آخرین اخبار

مشخصات فني خودروهايي که به نمايشگاه تهران مي‌آيند علمي

مشخصات فني خودروهايي که به نمايشگاه تهران مي‌آيند

  بزرگنمايي:

چه خبر -

اين دوره از نمايشگاه خودرو تهران هيجان بيشتري نسبت به تمام نمايشگاه هاي خودرو کشور در سال 95 دارد و مهترين رونمايي ها و رويداد ها در اين نمايشگاه اتفاق مي افتد. اما در اين نمايشگاه چه خودروهاي هيجان‌انگيزي در سطح داخلي هستند که به نمايش گذاشته مي‌شوند.

مرسدس-بنز کلاس-اي (mercedes-benz e-class) يکي از مدل خودروهاي شرکت مرسدس-بنز است که از سال‌هاي اواسط دهه 1930تا امروز توليد شده‌است. خصايص اسپورت اين خودرو کمک کرده تا e کلاس حاوي استانداردهاي خاص خود در کلاس باشد و از طرف ديگر نيز پيشرانه‌هاي کارا و تکنولوژي ايمني خودران نيز اين خودرو را در سطح ديگري قرار داده‌اند. در يک کلام، اين مرسدس نکسوس دنياي خودروهاست و e کلاس خوانده مي‌شود. احتمالا اين محصول بار ديگر در نمايشگاه امسال حاضر مي‌شود.

در اين صورت، احتمال مونتاژ اين خودرو در سال پيش‌رو زياد خواهد بود. اين اتومبيل از يک موتور 2000 سي‌سي‌ با توان 184 اسب‌بخار و گشتاور 300 نيوتون‌متر بهره مي‌برد که صفر تا صد و مصرف سوخت آن به ترتيب، 8 ثانيه و 6٫1 ليتر در هر صد کيلومتر اعلام شده است. e200 در آخرين عرضه توسط شرکت ستاره ايران با قيمت حدود 270 ميليون تومان به فروش رسيد. در صورت قطعي شدن خبر مونتاژ e200، اين خودرو احتمالا با قيمتي پايين‌تر نسبت به نمونه‌ وارداتي به فروش مي‌رسد. يک جز از دستورالعمل مرسدس براي موفقيت، طراحي آن است. هر خودرو بيش از آنکه انقلابي به نظر بيايند، تکاملي هستند. هر 9 نسل اين خودرو را در کنار هم پارک کنيد و برخي شباهت‌هاي ظاهري و فاميلي در اين ميان پديدار خواهند شد.


ب‌ام‌و سري 7 (bmw 7 series) يک سري از خودروهاي ساخت شرکت «ب ام دبليو» است که از سال‌هاي 1977 تا اکنون در آلمان و مکزيک توليد مي‌شود. آخرين مدل سري 7 از جولاي 2015 روي خط توليد ب‌ام‌و رفت و فروش آن تا امروز در بازار جهاني ادامه دارد. طراح اين خودرو يک ايراني به نام نادر فقيه‌زاده است. با وجود اين‌که ب‌ام‌و، طيف‌ گسترده‌اي از پيشرانه‌‌ها را براي اين محصول معرفي کرده، ولي به دليل محدوديت واردات خودرو بر اساس حجم موتور، پايه‌اي ترين مدل‌ آن به فروش مي‌رود. مدل‌ 730i که به ايران وارد شده از پيشرانه‌ي 4 سيلندر با حجم دقيق 1998 سي‌سي (2ليتر) با توان 255 اسب‌بخار و گشتاور 400 نيوتون‌متر بهره مي‌برد. بنا به ادعاي ب‌ام‌و، صفر تا صد اين خودرو 6٫2 ثانيه و حداکثر سرعت آن 250 کيلومتر بر ساعت است. بي ام و فول سايز سري 7 ، بزرگترين و لوکس ترين خودرويي است که در صف توليدات بي ام و قرار گرفته است. در اين سري تعداد متنوعي از موتورهاي توربوشارژ با شش، هشت يا دوازده سيلندر با سوخت هاي بنزين، ديزلي و هيبريد پر پايه چرخ هاي متحرک توليد مي شود.


در حالي که نسل قبلي سري 7 آغازگر دوران جنجالي و پرتنش در طراحي بود، آخرين مدل سري 7 يک رويکرد بسيار محافطه کارانه تر و مسلماً زيباتر را ارائه مي دهد.در اين سري خودرو از پويايي بهتري براي رانندگي برخوردار شده است و با نسخه به روز شده سيستم سرگرمي idrive به تمام نياز هاي اساسي رانندگان را برآورده مي سازد. براي سيستم سرگرمي صفحه‌نمايش 7 اينچي‌ لمسي با قابليت‌هاي متنوع، سيستم پخش پيشرفته، کروز کنترل و سيستم idrive نسخه‌ي 5 از جمله ويژگي‌هاي اين خودرو لوکس است. يکي از امکانات بسيار جالب اين خودرو، سيستم تشخيص حرکات دست و پاسخ به‌موقع و درست به خواسته سرنشين است. به‌طور مثال راننده با چرخش دست خود به‌صورت ساعت‌گرد مي‌تواند ميزان صداي آهنگ درحال پخش خودرو را زياد کند.

در بسياري از نقاط جهان خودروهاي هيبريدي به خاطر مشخصات عالي از جمله مصرف بسيار پايين‌تر سوخت مورد توجه قرار دارند. همزمان با برگزاري نمايشگاه خودرو تهران شهر آفتاب بيش از 40 شرکت توليدکنندگان محصولات هيبريدي، توانمندي هاي خود را در معرض ديد عموم قرار خواهند داد.


اين شرکت ها در زمينه هايي همچون خودرو، اتوبوس، موتورسيکلت و دوچرخه هاي برقي فعاليت مي کنند و حضور آنها در اين نمايشگاه براي نخستين بار، مي تواند زمينه آشنايي هرچه بيشتر جامعه با توليدات سازگار با محيط زيست را فراهم کند. شرکت‌هاي وارد کننده خودروهاي تويوتا و هيونداي توانسته‌اند در سال جاري فروش خوبي از هيبريدي‌ها به خاطر قيمت مناسب‌تر آنها داشته باشند و اقبال عمومي از آنها هر روز بيشتر مي‌شود. خودرو دونيرو يا خودرو هيبريدي خودرويي است که براي حرکت کردن از ترکيب دو يا چند منبع مجزاي قدرت استفاده مي‌کند. در بيشتر موارد از اين نام در اشاره به خودرو برقي دوگانه استفاده مي‌شود که در سيستم پيشرانه آنها يک موتور احتراق داخلي (معمولاً بنزيني) در کنار يک يا چند موتور الکتريکي قرار دارد و خودرو اين قابليت را دارد که فقط از يکي از اين منابع انرژي يا هر دو آن‌ها در کنار يکديگر استفاده کند.

پژو 508 يکي از خودروهايي است که ايکاپ (شرکت ايران خودرو و پژو) براي عرضه‌ي آن در ايران تدارک ديده است.پژو 508 خودرويي در کلاس سدان سايز متوسط شهري است. سدان‌هاي سايز متوسط يکي از محبوب‌ترين کلاس‌هاي خودرويي هستند که البته انواع توانمندي از برند‌هاي مختلف در اين کلاس حضور دارند. اين دسته از خودروها علاوه بر فضاي داخلي مناسب، از پيشرانه با توان کافي و امکانات رفاهي خوبي بهره مي‌برند که بدين ترتيب نياز‌هاي عموم خانواده‌ها را تأمين خواهند کرد. طي ساليان گذشته اين کلاس از خودروها جز محبوب‌ترين نمونه‌ها در ميان خريداران بودند و فروش خوبي براي توليدکنندگان خود به ارمغان مي‌آوردند.

اما چند سالي است که اين روند تغيير يافته است و انواع کراس‌اوور و شاسي‌بلند محبوبيت بيشتري ميان خريداران دارند. با اين حال هنوز هم کلاس سدان‌‌هاي شهري از اهميت بسياري بالايي براي توليد‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ي نمونه‌هاي ايده‌آل جزو اولويت هر خودروسازي است. پژو نيز در همين راستا با فيس‌ليفت 508، سعي در کسب سهم بيشتري از اين بازار دارد.

اين خودروي نيمه لوکس، در کلاس سدان متوسط قرار مي‌گيرد که پس از توقف توليد 408، بر روي خط توليد سازنده‌ فرانسوي خود رفت. 508 اتومبيلي با ظاهر کاملا جسور، خشن و البته جوان‌پسند است که به خوبي حس هيجان را به مخاطب انتقال مي‌دهد. فرم تيز و طويل چراغ‌هاي جلو و چراغ‌هاي مه‌شکن، جلوپنجره‌ي باريک و کشيده، خطوط منحني در سراسر بدنه و ظاهر اسپرت نماي عقب از عناصر اصلي و سازنده‌ي اين اتومبيل بوده‌اند که در انتقال حس اسپرت نقش اساسي داشتند. پژو 508 در حال حاضر در بخش پيشرانه‌هاي بنزيني با دو نمونه‌ي 1.6 ليتري تنفس طبيعي و توربوشارژ شده به فروش مي‌رسد. تمامي پيشرانه‌هاي مذکور داراي استاندارد يورو 6 هستند. امکان انتخاب بين جعبه دنده‌هاي شش سرعته‌ي دستي و خودکار برند aisin نيز وجود دارد.
در صورت توافق نهايي پژو و ايران‌خودرو بر سر توليد اين محصول فرانسوي، بايد منتظر عرضه شدن آن با پيشرانه‌ي 4 سيلندر 1٫6 ليتري بود. با اين حال حدس و گمان‌هاي زيادي در مورد قيمت اين اتومبيل وجود دارد و احتمال داده مي‌شود شاهد قيمت حدود 150 تا 170 ميليون توماني اين خودرو در بازار باشيم.

پژو 2008 به عنوان اولين محصول مونتاژ شده در شرکت سرمايه‌گذاري مشترک ايران‌خودرو و پژو يا همان شرکت ايکاپ است. اين خودرو به‌عنوان اولين کراس اوور شرکت پژو در ايران شناخته خواهد شد. پژو 2008 را مي‌توان اولين محصول مونتاژ داخلي بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ايران‌خودرو و پژو است. شرکت پژو پس از استقبال خريداران از پژو 208 و با توجه به رشد قابل توجه بازار خودروهاي کراس اوور يا شاسي بلند شهري، تصميم گرفت نمونه‌ي کراس اوور اين خودرو را توليد کند و آن را با نام 2008 براي اولين بار در نمايشگاه ژنو 2013 که يکي از معتبرترين نمايشگاه‌هاي خودروي اروپا است، معرفي کرد.


شايد يکي از عناوين مناسب اين خودرو،کراس‌اوري با چهره‌ي متفاوت باشد. تشخيص زيبايي يا زشتي چهره‌ي اين اتومبيل بر عهده‌ي بيننده است اما تجربه نشان داده که متفاوت بودن، بعضي اوقات مي‌تواند باعث جذابيت يک خودرو شود؛ دقيقا مثل نيسان جوک. حالا با دانستن زبان طراحي متفاوت اين خودرو، سري به مشخصات فني آن مي‌زنيم. اين کراس‌اور فرانسوي در بازار جهاني در مدل‌هاي 1٫2، 1٫4 و 1٫6 ليتري عرضه مي‌شود. با توجه به فضاي نسبتا بزرگ کابين و ظرفيت 410 ليتري صندوق عقب، 2008 مي‌تواند خودرويي مناسب براي خانواده‌هاي 4 نفره باشد. قيمت حدودي اين خودرو بين 70 تا 80 ميليون تومان ذکر شده که در صورت قطعي شدن عرضه‌ي اين اتومبيل، مي‌توان انتظار موفقيت نسبتا خوبي را براي اين کراس‌اور داشت.از مارس 2013 تا مارس 2016، پژو 2008 بدون تغيير برجسته ظاهري به بازار عرضه شده است. اما در نمايشگاه ژنو سال گذشته شرکت پژو از فيس‌ليفت 2008 با عنوان مدل 2017 رونمايي کرد که هم فيس‌ليفت (تغيير طراحي ظاهري) پيدا کرد و هم در انواع پيشرانه با تغيير روبرو شد. پژو 2008 مدل 2017 همچون پژو 208 از پيشرانه پربازده و کم‌مصرف سري puretech استفاده مي‌کند. پيشرانه‌ي مذکور با حجم 1200 سي‌سي و توان 130 اسب بخار، جايزه بهترين پيشرانه‌ي سال 2016 را در دسته‌ نمونه‌هاي 1000 تا 1400 سي‌سي کسب کرد.



مدل پايه‌ پژو 2008، داراي پيشرانه‌‌ي تنفس طبيعي با توان خروجي 82 اسب بخار در 5750 دور در دقيقه است. اين خودرو داراي دو جعبه‌ دنده‌ي خودکار و دستي است که هر دو 5 سرعته‌ هستند. براي افرادي که به دنبال خودرويي با مصرف سوخت اندک هستند، نسخه‌ي پايه‌ي 2008 يکي از گزينه‌هاي مطلوب در بازارهاي جهان است. مصرف سوخت ترکيبي اين خودرو در هر نسخه‌ي مجهز به جعبه‌دنده‌ي دستي و خودکار کمتر از 5 ليتر در 100 کيلومتر است که آمار فوق‌العاده‌اي است و با باک پر مي‌توانيد مسافتي نزديک 1000 کيلومتر طي کنيد.



منبع: خبرآنلاين





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد ايجاد شبکه امن و بومي به جاي اينستاگرام

اينستاگرام، صفحه سردار کمالي را مسدود کرد

اپل، دوباره اپليکيشن‌هاي ايراني را غيرفعال کرد

سامسونگ گلکسي اي 40معرفي شد

انجمن فيزيک آمريکا از دو محقق ايراني تقدير کرد

فيسبوک بيش از دو هزار حساب کاربري ايران و روسيه را مسدود کرد

اينستاگرام يتيم شد

جزئيات کلاهبرداري جديد از تماس‌هاي خارجي

هک داووس و انتشار اسامي قاتلان خاشقجي

انجمن فيزيک آمريکا از دو محقق ايراني تقدير کرد

پيشنهاد ايجاد شبکه امن و بومي به جاي اينستاگرام

اينستاگرام، صفحه سردار کمالي را مسدود کرد

سامسونگ گلکسي اي 40معرفي شد

اپل، دوباره اپليکيشن‌هاي ايراني را غيرفعال کرد

فيسبوک بيش از دو هزار حساب کاربري ايران و روسيه را مسدود کرد

خاطره وزير ارتباطات از قهرمان زندگي‌اش

خودروي برقي لوکس ارزان قيمت در راه است

پرتاب اولين ماهواره 5G براي دسترسي به اينترنت

جهرمي: 350 هزار «آيفون» خاموش شد

دست نگه داريد؛ گوشي‌هاي تاشو ارزان مي‌شوند!

فيسبوک و اينستاگرام از دسترس خارج شدند

شکوفايي شارژ سريع و بي‌سيم

اضافه شدن ايموجي به پلاک خودروهاي استراليا

اولين سيم‌کارت نسل پنجم جهان رسما عرضه شد

گوشي تاشوي سامسونگ، اپل را تهديد مي‌کند

آناليز آزمايش ادرار با گوشي هوشمند!

ايراني‌ها در موبايل؛ 30 برابر روزنامه، 9 برابر کتاب

همکاري هسته‌اي بيل گيتس با چيني‌ها به‌هم خورد

تندگويان: «موسسه فيلترينگ» باز کنيم

هوآوي بعد از اپل، محبوب‌ترين برند تلفن همراه

دوربين سه‌بعدي به آيفون‌هاي جديد مي‌آيد

گران‌ترين گوشي سامسونگ به 5G مجهز مي‌شود

فروش 100 هزار گوشي تنها در کمتر از 9 دقيقه

خودروي پليس 2020 فورد چشم‌ها را خيره کرد

قابليت جديد اينستاگرام در بخش دايرکت

تاثيرات آلودگي هوا بر دستگاه تنفسي

فيلترينگ تلگرام به دستور رييس جمهور تکذيب شد

خطرناک‌ترين نقطه تهران هنگام زلزله کجاست؟

واکنش وزير ارتباطات به قطع دائمي تلگرام و اينستاگرام

واکنش جهرمي به مشکلات ايجاد شده براي کسب و کارهاي اينترنتي

شرط ايران براي تلگرام جهت ادامه فعاليت

قطع ارتباط گوشي هاي رجيستر نشده از امروز

انتشار يک ويروس خطرناک به بهانه دور زدن فيلترينگ

شرط رفع فيلترينگ تلگرام

باکيفيت و بي‌کيفيت‌ترين خودروهاي توليد داخل

اخطار دادستاني بابت رفع‌ فيلتر غيرقانوني اينستاگرام

تلگرام رفع فيلتر شد

علت رفع فيلتر تلگرام انتقال سرور تلگرام به ايران است؟

آمارسازي براي توجيه رفع فيلتر غيرقانوني تلگرام و اينستاگرام

رفع مشکل باروري ابرها به کمک سپاه