آخرین اخبار

بررسي کامل خودرو رنو کپچر + قيمت ماشين

بررسي کامل خودرو رنو کپچر + قيمت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشخصات خودرو رنو کپچر

کپچر، کراس‌اوور کامپکت شرکت خودروسازي رنو است که در ابتدا در قالب يک طرح مفهومي در نمايشگاه خودرو ژنو 2011 به‌ نمايش گذاشته شد؛ اما نسخه‌ي تجاري اين خودرو در سال 2013 و در همان نمايشگاه رونمايي و فروش آن نيز در آوريل همان سال در کشور فرانسه آغاز شد.

طي سال‌هاي گذشته در بازار خودروي بسياري از کشورهاي دنيا، کلاس خودروهاي کراس‌اوور و شاسي‌بلند به محبوبيت چشم‌گيري دست يافته‌ است؛ در اين بين خودروهاي کراس‌اوور جمع‌وجور به‌ دليل عملکرد قابل قبول، فضاي مناسب و قيمت مناسبي که دارند، به انتخاب بسياري از افراد به‌خصوص جوانان بدل شده‌اند. شرکت رنو نيز براي بهره‌گيري از اين گرايش به‌وجودآمده و سوددهي بيشتر، با عرضه‌ي خودروي زيبايي همچون کپچر، سعي دارد به رقابت با کمپاني‌هاي ديگر فعال در اين حوزه بپردازد.

شرکت رنو خودروي کراس‌اوور کپچر 2017 را در نسخه‌هاي متنوعي با پيشرانه‌هاي بنزيني و ديزلي عرضه مي‌کند. نسخه‌هاي بنزيني اين خودرو با پيشرانه‌هايي با حجم 898 و 1197 سي‌سي عرضه مي‌شوند. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌‌سايت رنو، اين پيشرانه‌ها به‌ ترتيب قادر به توليد توان بيشينه‌ي 90 و 120 اسب بخار هستند. توان بيشينه‌ي هردوي اين پيشرانه‌ها در دور موتور 5000 دور بر دقيقه در دسترس است.

رنو نمونه‌ي ضعيف‌تر اين پيشرانه را تنها با جعبه‌دنده‌ي دستي همراه مي‌کند؛ اما مدل‌هايي که با پيشرانه‌ي 120 اسب بخاري عرضه مي‌شوند، با دو نوع جعبه‌دنده‌ي 6 سرعته‌ي دستي و 6 سرعته‌ي اتوماتيک دو کلاچه قابل سفارش هستند. يکي از نکات نااميدکننده در ارتباط با کراس‌اوور رنو کپچر بهره‌ نبردن آن از سيستم چهارچرخ محرک است؛ توان خروجي پيشرانه‌ي اين خودرو تنها به چرخ‌‌هاي جلوي آن منتقل مي‌شود و به‌طور حتم اين مسئله تأثيري منفي در عملکرد خودروي مورد بحث خواهد داشت.

کراس‌اوور رنو کپچر در داخل کشور توسط شرکت ايران‌ خودرو و تنها با پيشرانه‌ي 1.2 ليتري و جعبه‌دنده‌ي خودکار عرضه مي‌شود. پيشرانه‌ي يادشده از چهار سيلندر و 16 سوپاپ تشکيل شده است و از توربوشارژر نيز بهره مي‌برد، ضمن آنکه عملکرد سوپاپ‌هاي آن توسط سيستم vvt يا سيستم زمان‌بندي متغير سوپاپ‌ها، تنظيم مي‌شود.

طبق اعلام ايران‌خودرو، اين پيشرانه قادر است حداکثر توان 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نيوتن‌متر، به‌ترتيب در دورهاي موتور 4900 و 2000 دور بر دقيقه توليد کند. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کيلومتر بر ساعت و مدت‌زمان مورد نياز براي رسيدن آن از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر بر ساعت، 10.9 ثانيه است. ايران‌خودرو ميزان مصرف سوخت رنو کپچر را در حالت ترکيبي، 5.9 ليتر در هر 100 کيلومتر اعلام کرده است.

در مورد سيستم تعليق رنو کپچر نيز بايد بگوييم کمپاني سازنده‌ي فرانسوي، سيستم تعليق جلو را از نوع مک‌فرسون مستقل و بخش عقب را از نوع سيستم تعليق نيمه‌مستقل با فنرهاي پيچشي انتخاب کرده است. رنو براي چرخ‌هاي جلوي اين خودرو ترمز ديسکي انتخاب کرده است؛ اما براي چرخ‌هاي عقب، از ترمزهاي کاسه‌اي استفاده شده است. اين موضوع را مي‌توان يکي از نقاط ضعف رنو کپچر با قيمت 110 ميليون توماني آن دانست.

طراحي بدنه و کابين رنو کپچر

کپچر از همان پلتفرمي استفاده مي‌کند که پيش از اين در خودروهاي نيسان جوک و رنو کليو به‌ کار گرفته شده بود. اين خودرو با طول4122 ميلي‌متري خود، اندکي از هاچبک کليو با طول3986 ميلي‌متر طويل‌تر؛ اما به‌ ميزان اندکي از نيسان جوک 4135 ميلي‌متري کوتاه‌تر است.

اين خودرو زير نظر لارنس ون‌ دن‌ اکر، مدير واحد طراحي کمپاني رنو طراحي شده است و بنويت بوشارد، مدير واحد توليد رنو از آن به‌عنوان «کراس‌اوور غيرتهاجمي و کامپکتي» ياد مي‌کند که «بسيار کاربرپسند» است. در نماي خارجي رنو کپچر از دو رنگ استفاده شده است و طراحي آن از بسياري لحاظ به رنو کليو، برادر کوچک‌تر اين خودرو شباهت دارد؛ چراغ‌هاي جلويي که تا بخش جانبي خودرو کشيده شده‌اند، نشان بزرگ رنو که در دماغه‌ي خودرو نصب شده است و انحناي جانبي جذاب، از جمله‌ي شباهت‌هاي بين دو خودروي يادشده هستند.

در نماي عقب خودرو، چراغ‌هاي کوچک و عريض رنو کپچر به‌ همراه ستون‌هاي انتهايي پنجره‌ها که به سمت بالا کشيده‌ شده‌اند بر پويايي و جذابيت آن افزوده‌اند؛ درحالي‌که قوس‌ عريض و برجسته‌ي چرخ‌هاي آن، حس خودرويي اسپرت را القاء مي‌کنند. روي‌هم‌رفته طراحي نماي خارجي رنو کپچر بسيار جذاب و خاص است و نمي‌توان ايراد خاصي از اين لحاظ به آن وارد کرد. کپچر خودرويي است که با طراحي چشم‌گير و زيبا، مي‌تواند نگاه‌ها را به‌ سوي خود معطوف کند. طبق ادعاي رنو، اين خودرو به گونه‌اي طراحي شده است تا نقش خودرويي چندمنظوره (mpv) را داشته باشد.

رنو براي هماهنگي بهتر نماي داخلي و خارجي کپچر، در داخل کابين نيز از دو رنگ استفاده کرده است. متأسفانه فضاي داخلي اين خودرو به‌اندازه‌ي نماي خارجي آن جذاب نيست و طراحي بسيار ساده‌اي دارد. مواد به‌کاررفته در ساخت بخش‌هاي مختلف کابين مانند داشبورد و کنسول از نوع پلاستيک سخت هستند و کيفيت چندان بالايي ندارند.

با وجود ابعاد کلي کوچک کپچر، ارتفاع نسبتا بلند آن، فضاي مناسبي براي سر سرنشينان رديف جلو و عقب خودرو فراهم کرده است. فضاي در نظر گرفته‌شده براي پاهاي سرنشينان نيز کافي به‌ نظر مي‌رسد. البته امکان جابه‌جايي صندلي‌هاي عقب نيز براي تنظيم فضاي پا براي سرنشينان عقب فراهم شده است؛ به‌ لطف اين قابليت مي‌توان حجم فضاي بار را نيز بسته به نياز، بين 377 و 455 ليتر تغيير داد.

در حالت کلي، اگرچه کابين رنو کپچر طراحي ساده و مناسبي دارد؛ اما برخي رقباي آن اعم از پژو 2008، طراحي جذاب‌تر و چشم‌نوازتري دارند. کراس‌اوور پژو به‌ لحاظ کيفيت مواد به‌کاررفته در کابين نيز به رقيب فرانسوي خود برتري دارد. البته کابين کپچر مشکلات ديگري نيز دارد؛ طبق نظر برخي کارشناسان، صندلي‌هاي کپچر در ارتفاع نسبتا پاييني قرار گرفته‌اند و از اين رو سوارشدن به اين خودرو، چندان حس يک خودروي کراس‌اوور را به سرنشينان منتقل نمي‌کند؛ ضمن آنکه برخي ديد شيشه‌ي عقب خودرو را مناسب نمي‌دانند و از اين رو استفاده از دوربين عقب را توصيه مي‌کنند.

امکانات رفاهي رنو کپچر

رنو کپچر از امکانات رفاهي نسبتا مناسبي بهره مي‌برد که از بين آن‌ها مي‌توان به مواردي همچون کروز کنترل و سيستم محدودکننده‌ي سرعت، سيستم مصرف بهينه‌ي پيشرانه (eco-mode)، سيستم کنترل پايداري الکترونيکي esp، سيستم کنترل حرکت در سربالايي‌ hsa، سنسور پارک و دوربين دنده‌عقب، سيستم ورود و خروج با کارت، استارت هوشمند و سيستم پايش فشار تايرها اشاره کرد.

رنو به اين کراس‌اوور قابليت‌هاي ديگري نظير برف‌پاک‌کن‌ خودکار مجهز به سنسور باران، سيستم قفل ضد سرقت، آينه‌هاي جانبي الکترونيکي و مجهز به گرم‌کن، سنسور اتوماتيک نور چراغ‌ها و صندلي‌هاي جلوي مجهز به گرم‌‌کن نيز اضافه کرده است. سيستم سرگرمي رنو کپچر شامل مواردي همچون نمايشگر 7 اينچي لمسي، پورت usb و aux، بلوتوث، چهار اسپيکر و سيستم موقعيت‌يابي جي‌پي‌اس است، ضمن آن که امکان اتصال گوشي‌ هوشمند نيز به اين سيستم وجود دارد.

ايمني رنو کپچر

شرکت رنو کراس‌اوور زيباي خود را به مجموعه‌اي متنوع از سيستم‌هاي ايمني مانند سيستم ترمز ضد قفل abs، سيستم توزيع الکترونيکي نيروي ترمز ebd، سيستم ترمز کمکي در مواقع اضطراري eba، قلاب‌هاي isofix براي نصب صندلي‌هاي ويژه‌ي کودک، قفل مرکزي و ورود بدون کليد و در نهايت کمربند ايمني جلو به همراه پيش‌کشنده اشاره کرد. رنو کپچر از چهار کيسه‌ي هواي ايمني بهره مي‌برد؛ دو کيسه‌ي هوا مسئوليت حفاظت از راننده و سرنشين جلو را در تصادفات روبه‌رو بر عهده دارند. کيسه‌هاي هواي جانبي نيز از بدن سرنشينان رديف جلو در برخوردهاي جانبي محافظت مي‌کنند.

رنو کپچر در تست‌هاي سال 2013 موسسه‌ي euro ncap موفق به کسب پنج ستاره‌ي ايمني شد؛ نمره‌هاي کسب‌شده توسط اين خودرو در آزمون يادشده بدين شرح است:

محافظت از سرنشينان بزرگ‌سال: 88 درصد
محافظت از سرنشينان خردسال: 79 درصد
محافظت از عابران پياده: 61 درصد
سيستم‌هاي ايمني و کمکي راننده: 81 درصد

تجربه‌ رانندگي رنو کپچر

سيستم تعليق کپچر در سرعت‌هاي پايين عملکرد بسيار خوبي دارد و به‌خوبي ارتعاش‌هاي حاصل از ناهمواري‌هاي جاده را جذب مي‌‌کند. اين خودرو عمدتا يکي از راحت‌ترين تجربه‌هاي سواري را در کلاس خود ارائه مي‌دهد؛ اما در سرعت‌هاي بالا و حين گذر از پستي‌ها و بلندي‌ها، عملکرد سيستم تعليق خودرو، کمي با مشکل مواجه مي‌شود.

از آنجايي که کپچر بر مبناي برادر کوچک هاچ‌بک خود، کليو، توسعه داده شده است؛ هندلينگ آن نيز تا حدودي به خودروي يادشده شباهت دارد؛ اين کراس‌اوور توانايي خوبي در گذر از پيچ‌ها دارد، چسبندگي مناسب با جاده و پاسخ‌دهي فرمان بسيار قابل اتکا، از ديگر توانايي‌هاي رنو کپچر در بخش هندلينگ و فرمان‌پذيري است.

چنانچه پيشرانه در حال کار در دورهاي موتور بسيار بالا نباشد؛ صداي آن به‌خوبي حذف مي‌شود و در داخل کابين شنيده نمي‌شود. ضمن آنکه نويزهاي محيطي و جاده‌اي در داخل کابين در حد آزاردهنده‌اي به‌ گوش نمي‌رسد. از همين رو سواري آرام و راحتي توسط کپچر براي سرنشينان به ارمغان مي‌‌آيد.

کيفيت ساخت و خدمات پس از فروش

کپچر را مي‌توان يکي از کراس‌اوورهاي پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نيز محسوب مي‌شود. اين خودرو در حال حاضر جزوي از محصولات ايران‌خودرو به‌حساب مي‌آيد و شامل گارانتي 3 ساله‌ي اين شرکت نيز مي‌شود ؛ اما با توجه به راه‌اندازي قريب‌الوقوع خط توليد پژو 2008 در واحدهاي توليد ايران‌خودرو، ممکن است رنو نيز نسبت به همکاري با سايپا يا اطلس‌خودرو جهت مونتاژ آن در ايران اقدام کند.

به‌طور کلي مالکان رنو کپچر از عملکرد پيشرانه و جعبه‌دنده‌ي آن رضايت دارند و عمده‌ي شکايات آن‌ها به نوردهي نامناسب چراغ‌هاي هالوژني، عملکرد نامناسب سيستم تعليق عقب و انتقال تکان‌ها به سرنشينان رديف عقب، کيفيت نامطلوب مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد و کيفيت پايين سيستم صوتي خودرو بازمي‌گردد.

قيمت رنو کپچر

کمپاني رنو خودروي کراس‌اوور کپچر را در بازارهاي جهاني تحت نسخه‌هاي متنوعي عرضه مي‌کند، قيمت پايه‌ي ضعيف‌ترين نسخه‌ي اين خودرو با پيشرانه‌ي 0.9 ليتري و جعبه‌دنده‌ي دستي، معادل 18,800 دلار است، ضمن آنکه براي پايين‌ترين نسخه‌ي اين خودرو که از پيشرانه‌ي 1.2 ليتري و جعبه‌دنده‌ي اتوماتيک بهره مي‌برد، برچسب قيمتي 23,200 دلاري در نظر گرفته شده است؛ اما اين خودرو در کشورمان تنها با پيشرانه‌ي 1.2 ليتري و با جعبه‌دنده‌ي 6 سرعته‌ي اتوماتيک با کلاچ دوگانه به‌ فروش مي‌رسد. قيمت رنو کپچر 2017 معادل 110 ميليون تومان است.




منبع: zoomit.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها