آخرین اخبار

از حضور سهراب پورناظري در تلويزيون تا حمله بهروز افخمي و فراستي به برندگان چه خبر تلويزيون

از حضور سهراب پورناظري در تلويزيون تا حمله بهروز افخمي و فراستي به برندگان چه خبر

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهروز افخمي از دو کارگرداني که از برنامه اش انتقاد کردند انتقام گرفت!

ويژه برنامه سينمايي «هفت» به مناسبت سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر پنجشنبه شب با برگزاري ميزگرد بررسي مراسم اختتاميه برگزار شد. در اين برنامه که علاوه بر بهروز افخمي، مسعود فراستي و سعيد قطبي زاده هم حضور داشتند چهره هاي متعددي روي خط اين برنامه آمدند و درباره اتفاقات رخ داده در جشنواره امسال صحبت کردند. افخمي در اين برنامه به انتقاد شديد از دو کارگرداني پرداخت که در مراسم اختتاميه حسابي از خجالت او و برنامه اش در آمدند.

بهروز افخمي در ابتداي برنامه گفت:
«با اتفاقاتي که شب گذشته افتاد ما تا چند ساعت پيش هم نمي‌دانستيم که مي‌توانيم برنامه امشب را به عنوان آخرين ويژه برنامه جشنواره، از برج ميلاد براي شما روي آنتن ببريم. اما به محض انتشار خبر، درهاي کاخ جشنواره به روي ما باز شد و موفق شديم برنامه را در زمان خود شروع کنيم.»

افخمي به وعده ايوبي مبني بر حضور داوران اشاره کرد و گفت:
«امشب داوران جشنواره برخلاف وعده آقاي ايوبي به هيچ وجه حاضر نشدند تا پاسخگوي شک و شبهه‌هاي مربوط به داوري باشند. به همين خاطر ما به سبک جشنواره برلين با صندلي خالي آن‌ها به بررسي جشنواره مي پردازيم. با توجه و پيگيري‌ها و وعده‌هايي که به ما داده بودند هيچکدام از داوران حاضر به شرکت در برنامه نشدند. اما من همچنان معتقدم که داوري جشنواره امسال بي‌اعتبارترين داوري نسبت به دوره‌هاي گذشته بوده است.»

مسعود فراستي در ادامه صحبت‌هاي افخمي از موضع برنامه «هفت» اعلام رضايت کرد:
« من فکر مي‌کنم موضع برنامه هفت درست است. اين موضع اصلا به معني دشمني بهروز افخمي و برنامه هفت نيست بلکه يک موضع فرهنگي دلسوزانه است. من خيلي خوشحالم که برنامه هفت از اصول دفاع کرد. مخاطبان هم از انعکاس نظرشان خوشحالند و همين نکته موفقيت هفت است. »

سعيد قطبي زاده نيز توضيح داد:
«متاسفانه ما گاهي براي پاسخگويي سعي مي‌کنيم از منتقد دشمن بسازيم. من در اين چند روزي که با برنامه هفت همراه بودم، متوجه برخي مسائل شدم و فهميدم که شما افراد صبوري هستيد.»

قطبي زاده درباره مراسم اختتاميه و جوايز اهدا شده ادامه داد:
«اين جوايزي که داده شد و جشنواره‌اي که برگزار شد و در برگزاري خوب و بدون نکته بود، مشکل اين انتقادها شخص دبير جشنواره يا رئيس سازمان سينمايي نيست. بلکه انتقاد بر چيستي و اساس جشنواره است. سينما چيزي است که از غرب وارد شده است. ما وقتي از مباني سينما حرف مي زنيم، از چيزي در آن سوي مرزها حرف ميزنيم. جشنواره هم اين چنين است. از جشنواره حرف مي زنيم بايد ببينيم مي خواهيم مثل اسکار، کن يا برلين باشد؟»

قطبي زاده که از اساس با ساختار جشنواره مشکل دارد، توضيح داد:
«جشنواره فيلم فجر يک چيز شتر گاو پلنگي است که شبيه همه اينهاست. مشخص نيست الگوي جشنواره به کدام مدل شبيه است. به همين خاطر انتقاد من بر اساس و ساختار اين جشنواره است.»

حضور سهراب پور ناظري رو آنتن زنده برنامه هفت

در ادامه برنامه سهراب پورناظري، آهنگساز فيلم «رگ خواب» که به روي آنتن زنده برنامه آمد به گلايه از مراسم اختتاميه پرداخت:
«در اختتاميه موسيقي باکلام يکي از آهنگ‌هاي فيلم «رگ خواب» روي يک کليپ استفاده شد که اين اتفاق بدون اجازه از من يا آقاي شجريان صورت گرفته است. من خيلي از اين اتفاق دلخورم. نامزد نشدن مهم نيست اما موسيقي اين فيلم موسيقي قابل توجهي است. من بعد از اعلام نامزدها با آقاي اکبر نبوي و محمدرضا هنرمند تماس گرفتم و جوياي علت کار شدم تا نقاط ضعفم را بدانم. وقتي تماس گرفتم آقاي نبوي گفتند ما روز گذشته با شما گرفتيم ولي در دسترس نبوديد و چون در تيتراژ پاياني شما اسم گروه آهنگسازي آورده بوديد، ما دچار شک شده بوديم که آهنگساز اين فيلم کيست! من هم گفتم مگر در تيتراژ ابتدايي و پاياني اين مسئله قابل فهم نيست. سکوت کردند و گفتند نفهميديم! اين مسئله خيلي بيشتر مرا ناراحت کرد که بجاي ايراد فني، گفتند متوجه نشديم اساسا آهنگساز کيست! چطور مي توان حتي تيتراژ فيلم را نخواند؟ من شنيدم فيلمي کانديد شد که اصلا موسيقي متن نداشت! به اين نتيجه رسيدم که در موقع اعلام نامزدها بايد با گوشي تماما شارژ بيدار بود!»

شاهرخ دلکو منتقد ديگري بود که روي خط برنامه هفت آمد و با انتقاد از داوري جشنواره گفت به همه کساني که نامزد شده اند احترام مي گذارد اما مي خواهد درباره کساني که نامزد نشدند صحبت کند:
«آقاي سلامي يا فرشاد محمدي يکي از درخشان ترين فيلمبرداري ها را در جشنواره امسال ارائه کردند. کسي اگر دوزار سواد و تجربه سينمايي داشته باشد، مي فهميد اين ها قابل ناديده گرفتن نبودند. در کارگرداني، حميد نعمت اله انتهاي کارگرداني اش را در اين فيلم به نمايش گذاشت. يا کارگرداني فريدون جيراني يا کيميايي. ممکن است فيلمش را دوست نداشته باشيم، اما نمي توان اين تکنيک هاي فني را ناديده گرفت.»

همچنين محمدرضا شفاه، تهيه کننده فيلم «بيست و يک روز بعد» به کارگرداني محمدرضا خردمندان در گفت‌وگوي تلفني با هفت گفت:
«فيلم ما تنها در بخشي کانديدا شد که اساسا تنها بخش ناقص فيلم «بيست و يک روز بعد» بود. بخش جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي ما توسط يکي از بهترين‌هاي اين رشته انجام شد، اما هنوز ناقص است و نيمي از آن باقي مانده.»

شفاه در ادامه به مساله کانديد شدن ساره بيات هم اشاره کرد:
«چگونه مي شود دو ساعت قبل از اعلام نامزدها، خانم ساره بيات کارت کانديداتوري جشنواره را به اسم و عنوان خود دريافت مي‌کنند و بارها با ايشان تماس گرفته مي‌شود که شما نامزد شده‌ايد، اما بعد نام ايشان در ليست نيست! همچنين در آن مراسم هيچ ميهماني به غير از کانديدا حضور نداشتند! من از طريق يکي از داوران مطلع هستم تا يک ساعت قبل از اعلام کانديداها، داوران اين فيلم و يکي دو فيلم ديگر را نديده بودند.»

ايمان کرميان به نمايندگي از انجمن جلوه هاي ويژه خانه سينما هم در پاسخ به ارشا اقدسي و گله او از نامه اي که انجمن براي غيرقانوني بودن درج نامش به عنوان مديرجلوه هاي ويژه به اين نکته اشاره کرد که طبق توافق با چند نهاد امنيتي مهم کشور فقط کساني مي توانند در ايران کار جلوه هاي ويژه ميداني انجام دهند و ارشا اقدسي در اين انجمن نيست.

او در ادامه به انتقاد از جشنواره فجر هم پرداخت و گفت:
«سال گذشته فيلم «باديگارد» را که واقعا درخور کانديداتوري بود، نامزد نکردند. حالا امسال به چينش نامزدها نگاه کنيد. بعد نامه ميزنيم حتي پاسخ نامه را نمي دهند! زحمت يک سال ما براي ديده شدن در جشنواره ناديده گرفته مي شود. چه کسي بايد پاسخ ما را بدهد؟»

قطبي زاده هم به دفاع از فيلم «اِو (خانه)» پرداخت و گفت اين فيلم نه تنها ناديده گرفته شده بلکه له شده، به گفته او ناداوري درباره اين فيلم در ميان هياهويي که براي ماجراي نيمروز و برخي فيلم هاي ديگر فراموش شده است چون کارگردانش نه سرشناس است نه رسانه دارد.

منير قيدي، کارگردان فيلم سينمايي «ويلايي ها» هم به روي خط تلفني برنامه هفت آمد و درباره انصرافش از دريافت جايزه استعداد درخشان درباره عدم حضور در مراسم اختتاميه توضيح داد:
«من فيلم بد با کارگرداني بد ساخته بودم که لايق کانديداتوري در اين بخش‌ها نبود، پس چطور مي‌توانستم به يک باره شکوفا شوم و جايزه استعداد درخشان را دريافت کنم؟ به همين خاطر ترجيح دادم از اين رقابت عجيب خارج شوم!»

او در ادامه اعلام کرد قرار بود جايزه بهترين فيلم از نگاه ملي به «ويلايي ها» تعلق گيرد اما سعيد ملکان به عنوان تهيه کننده حاضر به دريافت اين جايزه نشده است. در اين بين افخمي به اين نکته هم اشاره کرد که ملکان حاضر به جواب دادن تلفن هاي برنامه هفت نيست.

در ادامه برنامه سياوش حقيقي، تهيه کننده فيلم «مادري» روي آنتن زنده برنامه هفت آمد و درخصوص بحث داوري جشنواره امسال گفت:
«متاسفانه به جايي رسيديم که انگار بازگرديم به شيوه قبل بهتر باشد. همان دو سه جايزه قبل برايمان بس است. اما اين چنين بي اعتنايي به فيلم‌ها و دادن بدترين سانس اکران و از آن طرف نامزدي 12 بخش براي يک فيلم اجحاف است. ما مي خواهيم همان مس باشيم. طلا نمي خواهيم!»

در ادامه قطبي زاده درباره اهداي جوايز گفت:
«جوايز را به گونه‌اي تقسيم کردند که صداي کسي بلند نشود. اين يعني فقدان فرديت در ديدگاه و نگاه داوران.»

سيروس الوند کارگرداني بود که در ساعات پاياني شب به روي خط تلفني برنامه هفت آمد و گفت:
«بنظرم برنامه هفت ناديده گرفته شده است. حقيقتا برنامه شما جشنواره فجر را به ميان مردم برده است. قد و قواره اين جشنواره اينقدر نبوده و اين برنامه به رسوخ سينما و طرح و جدي شدن آن ميان مردم کمک کرده است. اما بنظرم شما داوران را به عنوان متهم دعوت کرده‌ايد. من هم بودم نمي‌آمدم. نمکش کمتر از زخمش است. به هرحال به فيلم پرت و بي ربط جايزه داده نشد و باز هم جاي شکرش باقي ست.»
الوند در ادامه با حمايت از هيات داوران گفت از نظر تخصصي برخي اسامي قاعدتا نبايد در بين کانديداها قرار مي گرفتند و اين همه هياهو را نمي فهمد.

مسعود فراستي و سعيد قطبي زاده هم در دامه به وضعيت نقد فيلم و منتقدها در ايرن پرداختند و به آن انتقادات تند و تيزي کردند. اما نکته جالب توجه کنايه هاي سنگين افخمي و فراستي به عليرضا داوونژاد کارگردان «فراري» و وحيد جليلوند کارگردان «بدون تاريخ، بدون امضا» بود. اين دو کارگردان در مراسم اختتاميه و پس از دريافت سيمرغشان انتقادات تند تيزي از تلويزيون و برنامه هفت کردند و افخمي و فراستي هم به تلافي روي آنتن زنده تلويزيون حسابي از خجالت‌شان درآمدند.

فراستي درباره کارگردان «بدون تاريخ، بدون امضا» گفت:
«رفتار جليلوند مثل فيلم هايش پوپوليستي و به شدت بد بود. در مصاحبع ي درباره فيلمش گفته بود، بدون تاريخ يعني بيدون زمان و مکان و بدون امضا يني بدون هويت، يک فيلم بي هويت و بي زمان و مکان اين همه قيل و قال ندارد.»

گروه فرهنگ و هنر

منبع: icinema.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)