آخرین اخبار

بازتاب قهرماني ايران در جام جهاني کشتي ساير ورزش ها

بازتاب قهرماني ايران در جام جهاني کشتي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حاشيه هاي قهرماني ايران در جام جهاني کشتي

به نقل از فدراسيون کشتي، تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان ايران روز جمعه در ديدار فينال چهل و پنجمين دوره جام جهاني کشتي آزاد با پيروزي برابر تيم قدرتمند آمريکا براي هشتمين مرتبه بر سکوي قهرماني قرار گرفت که اين موضوع بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي بين‌المللي داشت.

* خبرگزاري فرانسه: هرچه را در رسانه‌ها مي‌شنويد يا مي‌خوانيد، باور نکنيد

خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت: با وجود منازعه ميان ايران و آمريکا بر سر تحريم‌ها و آزمايش‌هاي موشکي، ورزشکاران دو کشور روز جمعه در فينال جام جهاني کشتي آزاد با هم کشتي گرفتند و ايران در نهايت پيروز شد.

بعد از دو روز رقابت در شهر کرمانشاه، ايران قهرمان جام شد.

کشتي‌گيران ايراني مقابل تيم آمريکا، در چهار وزن اول پيروز شدند، اما شکست کشتي‌گيران ايران در سه وزن بعدي هواداران ايراني را شوکه کرد. همين امر فشار را بر کميل قاسمي برابر نيک گويازدوفسکي در فينال وزن 125 کيلوگرم افزايش داد؛ پيروزي قاسمي جام را نصيب ايران کرد.

در رقابت‌هاي سال گذشته تيم ايران با شکست روسيه در خاک آمريکا قهرمان جام شده بود.

مسابقات امسال تحت الشعاع تنش‌هاي سياسي بين تهران و واشنگتن قرار گرفت که از زمان آغاز کار دونالد ترامپ رئيس جمهوري جديد آمريکا تشديد شده است.

به دنبال فرمان اجرايي ترامپ در مورد ممنوعيت ورود شهروندان هفت کشور، ايران نيز با رواديد 13 کشتي‌گير آمريکايي براي شرکت در اين جام مخالفت کرد، اما به دنبال تصميم دادگاه فدرال آمريکا که فرمان ترامپ را متوقف کرد، ورزشکاران آمريکايي هم اجازه ورود به ايران را بدست آوردند.

جردن باروز، دارنده دو عنوان قهرماني جهان و مدال طلاي المپيک در صفحه شخصي خود در شبکه‌هاي اجتماعي نوشت: از استقبال گرمي که در اينجا دريافت کرديم بسيار ممنون هستم و بيش از آن از اينکه اين سفر ميسر شد سپاسگزارم.

وي در زير تصويري از خود در حالي که هواداران ايراني او را در فرودگاه احاطه کرده‌اند، نوشت: ما از حضور در ايران و رقابت در اين کشور بسيار خوشحاليم.

لغو فرمان اجرايي ترامپ امکان اعزام بيشتر اعضاي تيم تيراندازي با کمان ايران براي شرکت در مسابقات آمريکا را ميسر ساخت.

کشتي ورزش محبوبي در ايران است. بر اساس گزارش رسانه‌هاي ايران هواداران براي خريد بليت فينال جام در خارج از ورزشگاه صف کشيده بودند.

ريچارد پري يک کشتي‌گير ديگر آمريکايي نيز در صفحه شخصي خود در شبکه‌هاي اجتماعي با اشاره به استقبال گرمي که در ايران مشاهده کرده است، نوشت: هرچه را در رسانه‌ها مي‌شنويد يا مي‌خوانيد، باور نکنيد. کشتي فراتر از مرزها است.

* خبرگزاري رويترز:

خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي نوشت: کميل قاسمي، دارنده مدال نقره المپيک حريف آمريکايي خود را با نتيجه 5 بر صفر شکست داد تا ايران در فينال جام جهاني با نتيجه 5 بر 3 قهرمان شود. بعد از اين مسابقه آنها در حضور هواداران مودبانه دست دادند.

سپس قاسمي پرچم ايران را بالاي سرش نگه داشت و بعد، آن را در وسط کشتي گذاشت و سجده کرد.

* سي ان ان:

تارنماي خبري شبکه سي ان ان آمريکا نيز در گزارشي از جام جهاني کشتي آزاد کرمانشاه نوشت: غيبت آمريکا در جام جهاني احتمالا فاجعه‌اي براي اين ورزش پديد مي‌آورد. آمريکا، ايران و روسيه قدرت‌هاي کشتي در جهان هستند.

رسول خادم، رئيس فدراسيون کشتي ايران در حاشيه جام جهاني کرمانشاه به سي ان ان گفت: جام جهاني بدون آمريکايي‌ها يک جام جهاني واقعي نبود.

کايل اسنايدر، دارنده مدال طلاي المپيک نيز در يک جلسه تمرين، ‌با اشاره به 3 سال حضور خود در رقابت‌هاي جهاني گفت: هر ايراني که با او ارتباط داشته‌ام بسيار محترم و مودب بوده است.

اسنايدر با اشاره به مسائل سياسي که بين دو کشور در جريان است، گفت: در اين ورزش اين آشفتگي را نمي‌بينيد. ما براي يکديگر به عنوان رقابت کننده و به عنوان انسان احترام قائل هستيم.

کشتي يکي از ورزش‌هاي محبوب در ايران است و بسياري از کشتي‌گيران تيم آمريکا در اين کشور شهرت دارند.

باروس گفت: در آمريکا ما نامتناسب و ناجور و در ايران قهرمان هستيم.

وي قبل از فينال روز جمعه گفت: ما براي پيروزي به اينجا آمديم، اما فکر مي‌کنيم اين جام فرصتي است تا ارتباط عالي خود را نشان دهيم.

* تايم:

پايگاه اينترنتي نشريه تايم درگزارشي نوشت: همزمان با حضورتيم ملي آمريکا در سالن برگزاري جام جهاني کشتي آزاد در کرمانشاه تشويق‌ها آغاز شد. ايراني‌ها در سالن مسابقات شروع به تشويق جردن باروز شناخته شده ‌ترين کشتي‌گير آمريکا در ميان تماشاگران کردند.

آنچه اين مسابقه را قابل توجه مي‌کند اين است که يک هفته قبل از برگزاري مسابقات بسيار بعيد بود که آمريکايي‌ها حتي اجازه پيدا کنند براي شرکت در اين مسابقات وارد خاک ايران شوند.

به نوشته اين نشريه، پس از فرمان جنجالي رئيس‌جمهوري آمريکا در مورد ممانعت از ورود اتباع هفت کشور از جمله اتباع ايراني به خاک آمريکا به نظر مي‌رسيد که ايران نيز اقدام متقابل انجام دهد و اجازه ندهد کشتي‌گيران آمريکايي وارد خاک آمريکا شوند، اما در نهايت ايران اجازه حضور اين کشتي‌گيران آمريکايي را صادر کرد.

نشريه تايم در ادامه گزارش خود عنوان کرد: البته اين اولين بار نيست که به رغم تنش‌هاي دوجانبه، تيم‌هاي کشتي ايران و آمريکا رودروي هم قرار گرفتند. در سال 1998 کشتي‌گيران آمريکايي اولين ورزشکاران اين کشور بودند که از زمان انقلاب در سال 1979 به تهران سفر کردند. از آن زمان به بعد ايران و آمريکا چندين مرتبه تيم‌هاي خود را براي برگزاري مسابقات به مصاف يکديگر اعزام کردند.

تايم نوشت: تيم کشتي آمريکا بار ديگر در ايران حضور يافت تا در مسابقات جام جهاني شرکت کند. تيم کشتي آمريکا در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه با گل و هديه مورد استقبال قرار گرفت. اين در حالي است که مديران و مربيان تيم آمريکا نيز اجازه يافتند از مجموعه طاق بستان بازديد کنند.

* سي ان ان:

پايگاه اينترنتي شبکه سي ان ان نيز در گزارشي عنوان کرد: کشتي‌گيران آمريکايي در بحبوجه ايجاد تنش‌هاي جديد ميان تهران و دولت ترامپ به ايران سفر کردند و اين در حالي است که رواديد اين کشتي‌گيران آمريکايي تا دقايق آخر صادر نشده بود.

باروز به شبکه سي ان ان گفت: سخت است؛ شرايطي پيش آمده بود که دائم اين سوال را مطرح مي‌کرديم که آيا به ايران مي‌رويم؟ آيا به ايران نمي‌رويم؟ سخت است.

کايل اسنايدر، دارنده مدال طلاي المپيک آمريکا در يکي از جلسات تمريني‌اش در کرمانشاه نيز گفت: 3 سال است که در مسابقات خارجي کشتي مي‌گيرم و با هر ايراني که برخورد کردم قابل احترام و بسيار مودب بودند. ما به عنوان رقيب و انسان به يکديگر احترام مي‌گذاريم.

در گزارش سي ان ان آمده است: کشتي‌گيران آمريکايي در ورزشگاه کرمانشاه با استقبال روبرو شدند. کشتي‌گيران آمريکايي اين موضوع را درک مي‌کنند که در بحبوحه تنش‌هاي ديپلماتيک ميان کشورشان و ايران قرار دارند، اما اجازه نمي‌دهند که سياست ديدگاه آنها را در قبال ورزشکاراني که با آنها مصاف مي‌دهند، لکه دار کند.

* رويترز:

خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي در مورد برگزاري جام جهاني کشتي در کرمانشاه نوشت: ايران در فينال اين رقابت‌ها آمريکا را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد. کميل قاسمي توانست رقيب آمريکايي خود را شکست دهد و در نهايت ايران 5 بر 3 پيروز بازي فينال شد. پس از اين بازي، دو طرف مودبانه مقابل تماشاگران با يکديگر دست دادند.

2 کشور در روابط ورزش کشتي رابط دوستانه‌اي دارند، اما در هفته‌هاي اخير به خاطر يکسري اتفاقات اين روابط در بوته آزمايش قرار گرفته بود. ايران مي‌خواست به دليل فرمان جنجالي ترامپ براي کشتي‌گيران رواديد صادر نکند، اما در نهايت اين رواديد براي کشتي‌گيران آمريکايي صادر شد. کشتي‌گيران آمريکايي 9 بار در رقابت‌هاي جام تختي در ايران حضور داشتند و اين در حالي است که مقامات کشتي آمريکا اعلام کردند که از دهه 90 تاکنون آمريکا 16 بار ميزبان کشتي‌گيران ايراني بوده است.

* آسوشيتدپرس:

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارشي به برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني کشتي در ايران با حضور تيم کشتي آمريکا اشاره کرد و عنوان کرد: ايران روز جمعه با شکست دادن آمريکا قهرمان جام جهاني کشتي شد.

به دنبال پيروزي ايران صدها شهروند کرمانشاه به خيابانها ريختند و شادي کردند. حسن روحاني رئيس جمهوري ايران نيز قهرماني ايران را در اين رقابت‌ها تبريک گفت. به رغم تنش‌ها ميان دو کشور، تيم‌هاي کشتي ايران و آمريکا اغلب براي حضور درمسابقات با يکديگر روبرو مي‌شوند.

* واشنگتن پُست:

پايگاه اينترني روزنامه واشنگتن پُست نيز درگزارشي ضمن اشاره به برگزاري جام جهاني کشتي در کرمانشاه نوشت: در نهايت پس از اتفاقات اخير کشتي‌گيران آمريکايي براي حضور در رقابت‌هاي جهاني وارد ايران شدند. اين مسابقات در بحبوحه تنش‌هاي ديپلماتيک برگزار شد و آمريکا در فينال از ايران شکست خورد و در مکان دوم قرار گرفت.

نناد لالويچ رئيس اتحاديه جهاني کشتي نيز گفت: پيش از اين نيز اثبات شده بود که کشتي مي‌تواند مردم و کشورها را به هم نزديک کند.

اين درحالي است که فدراسيون کشتي آمريکا در توييتي از طرفداران ايراني به خاطر تشويق کشتي‌گيران آمريکايي قدرداني کرد.

* بازتاب قهرماني تيم ايران در سايت اتحاديه جهاني کشتي

سايت اتحاديه جهاني کشتي نيز در گزارشي به بازتاب ششمين قهرماني تيم ايران در رقابت‌هاي جام جهاني پرداخت.

در اين گزارش که در صفحه نخست سايت اتحاديه جهاني قرار گرفته است، به پيروزي مجدد تيم کشتي آزاد ايران برابر آمريکا در ديدار فينال جام جهاني اشاره شده است.

همچنين گزارشي از پيروزي‌هاي کشتي‌گيران دو کشور در مسابقه فينال، از جمله عملکرد عالي مسعود اسماعيل‌پور مقابل لوگان استيبر قهرمان کشتي آزاد جهان، پيروزي جردن باروز مقابل کشتي‌گيران ايراني و شکست شگفت انگيز حسن يزداني مقابل تيلور آمريکايي در ادامه اين خبر آمده است.

در ادامه نيز به تجربه بالاي کميل قاسمي نايب قهرمان المپيک و پيروزي ارزشمند وي مقابل حريف آمريکايي که ششمين قهرماني پياپي را براي ايران به ارمغان آورد، اشاره شده است.

همچنين نتايج کاملي از مسابقات فينال، رده بندي، کسب مقام پنجم و هفتم به همراه عکس‌هايي از قهرماني کشتي‌گيران ايراني در اين گزارش آمده است.

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!