آخرین اخبار

80 درصد از آلودگي هوا از خودروهاست اما برايش کاري نمي کنند اجتماعي

80 درصد از آلودگي هوا از خودروهاست اما برايش کاري نمي کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - 80 درصد از آلودگي هوا ناشي از خودروهاستمارزيار حسيني در حاشيه بازديد بازيگران و هنرمندان خانه سينما از گودالباغچه ميدان ولي عصر با بيان اين مطلب افزود: ساخت مترو در زير پاي مردم تهران؛ کار بزرگي است که هزاران ارگر، مهندس و پيمانکار را در گير خود کرده است، اما اين تلاش شبانه روزي هيچگاه ديده نمي شود. زماني هم که مردم از نتيجه تلاش کارگران و پيمانکاران مترو استفاده مي کنند، تنها خروجي زحمات شبانه رزي آنها را مي بينند در حالي که پشت اين خروجي سناريوي بزرگي وجود دارد.

وي ادامه داد: چند سالي بود که ميدان ولي عصر در سيطره ورق هاي آهني بزرگي بود که وجود اين ديوارها براي مردم ايجاد سوال مي کرد که چه اتفاقي در پشت آن در حال روي دادن است. اين صفه شهري و پلازايي که اکنون شما در آن قدم مي زنيد؛ نتيجه همان فعاليت ها و اقداماتي است که در پشت اين ديوارهاي آهني در حال روي دادن بود.

به گفته معاون شهردار تهران؛ به اين اعتقاد رسيده ايم که تهران بايد به سمت تبديل شدن به شهري انسان محور پيش برود. اين در حالي است که در گذشته و در دهه هاي قبل روند توسعه شهري به گونه اي بود که تهران به شهري خودرو محور تبديل شده بود.

وي با اشاره به اينکه نه تنها تهران بله ساير شهرهاي مطرح و پيشرفته دنيا به سمت تبديل شدن به هري انسان محور پيش رفته اند؛ بيان کرد: تا خودمان به اين باور نرسيم که شهر جاي انسان هاست نه خودروها؛ نمي توانيم کاري انجام دهيم. بايد اين مساله به يکي از مطالبات شهروندان تبديل شود.

مازيار حسيني با اشاره به رويکرد مديريت شهري براي توسعه حمل و نقل عمومي در تهران يادآور شد: توسعه زيرساخت هاي شهري در حوزه حمل و نقل عمومي و پاک در اولويت برنامه ريزي هاي مديريت شهري قرار دارد و در گام دوم توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي توسط شهروندان اهميت دارد.

وي با اشاره به برنامه هاي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در توسعه خطوط باقي مانده مترو تاکيد کرد: اين نويد را به مردم تهران مي دهم که با افتتاح خطوط 6 و 7 مترو و همچنين خط فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) 70 ايستگاه جديد و 100 کيلومتر خط مترو به ناوگان مترو پاسيتخت افزوده خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهردار تهران با اشاره به ويژگي هاي صفه شهري ولي عصر گفت: يکي از ويژگي هاي گودال باغچه ولي عصر اين است که دو خط 3 و ذ6 مترو از زير يکديگر در اين محدوده رد مي شوند. اين فضا 42 هزار متر مربع وسعت دارد که در 7 طبقه زير زيمني ساخته و به بهره برداري خواهد رسيد.

به گفته وي؛ يکي از ويژگي هاي کاري در ميدان ولي عصر اين بود که زماني خط 6 مترو در اين محدوده در حال ساخت و تکميل شدن بود که خط 3 مترو به بهره برداري رسيده و مسافر گيري در آن انجام مي شد.

مازيار حسيني در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به اينکه مديريت شهري تهران در نظر دارد تا در فضاهاي اين چنيني که در فرهنگ معماري ايراني- اسلامي به آن «صفه» مي گويند؛ مردم را دور هم جمع کنيم؛ افزود: دو خط 3 و 6 مترو در اين گودال باغچه در طبقات زيرين ايجاد شده است. ايده تهايي مديريت شهريبراي بهره برداري از اين فضا استفاده فرهنگي ازاين فضاست که3000 متر مربع از 42 هزار متر مربع مساحد کل پلازا به اين بحث اختصاص داده شده است.

وي با تاکيد بر اينکه قرار نيست در اين فضا مراکز تجاري راه اندازي شود؛ ادامه داد: مردم براي ورود به اين گودال باغچه مي توانند از 4 طرف ميدان وارد اين فضا شوند.

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به اينکه تا ابتداي سال 97 پرونده مترو تهران به طور کامل بسته مي شود؛ بيان کرد: با تکميل و بهره برداري خطوط 6 و 7 و فرودگاه بين الملي امام خميني(ره) تعداد ايستگاه هاي مترو تهران به عدد 170 خواهد رسيد که در اين صورت در روز 4 ميليون جابه جايي سفر از طريق مترو انجام خواهد شد اين در حالي ياست که اگر ناوگان مورد نياز مترو نيز تامين شود اين ميزان جابه جايي در روز به 10 ميليون نفر خواهد رسيد.

وي با توضيح اينکه مترو به عنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومي و پاک تهران شناخته مي شود؛ يادآور شد: ساير مدهاي حمل و نقلي مانند تاکسي، اتوبوس، دوچرخه و lrt در کنار مترو کار خود را انجام مي دهند. در نظر داريم تا به جاييث برسيم که هر شهروند تهراني بعد از 350 متر پياده روي به يکي از مدهاي حمل و نقلي پاک برسند. اگر اين اتفاق بزرگ در تهران روي دهد؛ زمينه کاهش سفرهاي شخصي در پايتخت روي خواهد داد.

مازيار حسيني با اشاره به مشکل آلودگي هوا در تهران تاکيد کرد: ميزان آلودگي هوا در تابستان و زمستان با يکديگر متفاوت است اما 80 درصد از آلودگي هوا ناشي از خودروهاست که از اين ميزان 10 درصد از خودئروهاي تهران فرسوده هسستند که 40 درصد از آلايندگي هاي هوا را در تهران ايجاد مي کنند.

وي با اشاره به نوسازي ناوگان تاکسيراني در تهران گفن: امسال ده هزارمين تاکسي فرسوده شهر تهران را از رده خارج کرديم و تنها 6 هزار تاکسي فرسوده در اين کلانشهر باقي مانده که در نظر داريم تا انتهاي سال آينده تمامي تاکسي هاي فرسوده تعين تکليف شوند و در سال 97 تاکسي هايي که به سن 10 سال که همان سن فرسودگي است؛ مي رسند سال به سال نوسازي خواهند شد.

معاون شهردار تهران با بيان اينکه نوسازي ميني بوئس هايس فرسوده شهر تهران کار بزرگي بود؛ افزود: تا بهار سال 96 پرونده ميني بوس هاي فرسوده شهر تهران به طور کامل بسته ميب شود.

وي درباره نوسازي اتوبوس هاي فرسوده پاستخت نيز توضيح داد: نوسازي اتوبوس ها پيچيدگي هاي خاص خود را دارد. در حال حاضر قيمت هر يک دستگاه اتوبوس يک ميليارد تومان است که اميدواريم به زودي مشکلات فرسودگي اتوبوس ها نيز در تهران حل شود.




منبع: فارس




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد