آخرین اخبار

قهرماني تيم ملي کشتي آزاد ايران / هشتمين قهرماني در جهان؛ ايران 5 - آمريکا 3 ساير ورزش ها

قهرماني تيم ملي کشتي آزاد ايران / هشتمين قهرماني در جهان؛ ايران 5 - آمريکا 3

  بزرگنمايي:

چه خبر - هشتمين قهرماني در جهان؛ ايران 5 - آمريکا3

فينال هيجاني و پر استرس جام جهاني کشتي آزاد در کرمانشاه بين ايران و آمريکا برگزار شد و ايران توانست هشتمين قهرماني خود را در اين رقابت ها با پيروزي 5 بر 3 به دست بياورد. ايران در اوزان سبک توانست 3 برد پي در پي را به دست بياورد اما جردن باروز در وزن 74 کيلوگرم بردهاي رقيب را آغاز کرد تا جايي که کشتي 125 کيلوگرم در حالي برگزار شد که نتيجه 4 بر 3 بود و با وجود ضربه فني حسن يزداني برنده آن ديدار قهرمان جام جهاني مي شد.


کميل قاسمي با يک برد قاطعانه و به موقع ايران را برنده ديدار سنگين وزن و جام جهاني کرد تا جشن کرمانشاهي ها با طعم قهرماني به پايان برسد.


* 57 کيلوگرم؛ حسن چراغ اول را پرنور روشن کرد
حسن رحيمي با توپ پر روي تشک آمد ،انتوني راموس چهار بر صفر از همان ابتدا از حريف ايراني خود عقب افتاد. وقت اول با همين نتيجه به سود رحيمي با تجربه به اتمام رسيد تا با تکيه بر ميدان هاي زيادي که رحيمي ديده اميدوار باشيم بتواند در وقت دوم کشتي را اداره کند. حسن رحيمي وقت دوم را در دو دقيقه ابتدايي اداره کرد و در شروع دقيقه ششم يک زير زيبا گرفت و نتيجه شش بر صفر شد. تا چراغ اول به نفع ايران روشن شود.


* 61 کيلوگرم؛ دومين پيروزي با زيرگيري هاي بي امان
اسماعيل پور نماينده دوم ايران در ديدار فينال با دو بنده آبي در مقابل استيبر قهرمان 2016جهان قرار گرفت. مسعود اسماعيل پور با جنب و جوش فراوان از حريف امريکايي اش اخطار گرفت و در خاک چهار امتياز از حريف قرمز پوشش پيش افتاد. دو دقيقه و چهل ثانيه و اداره کشتي توسط اسماعيل پور تا پايان وقت اول. حالا بايد ديد اسماعيل پور مي تواند با حفظ اين نتيجه دومين برد ايران را که روز سختي در اوزان مياني خواهد داشت، به دست آورد يا خير. استيبر روي زير اسماعيل پور بدل زد اما مسعود بالاخره حريفش را خاک کرد تا قهرمان جهان شش بر صفر عقب بيفتد. اسماعيل پور با حمايت سالن کرمانشاه بي نقص کشتي گرفت، کشتي در سرشاخ ادامه داشت تا اينکه کشتي با نتيجه 6 بر 2 به پايان رسيد.

يک امتياز در لحظه پاساني به خاطر خروج پاي مسعود به اسنيبر داده مي شود اما مربيان ايراني اعتراض کردند. اعتراض وارد نبود و نتيجه شش بر دو اعلام مي شود.

* 65 کيلوگرم؛ بازگشت رويايي نصيري در دو دقيقه
وزن سوم و يک کشتي حساس براي ايران که ميتواند تکليف خيلي چيزها را مشخص کند. ميثم نصيري به ديدار مولينارو رفت. کشتي گير زنجاني تيم ملي ايران قهرمان آسياست و در يک دقيقه ابتدايي به سنجش حريفش پرداخت. تقاضاي اخطار سي ثانيه براي ميثم نصيري مي شود که با پذيرش داوران، ميثم نتوانست امتيازي بگيرد تا يک امتياز به مولينارو داده شود. مولينارو يک زير گرفت و حساب کار را دو بر صفر کرد تا سه دقيقه اول به سود امريکايي ها باشد. ميثم نصيري با حمايت تماشاگران حمله کرد اما اين مولينارو بود که يک بار ديگر نصيري را خاک کرد تا سومين و چهارمين امتياز را از نصيري بگيرد. دقايق پاياني با طوفان نصيري همراه بود جايي که نصيري کشتي 4 بر صفر عقب بوده را با 5 بر 4 عوض کرد. از ديدار باخت برد ساخت. نصيري روحيه گرفته و يک دقيقه بعد با يک خاک ديگر کشتي را مساوي کرد. نصيري از دقيقه چهارم متحول شد و در ثانيه هاي آخر پنجمين امتياز را گرفت.

* 70 کيلوگرم؛ گرين مغلوب مصطفي باهوش
مصطفي حسين خاني آبي پوش با جيمز گرين مبارزه کرد. حسين خاني تهراني برنز جهان و طلاي آسيا را در اختيار دارد. گرين اخطار گرفت، سي ثانيه وقت براي اين امريکايي تا بتواند از حريف ايراني اش امتياز بگيرد که اين اتفاق نيفتاد تا حسين خاني يک بر صفر پيش بيفتد و وقت اول با همين نتيجه به پايان برسد. با زيرگيري هاي جيمز گرين، مصطفي با کشتي هوشمندانه خود يک اخطار ديگر از حريف قرمز پوش خود گرفت تا پس از سي ثانيه ايراني ها دومين امتياز خود را بگيرند.

* 74 کيلوگرم؛ اولين برد آمريکا با درخشش باروز
جردن باروز حالا روز سخت سالن کرمانشاه را هم خواهد ديد. اين کشتي گير امريکايي تا اينجا مورد حمايت تماشاگران ايراني بوده اما اين بار ايراني ها فقط پيمان يار احمدي را تشويق کردند. ثاينه چهل و پنجم طلسم در ايران مي شکند و پيمان جردن را خاک مي کند. بعد از يک زير يار احمدي دو بر صفر از حريف بزرگ امريکايي اش پيش مي افتد. اما باروز حريف دست و پا بسته اي نيست و در يک دقيقه و سي ثانيه پس از شروع کشتي پيمان را خاک کرد تا کشتي مساوي شود. يار احمدي با گارد چپ مقابل باروز راست گارد قرار مي گيرد باروز سه بر دو پيش افتاد تا مبارزه با همين نتيجه به پايان برسد.

پيمان دو دقيقه پاياني انگار که بدنش خالي کرده باشد هيچ حمله اي نکرد تا کشتي چهار بر يک شود و بردهاي امريکا در اوزان مياني آغاز شود.

* 86 کيلوگرم؛ باورنکردني، يزداني ضربه فني شد
بعد از ستاره امريکايي ها نوبت ستاره جديد کشتي ايران يعني حسن يزداني است. حسن يزداني در يک وزن بالاتر مي خواهد نام خود را در جهان ماندگار کند. ديويد تيلور حريف يزداني اولين امتياز را با خروج پايش به قهرمان المپيک داد. دومين امتياز هم مثل بار اول به يزداني داده شد تا کشتي دو بر صفر شود و با يک امتياز فني نتيجه 3 بر صفر به سود حسن يزداني شد. کشتي در حال پايان بود که يزداني خاک شد و کشتي سه بر دو شد تا حسايت به اوج خود برسد. حسن در همان بيست ثانيه ابتدايي يک زير ديگر گرفت و نتيجه را چهار بر دو کرد اما سالن ساکت شد، تيلور کشتي را با يک زير و خاک مساوي کرد. بعد از تساوي، تيلور که تا اينجا شگفتي ساز بوده يک زير دو امتياز ديگر گرفت. در عين ناباوري حسن يزداني در حاليکه چهار بر دوپيش افتاد ضربه فني شد ، تا تيلور بعد از شکست شريف شرف اف قهرمان المپيک، دومين قهرمات المپيکي را نيز شکست دهد.

* 97کيلوگرم، اوج هيجان در سنگين وزن با پيروزي اسنايدر
کايل اسنايدرقهرمان المپيک است و امير محمدي رفت تا ضربه فني حسن يزداني را جبران کند. امير جانشين رضا يزداني مصدوم شده است و اولين امتياز را به حريف امريکايي مي دهد. دو دقيقه از کشتي گذشته و امريکا اميد زيادي به سومين برد دارد. امتياز دوم با خروج محمدي از تشک براي اسنايدر به دست آمد. سه دقيقه اول با نتيجه دو بر صفر به سود امريکايي ها به پايان رسيد. محمدي زير هاي خودش را شروع کرد اما پاهاي حريف امريکايي قوي است و خاک نمي شود. امير محمدي تلاش زيادي کرد اما داور مغول زودتر از موعد سوت زد و اجازه تلاش بيشتر محمدي را نداد. تا اسنايدر از خستگي کشتي گير ايراني استفاده کند و دو امتياز ديگر بگيرد. در بيست ثانيه پاياني و پنجمين امتياز هم به اسنايدر رسيد تا در فينال حساسيت ها به اوج برسد.

* 125 کيلوگرم؛ قهرماني با دستان کميل
يک اخطار سي ثانيه به حريف کميل داده مي شود و با اراده قاسمي اولين امتياز به ايران مي رسد. کميل حالا در دقيقه دوم يک زير ايراني مي گيرد و بعد از آن با خاک حريفش سه بر صفر در وقت اول پيش مي افتد. کميل قاسمي زير حريف امريکايي را بدل مي کند و با يک خيمه سنگين به پشت حريفش مي رسد قاسمي پنج بر صفر پيش بيفتد. کميل حالا بايد هر چه تجربه دارد روي تشک به نمايش بگذارد تا حکم قهرماني ايران در جام جهاني را امضا کند. ايران هفت بار قهرمان جهان شده و به دنبال هشتمين قهرماني است. قاسمي تمام زيرگيري هاي امريکايي را با خيمه سنگينش بي ثمر کرد تا ايران در پايان قهرمان جهان شود.

* نتايج کلي دو تيم در ديدار فينال:
57 کيلوگرم: حسن رحيمي 6 - راموس 0
61 کيلوگرم: اسماعيل پور 6 - استيبر 2
65 کيلوگرم: ميثم نصيري 5 - مولينارو 4
70 کيلوگرم: حسين خاني 2 - جيمزگرين 0
74 کيلوگرم: ياراحمدي 2 - جردن باروز 3
86 کيلوگرم: يزداني 4 (ضربه فني) - تيلور 8
97 کيلوگرم: امير محمدي 0 - اسنايدر 6
125 کيلوگرم: کميل قاسمي 5 - 0 نيک گويازدوفسکي

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!