آخرین اخبار

چربي شکم را با 50 سلاح طبيعي از بين ببريد تغذيه

چربي شکم را با 50 سلاح طبيعي از بين ببريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - سوزاندن چربي شکمي، مبارزه با نفخ و هضم غذا با خوردن اين 50 سوپرفود:

1. آب water

water.jpgwater.jpg

در حالت ايده آل براي پاکسازي و سم زدايي بدن بايد روزانه 4.5 ليتر آب بنوشيد. اگر به دنبال صاف کردن شکمتان هستيد دور آب گازدار را که باعث نفخ مي شود خط بکشيد.

2. بادام almonds

مغز بادام غني از امگا 9 است که جزو اسيدهاي چرب ضروري بدن است. اين اسيدهاي چرب به تنظيم سطح قند خون تان کمک مي کند و از ريزه خواري بين وعده هاي غذايي شما جلوگيري مي کند.

3. تمشک raspberries

raspberries.jpgraspberries.jpg

تمشک، شيرين، آبدار و خوشمزه است! حاوي مقدار زيادي پتاسيم، کلسيم، لوتئين (يک آنتي اکسيدان است که از بيماري‌هاي چشمي و پوستي پيشگيري مي کند) و زيگزانتين(يک آنتي اکسيدان) است. اين ميوه خوشمزه چربي شکم را ناپديد مي کند در حالي که چشم شما را از ابتلا به ماکولا macular ( شايعترين علت کوري در افراد مسن) محافظت مي نمايد.

4. آووکادو avocado

avocado.jpgavocado.jpg

حتي با وجود کالري بالايي که دارد، سرشار از چربي هاي سالمي است که به کاهش سطح کلسترول و تنظيم قند خون کمک مي کند. سرشار از پتاسيم، فيبر و ويتامين b و e است، وقتي نوبت به سوزاندن چربي و کاهش وزن مي رسد آووکادو مانند يک نيروگاه عمل مي کند.

5. ماهي fish

fish.jpgfish.jpg

ماهي سفيد منبع غني از پروتئين بدون چربي است و به همين دليل کالري کمي دارد. سعي کنيد حداقل دو بار در هفته ماهي بخوريد. با وجود تنوع زياد ماهي ها مي تواند وعده غذايي مناسبي باشد.

6. فلفل چيلي chili peppers

chili peppers.jpgchili peppers.jpg

ادويه باعث مي شود سوخت و ساز بدن به طور موقت افزايش پيدا کند، و استفاده از چيلي در آشپزي بهترين راه براي تکرار اين چربي سوزي است. به عبارت دقيق تر، علت اصلي تند بودن فلفل‌ها وجود کپسايسين capsaicin در فلفل است. اين ماده باعث بالا رفتن دماي بدن شما شده و باعث مي شود عرق کنيد که باعث افزايش مصرف انرژي مي شود.

7. لوبيا beans

beans.jpgbeans.jpg

لوبيا سوخت و ساز مواد مغذي را بهبود مي بخشد. همچنين حاوي فيبر سيرکننده و تعداد زيادي ويتامين هاي محلول هستند.

8. بذر کتان linseed

linseed.jpglinseed.jpg

بزرک که به نام بذر کتان هم شناخته مي شود به صورت دانه اي يا روغني قابل مصرف است. اين دانه ها يک ترکيب فوق العاده براي اضافه کردن به کاسه غلات هستند زيرا با احتباس آب مقابله کرده و باعث مي شوند بدنتان کم تر پف کرده به نظر برسد.

9. گريپ فروت grapefruit

grapefruit.jpggrapefruit.jpg

گريپ فروت ميوه اي دورگه مابين پوملو pommel ( گريپ فروت چيني ) و پرتقال است که با مزه تلخش شناخته مي شود. نارينگنين naringenin ، فلاونوئيد قدرتمند موجود در گريپ فروت که مسئول طعم تلخ آن است به طور قابل توجهي باعث افزايش سوخت و ساز بدن و تحريک به از دست دادن چربي در کبد است.

10. زنجبيل ginger

زنجبيل را مي توانيد به عنوان ادويه به شکل پودري يا حتي بهتر به شکل خام استفاده کنيد. ريشه زنجبيل سرشار از فيبر است و به تحريک هضم غذا کمک مي کند. براي افزايش چربي سوزي مقداري ريشه زنجبيل رنده شده به چاي صبح تان اضافه کنيد.

11. روغن زيتون olive oil

olive oil.jpgolive oil.jpg

روغن زيتون يک شکل بسيار سالم از چربي است و مي تواند شکم شما را خوش فرم و باب ميلتان کند. يک بخش ضروري از رژيم غذايي مديترانه اي است. روغن زيتون خالص و با کيفيت مزاياي متعددي براي سلامتي داشته و غني از ويتامين a و e است.

12. زردچوبه turmeric

در بسياري از کشورها زردچوبه را جزو ادويه هاي دارويي به شمار مي آورند. زردچوبه داراي خواص آنتي باکتريال (ضد باکتري) است و در نتيجه مي تواند به مشکلات معده کمک کند.

13. چاي سبز green tea

چاي سبز نفخ معده را از بين مي برد و آب بدنتان را حفظ مي کند(هيدراته). به جاي اين که چاي سبز را با شکر شيرين کنيد سعي کنيد با عسل بخوريد يا حتي براي تاثير بهتر با زنجبيل و ليموترش.

14. جو دوسر oats

جو دوسر سرشار از فيبر است و ثابت شده که براي رسيدن سطح کلسترول به تعادل مفيد است. همچنين بسيار پرکننده معده هستند که همين امر آن را تبديل به گزينه اي عالي براي يک صبحانه دلچسب مي کند.

15. بوقلمون turkey

turkey.jpgturkey.jpg

بوقلمون سرشار از پروتئين بوده و براي مقابله با اثرات رژيم يو يو ( کاهش و افزايش وزن متناوب و در نتيجه مقاوم شدن بدن به کم شدن وزن ) مفيد است، پرکننده معده است و مي توان با روش هاي مختلف غذاهاي خوشمزه اي با آن پخت.

16. پاپايا papaya نوعي ميوه استوايي

papaya.jpgpapaya.jpg

پاپايا غني از فيبر و کم کالري است. محتواي بالاي پتاسيمي که دارد براي بهبود عملکرد دستگاه گوارش و مقابله با مصرف نمک بالا مفيد است.

17. شکلات تلخ dark chocolate

dark chocolate.jpgdark chocolate.jpg

بله درست خوانديد. وقتي نوبت چربي شکم مي رسد شکلات تلخ در واقع متحد شماست. به لطف ترکيبات خاصي که دارد، ترمز هضم تان را کشيده و مدت زمان بيشتري به شما احساس سيري مي دهد. فقط هر بار يک بسته کامل از آن را نخوريد، فقط يکي دو تکه کوچک براي گوش زد به دستگاه گوارشتان کافي است!

18. دارچين cinnamon

cinnamon.jpgcinnamon.jpg

دارچين به تحريک پاسخ بدنتان به انسولين، حفظ ثبات کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد خون کمک مي کند. دارچين طعم خوبي هم دارد بنابراين يک ادويه فوق العاده براي افزودن به غذاست.

19. توت فرنگي strawberries

strawberries.jpgstrawberries.jpg

اين توت قرمز براق براي سلامت قلب مفيد بوده و سرشار از ويتامين هاي ضروري روزانه است. بدون چربي و با کالري پايين است پس مي توانيد بدون کمترين احساس گناهي به عنوان ميان وعده مصرفشان کنيد. توت فرنگي سرشار از فيبر است و يک خوراکي خوب براي پيشگيري از گرسنگي هاي مزاحم است.

20. زيره cumin

زيره بهترين ادويه براي درمان سوء هاضمه است. و اثري آرام بخش و آرام کننده روي شکم و روده دارد.

21. سرکه سيب apple cider vinegar

سرکه سرشار از ويتامين ها و مواد معدني ضروري است. مهم تر از آن حاوي ويتامين a و پکتين است که آنتي اکسيدان هاي فوق العاده اي هستند.

22. موز bananas

bananas.jpgbananas.jpg

موز پايين آورنده شاخص قند خون است که آن را تبديل به ميوه اي ايده آل براي چربي سوزي کرده است چون به ثبات سطح قند خون کمک کرده و باعث مي شود انرژي کم کم آزاد شود. همچنين يک خوراکي استثنايي براي قبل و بعد از ورزش است.

23. قهوه coffee

coffee.jpgcoffee.jpg

قهوه يک چربي سوز واقعي است –ولي فقط زماني که بدون شير و شکر باشد. کافئين و نياسين (ويتامين ب3) مواد کليدي موجود در قهوه است که به سوزاندن چربي بدن با افزايش توليد انرژي تا 100 کالري در روز کمک مي کند.

24. سير و پياز onions and garlic

پياز ممکن است باعث ايجاد چند قطره اشک شود ولي به ذوب شدن چند کيلو وزن هم کمک مي کند. به لطف گوگرد آليسين موجود در پياز، پيازچه و حتي سير. اين بوته هاي مفيد به گردش خون و هضم غذا کمک کرده و به عنوان يک ادرار آور طبيعي عمل مي کند. و تمام اين مزايا منجر به افزايش سوخت و ساز بدن مي شود.

25. کوينوا quinoa

quinoa.jpgquinoa.jpg

کينو-آ گياهي است که به خاطر دانه‌هاي خوراکي‌اش کاشته مي‌شود. جزو غلات نيست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. اين گياه در آمريکاي جنوبي مي‌رويد و نحوه طبخ دانه‌هاي آن مشابه برنج است.

کوينوا يک سوپرخوراکي سرشار از پروتئين، فيبر و ويتامين است. يک جايگزين عالي براي پاستا و برنج که قند بالايي دارند و بدن را به ذخيره چربي بيشتر تشويق مي کنند.

26. سبزيجات تازه fresh herbs

سبزيجات تازه يک راه عالي براي دادن عطر و طعم به غذاها به جاي چربي و نمک هستند. ممکن است کوچک باشند ولي خواص درماني فراواني دارند. براي مثال آويشن در کاهش فشار خون موثر است. رزماري جريان خون را تحريک مي کند و متابوليسم را فعال نگه مي دارد و نعنا به خصوص براي هضم عالي است.

27. نان گندم whole wheat

whole wheat.jpgwhole wheat.jpg

نان گندم به دليل فيبر بالايي که دارد يک انتخاب بسيار سالم تر نسبت به نان سفيد است. خوردن غذاهايي که غني از فيبر هستند به اين معني است که به احتمال زياد بين وعده ها کمتر ريزه خواري مي کنيد.

28. مرکبات citrus fruits

ميوه هاي خانواده مرکبات به راحتي قابل هضم بوده و سرشار از ويتامين c هستند که کمک مي کنند سوخت و ساز چربي سريع تر شود.

29. روغن نارگيل coconut oil

تقريبا همه مي دانند که همه چربي هاي رژيم غذايي يکسان نيستند. به عنوان مثال روغن نارگيل به خصوص اثر مثبتي روي متابوليسم دارد. اين روغن غني از تري گليسيريد است که بدن براي توليد انرژي به آن نياز دارد، پس اين روغن متابوليسم را سرعت مي بخشد.

30. خشکبار/ميوه هاي خشک شده dried fruits

dried fruits.jpgdried fruits.jpg

وقتي غذا خوردنتان را مديريت مي کنيد. ميوه هاي خشک يک ميان وعده بسيار سالم هستند. آن ها فاقد چربي بوده و خوشمزه اند و سرشار از فيبر و منيزيم هستند. ولي به دليل محتواي بالاي قندشان مراقب باشيد روزانه بيشتر از يک مشت خشکبار مصرف نکنيد.

31. تخم مرغ eggs

eggs.jpgeggs.jpg

تخم مرغ بدنتان را براي سوزاندن چربي تحريک مي کند، نيازي به ذکر اين موضوع نيست که تخم مرغ معده را کاملا پر مي کند. اگر به دنبال داشتن يک شکم صاف و بدون نفخ هستيد تخم مرغ آب پز بهترين ميان وعده براي شماست.

32. شير milk

لبنيات کم چرب به از دست دادن وزن کمک مي کنند، به لطف کلسيم که تقويت کننده متابوليسم است. همچنين چربي موجود در شير شما را سير نگه مي دارد و شما را از پرخوري هاي بعدي حفظ مي کند. يک ليوان شير شکلاتي به عنوان ميان وعده بعد از تمرين عالي است.

33. ادويه کاري curry

curry.jpgcurry.jpg

کاري در هندوستان معروف است و به خاطر خواص چربي سوزي که دارد در تمام جهان شناخته شده است. همچنين به هضم غذا و بهبود گردش خون هم کمک مي کند.

34. سيب apples

apples.jpgapples.jpg

سيب فوق العاده است چون کالري کمي داشته و ويتامين و مواد معدني بالايي دارد و واقعا سير کننده است! دفعه ديگري که هوس ميان وعده کرديد حتما سيب بخوريد. خوردن سيب به عنوان ميان وعده يک راه عالي براي صاف نگه داشتن شکمتان است.

35. گوشت گوسفند lamb

lamb.jpglamb.jpg

ال کارنيتين l-carnitine (در بافت عضلات و کبد ساخته مي‌شود و نوعي مکمل غذايي است) موجود در گوشت گوسفند نقش مهمي در سوخت و ساز چربي دارد. محققان متوجه شده اند که اين ماده مشابه ويتامين به طور قابل توجهي سوزاندن چربي را افزايش داده و به تامين پروتئين بدن کمک مي کند.

36. کرفس celery

کرفس کالري کمي داشته و توانايي چربي سوزي بالايي دارد! يک سبزي ادرار آور و سم زداست که وقتي صحبت از کاهش وزن مي شود بهترين دوست شما خواهد بود. اگر طرفدارد طعم کرفس خام نيستيد ميتوانيد آن را با سس هوموس يا اسموتي مخلوط کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : هوموس چيست؟

37. چربي هاي سالم healthy fat

healthy fat.jpghealthy fat.jpg

با اضافه کردن چربي هاي سالم به رژيم غذايي کم شکر تاثير زيادي بر کاهش وزن و افزايش متابوليسم تان شاهد خواهيد بود. چربي هاي سالم را مي توانيد در زيتون، نارگيل، آووکادو، شکلات تلخ، سالمون و کره بادام زميني و ساير فراورده هاي روغني طبيعي به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.

38. اسموتي سبز green smoothies

green smoothies.jpggreen smoothies.jpg

اگر مي خواهيد با چربي شکم مبارزه کنيد مصرف ميوه ها و سبزيجات به صورت روزانه اهميت زيادي پيدا مي کند. –به خصوص آن هايي که سرشار از فيبر بوده و راحت هضم مي شوند. درست کردن يک اسموتي سبز يک راه عالي براي بدست آوردن خواص ميوه ها و سبزيجات است.

39. گلابي pears

pears.jpgpears.jpg

گلابي کالري پايين و فيبر بالايي دارد! نه تنها خوشمزه است بلکه خوردن يک گلابي رسيده شيرين معده شما را پر کرده و احساس سيري به شما مي دهد.

40. ورزش exercise

sport.jpgsport.jpg

فعاليت بدني به وضوح يکي از موثرترين روش هاي بالا بردن دنده سوخت و ساز بدن است. و عضله سازي که جزو تاثيرات مثبت ورزش است تاثير بيشتري بر کاهش وزن و ظاهر بدنتان دارد. با درگير کردن و به چالش کشيدن ماهيچه هاي خود با ورزش منظم، سلول هاي بدنتان در طول زمان مواد مغذي را جذب نموده و چربي را دفع مي کند.

41. نان چاودار rye bread

rye bread.jpgrye bread.jpg

برخلاف نان سفيد فراوري شده، چاودار به ثبات سطح قند خون و سطح انسولين براي کمک به بدنتان براي چربي سوزي به جاي ذخيره چربي کمک مي کند. همچنين فيبر بالايي داشته و متراکم تر است که آن را تبديل به يک انتخاب سير کننده تر مي کند.

42. مرغ chicken

chicken.jpgchicken.jpg

اين گوشت سفيد آبدار بايد جزء اصلي رژيم شما باشد. سرشار از منيزيم و ويتامين c مي باشد. بدنتان براي هضم آن به زحمت بيشتري مي افتد که به معناي سوزاندن کالري بيشتر و سبک تر شدن شماست! بهتر است مرغ هاي محلي را که مواد مغذي بيشتري دارند براي مصرفتان انتخاب کنيد.

43. انگور grapes

grapes.jpggrapes.jpg

انگور داراي همان خواص متلاشي کننده چربي تمشک است. با تنوع بيشتر نسبت به آن.

44. گوشت چرخ کرده بدون چربي lean ground meat

lean ground meat.jpglean ground meat.jpg

گوشت گاو بدون چربي سرشار از پروتئين است و بعد از پخت بسيار خوشمزه مي شود. اگر قصد لاغر شدن داريد گوشت بوقلمون چرخ کرده را امتحان کنيد.

45. سيب زميني potatoes

بهتر است بدانيد مصرف سيب زميني ترسناک نبوده و فقط يک اسطوره اشتباه در رژيم هاي غذايي است! سيب زميني نه تنها سير کننده است بلکه حاوي نشاسته مقاوم بوده که با چربي شکم مقابله کرده و آن را کوچک مي کند.

46. قارچ mushrooms

mushrooms.jpgmushrooms.jpg

قارچ حاوي مقدار کمي کالري و مقادير فراوان ويتامين d است. اگر به اندازه کافي ويتامينd دريافت نمي کنيد، به پيشنهاد محققان بيشتر در معرض خطر چاقي هستيد. پس در مصرف اين گياه همه کاره مضايقه نکنيد.

47. جلبک دريايي seaweed

seaweed.jpgseaweed.jpg

تحقيقات نشان مي دهد که جلبک دريايي مي تواند يکي از بدترين دشمنان چربي شکم باشد. به لطف آلژينات alginate موجود در آن که ثابت شده با مسدود کردن ترشح آنزيم هاي خاص، هضم چربي در روده ها را محدود مي کند که يعني بدن شما به طور کلي چربي کمتري جذب مي کند و در نتيجه شکمتان صاف مي شود.

48. ترشي کلم sauerkraut

sauerkraut.jpgsauerkraut.jpg

ترشي کلم فقط يک طعم دهنده در کنار ساندويچ يا هات داگ نيست. از آن ها در کنار گوشت هاي چرب استفاده کنيد و از فوايدشان بهره مند شويد. ترشي هاي تخمير شده مانند کيمچي و ترشي سبزيجات شگفتي هايي براي روده شما هستند. حاوي باکتري هاي مفيدي هستند که باعث بهبود هضم و کاهش پف شکم مي شوند.

49. کنگر فرنگي ( آرتيشو artichokes )

کنگر فرنگي ضد نفخ، لاغر کننده و يک ماشين مبارزه با چربي است. باعث توليد استات acetate در بدن شما مي شود که سوئيچي براي چربي سوزي است و به بهبود التهاب سلولي هم کمک مي کند.

50. اسفناج spinach

spinach.jpgspinach.jpg

اسفناج جزو خوراکي هايي است که کالري منفي دارند يعني انرژي اي ( کالري ) که براي هضمشان استفاده مي شود بيشتر از انرژي اي است که به بدن مي دهند. همچنين به لطف داشتن آنتي اکسيدان فراوان نسبت به کلم بسيار سالم تر است.



منبع: سيمرغ






ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها