آخرین اخبار

چرا آتش‌نشان‌ها را به زور داخل پلاسکو فرستادند؟ اجتماعي

چرا آتش‌نشان‌ها را به زور داخل پلاسکو فرستادند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - شهادت 16 آتش نشان و افراد عادي يک شکست دردناکعبدالحسين مختاباد در نوبت عصر سيصد و بيست و ششمين جلسه علني شوراي شهر تهران که به موضوع بررسي حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص يافت، گفت: مديريت بحران و مديريت نجات دو موضوع جداگانه هستند که ما در حادثه پلاسکو در مديريت نجات نمره صفر داريم. بي‌ترديد مديريتي که بتواند جان يک انسان را نجات دهد وابسته به فناوري‌هاي مدرن است.

وي افزود: آنچه که در فيلم‌هاي صحنه حادثه مشاهده مي‌کنيم از طبقه دهم يک آتش نشان ميان دود و آتش و به وسيله بالابر به ساختماني که از 4 طرف آتش گرفته است، آب مي‌پاشد. سوالات بسياري درباره اين حادثه مطرح است؛ از جمله اينکه چرا و با چه مجوزي مردم وارد ساختماني شده‌اند که آتش گرفته است؟ بي‌ترديد شهادت 16 آتش نشان و افراد عادي در اين حادثه يک شکست است. متاسفانه هنگامي که شهردار تهران به محل حادثه رسيد، مديرعامل سازمان آتش نشاني با کت و شلوار مانند يک شهروند عادي مشغول ارائه گزارش به شهردار تهران بود.

اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به صحبت‌هاي مجتبي شاکري در اين جلسه گفت: اگر اين چوب بلند شود سر رئيس جمهور هم مي‌افتد، بي ترديد هر کسي که تخطي کرده است بايد پاسخگو باشد. اين خون‌هايي که به زمين ريخته باعث شرمندگي ماست.

مختاباد در پايان تاکيد کرد: ما عضو شوراي شهر تهران هستيم و وظايف ما مشخص است که از چه کسي حساب و کتاب بکشيم. برخي کارشناسان اعلام کردند که روش آواربرداري حادثه پلاسکو صحيح نبوده است. بايد بررسي شود چه کسي اعلام کرده که با چنين شرايطي آتش نشانان وارد ساختمان شوند.

اگر ما نمايندگان مردم هستيم، پس در حادثه پلاسکو مقصريم

يک عضو کميسيون سلامت شوراي شهر تهران با تاکيد بر لزوم روشن شدن ابعاد مختلف حادثه ساختمان پلاسکو گفت: هيچ يک از اظهاراتم سياسي کاري نيست و لعنت خداوند بر پدر و مادر کسي که خون 16 آتش نشان را با سياسي کاري پايمال کند.

محمد حقاني در نوبت عصر سيصد و بيست و ششمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران که به موضوع بررسي حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص داده شده است، گفت: عمق اين فاجعه بسيار زياد است و نبايد به راحتي از آتش سوزي ساختمان پلاسکو بگذريم. با وجود وسعت 640 کيلومتر مربعي و جمعيت 12 ميليون نفري تهران، اگر تدبير رهبري و پيام ايشان را نداشتيم قطعا در حادثه پلاسکو نمي‌توانستيم عمليات را به اين خوبي پيش ببريم.

وي افزود: در حادثه زلزله رودبار من هم مي‌توانستم براي گرفتن سر لوله و يا عکس در محل حادثه حاضر شوم اما چنين کاري را انجام ندادم. در سال 68 که وارد شهرداري تهران شدم براي اولين بار وارد سازمان آتش نشاني شدم. نگراني آن روز بابت 9 ميليون تومان جهت خريد لوله‌هاي آب بود تا بتوان آب را به صورت هدفمند به سمت آتش هدايت کرد که بلافاصله در همان اولين جلسه اين بودجه را تأمين کردم.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر لزوم پرهيز از سياسي کاري در بررسي ابعاد مختلف اين حادثه گفت: نبايد تاريخ را از زماني که خودمان هستيم نقل کنيم. قطعا مسئوليت شهرداري تهران تنها به تذکر ختم نمي‌شود.

وي تاکيد کرد: بنياد مستضعفان نيز وظايفي را بر عهده داشته است. آيا بنياد فقط وظيفه دارد سر ماه اجاره‌هاي اين ساختمان را جمع کند؟

حقاني عنوان کرد: هميشه مطرح کرده‌ام که عامل اجرا از عامل نظارت فرار مي‌کند. به طور کلي انسان فطرتا اين گونه است، لذا شوراي اسلامي شهر تهران مقصر است. زماني که اعلام کردم « 2800 ميليارد تومان پول بابت دوربين‌هاي نظارتي گذاشته شده است چرا بايد 2000 ميليارد تومان ديگر صرف اين امر شود در حاليکه مي‌توان اين پول را در مترو و ... هزينه کرد»، دوستان اعلام مي‌کردند اين صحبت‌ها سياسي کاري است.

حقاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به صحبت‌هاي شهردار تهران مبني بر آموزش 16 هزار آتش نشان داوطلب گفت: اين 16 هزار آتش نشان داوطلب کجا هستند؟ چه آموزش‌هايي ديده‌اند و چه اقداماتي را تا به امروز انجام داده‌اند؟

وي افزود: ما در شوراي اسلامي شهر تهران به شهردار تهران رأي داده‌ايم؛ لذا طرف ما شهردار است اما تقصير با شوراي شهر تهران است اگر 30 عضو شورا استعفا دهند من نيز به عنوان نفر سي و يکم استعفا خواهم داد. اگر ما نمايندگان مردم هستيم پس ما هم در اين حادثه مقصر هستيم. در تهران بحران مديريت داشتيم، نه مديريت بحران.

حقاني با اشاره به زمان اعلام خروج از ساختمان در حادثه پلاسکو گفت: در ميدان عمليات يک مدير داريم و آن رئيس سازمان آتش نشاني است که همه بايد گوش به فرمان او باشند. بايد ساختمان را تخليه مي‌کردند نه اينکه ساعت 10:30 دوباره به زور آتش نشان داخل ساختمان مي‌فرستادند.



منبع: ايسنا





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد