آخرین اخبار

قيمت خودرو هاي مدل 96 در بازار ماشين

قيمت خودرو هاي مدل 96 در بازار

  بزرگنمايي:

چه خبر - ثبات قيمت خودرو هاي مدل 96

بازار خودرو در اولين هفته اسفندماه به‌واسطه عرضه متعادل و متناسب خودروسازان در وضعيت باثباتي به سر ‌برد. به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، عرضه خودروهاي مدل 96 در حالي افزايش قيمت‌ها را به‌دنبال داشت که توزيع متعادل خودرو در بازار توسط شرکت‌هاي خودروساز بازار را در وضعيت باثباتي قرار داده؛ به‌طوري‌که به گفته دست‌اندرکاران بازار طي هفته جاري، افزايش قيمت خودروهاي داخلي متوقف شد.

اين موضوع در شرايطي است که بازار خودرو هر ساله در اواسط بهمن و اوايل اسفندماه با کمبود عرضه مواجه مي‌شد و همين موضوع روند افزايش قيمت خودروها را به‌دنبال داشت. در اين ميان، فعالان بازار از رونق نسبي معامله در بازار به‌دليل عرضه پلاک‌هاي 96 خبر مي‌دهند؛ به گفته آنها هر چند مراجعه مشتريان به بازار در زمستان به‌دليل عرضه خودروهاي پلاک 96 از اواسط دي‌ماه رشد داشته است و اين موضوع موجب شده که روند معاملات در بازار، رکود فصل‌هاي گذشته را از بين ببرد اما حال و هواي بازار به تب‌و‌تاب و دلچسبي بازار شب عيد در سال‌هاي اوج خود نرسيده است.

ثبات قيمت‌ها در بازار داخلي‌

اما سري به بازار خودرو بزنيم و ببينيم اوضاع قيمت‌ها در اولين هفته اسفندماه به چه شکل است. به گفته نمايشگاهداران خودروي پايتخت، در حال حاضر پژو 206 تيپ 5 با قيمتي برابر 38 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که اين موضوع از ثبات قيمت خودروي موردنظر در هفته‌جاري حکايت مي‌کند. همچنين مدل صندوقدار اين محصول يعني پژو 206 مدلv8 نيز اين هفته ثبات قيمت را به خود ديد. اين خودرو در حال حاضر 38 ميليون و 400 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.

از بازار پژو 405 نيز خبر مي‌رسد اين محصول طي هفته جاري ثبات قيمت خود را حفظ کرده است و در حال حاضر 30 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در اين ميان اما ديگر محصول ايران‌خودرو به نام سمند ef7 اين هفته تغييرات قيمتي را به خود ديده است؛ به طوري که اين خودرو با افزايش 200 هزار توماني هم‌اکنون 31 ميليون و 900 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

نمايشگاهداران خودروي پايتخت، اما در مورد رانا به‌عنوان يکي از محصولات نسبتا کم تيراژ ايران‌خودرو نيز تاکيد مي‌کنند که اين محصول با توجه به تثبيت قيمتش طي هفته جاري، هم‌اکنون 33ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي‌رسد. از رانا که بگذريم، دنا نيز در حال حاضر قيمتي برابر با 45 ميليون و 500 هزار تومان دارد و اين يعني دنا با ثبات قيمت هفته را به انتها رسانده است.

نگاهي اما به بازار خودروهاي سايپا بيندازيم که مدل‌هاي 96 اين خودروها به بازار عرضه شده است، هر چند محصولات اين شرکت طي هفته‌هاي گذشته متاثر از ورود پلاک جديد با افزايش قيمت مواجه شد اما اين خودروها طي هفته جاري به ثبات قيمت رسيده‌اند. بر اين اساس، پرايد مدل 111 در حال حاضر 21 ميليون و 500 هزار تومان قيمت دارد که نشان‌دهنده ثبات قيمت اين خودرو در هفته جاري است. همچنين مدل 131 پرايد نيز هفته باثباتي را سپري کرده است؛ بنابراين براي خريد آن بايد 21 ميليون و 300 هزار تومان هزينه کرد.

تيبا نيز اين هفته 25 ميليون تومان به فروش رفت تا اين محصول نيز بعد از افزايش اندک در هفته‌هاي گذشته، روزهاي باثباتي را به خود ببيند.اما سراتوهاي مونتاژي سايپا، تغيير خاصي در هفته جاري نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوي اتومات هم‌اکنون 91 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در حالي است که مدل دنده‌اي آن قيمتي برابر با 75 ميليون و 800 هزار تومان دارد.

در بين ديگر خودروهاي بازار طي هفته جاري اما تندر-90ها نيز ثبات قيمت خود را حفظ کرده‌اند. بنا به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل e2 قيمتي برابر با 41 ميليون و 200 هزار تومان دارد که اين موضوع از ثبات آن حکايت مي‌کند. همچنين پارس‌تندر نيز در هفته جاري با قيمت 41 ميليون 800 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد که نشان از عدم تغيير قيمت آن طي هفته جاري داشته است. تندر اتومات (محصول توليدي در ايران‌خودرو) بدون تغيير قيمت در هفته جاري، هم‌اکنون 48 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين ساندرو نيز که عضو هاچ‌بک خانواده تندر-90 به‌شمار مي‌رود، در حال حاضر قيمتي برابر با 52 ميليون و 700 هزار تومان دارد و اين در حالي است که مدل پلاک 95 آن دو ميليون تومان ارزان‌تر به فروش مي‌رسد. به گفته فعالان بازار، مدل استپ‌وي ساندرو نيز که به‌تازگي پيش فروشي پر حاشيه را پشت‌سر گذاشته، هم‌اکنون حدود 61 ميليون تومان در بازار آزاد به فروش مي‌رسد که نشان از اختلاف قيمتي بيش از 8 ميليون توماني با نرخ کارخانه‌اي اين خودرو دارد.

بازار خودروهاي وارداتي

سري هم اما به بازار خودروهاي وارداتي بزنيم، بازاري که هراز چندگاهي به‌واسطه حواشي، دستخوش تغييرات قيمتي مي‌شود، آنگونه که به نظر مي‌رسد بازار وارداتي‌ها پس از طي چند هفته نوسان در هفته جاري ثبات قيمتي را به خود ديده است. اين در حالي است که نمايشگاهداران خودرو پايتخت افزايش قيمت خودروهاي خارجي طي هفته‌هاي گذشته را بيش از اندازه ارزيابي مي‌کنند.

آن طور که فعالان بازار روايت مي‌کنند، در حال حاضر تويوتا کمري هيبريدي قيمتي برابر با 238 ميليون تومان دارد که نشان مي‌دهد اين محصول پس از چند هفته افزايش قيمت، طي هفته جاري وضعيت باثباتي را تجربه کرده است. تويوتا در مدل rav4 نيز بدون تغيير قيمتي در حال حاضر 255 ميليون تومان قيمت دارد. قيمت تويوتا پريوس هيبريدي تغيير خاصي در هفته جاري نکرده و در حال حاضر 147 ميليون تومان بايد براي خريد آن هزينه کرد. مدل معمولي (غير هيبريدي) تويوتا‌ پريوس نيز 115 ميليون تومان قيمت دارد.

در بين ديگر خودروهاي وارداتي، کيا سراتو با قيمتي معادل 145 ميليون تومان عرضه مي‌شود و اپتيما نيز 205 ميليون تومان قيمت دارد. از سوي ديگر اسپورتيج نيز کماکان با قيمت 186 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در شرايطي است که فعالان بازار مي‌گويند خودرو موردنظر اين روزها سخت گير مي‌آيد و با کمبود شديد عرضه از سوي واردکنندگان مواجه است.

در بين ديگر خودروهاي وارداتي اما هيوندايي النترا بدون تغيير قيمتي خاص، هم‌اکنون با قيمتي برابر با 136 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در شرايطي است که سانتافه نيز 235 ميليون تومان قيمت دارد. به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، اين محصول شاسي‌بلند هيوندايي ثبات قيمت را تجربه کرده است. در بين ديگر خودروهاي وارداتي نيز در حال حاضر هيوندايي سوناتا قيمتي برابر با 174ميليون تومان دارد و توسان نيز 195‌ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.




منبع: روزنامه دنياي اقتصاد




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها