آخرین اخبار

قاليباف: در کشور فساد وجود دارد، چون دار و دسته خودمان را به عرصه آورده ايم سياسي

قاليباف: در کشور فساد وجود دارد، چون دار و دسته خودمان را به عرصه آورده ايم

  بزرگنمايي:

چه خبر - قاليباف: دار و دسته خودمان را به عرصه آورده ايم محمدباقر قاليباف پيش از ظهر جمعه در سخنراني مراسم راهپيمايي 22 بهمن در اصفهان با اشاره به رشادت‌هاي رزمندگان و شهداي انقلاب و جنگ تحميلي اصفهان اظهار داشت: نقطه‌اي در دوران دفاع مقدس و مکاني نيست که رشادت‌هاي سرداران بزرگي همچون شهيد خرازي‌ها‌، کاظمي‌ها، رداني پورها و حبيب الهي‌ها را نديده باشد، حضور در جمع اين مردم ولايت‌مدار براي من افتخار است.

وي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي در زماني که هيچ يک از قدرت‌هاي جهان تصور چنين رخداد عظيمي را نداشتند، افزود: امام (ره) جز براي خدا کلامي نگفت و جز در راه خدا گامي برنداشت، امام عزيز در کنار شهدا با اراده آهنين و توکل به خدا انقلابي را به پيروزي رساندند که خارج از تصور از همه تحليل گران آن زمان بود.

شهردار تهران با بيان اينکه امام در پيروزي انقلاب اسلامي هيچ ترديدي به خود راه نداد، تصريح کرد: امام (ره) و شهدا دشمن تا بن دندان مسلح در حوزه استبداد داخلي و استکبار جهاني را از پا درآوردند، در آن زمان هيچ حرکت سياسي و هيچ اقدام امنيتي و نظامي خارج از اراده شرق و غرب در اين کره خاکي اتفاق نمي‌افتاد.

وي با بيان اينکه امام و ملت به راه خود ايمان داشتند، ادامه داد: امام (ره) باور داشت راهي را که انتخاب کرده صراط مستقيم است و جامعه‌اي که در مسير سنت‌هاي الهي حرکت کند سختي‌هايي را پيش رو دارد اما عاقبت اين حرکت پيروزي است چون وعده الهي است.

قاليباف با بيان اينکه امام راحل به خدا ايمان داشت و مي‌دانست عزت و ذلت دست اوست، گفت: امام (ره) مي‌دانست بي اذن خدا اتفاقي رخ نمي‌دهد و ايمان به خدا، اراده امام و ملت را قوي کرده بود.

وي با بيان اينکه امام راحل از تحريم‌ها و گزافه‌گويي‌هاي شاه ملعون نمي‌ترسيد، تصريح کرد: امام از تهديد آمريکا و جريان شوروي آن‌روز نمي‌ترسيد، افراد سست عنصري در انقلاب و در جامعه چه در دانشگاه و چه در حوزه بوده و به امام مي‌گفتند با کدام امکانات مي‌خواهيد با اين رزم مبارزه کنيد و اين راه محکوم به شکست است، اما امام پاسخ مي‌دادند که در راه خدا و براي خدا با اين ملت در مقابل دشمنان مي‌ايستيم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امام و امت هرگز ترديدي به خود راه ندادند و انقلاب در کمترين زمان ممکن به پيروزي رسيد، اين انقلاب در قرني رخ داد که دين زدايي وجود داشت، درست در زماني که ضد دين تبليغ مي‌کردند انقلاب اسلامي در سايه دين شکل گرفت و پيوند ميان دين و سياست رخ داد و نظام ولايي به جاي نظام طاغوتي در اين کشور مستقر شد.

وي ادامه داد: انقلاب ما يک هدف بزرگ داشت، يکي از مهم‌ترين وظايف و اهداف نظام و انقلاب ما اين بود که بتواند آسايش، آرامش و رفاه جامعه را در سايه نظام اسلامي براي جامعه اسلامي به دور از هرگونه طبقه بندي فراهم کند.

قاليباف با بيان اينکه اين هدف مادي انقلاب اسلامي همچنان تداوم دارد، گفت: در کنار اين هدف مادي هدف معنوي نيز وجود دارد، هدف معنوي انقلاب اسلامي اين بوده که رستگاري اخروي مردم را فراهم کند و شرايط بندگي خدا را در جامعه به ارمغان بياورد، اين آرمان انقلاب، امام راحل و شهدا و خواسته رهبر معظم انقلاب است و ما ذره‌اي نبايد از اين خواسته عقب نشيني کنيم، ما در اين مسير سختي‌هايي پيش رو داريم و خواهيم داشت.

وي افزود: در اوايل انقلاب تحريم اقتصادي و تهاجم فرهنگي را ديديم، دشمنان ما هر روز در تلاش هستند تا نظام اسلامي را نابود کنند اما ما آگاه هستيم. وظيفه ما در برابر آن‌ها اين است که با مهمترين عنصر يعني استکبارستيزي در مقابل آن‌ها بايستيم و همان طور که در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس به خود ترديد راه نداديم اکنون نيز دچار ترديد نشويم.

شهردار تهران با بيان اينکه از همان ابتداي انقلاب افراد مسئولاني بوده‌اند که نسبت به اين آرمان‌ها ترديد داشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس بني صدر را داشتيم که هيچ اعتقادي به مقاومت نداشت، در زمان‌هاي مختلف افرادي نيز افرادي بودند که شايد سابقه انقلابي‌گري را داشتند اما در ادامه راه از مسير انقلاب خارج شده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: نبايد هيچ خللي در راه و مسير خود ايجاد کنيم، اين را بايد بدانيم که امروز در هر کجا قرار داريم امانت‌دار مردم و امت اسلامي و شهدا و سرباز ولايت هستيم، اگر مجاهدت اين مردم و اين پيوند عميق ميان امت و امام راحل نبود چنين فرصت‌هايي براي ما پيدا نمي‌شد.

قاليباف با بيان اينکه مکلف هستيم نظام کارآمدي در همه سطوح ايجاد کنيم، اظهار داشت: مهمترين وظيفه نظام اسلامي در همه سطوح بايد در گام نخست همان وظيفه و هدف انقلاب اسلامي در زمينه برقراري آسايش، آرامش و رفاه و توجه به عدالت اجتماعي باشد.

وي ادامه داد: نبايد با ضعف در مديريت، ناکارآمدي، تنبلي در کار و زمان نگذاشتن، بي تدبيري در کارها سبب وارد آمدن آسيب به جامعه خود شويم، در اينکه دشمنان با ما کنار نخواهند آمد و نشان داده‌اند که هميشه در کمين ضربه به ما هستند شکي نيست، در راس اين دشمنان آمريکا و اسرائيل قرار دارند که هميشه به دنبال توطئه چيني عليه اين ملت هستند.

شهردار تهران گفت: ملت ما نشان داده‌اند در اين عرصه هميشه ايستاده‌اند اما ما مسئولان نبايد ضعف و نقش خود را به گردن دشمن بيندازيم چون اين موضوع را مردم نمي بخشند.

وي اضافه کرد: ترديد نکنيد اگر در برجام به فرمان و موافقت رهبر معظم انقلاب با دشمنان هميشگي خود مذاکره‌اي صورت داديم اين موضوع نهفته در قدرت ديپلماسي ما نبود، بلکه ريشه در روحيه مبارزه و استکبار ستيزي داشت، اين در قدرت خون شهداي مظلوم ما بود تا جايي که 5 +1 از ناعلاجي سر تعظيم در مقابل عظمت اين ملت فرود آورد.

قاليباف گفت: اين موضوع به برکت انقلاب و مبارزه است نه به برکت گفت‌وگو. البته گفت‌وگو نوعي ابزار به شمار رفته و حرف ما اين است که مذاکره هم نوعي مبارزه است، اما به دست دشمن و سازش با او نگاه کرد سرابي بيشتر نيست.

وي با بيان اينکه انقلابي‌گري ما نشان دهنده تداوم راه شهدا و امام شهداست، گفت: اين روحيه نتيجه سخنان رهبر معظم انقلاب است، به اين وسيله است که در بدترين شرايط امنيتي خاورميانه کشور ما اينگونه امن است، اين به برکت انقلابي‌گري و عزيزاني است که در اين راه زحمت مي‌کشند.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات اقتصادي کشور تصريح کرد: اين سئوال مطرح است که چرا مجموعه دولت‌ها نتوانستند مشکل اقتصادي کشور را حل کنند، مهمترين اشکال در اين است که اول بايد به انقلاب و مسير انقلابي، کار و تلاش ايمان داشته باشيم، بايد باور داشته باشيم که اين مسير الهي است و بايد به فرمايشات رهبر معظم انقلاب توجه کنيم.

وي ادامه داد: اگر به دشمن اميد داشته باشيم و دست به سمت آن ها دراز کرده و احساس کنيم آنها مي‌توانند مشکلي از ما حل کنند استباه بوده و اين موضوع سرابي بيشتر نيست، ما بايد با عقلانيت و تلاش و اميد به خدا و نه اميد به فرهنگ غرب تلاش کنيم تا "لايحتسب" شامل حال ما شود و با تلاش جهادي و تکيه بر مردم مشکلات را رفع کنيم.

قاليباف گفت: اگر امروز در کشور ما ناکارآمدي، فساد اداري، آسيب اجتماعي وجود دارد يکي از ريشه‌هاي جدي آن اين است که ما مردم را زمينه عمل، به مشارکت دعوت نکرديم، بلکه دار و دسته خود را به اين عرصه آورده‌ايم، در هر چالشي از انقلاب زماني که مردم به ميدان آمدند مشکلات حل شد، مشکل اين است که مديريت و اقتصاد را به دست مردم نسپرديم بلکه به دوستان و هم حزبي‌هاي خود داديم، در حالي که مديريت را بايد به دست جوانان انقلابي مي‌سپرديم.

وي ادامه داد: يادمان نرفته در اصفهان در يک روز بيش از 350 شهيد را تشييع کرديم ولي امروز در عرصه اقتصاد مردم کجايند؟ بايد در اين زمينه از مردم استفاده کرده و فضا را براي حضور آن‌ها فراهم کنيم، ترديدي وجود ندارد که ظرفيت‌هاي اين کشور تنها با رويکرد اقتصاد مقاومتي و با استمرار راه امام و شهدا و تحت رهنمودهاي رهبري شکوفا شده و در آينده نزديک بر مشکلات اقتصادي فائق خواهيم آمد.



منبع: تسنيم





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد