آخرین اخبار

يارانه اسفند زودتر پرداخت مي‌شود/ عيدي کارکنان دولت بسيار کم و بي‌ارزش است اقتصادي

يارانه اسفند زودتر پرداخت مي‌شود/ عيدي کارکنان دولت بسيار کم و بي‌ارزش است

  بزرگنمايي:

چه خبر - عيدي کارکنان دولت بسيار کم و بي‌ارزش است

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دو سيما درباره پرداخت عيدي و حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت:‌ بنده اول بايد عذرخواهي کنم زيرا اعداد و ارقامي که به عنوان عيدي پرداخت مي‌کنيم در برابر زحمات همکاران‌مان در قوه مجريه، قضاييه و حتي مقننه بسيار کم و بي ارزش است.

وي افزود:‌ يارانه ماه جاري نيز تا پس فردا يعني بيست و ششم پرداخت خواهد شد همچنين تلاش ما اين است که تا آخر بهمن‌ماه نيز هم حقوق اين ماه و عيدي کارکنان دولت را همزمان پرداخت کنيم.

سخنگوي دولت تأکيد کرد:‌ همچنين با توافقي که با خزانه کل کشور داشته‌ايم تلاش مي‌کنيم تا نيمه اول اسفندماه و حداکثر 20 اسفند تمامي حقوق (حقوق اسفندماه) کارکنان دولت را پرداخت کنيم، همچنين سعي مي‌کنيم يارانه‌ اين ماه را نيز 2 و 3 روز زودتر به مردم پرداخت کنيم.

نوبخت درباره پرداخت حقوق و عيدي بازنشستگان گفت:‌ تمام بازنشستگاني که تا اول سال 95 پاداش‌شان را دريافت نکرده بودند و نيز تعدادي هم تحت عنوان حق‌التدريس و ... بودند که مطالبات خود را دريافت نکرده بودند، بر اين اساس 2700 ميليارد تومان در 30 آذرماه به حساب وزارت آموزش و پرورش واريز کرديم تا اين وزارتخانه نسبت به پرداخت اين مطالبات اقدام کند.

وي اضافه کرد: البته در اين 2700 ميليارد تومان بخشي از کساني که در سال 95 بازنشسته شده‌اند و شرايط خاصي داشتند اعتباري براي آنها هم در نظر گرفته شده بود اما کساني که در سال 95 باز نشسته شدند يا کساني که تا پايان امسال بازنشسته مي‌شوند اين افراد پاداش بازنشستگي‌شان را هنوز دريافت نکرده‌اند که انتظارمان اين است تا در اولين زمان و فرصت پاداش بازنشستگي امسال آنها را نيز پرداخت کنيم.

سخنگوي دولت درباره اقدامات دولت در سال 96 نسبت به ايجاد عدالت در دريافتي بازنشستگان گفت:‌ براساس آنچه در لايحه برنامه ششم گنجانديم و سال 96 هم اولين سال اجراي برنامه است طبق آن هزار ميليارد تومان اعتبار تخصيص داده‌ايم که نسبت به ايجاد عدالت در نابرابري دريافتي‌ها اقدام کنيم. البته رقم آن نيز به اندازه وسع‌مان است.

وي تأکيد کرد: ابتدا از کميسيون تلفيق بودجه مجلس تشکر کنم که به اين اعتبار 2500 ميليارد تومان افزودند اما يک اقدامي صورت گرفت که دولت با آن موافق نيست و آن اقدام اين است که اين اعتبار خاص را براي بازنشستگاني در نظر گرفتند که زير 2 ميليون تومان دريافتي دارند که براي اين کار نيز استدلالي را مطرح کردند. اما بايد قبول کنيم آن کسي که دريافتي‌اش 2 ميليون و 50 هزار تومان است نمي‌توانيم به او بگوييم که شما هيچ چيزي از اين اعتبار دريافت نکنيد. بنابراين اميدواريم با مجلس رايزني داشته باشيم تا اين محدوديت را برداريم تا همه بازنشستگان در سال آينده بتوانند از اين امکاني که با همکاري دولت و مجلس فراهم شده بهره‌مند شوند.

نوبخت درباره عملکرد دولت نسبت به اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد: براساس 24 بند سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي 56 طرح و 200 پروژه انتخاب شد که بر اين اساس 121 پروژه توسط ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شد و همچنين قرار شد اعتبارهاي مورد نظر با اولويت به اين طرح‌ها پرداخت شود.

وي درباره برنامه ارتقاي توليد ملي در راستاي اقتصاد مقاومتي گفت: در فروردين‌ماه سال جاري طرحي تحت عنوان فعال‌سازي 7500 واحد توليدي را با پرداخت 16 هزار ميليارد تومان مطرح کرديم که بر اين اساس و تاکنون 14 هزار و 800 ميليارد تومان تسهيلات به حدود 20 هزار واحد توليدي پرداخت کرده‌ايم که البته کل واحدهاي توليدي شناسايي شده 90 هزار واحد است که با اعتباراتي که در اختيار داشتيم توانستيم تاکنون به اين 20 هزار واحد تسهيلات پرداخت کنيم.

سخنگوي دولت درباره برنامه قوه مجريه نسبت به واگذاري طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام به مردم و بخش خصوصي اظهار داشت: تاکنون نيز 2529 طرح نيمه‌تمام عمراني به ارزش 19 هزار ميليارد تومان به بخش غير دولتي واگذار کرده‌ايم.

نوبخت با اشاره به برنامه‌هاي دولت در زمينه برون‌گرايي اقتصاد و حمايت از صادرکنندگان کشور تصريح کرد: ما در اين راستا تلاش کرديم تا تسهيلات لازم از صندوق توسعه از بانک‌ها در اختيار صادرکنندگان قرار دهيم که يکي از آثار اين اقدامات اين است که موفق شديم در 10 ماهه اول سال جاري تراز تجاري کشور را مثبت کنيم. يعني ميزان صادرات ما از واردات‌مان پيشي‌‌ گرفته است.

معاون رئيس جمهور تأکيد کرد: در 6 ماه اول سال براساس آمار مرکز آمار رشد اقتصادي کشور با احتساب بخش نفت 6.5 درصد و بدون در نظر گرفتن بخش نفت 4.5 درصد بوده است.

وي درباره ميزان ضريب جيني گفت: بايد تلاش بيشتري داشته باشيم و ضريب جيني را بهبود ببخشيم، وضعيت ضريب جيني‌مان در سال 94 نسبت به سال 89 بهبود پيدا کرده اما در طي اين سال‌ها وضع بهتري هم در سال 92 و 93 نسبت به سال 94 داشته‌ايم و ما حتماً بايد شاخص‌هايي که عدالت در توزيع درآمدها را در ضريب جيني و نسبت هزينه دهک‌ها را مشخص مي‌کند در نظر بگيريم.

سخنگوي دولت در پاسخ به اين سؤال که اکنون ضريب جيني چقدر است، افزود: اکنون ضريب جيني حدود 12 است. در حالي که اين عدد در سال 89 حدود 14.8 و نزديک به 15 بوده است اما اين عدد هم قابل قبول نيست و اگر اين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به درستي اجرا شود و اين انتظار را هم داريم بايد آثار آن را در ضريب جيني ببينيم.

نوبخت همچنين از تأسيس 3 هزار شرکت دانش‌بنيان در راستاي اقتصاد مقاومتي و تحقق برنامه‌هاي اين سياست‌ها خبر داد و گفت: در سال جاري پيش‌بيني کرده‌ايم تا 37 هزار ميليارد تومان به طرح‌هاي عمراني پرداخت کنيم همچنين بايد حداقل 4 مرکز استان را تا پايان اين دولت به راه‌آهن سراسري متصل کنيم که ان‌شاءالله با تمهيدات پيش‌بيني شده اين اقدامات انجام خواهد شد.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي