آخرین اخبار

مشخصات و قيمت پژو 208 ! خودرو زيبا و هيجان انگيز ماشين

مشخصات و قيمت پژو 208 ! خودرو زيبا و هيجان انگيز

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشخصات ماشين پژو 208

پژو 208 خودرويي در کلاس ميني محسوب مي‌شود که در سال 2012 و در نمايشگاه خودروي ژنو، توسط پژو رونمايي شد. اين هاچبک در دو نسخه‌ي 3 درب و 5 درب توليد مي‌شود و از پيشرانه‌هاي متعدد بنزيني و ديزلي برخوردار است. اين خودرو با نام کد a9 توسط پژو توسعه يافته است و از پلتفرم pf1 گروه خودروسازي psa استفاده مي‌کند که به‌طور ميانگين 110 کيلوگرم سبک‌تر از پلتفرم پژو 207 است و در مقايسه با نسل قبل خود، فضاي بيشتري به سرنشينان ارائه مي‌کند.

وقتي صحبت از پيشرانه‌هاي پژو 208 مي‌شود، گزينه‌هاي متعدد بر حسب سليقه‌هاي مختلف، باعث جذب خريداران بيشتري مي‌شوند که مي‌توانند بر اساس بودجه و نيازهاي خود انتخاب معقولانه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌اي داشته باشند. طيف پيشرانه‌ها از 1.2 ليتر تنفس طبيعي شروع مي‌شود و به نسخه‌هاي مجهز به توربوشارژر و حجيم‌تر 1.6 ليتري ختم مي‌شود. توان توليدي اين پيشرانه‌ها در ضعيف‌ترين نسخه 82 اسب‌ بخار و در قوي‌ترين نسخه 208 اسب‌ بخار است؛ با توجه به وزن کم اين خودرو که بين 975 الي 1215 کيلوگرم است، حتي ضعيف‌ترين پيشرانه نيز مي‌تواند توان کافي براي به حرکت درآوردن اين هاچبک داشته باشد.

در بخش انتقال قدرت، پژو هر دو نمونه‌ي دستي و خودکار را براي هاچبک 208 در نظر گرفته است. اين جعبه‌دنده‌ها از نوع 5 و 6 سرعته هستند که با توجه به نوع پيشرانه قابل انتخاب است. ابعاد آن در طول 3.96، در عرض 1.74 و ارتفاع 1.46 متر است و شاهد افزايش 5 سانتي‌متري در بخش فضاي پاي سرنشينان عقب نسبت به پژو 207 هستيم. بدين ترتيب يکي از بزرگ‌ترين مشکلات پژو 206 و 207 که عدم وجود فضاي کافي براي سرنشينان عقب است، تا حدودي در 208 مرتفع شده‌ است.

اين نسخه از پژو 208 مجهز به پيشرانه‌ 3 سيلندر با آرايش خطي و حجم معادل با 1200 سي‌سي است. توان خروجي اين پيشرانه‌ي تنفس طبيعي 82 اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور توليدي آن برابر با 118 نيوتن‌متر است. پيشرانه‌ي مذکور از تکنولوژي puretech پژو بهره مي‌برد که هم دوستدار محيط زيست است و هم توان مناسبي توليد مي‌کند.

مصرف سوخت puretech82 به همراه جعبه‌دنده‌ي 5 سرعته‌ي دستي در داخل شهر 5.5 ليتر به ازاي هر 100 کيلومتر و در بزرگراه‌ها برابر با رقم قابل توجه 3.9 ليتر در هر 100 کيلومتر است. بدين ترتيب مصرف سوخت ترکيبي اين پيشرانه 4.5 ليتر در هر 100 کيلومتر است که آمار درخشاني است. استاندارد آلايندگي اين نسخه از پيشرانه‌ي پژو 208، يورو 6 است که آن را به يکي از پاک‌ترين پيشرانه‌هاي اروپايي تبديل مي‌کند.

اين نسخه، جزو قدرتمندترين نمونه‌‌هاي پژو 208 محسوب مي‌شود. پيشرانه‌ي نصب‌شده روي اين نسخه 1600 سي‌سي، 4 سيلندر و مجهز به توربوشارژر است و نحوه‌ي آرايش سيلندرها خطي است. توان خروجي اين پيشرانه‌ي پرقدرت 165 اسب‌ بخار است. اين نسخه با جعبه دنده‌ي 6 سرعته‌ي اتوماتيک، به 7.4 ثانيه زمان نياز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر بر ساعت دست يابد. استاندارد آلايندگي اين پيشرانه همچون ساير نمونه‌هاي 208، يورو 6 و مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سيکل ترکيبي به ترتيب برابر با 7.1، 4.6 و 5.6 ليتر در هر 100 کيلومتر است.

ظرفيت مخزن سوخت اين هاچبک 50 ليتر است و با يک بار پر کردن مخزن، مي‌تواند حداقل 710 کيلومتر مسافت طي کند.

ظاهر پژو 208

ظاهر پژو 208ظاهر پژو 208

امکانات رفاهي پژو 208

پژو امکانات زيادي در هاچبک خود به کار برده است. تقريباً مي‌توان گفت 208 کم و کسري ندارد و هر نوع آپشن خودروهاي خانوادگي که به ذهن شما مي‌رسد در اين هاچبک موجود است. سيستم‌هايي از قبيل تهويه خودکار دوگانه، برف پاک‌کن خودکار، ترمز خودکار، کمک پارک، دوربين ديد عقب و نمايشگر 7 اينچي همراه نقشه‌هاي ناوبري، آينه‌ي عقب الکتروکروميک و آينه‌هاي جانبي تاشوي برقي، همگي در 208 قابل سفارش هستند.

ديگر امکاناتي که مي‌توان به آن‌ها اشاره کرد، ايموبلايزر، سنسور فشار باد تايرها، کروز کنترل، چهار اسپيکر، دماسنج، نشانگر دنده و کامپيوتر سفري هستند که به‌صورت استاندارد در پژو 208 ارائه مي‌شوند.

تجهيزات سفارشي ديگري نيز جهت رفاه بيشتر سرنشينان در نظر گرفته شده است که شامل سيستم درخواست کمک اضطراري، غربيلک و دسته دنده‌ي چرم، خروجي اگزوز دوتايي، چراغ جلوي خودکار، چراغ مه شکن تطبيقي، گرم کن صندلي هستند.

طراحي بيروني و کابين پژو 208

در طراحي بيروني و کابين پژو 208، 3 نفر دخيل بوده‌اند. پير اوتيه سرپرستي طراحي اين خودرو را بر عهده داشته است و طراحي بخش داخلي اين خودرو توسط آدام بازيدلو و طراحي رنگ کابين نيز توسط ماري سانو انجام شده است. مهم‌ترين اصل طراحي در هاچبک‌هاي جذاب؛ طراحي اسپرت، جوان‌پسند و هيجان‌انگيز اين خودروها است. با نگاهي به نماي بيروني خودرو شاهد سيمايي به‌روز هستيم که داراي منحني‌هاي خاص و کمي ملايم است.

نماي ظاهري خودرو جذاب و تهاجمي است؛ اما نقاط تيز و برش خورده نسبت به رقبا کمتر است و انحناي بيشتري دارد. جلوپنجره و دماغه‌ي خودرو طراحي برجسته‌اي دارند و به همراه رينگ‌هاي اسپرت، نماي کلي زيبايي خلق کرده‌اند. چراغ‌هاي جلو و عقب هماهنگي خوبي دارند و در عقب خودرو شاهد طراحي شيک و ممتازي هستيم. در بخش کناري پژو 208 شاهد طراحي متفاوتي نسبت به رقبا هستيم؛ خط ملايمي که از درب جلو و از روي دستگيره‌ها به سمت عقب کشيده شده است و انحناي زيباي روي درب عقب دارد و تا چراغ عقب ادامه داشته است. اما مي‌توان زيباترين بخش کناري را طراحي لچکي شيشه‌ي جلو دانست که قسمتي از آن روي گلگير جلو امتداد پيدا کرده است و طراحي متفاوت و جالبي به اين قسمت بخشيده است. در نگاه اول مي‌توان آيروديناميک بودن خودرو را تشخيص داد و دست‌پخت طراحان، ضريب درگ 0.29 است که براي اين کلاس خودرويي رقم مناسبي محسوب مي‌شود.

پژو 208 خودروي کوچکي است و با يک نگاه به کابين آن مي‌توان به فضاي کابين کوچک اين خودرو پي برد.

غربيلک فرمان اندازه‌ي کوچکي دارد و پايين‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است. طراحي داشبورد به گونه‌اي است که در نگاه اول يا عاشق آن خواهيد شد يا متنفر مي‌شويد. دليل اين امر، طراحي خاص اين کابين است که متفاوت از ساير خودروها است و محل قرارگيري نشان‌دهنده‌ها و کنسول مياني، کابين پژو 208 را از ساير رقبا مجزا مي‌سازد.

حجم صندوق عقب پژو 208 برابر با 285 ليتر است و با تاشدن صندلي‌هاي عقب اين حجم به 1076 ليتر افزايش مي‌يابد. اگرچه اين فضا هيچگونه برتري نسبت به رقبا ندارد، اما در نوع خود خوب و قابل قبول محسوب مي‌شود. بايد به اين نکته اشاره کنيم که اگر فردي با قدي بيش از 180 سانتي‌متر در صندلي جلو بنشيند، تنها قشري که مي‌تواند از صندلي‌هاي عقب خودرو استفاده کند، کودکان خواهند بود. با اين شرايط، فضا براي افراد بلندقامت کمي چالش برانگيز و ناراحت خواهد بود.

تجربه‌ رانندگي پژو 208

اما جذاب‌ترين بخش پژو 208 رانندگي با آن است. هندلينگ اين خودرو مثال زدني است و يکي از دلايل مهم هندلينگ خوب، فرمان‌پذيري سريع و دقيق آن است. در اکثر نسخه‌ها، خودرو واکنش مناسبي به پدال گاز نشان مي‌دهد و در شرايط کلي عملکرد پدال گاز خوب است. حسي که در حين رانندگي به سرنشينان منتقل مي‌شود، حس نشستن در خودرويي بزرگ‌تر است و عملکرد سيستم تعليق نيز بدون تأثير در القاي اين حس نيست و اين سيستم در مواجهه با ناهمواري‌ها باعث ناراحتي سرنشينان نمي‌شود.

کنترل خودرو در هنگام عبور از جاده‌هاي پر پيچ‌وخم به‌خوبي صورت مي‌گيرد و اعتماد به نفس زيادي به راننده مي‌دهد. عملکرد کلي 208 در ناهمواري‌ها خوب است و فقط چاله‌ها و پستي بلندي‌هاي تيز و بزرگ به کابين منتقل مي‌شود. برخي از دارندگان اين خودرو از کوبش سيستم تعليق ناراضي بوده‌اند که دليل آن محل قرارگيري بوش بالايي در يکي از جذب‌کننده‌هاي ضربه است و با جايگزيني رفع مي‌شود. در نسخه‌هاي خودکار نيز شاهد تعويض نرم و سريع دنده‌ها هستيم و هماهنگي خوبي بين پيشرانه‌ها و جعبه‌دنده‌هاي اتوماتيک مشاهده مي‌شود.

ايمني پژو 208

پژو قدم‌هاي بزرگي در بهبود ايمني 208 برداشته است. از کاهش وزن خودرو گرفته تا امکانات ايمني نصب‌شده روي خودرو که همگي در سطح خودروهاي روز جهاني است. ترمزهاي جلو ديسکي و مجهز به سيستم‌هاي ترمز ضد قفل abs، توزيع نيروي الکتريکي ebd، کنترل پايداري esp و ترمز اضطراري eba هستند. ترمزهاي چرخ‌هاي عقب در نسخه‌هاي پايه کاسه‌اي هستند و ترمز ديسکي براي اين چرخ‌ها قابل سفارش است.

در نسخه‌هاي فول، پژو 208 به 6 کيسه‌ي هوا مجهز است که شامل نمونه‌ي جلوي راننده، سرنشين جلو، جانبي و پرده‌اي است. پژو 208 موفق به اخذ 5 ستاره‌ي ايمني از موسسه‌ي euro ncap شده است که امتيازات اين خودرو به شرح زير است:

حفظ جان سرنشينان بزرگ‌سال: 88
حفظ جان سرنشينان خردسال: 78
حفظ سلامت عابران پياده: 61
سيستم‌هاي ايمني و کمکي راننده: 83
امتيازات کسب‌شده، نشان‌دهنده‌ي ايمني بالاي پژو 208 هستند که به سرنشينان خودرو اطمينان کافي در خصوص حفظ جان آن‌ها مي‌دهد.

کيفيت ساخت و خدمات پس از فروش پژو 208

مواد به‌کاررفته در ساخت اجزاي کابين، حس خوب و و کيفيت بالا را به سرنشينان القا مي‌کند. کيفيت ساخت خودرو بسيار خوب است و دقت کافي در مونتاژ قطعات خرج شده است. به‌طور کلي مي‌توان 208 را خودرويي مستحکم و باکيفيت دانست که قطعاً کار را براي رقبا سخت خواهد کرد. خدمات پس از فروش اين خودرو بر عهده‌ي شرکت مشترک ايران خودرو و پژو به نام ايکاپ است و اين شرکت براي خدمت‌رساني به مشتريان از سامانه‌ي خدمات پس از فروش ايران‌خودرو در سراسر کشور استفاده خواهد کرد که گسترده است و از اين حيث برگ برنده‌ي ديگري به نفع پژو 208 رو مي‌شود.

قيمت پژو 208

اين خودرو در بازار جهاني با قيمت شروع 15,990 دلار عرضه مي‌شود و قيمت بالاترين رده‌ي پژو 208 که با نام gti شناخته مي‌شود 30,990 دلار است. پيش‌تر عرضه‌ي اين خودرو در کشور اعلام شده بود، اما قيمت قطعي اين خودرو هنوز مشخص نشده است و طبق اطلاعات درز کرده از برخي منابع، شرکت ايکاپ قيمت احتمالي پژو 208 را 68 ميليون تومان در نظر گرفته است.

رقبا پژو 208

پژو 208 در بازارهاي جهاني رقباي قدرتمند و به‌روزي دارد که به‌راحتي اين خودرو را به چالش مي‌کشند. اما در ايران قضيه متفاوت است و با توجه به مشخصات فني، کيفيت ساخت و امکانات اين خودرو، به نظر مي‌رسد پژو 208 گوي سبقت را از رقبا بربايد. مهم‌ترين رقيب آسيايي اين خودرو هيونداي i10 است که به‌تازگي توسط کرمان موتور رونمايي شده است.

از ديگر رقباي پژو 208 مي‌توان به رنو ساندرو، ليفان x50، برليانس h320 و ام‌وي‌ام 315 اشاره کرد.




منبع: zoomit.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها