آخرین اخبار

افزايش انرژي و رفع کسالت و بي حالي با 5 مواد انرژي زاي طبيعي تغذيه

افزايش انرژي و رفع کسالت و بي حالي با 5 مواد انرژي زاي طبيعي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

در ايالات متحده، زنان بيشتر از مردان مستعد ابتلا به خستگي و ناتواني هستند. در بين زنان بين 18 تا 44 سال، زنان تقريبا 2 برابر مردان هم سنشان ( 15.7 درصد در مقابل 8.7 درصد ) احساس شديد خستگي دارند. در برخي موارد به اندازه اي است که در روند عادي زندگي تداخل ايجاد مي کند.

مارسي کلاو marci clow متخصص تغذيه و مدير تحقيقات و کيفيت سيستم هاي تغذيه شرکت نور رنگين کمان rainbow light nutritional systems، معتقد است چيزي که بدن ما مي سوزاند ارتباط مستقيمي با احساس داشتن انرژي بيشتر و خستگي کمتر در زندگي دارد. بنابراين، وقتي خسته ايم، خوردن مواد مغذي کامل براي افزايش انرژي و هشيار ماندنمان ضروري است.

به گفته کلاو در روزنامه پزشکي" مواد غذايي که سرشار از مواد مغذي و ترکيب کربوهيدارت هاي پيچيده، چربي سالم و/يا پروتئين ضروري هستند؛ پروتئين يا چربي سالم، شما را سير نگه داشته و جذب کربوهيدرات به جريان خونتان را به تاخير انداخته و اين کربوهيدرات انرژي شما را افزايش مي دهد."

5 خوراکي که با خستگي مبارزه کرده و مدت زمان طولاني تري به ما انرژي مي دهند:

آجيل ها

nuts.jpgnuts.jpg

آجيل يک منبع عالي از انرژي و سرشار از پروتئين، ويتامين، مواد معدني و چربي هاي سالم هستند. مغز ماکادميا macadamia (ماکادميا يا فندق استراليايي ميوه‌اي همسان فندق و مغذي ترين خشکبار جهان است) حاوي بيشترين مقدار چربي اشباع بين آجيل هاست، با داشتن 80 درصد محتواي چربي تک اشباع تاثيرات مفيدي بر تري گليسيريد و کلسترول ldl و hdl دارد. با توجه به نظرات کلاو، مي توانيد تعدادي از آن ها را به عنوان ميان وعده استفاده کنيد يا روي ماست و سالاد بريزيد يا تفت دهيد و با نان بپزيد و يا کره آن ها را مصرف کنيد.

تخم شربتي

تخم شربتي به عنوان سوخت نامحدود براي دويدن کاملا شناخته شده است که سابق توسط قبايل مايان mayan و آزتک aztec مورد استفاده بوده است آن ها از دانه هاي تخم شربتي که آب به خود جذب کرده بودند به عنوان سوخت براي دويدن استفاده ميکرده اند.

در مطالعه اي که در سال 2011 انجام شد دريافتند که تخم شربتي مي تواند به اندازه گاتوريد gatorade ( نوشيدني انرژي زا براي ورزشکاران که براي تامين کربوهيدرات بدن و جايگزيني مايعات و سديم از دست رفته حين ورزش طراحي شده است. ) پيش از مسابقات دو تاثير گذار باشد. تخم شربتي حاوي آنتي اکسيدان کوئرستين quercetin است که باعث افزايش عملکرد ورزشي و ريکاوري بعد از ورزش مي شود.

با اينحال براي افرادي که دونده نيستند، به گفته دارشي شاه darshi shah رئيس هيئت مدير متخصصين تغذيه و مربيان سلامت " ترکيب ضد التهابي امگا3 موجود در آن براي رساندن عملکرد بهتر سيستم ايمني بدن براي همه ضروري است. "

بلغور جو دوسر

oatmeal.jpgoatmeal.jpg

يک صبحانه دلچسب، فوق العاده، همه کاره و عالي براي مقابله با خستگي. جو دوسر حاوي فيبر محلول است که در واقع جلوي بالا رفتن آني و يکباره قند خون را مي گيرد و از سقوط يکباره آن هم جلوگيري مي کند. اين خاصيت از آنجا نشات مي گيرد که بعد از حل شدن در دستگاه گوارش به شکل فيلتر عمل کرده و جذب چربي و قند را کند مي کند.

بلغور جو دوسر سرشار از فيبر و بعضي پروتئين ها است که هر دوي اين ها در احساس سيري کمک مي کنند. همچنين حاوي کربوهيدرات با کيفيت است که در بدن به عنوان گليکوژن ذخيره مي شود و سوخت مغز و ماهيچه ها را تامين کرده و در طول روز به ثبات قند خون کمک مي کند.

شير

milk.jpgmilk.jpg

در بسياري از مطالعات محققان فرآورده هاي لبني را به افزايش آکنه و افزايش وزن مرتبط مي دانند ولي در واقع شير آب بدن را تامين نموده و زماني که عرق مي ريزيم تعادل الکتروليت بدن را تامين مي کند. در مطالعه اي که در سال 2012 انجام شد مشخص شد کازئين ( يک پروتئين موجود در شير ) زمان خواب به شل شدن عضلات کمک کرده و کمک مي کند با آرامش به خواب رويم.

با اين حال ، شاه پيشنهاد نمي دهد که قبل از خواب يک ليوان شير گاو بنوشيد."امروزه محصولات لبني براي مصرف سلامت لازم را ندارند ( مگر اينکه محصولات لبني ارگانيک بخريد يا خودتان گاو داشته باشيد. )"

بنابراين براي بدست آوردن همان آرامش قبل از خواب مصرف کمي پروتئين مي تواند کارساز باشد – يک مشت کوچک بادام، دانه آفتابگردان يا يک فنجان شير سويا يا ماست ارگانيک ( پروتئين + پروبيوتيک ) مي تواند کارساز باشد.

هندوانه

watermelon.jpgwatermelon.jpg

بر طبق مطالعه اي در سال 2011 اين جزء جدايي ناپذير تابستان مي تواند ما را از احساس کم آبي، گيجي و خستگي رهايي بخشد. 92 درصد هندوانه آب است که سوخت بدن ما را تامين مي کند و منبع عظيمي از آب براي مقابله با خستگي است. مثلا وقتي يک فرد دچار کم آبي شود، اين کم آبي روي سطح انرژي و توانايي توانايي تفکر سالم فرد تاثير مي گذارد، که نشانه هاي مشابه آن را وقتي سطح قند خون بالا مي رود مي توانيد مشاهده کنيد.

خوردن يک برش هندوانه با تامين گلوکز ( سوخت ) سطح انرژي را بالا برده و به علاوه آب بدن را هم تامين مي کند.به علاوه ، هندوانه محتوي آمينو اسيدي به نام ال سيترولين l-citrulline است که احساس خستگي را کاهش مي دهد.



منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها