آخرین اخبار

به زودي چهره پمپ بنزين‌ هاي شهر تغيير ميکند اقتصادي

به زودي چهره پمپ بنزين‌ هاي شهر تغيير ميکند

  بزرگنمايي:

چه خبر - چهره پمپ بنزين ها متناسب با توليد بنزين يورو 4 و5 تغيير ميکندپيوندي مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت: متناسب با توليد بنزين يورو 4 و 5 چهره پمپ بنزين ها تغيير خواهد کرد. وي ادامه داد : در طرح تجهيز نيروي انساني 30 تا 35 نفر از فارغ التحصيلان دانشگاهي جذب خواهند شد، تحت آموزش هاي کلاسيک، حرفه اي و حتي در صورت نياز به سفر خارج از کشور جهت کسب تخصص لازم، قرار خواهند گرفت.

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي آينده تاپيکو افزود: ايجاد زيرساخت هاي لازم براي يک هولدينگ مدرن و پشرفته اولين برنامه کاري شرکت تاپيکو است که براي ايجاد اين زيرساخت ها نيازمند تنظيم ساختار سازماني با ماموريت هاي مرتبط با يک هولدينگ پيشرفته هستيم، همچنين در راستا تحقق اين موضوع و بررسي فني و اقتصادي براي پروژه هاي آينده، دپارتمان مهندسي، بازرگاني آموزش را ايجاد خواهيم کرد.

پيوندي ادامه داد: بستر سازي تمامي موارد فوق نيازمند ايجاد فضايي مناسب براي پياده کردن برنامه ها مي باشد از همين به دنبال يک ساختمان جديد بوديم که شستا يکي از ساختمان هايش را در اختيارما قرار داد، تا آبان ماه سال آينده تاپيکو جديد در اين محل مستقر خواهد شد.

وي با بيان اينکه براي اداره اين بنگاه اقتصادي نيازمند نيروي انساني حرفه اي هستيم ،ادامه داد: طبق هماهنگي انجام شده با ربيعي وزير کار و رفا و نوربخش مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي حدود 30 تا 35 نفراز نخبگان دانشگاهي کشور را در طرح تجهيز نيروي انساني تاپيکو به کارخواهيم گرفت. اين افراد حدود دو سال تحت آموزش هاي کلاسيک، حرفه اي قرار خواهند گرفت وحتي اگر نياز باشدبه خارج از کشور براي گذران دوره آموزشي اعزام خواهند شد.

پروژه هاي نيمه تمام تا 18 ماه آينده به اجرا در خواهند آمد

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين گفت: يکي از اولويت هاي شرکت تاپيکو اتمام پروژه هاي نيمه تمام و در دست اجرا است، به عقيده من 18 ماه زمان لازم است تا اين پروژه ها به اتمام برسند.

پيوندي با بيان اينکه 49 درصد از پروژه عظيم پالايشگاه ستاره خليج فارس متعلق به تاپيکو است گفت: اين پروژه زماني به ديد ما نهايي مي شود که محصولاتش صادر و وارد بازار داخلي شود.

وي افزود: پروژه بارز کردستان هم تا پايان اسفند يا نيمه اول 96 به اتمام خواهد رسيد، همچنين پروژه متانول مرجان در سال آينده به پايان مي رسد که با اين اتفاق 500هزار تن به توليد تاپيکو اضافه خواهد شد و پروژه ايلام تا اوايل سال 97 اتمام مي رسد که شرکت تاپيکو در آن سهم دارد.

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين بيان داشت: ظرفيت جديدي به توليد تاپيکو در 1 سال و نيم آينده اضافه خواهد شد.

پروژه پتروالفين فناوران و افزايش ظرفيت پروپيلن

پيوندي درباره پروژه هاي اصلي که شرکت تاپيکو به تازگي آنها را شروع خواهد کرد، گفت: پروژه پتروالفين فناوران يکي از مهمترين پروژه هايي است که 60 درصد آن متعلق به ما ، 20 درصد آن متعلق به شرکت پتروفرهنگ و 220دصد ديگر آن متعلق به شرکت مهندسي ايده است که به زودي در ماهشهر اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: باتوجه به اينکه ما هم اکنون يک ميليون تن متانول در شرکت فناوران خود توليد مي کنيم سال آينده با شروع فعاليت هاي پروژه مرجان 500تن ديگر به ميزان متانول اضافه خواهد شد،از آنجايي که ما خوراک لازم و کافي را داريم فاز دوم پروژه تبديل متانول به پروپيلن شروع خواهد شد؛ همچنين يوتي‌وي‌تي از فجر 2 قابل تأمين خواهد بود.

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين تصريح کرد: بنابراين ميزان ظرفيت پروپيلن کشور بسيار سريع افزايش خواهد يافت.

پيوندي با بيان اينکه پروژه پتروالفين سيراف را مشابه پتروشيمي شازند طراحي کرده ايم، افزود: پروژه طوري طراحي خواهد شد که نفت مستقيم وارد کوره الفين شده و محصولات پلوالفيني حاصل شود، همچنين تبديل نفت به بنزين يورو 5 را در برنامه کاري خود داريم البته مطالعات اين دو پروژه کاملا استاندارد و طبق قوانين علمي خواهد بود.

ظرفيت متانول کشور به 10ميليون تن افزايش خواهد يافت

وي گفت: پروژه پتروالفين فناوران طي دو سال آينده( 97) 5.3 ميليون تن به متانول کشور اضافه خواهد کرد،اين در حالي است که در حال حاضر ميزان متانول کشور 5 ميليون تن است و حداکثر تا سال 97 به يکباره 5ميليون تن ديگر به اين ظرفيت اضافه خواهد شد.

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين ادامه داد: پروژه متانول کاوه آماده است، متانول مرجان 80 درصد پيشرفت داشته و سال آينده به توليد خواهد رسيد وپروژه متانول بوشهر سال آينده به اتمام خواهد رسيد.

پيوندي با تاکيد بر اينکه بايد فرهنگ تبديل متانول پروپيلن افزايش دهيم، گفت: پتروالفين فناوران در اين زمينه پيش قدم شده.

سبد محصولات تاپيکو سنگين و پر از محصولات پالايشگاهي است

وي بيان داشت: به سبد محصولات تاپيکو محصولات پالايشگاهي اضافه خواهد شد؛ حداقل روزانه 18 ميليون ليتر بنزين يورو 4 ، ديزل با استاندارد يورو و گاز مايع خواهيم داشت.

پيوندي با توجه به اينکه اکثريت توليد قير ايران و روغن موتور جز پالايشگاه اصفهان در اختيار شرکت تاپيکو است، افزود: پالايشگاه هاي تبريز، تهران، بندرعباس، شازند در اختيار شرکت تاپيکو است و سبد محصولات ما انواع محصولات سنگين و سوختي کامل را در بر دارد.

وي ادامه داد: تاپيکو در تمام پتروشيمي هاي ايران تنها هولدينگي است که حضور دارد، در جم، شازند، اراک، مارون و 8.5 درصد هولدينگ خليج فارس در اختيار تاپيکو است، همچنين شرکت هاي اصلي چون خراسان، فناوران، آبادان نيز در اختيار تاپيکو مي باشد.

ايجاد برند پمپ بنزين هاي کشور

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين ادامه داد: از آنجايي که شرکت ايران پرس گاز (توزيع گاز مايع کشور) در اختيار ماست، افزود: به دنبال ايجاد برند پمپ بنزين هايي در استانداردهاي يورو در کشور هستيم، چرا که مواد اوليه را داريم بنابراين مي توانيم زنجيره را تا باک بنزين اتومبيل ها پيش برده و ارزش افزوده داشته باشيم.

پيوندي افزود: شرکت ما برند پرس ايران را براي توليد پمپ استيشن اخذ کرده و در لوگو خود از يوز ايراني استفاده کرده است.

وي تاکيد کرد: در بخش پتروشيمي تنها شرکتي هستيم که خوراک مايع نداريم، پروفيلن وابسته به خوراک گازي است و اين مزيت ما است.

فاز يک ستاره خليج فارس امسال بنزين خواهد داشت

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين گفت: سعي شده تا فاز 1 پالايشگاه ستاره خليج فارس تا پايان امسال بنزين داشته باشد، فاز 2و 3 تا پايان سال 96 به اتمام خواهد رسيد، ستاره خليج فارس فراتر از يک پروژه بنگاهي ملي است و مشکلات کشور را حل مي کند چرا که منجر به تأمين خودکفايي بنزين با استاندارد يورو 4 خواهد شد.

پيوندي ادامه داد: پالايشگاه ستاره خليج فارس در دنيا منحصر به فرد است و طراحي خاص خود را دارد در حالي که بسياري از پالايشگاه هاي دنيا بر اساس نفت خام کار مي کنند علاوه بر اين، اين پالايشگاه در کنار خوراک کنار خليج فارس بوده و مشکل بنيادي ندارد.

براي اولين بار بزرگترين محموله 37 هزار تني در بنادر کشور پهلو گرفت

وي گفت: براي اولين بار بزرگترين محموله توسط شرکت پاسارگاد که در اختيار شرکت تاپيکو است در بنادر کشور پهلو گرفت، اين محموله 37 هزار تني بوده و به طور نقدي با ارزش حدود 37 ميليون تومان معامله شده است، مقصد آن سنگاپور و مالزي بوده، اين اتفاق هفته پيش انجام شده است.

مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تأمين گفت: شرکت فناوران تاپيکو کميسيون فروش ارز دارد که تحت نظارت بانک مرکزي بوده و نمايندگان و بازرس ويژه هم در اين کميسيون بر فعاليت هاي آن نظارت دارند، ارز به موقع وارد بازار مي شود، ارز پتروشيمي در جريان تحريم هاي تحميلي يکي از سيستم هاي کنترل کننده سيستم ارزي کشور بود.

پيوندي ادامه داد: در حال حاضر صادرات را خود شرکت ها انجام مي دهند و در صورتي که تمام سهام داران تاپيکو علاوه بر تأمين اجتماعي و شستا که سهم 84 درصدي دارد باقي سهام داران يعني همان 16 درصد باقي متقاعد شوند قطعا يک شرکت بازرگاني مستقلي تشکيل و از طريق آن صادرات را انجام خواهيم داد، به شرط اينکه منافع ما تأمين شود وارد سيستم خواهيم شد.

وي با بيان اينکه تاپيکو تفاوت بسيار زيادي با ساير شرکت ها دارند، افزود: ذي نفعان ويژه تاپيکو باعث تفاوت آن شده اند چرا که منابع مالي تاپيکو حق بيمه، بيمه شدگان کل کشور است که زير چتر تأمين اجتماعي هستندو در ماه حقي را در قلک اين سازمان مي ريزند البته در اين بين گروهي هم خويش فرما هستند.

پيوندي در پايان گفت: بنابراين منافع و عملکردهاي شرکت تاپيکو بايد بر اساس مطالعات حرفه اي و با تأمينم منافع اقتصادي و بدون هيچ ريسکي صورت پذيرد. منبع: ايرنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي