آخرین اخبار

برخي خيال ميکنند بهارستان به آنها چشمک ميزند/ رسايي نذر مجلس کرده است؟! سياسي

برخي خيال ميکنند بهارستان به آنها چشمک ميزند/ رسايي نذر مجلس کرده است؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا رسايي ردصلاحيت شد؟

مطهره شفيعي: برخي تصور مي‌کنند بهارستان به آنها چشمک مي‌زند اما غافل هستند که اين نور نشات‌گرفته از نبود آنها در مجلس است و اينکه بهارستان از پايان بگومگوهاي سياسي و جناحي خرسند است. به گفته محمد‌ رضا باهنر، دبير کل جبهه پيران خط امام و رهبري، برخي نذر ورود به مجلس کرده‌اند و از هر راهي درصدد هستند که به بهارستان برسند، حتي اگر در زمان انتخابات مجلس ردصلاحيت هم شده باشند، باز هم اميد دارند در انتخابات ميان دوره‌اي به بهارستان برسند.

اين افراد مدتي است که ديگر مانند قبل اعتراض نمي‌کنند و نهايت انتقادات آنها در حوزه کانال تلگرامي‌شان منتشر مي‌شود و نهايتا يک نشريه دارند که آن را تبديل به مرکز هجمه به دولت کرده‌اند. اما اين نمايندگان سابق مجلس اعتقادي به حافظه خوب ملت ايران ندارند و تصور مي‌کنند ملت آنچه را آنها در مجلس نهم کردند فراموش خواهند کرد. از جمله اين افراد حميد رسايي است که اين روزها بر فعاليت خود افزوده است.

رسايي مارکوپولو شده است!

اگر نگاهي به کانال تلگرامي حميد رسايي انداخته شود، چنين است که روزي در شيراز گفته است:«مصيبت بزرگ کشور، مسئول شدن غيرانقلابي‌هاي درون نظام است.» جالب اينکه در پايان اين جمله هم چنين آورده است که «در راه مبارزه با تحريف خط امام منتشر كنيد». از ديگر اظهارات او دردانشگاه شيراز مي‌توان به«اصلاحات آمريکايي سبب فروپاشي اصلاح‌طلبان شد» يا «آغاز انحراف انقلاب اشرافي شدن مسئولان بود» اشاره داشت.

نکته قابل تامل هم آنجاست که خبرگزاري فارس به اين اظهارات رسايي اهميت زيادي داده و آنها را منتشر کرده است. رسايي پيش از شيراز به نظرآباد رفته و گفته بود که«سه سال و نيم مردم را سر کار گذاشتند تا با کدخدا توافق کنند» و«آقاي روحاني فقط ثروت يکي از وزراي خود را اعلام کنيد» که اين بار هم خبرگزاري فارس اظهارات او را منتشر کرد. در دهه فجر هم به شال قزوين رفت تا سخنران مراسمي تحت عنوان«چرا انقلاب کرديم» باشد.

انقلاب نديده‌اي مدعي مي‌شوي!

حميدرسايي در اول مرداد سال 1347 متولد شد، يعني در زمان انقلاب 9 سال داشت. بنابراين تصور نمي‌شود در آن سن و سال متوجه بوده است که چرا انقلاب شد و ريشه اعتراضات مردمي به رژيم سلطنتي چه بود! آنچه درباره انقلاب از سوي انقلابيون بيان شده، منبع خوبي براي جامعه است، اما مشکل آنجاست که برخي که در زمان انقلاب تنها 9 سال داشتند، چگونه مدعي تشريح انقلاب و ريشه‌هاي آن مي‌شوند و قابل تامل‌تر اينکه به متهم کردن انقلابيون به‌واسطه عدم تلاش براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب مي‌پردازند. البته واضح است که حرکت در مسير تحقق آرمان‌هاي انقلاب وظيفه همگان است، اما کساني که در زمان انقلاب احتمالا بي تفاوت به اتفاقاتي که در حال رخ دادن است، در کوچه پسکوچه‌هاي محل زندگي خود با فوتبال و بازي‌هاي کودکانه سرگرم بوده و خبري از شکنجه شدن انقلابيون در زندان‌هاي شاه نداشتند، نبايد به خود اجازه توهين به آنهايي را بدهند که در مسير تحقق انقلاب شکنجه شدند و سختي ديدند.

چرا رسايي ردصلاحيت شد؟

رسايي نماينده مجالس هشتم و نهم بود و تصور نمي‌کرد صلاحيت او براي مجلس دهم رد شود، اما پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها شوکي به او و ديگر همفکرانش وارد آمد که آنها هم ردصلاحيت شده بودند که کوچک‌زاده از آن جمله است. رسايي در 15 دي 94 پس از اطلاع از ردصلاحيت خود نوشت:«هيات اجرايي انتخابات تهران که رياست آن با فرماندار تهران است، در آخرين جلسه خود در ساعات پاياني فرصت اظهارنظر هيات‌هاي اجرايي (يکشنبه شب 13 دي ماه)، حميد رسايي، نماينده تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس را در حالي که استعلامات وي از مراکز چهارگانه مثبت بود، رد صلاحيت کرد! دليل اين رد صلاحيت بر اساس مستندات کذب ارائه شده از طرف هيات بدوي تخلفات اداري نهاد رياست جمهوري بوده است که رياست آن با اشرفي اصفهاني است.»

پس از آن بود که علي اصغر ناصربخت، معاون سياسي فرمانداري تهران به او پاسخ داد: «من دو جلسه مفصل با آقاي رسايي داشتم و همه نکات را براي ايشان تشريح کردم و اکنون تعجب مي‌کنيم که چرا چنين اظهاراتي را مطرح کرده است. همه توضيحات ما روشن مي‌کند که رسايي مطالب کذبي را منتشر کرده است. وي گفته است که اعضاي هيات اجرايي شهرستان تهران همگي اصلاح‌طلب هستند و بنابراين به دليل گرايش سياسي‌شان وي را ردصلاحيت کرده اند، در حالي که همه اعضاي هيات‌هاي اجرايي داراي ملاک‌هاي از قبيل وجهه اجتماعي مناسب، سابقه مديريت بالا و صلاحيت اخلاقي و عملي هستند.» پس از آن باز هم رسايي در واکنش به اظهارات معاون فرماندار تهران رد صلاحيت خود را «سياسي و بدون مستندات قانوني» خواند.

لزوم عذرخواهي رسايي از دولت

اکنون باز هم همان دولت و با همان‌سازو کار بر سر کار است. طبق اعلام رسمي مرکز رسمي برگزارکننده انتخابات،«انتخابات اولين ميان‌دوره‌اي دهمين دوره مجلس در چهار حوزه انتخابيه اصفهان، اهر و هريس، بندرلنگه، بستک و پارسيان و مراغه و عجب‌شير با موافقت شوراي نگهبان در تاريخ 29/2/1396 برگزار مي‌شود، و زمان ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس از تاريخ 8/12/1395به‌مدت يک هفته تعيين شده است.» يعني دولت هم همين دولت يازدهم است که رسايي پس از ردصلاحيت خود اشکالاتي به آنها وارد کرده بود، پس چگونه امکان دارد که او در انتخابات ميان دوره‌اي در همان شرايط انتخابات اسفند94 شرکت مي‌کند؟ اگر رسايي قصد ثبت نام براي حضور در مجلس داشته باشد، بي‌ترديد بايد از دولت يازدهم عذرخواهي کند که در صورت تاييد صلاحيتش به اين عذرخواهي توجه و شايد بر آراي او افزوده شود.

منبع: آرمان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد