آخرین اخبار

اگر دهان باز کنم شايد کار به امنيت و اطلاعات بکشد ساير ورزش ها

اگر دهان باز کنم شايد کار به امنيت و اطلاعات بکشد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

راز فراري شدن ستاره هاي هندبال به اروپا چه بود؟

هفدهم اسفندماه مجمع انتخاباتي هندبال برگزار مي شود تا بالاخره بعد از ماه ها آشفتگي اين رشته با پتانسيل که بدترين روزهاي خود را پشت سر مي گذارد، سر و ساماني بگيرد.رشته اي که 11 لژيونر در اقسا نقاط اروپا دارد که آقاي گل ليگ قهرمانان اروپا، پديده سال 2016 و صدرنشين ليگ روماني از ايران هستند.

اين فدراسيون ماه هاست توسط سرپرست اداره مي شود و قبل از آن هم فدراسيون با بازيکنان تيم ملي وارد تنشي شده بود که در نهايت طلايي ترين نسل هندبال ايران نه توانست قهرماني آسيا را به دست بياورد، نه سهميه المپيک و نه سهميه مسابقات جهاني. تيم هاي ليگ برتري هم يکي پس از ديگري انصراف مي دهند و آنهايي هم که باقي مانده اند اغلب قرارداد بازيکنان را پرداخت نکرده اند تا جايي که حالا تمامي ستاره ها راهي ليگ هاي اروپايي شده اند.

الله کرم استکي، ستاره تيم ملي هندبال ايران که حالا در ديناموبخارست، تيم صدرنشين روماني توپ مي زند و بردارش در همين تيم حضور دارد که آقاي گل ليگ اروپا و پديده سال 2016 لقب گرفت. او در گفت و گو با "ورزش سه" از دليل مهاجرت هندباليست ها به اروپا، عدم نتيجه گيري تيم ملي و انتخابات پيش رو مي گويد:

* بايد مديران هم به اروپا ترانسفر شوند

استکي در ابتدا صحبت هاي خود را با شرايط تيم باشگاهي اش شروع کرد:« هم خوشحالم و هم ناراحت که حالا بچه ها در اين سطح از اروپا بازي مي کنند. خوشحال به خاطر اينکه بازيکنان احترام و آسايش دارند و باشگاه ها نهايت تلاش را براي آنها مي کنند اما از طرف ديگر ناراحتم که چرا اين اتفاقات در ايران نمي افتد بازيکنان ايراني بسيار از نظر فني در سطح بالايي هستند اما کمتر مدير خوبي بالا سر آنها بود که بتوانند در کشور خودشان به جايي برسند. مديران به جاي اينکه طلب بازيکنان را از باشگاه ها بگيرند، شرايط تمرين و مسابقات تيم ملي را مهيا کنند، اسپانسر را به هندبال بياورند و مسائلي اين چنيني به دنبال انتقام گيري يا پيش بردن افکاري بودند که ورزشکار را هر روز بيشتر از قبل زجر مي دادند تا شرايطي که حالا مي بينيم. بايد مديران ما هم به اروپا ترانسفر شوند تا ببينند رفتار با ورزشکار چه طور است و يک مدير چه قدر براي ورزش مملکت تلاش مي کند و افکار شخصي اش به خودش مربوط است نه هندبال.»

* دهان باز کنيم شايد کار به امنيت و اطلاعات بکشد؛ اما هيچ گاه نمي کنيم

او در مورد نزديکي هندبال به انتخابات رياست فدراسيون هم مي گويد:« خوشبختانه بالاخره انتخابات شروع مي شود تا اينکه بالاخره هندبال تکليف خود را بداند. مدت زيادي است که هندبال لنگ در هوا است اما بالاخره يا اين وري يا آن وري تکليف مشخص خواهد شد. شرايط آنقدر نا اميد کننده و ناجوانمردانه است که در فاصله اي کوتاه تا مدت انتخابات برخي از کانديدا به صورت مخفيانه کانال هايي در شبکه هاي اجتماعي درست مي کنند که بدون توجه به مردانگي، جوانمردي و مسائل انساني به شخصي ترين اتفاقات زندگي تمامي افراد ورود مي کنند. من اگر دهان باز کنم و مسائلي را بازگو کنم کار بسياري به امنيت و اطلاعات خواهد کشيد. مدارکي که وجود دارد، پول هايي که رد و بدل شده است، دست هايي که اتفاقاتي را به نفع افرادي عوض کرده اند و بسياري ديگر که جز خراب کردن اوضاع هندبال هيچ چيزي همراه ندارد اما من نمي کنم، چون دلم مي خواهد هندبال سر و سامان بگيرد ولي آقايان حالا انجام مي دهند، با قدرت هم انجام مي دهند که شعارشان کمک به هندبال است. بدون اسم، در فضاي مجازي، فحاشي، تهمت هاي دروغ و اين مسائل کمک به هندبال است ؟»

* بازيکنان ملي فقط 2 چيز مي خواهند؛ يک دست لباس و احترام اينکه چرا تيم ملي در آسيا قهرمان نشد، به المپيک و مسابقات نرفتيم مسائل ديگري بود که استکي در مورد آنها گفت:« ما در آسيا تا فينال هم رفتيم و بحرين را در نيمه نهايي با اختلاف خوبي شکست داديم اما در فينال موفق به برد نشديم. بعد از آن رقابت ها به دلايل مختلفي مثل مبارزه با بازيکن سالاري و جوانگرايي تعدادي از بازيکنان را به بازي هاي مهمي مثل انتخابي المپيک و انتخابي مسابقات جهاني نبردند تا نتيجه آن غيبت ايران در هر دو رقابت مهم باشد. چرا اجازه ندادند بعد از اين دو رويداد مهم جوانگرايي شود ؟ انواع بي احترامي ها و بدرفتاري ها با بازيکنان مي شد و وقتي اعتراضي مي شد سريع بازيکنان را اخراج مي کردند و فرياد مي زند:"آي در هندبال بازيکن سالاري است". يک مدير زماني مي تواند ادعاي وجود بازيکن سالاري در رشته را کند که احترام در حد نهايت باشد، مشکلات مالي را برطرف کرده باشد و همه چيز براي افتخار آفريني مهيا کردند و يک بازيکن در اين بين اعتراض مي کند. در هندبال کل تيم ها بدهکارند، نه مربي، نه امکانات، نه احترام نه هيچ چيز ديگري وجود ندارد و به محض اينکه مي گوييم چرا اين طور مي شود. خدا را شکر حالا وضعيت هندباليست ها در اروپا بسيار مناسب است اما ما فقط يک آرزو داريم، تيم ملي به سر و ساماني برسد تا همين بازيکنان که حالا براي خودشان کسي هستند براي تيم ملي هم افتخار آفريني کنند. ما فقط دو چيز مي خواهيم: يک دست لباس تيم ملي و احترام.»

* مربي آورده بودند که مي گفت: شما در حدي نيستيد که با شما تاکتيک کار کنم!

الله کرم استکي به عنوان بازيکني که به دليل بازيکن سالاري از تيم ملي کنار گذاشته شد بود در مورد اين اتهامي که به او وارد شد مي گويد:« يک مربي براي ما از کرواسي آورده بودند که بازيکنان، هندبال ايران و فرهنگ کشورمان را مدام به تحقير و تمسخر مي گرفت و از نظر کيفي هم در پايين تر سطح ممکن قرار داشت. او براي صدا کردن بازيکنان به طرز تمسخر آميزي با دهان سوت مي زد و رفتار از بالا به پاييني داشت. تمرينات پيش پا افتاده اي مي داد که يک بار به او گفتيم چرا تاکتيک کار نمي کنيم؛ پاسخ داد:" شما در حدي نيستيد که من با شما تاکتيک کار کنم". بعد ما گفتيم که اين رفتار را نداشته باشد بازيکن سالار شديم و بعد از آن برنامه هاي ديگري که سر تيم ملي پياده کردند.

* به فکر هندبال باشيم نه پيش بردن افکار شخصي

مجمع انتخابات رياست فدراسيون هندبال نزديک است و اين اتفاق مي تواند سرنوشت اين رشته و ملي پوشان را تغيير دهد. استکي در پايان اين طور گفت:« هندبال اين مشکل را داشت که کسي دلسور آن در اين سال ها نبود و به جاي کمک هر کسي مي آمد، با اسپانسرها ساخت و پاخت مي کردند و نفر بعدي. نه حالا در راس فدراسيون اما به همه چيز فکر مي شد به جز پيشرفت و رشد هندبال. اينکه اين همه بازيکن مستعد ما داريم که هنوز در شهرهاي دور مستاجر هستند، براي زندگي برنامه ريخته اند پول آنها را نمي دهند و دردهايي ديگر که واقعا دل جامعه هندبال را به درد آورده است. هر رئيسي مي آيد فقط اين بچه ها را نجات دهد تا هندبال به جايي که در آسيا و جهان لياقتش را دارد، برسد.»

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!