنند، ناچار به خريد چند مدل محدود هستند که سردمدار آنها پرايد است! البته در چند سال اخير با حضور خودروهاي چيني در بازار، تنوع خودروهاي ارزان قيمت بهبودي نسبي يافت.

از مهم ترين تغيير در معاملات خودروهاي زير 30 ميليون تومان، مي توان به عرضه ام وي ام 110 يا همان کپي چيني ماتيز در ايران اشاره کرد. البته همان طور که اين روزها از خبرها پيداست، بازار خودروهاي کوچک و ارزان قيمت ايران در چند سال آينده قرار است دست خوش تغييرات قابل توجهي شود.

فعلا تا عملي شدن وعده ها و وقوع اين اتفاقات خوب، تصميم گرفتيم 2 هاچ بک ارزان قيمت بازار را در مقابل يکديگر قرار دهيم. البته ام وي ام 110 با مدل جديد جايگزين شده و هاچ بکي ديگر از خانواده پرايد به اسم تيبا 2 نيز به گروه خودروهاي ارزان قيمت بازار اضافه شده است. پس به نوعي مي توان گفت اين مقايسه اي است بين دست دوم هاي ارزان قيمت بازار.

پرايد 111

پرايد به عنوان يکي از قابل دسترس ترين و پرفروش ترين خودروهاي بازار، در طول عمرش چند باري دست خوش تغييرات مختلفي شد که از جمله اين پروژه ها مي توان به پرايد 141 و پرايد 132 اشاره کرد. نسخه هاچ بک پرايد اما دست نخورده باقي مانده بود تا آن که پرايد 111 هاچ بک يا همان مرواريد در سال 88 به عنوان جايگزيني براي پرايد هاچ بک معروف به بازار آمد.

پلت فرم و استخوان بندي 111 تفاوتي با پرايد هاچ بک ندارد، اما در قسمت هايي از بدنه و فضاي کابين دست خوش تغييراتي شده و امکاناتي جديد به آن اضافه شده تا کمي براي مخاطبان اش تنوع ايجاد کند.

از مهم ترين تغييرات بدنه نسبت به پرايد هاچ بک مي توان به ملحقات قسمت جلو، چراغ ها، سپر و جلوپنجره که از پرايد 132 قرض گرفته شده اند و تغييراتي در قسمت عقب از جمله تغيير فرم شيشه عقب، چراغ ها و سپر عقب اشاره کرد.

ظاهر 111 نسبت به ام وي ام 110 بزرگ تر اما قديمي تر به نظر مي رسد. هم چنين درزهاي عجيب و غريب بين قطعات بدنه خبر از مونتاژ ضعيف 111 مي دهند. داخل کابين نيز وضعيت نسبت به پرايد هاچ بک متفاوت است و با تغييراتي در کنسول جلو و صندلي ها سعي در به روزرساني 111 شده. البته رنگ بندي بي روح کابين در مقابل کابين کرم رنگ ام وي ام معمولي تر به نظر مي رسد و کيفيت پايين قطعات و متريال استفاده شده در ساخت کابين به شدت به اصطلاح توي ذوق مي زند. هم چنين مونتاژ ضعيف قطعات باعث شده تا پس از مدتي سر و صداي اضافي از نقاط مختلف کابين به گوش برسد.

البته صندلي ها نسبت به ارزش خودرو، کيفيت مناسبي دارند و از صندلي هاي ام وي ام راحت تر هستند. فضاي کابين و صندوق بار نيز از ام وي ام 110 بزرگ تر است. پرايد 111 مثال ساير اعضاي خانواده پرايد، يک پيشرانه 1323 سي سي را در دل خود جاي داده که علي رغم حجم و مصرف سوخت بيش تر از ام وي ام 4 سيلندر، قدرت نسبتا کم تري توليد مي کند. توان پيشرانه پرايد به 62 اسب بخار مي رسد که براي رفت و آمدهاي شهري با اين هاچ بک سبک وزن مناسب به نظر مي رسد.

مجموعه جلوبندي اما ضعف هاي اساسي دارد و به مرور زمان دچار مشکلاتي مي شود. در مدل sx امکانات جديدي نظير سيستم ترمز abs، فرمان هيدروليک و کيسه هوا اضافه شده اما 111 هم چنان در بحث ايمني مثل رقيب اش ام وي ام 110 قابل اعتماد نيست و بدنه اش دليلي براي مقاومت در برابر ضربات وارده نمي بيند و همه چيز را به سرنشينان تحويل مي دهد!

ام وي ام 110

ام وي ام 110 يا همان ماتيز چيني، از اولين نمايندگان سرزمين اژدها بود که با تکيه بر ظاهر شبيه با ماتيز محبوب، طرفداران زيادي در بازار ايران به دست آورد. چراغ هاي دوار و فرم مدرن تر بدنه 110، ترکيبي هماهنگ تر و زيباتر از 111 را برايش به ارمغان آورده. البته نمي توان به طراحي اين هاچ بک چيني نمره قبولي داد. چرخ هاي کوچک، درها و پنجره هاي جانبي بزرگ باعث مي شوند نتوانيد بيش از چند دقيقه به ظاهر 110 نگاه کنيد! البته در مدل جديد که با نام 110 اس شناخته مي شود، وضعيت ظاهري خيلي بهتر از قبل شده و مي توان گفت از نظر ظاهري، اين مدل يک سر و گردن از رقيب اصلي اش يعني تيبا 2، بالاتر است.

البته ابعاد بزرگ درب ها، علي رغم اندازه کوچک بدنه، سوار و پياده شدن به کابين را آسان کرده اند. هم چنين پنجره هاي بزرگ و رنگ بندي کرم رنگ کابين باعث مي شوند تا فضاي کابين بزرگ تر از آن چه هست به نظر برسد.

هنگام سواري با ام وي ام 110 حس مي کنيد داخل يک آکواريوم قرار گرفته ايد! ديد به اطراف مناسب است. هم چنين کيفيت ظاهري و مونتاژ قطعات کابين بهتر از 111 به نظر مي رسد. البته با کيفيت پايين اکثر قطعات کابين همان سر و صداهايي که در کابين 111 شنيده مي شود را براي اين هاچ بک چيني نيز به ارمغان مي آورد. ام وي ام110 در انواع مدل هاي مجهز به پيشرانه هاي 3 و 4 سيلندر در بازار ايران عرضه شده از نظر فني و در مقام مقايسه، ام وي ام 110، 4 سيلندر در کنار پرايد 111 قرار مي گيرد.

پيشرانه 1100 سي سي ام وي ام علاوه بر مصرف کم تر سوخت نسبت به پرايد، قدرت بيش تري معادل 67 اسب بخار توليد مي کند. کارکردن پيشرانه از پيشرانه پرايد 111 روان تر است. اما در بحث واکنش پدال گاز و انتقال حس چابکي بيش تر، پرايد 111 از ام وي ام 110 برتر است. تايرهاي کوچک و سيستم تعليق ضعيف، ضربات مسير ناهموار را به کابين منتقل مي کنند.

اما در رانندگي طولاني حس نرمتر بودن تعليق ام وي ام نسبت به پرايد قابل لمس است. البته از نظر پايداري و قدرت مانور، ام وي ام 110 با توجه به تايرهاي نازک و کوچک و فرم قوطي کبريتي شکل بدنه، در پس پرايد 111 قرار مي گيرد و در سرعت هاي بالا و تغيير مسيرهاي ناگهاني حسابي بايد حواس تان به رفتارتان باشد چرا که ام وي ام 110 منتظر تلنگري براي چپ شدن است! و نکته آخر در مقام مقايسه با پرايد 111 اين که، بازار خريد و فروش نسخه هاي دست دوم ام وي ام 110 نسبت به پرايد ضعيف تر است.

پيشنهاد نهايي

اين 2 هاچ بک ارزان قيمت با تکيه بر ويژگي هايي نظير مصرف سوخت پايين، ابعاد جمع و جور، لوازم جانبي فراوان در بازار و راحتي تعمير پيشرانه و سيستم فني شان، طرفداران زيادي دارند و اگر هم کمي خوش بين باشيم، نسبت به ساير ارزان قيمت هاي بازار، جوان پسندتر هستند. البته بايد ديد با ورود رقباي ارزان قيمت به بازار، باز هم بازار خريد و فروش اين 2 هاچ بک نام آشنا داغ مي ماند يا خير!




منبع: هفته نامه گزارش بازار




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها