آخرین اخبار

در شوراي امنيت ميان چين و امريکا اختلافات مهمي وجود دارد سياسي

در شوراي امنيت ميان چين و امريکا اختلافات مهمي وجود دارد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري دانشجو، علاء الدين بروجردي پنجشنبه شب در مراسم گراميداشت سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم افزود: ايران کشوري است که در مجموع بيشترين ميزان ذخيره منابع نفتي و گازي را در دنيا در اختيار خود دارد و اين يک سرمايه ملي براي مردم است، اما دشمنان قبل از برجام با وضع تحريم هاي اقتصادي اجازه استفاده مناسب از اين سرمايه را به ما نمي دادند.


27دي ماه سال 1394 توافق جامع ونهايي هسته‌اي وين با عنوان شناخته شده و رسمي «برنامه جامع اقدام مشترک» يا همان برجام به اجرا درآمد.


اين توافق، در تاريخ 14 جولاي 2015 ( 23 تير 1394 ) ميان ايران و کشورهاي گروه 1+5 (آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان) در شهر وين صورت گرفت.


وي در ادامه بيان کرد: دشمن پس از شکست در جنگ نظامي (دفاع مقدس) با وجود هزينه يک هزار ميليارد دلاري، به دنبال جنگ اقتصادي عليه ملت ايران است، اما در اين جبهه نيز شکست خواهد خورد چرا که دولت و مجلس در کنار هم به دنبال حل مشکل هاي اين بخش و اجراي دقيق سياست هاي اقتصاد مقاومتي هستند.


وي ادامه داد: براي کسب پيروزي در جبهه اقتصادي بايد نظام بانکي ما همراهي بيشتري با احکام ديني پيدا کند و در اين مسير استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه لازم است.


بروجردي گفت: گرفتن سودهاي کلان که گاهي از ميزان مصوب 18 درصد هم فراتر مي رود، توانايي توليد کارخانه هاي داخلي را کاهش داده است و برخي از واحدهاي صنعتي حتي بعد از پرداخت تمام اصل و سود تسهيلات باز هم به بانک ها بدهکار هستند که اين روند بايد اصلاح شود.


وي بيان کرد: براي پيروزي در جنگ اقتصادي بايد راهبردهاي رهبر معظم انقلاب در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي اجرا شود و دولت با استفاده از تمام امکانات تحت اختيار خود، اهتمام بيشتري براي مبارزه با فساد در دستگاه هاي مختلف از خود نشان دهد.


وي با اشاره به توطئه هاي ديگر دشمن در فضاي مجازي افزود: دشمن تاکنون عرصه هاي مختلف نبرد را عليه ما تحميل کرده است که مهمترين آن ها تلاش براي تغيير ذائقه فرهنگي مردم با استفاده از رسانه هاي نوين و شبکه هاي مجازي است، دشمن در اين نبرد تلاش مي کند با هدف قراردادن باورهاي ديني و انقلابي مردم، نظام اسلامي را از درون تهي کند؛ البته ما در اين جبهه نيز در مقابل دشمن ايستاده و صدمات سنگيني را به او وارد ساختيم.


رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اين که انقلاب اسلامي در حقيقت معجزه الهي بود، گفت: مردم و به خصوص جوانان ما بايد بدانند روزگاري در ايران 60 هزار مستشار خارجي بر امور داخلي کشور مسلط بودند و مسئولان رژيم پهلوي بدون مشورت با مستکبران کاري انجام نمي دادند، اما اکنون جوانان بسيجي ما در خليج فارس به کشتي هاي نظامي آمريکا اخطار مي دهند و آنها را توقيف مي کنند.


وي بيان کرد: در روزگاري که هيچ کشوري بدون نظر آمريکا کاري را انجام نمي داد، امام خميني (ره) مي فرمود «آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند» و اين عزت ارمغان خون هزاران شهيدي است که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.


وي ادامه داد: آمريکايي ها بعد از انقلاب با طراحي کودتاهاي مختلف، جنگ تحميلي و فشارهاي اقتصادي تلاش کردند با انقلاب مقابله کنند اما ملت با هدايت رهبر معظم انقلاب در برابر تمام اين توطئه ها به خوبي ايستادند تا جايي که استقامت مردم ايران براي ساير کشورها نيز الگو شد و جبهه مقاومت اسلامي در منطقه به وجود آمد.


بروجردي گفت: در دوران دفاع مقدس، اتحاد جماهير شوروي هزاران موشک در اختيار عراق قرار داد، فرانسوي ها به اين کشور هواپيماهاي نظامي پيشرفته دادند، آلمان ها به عراق تسليحات شيميايي داده و آمريکايي ها در همه عرصه ها از جمله تامين منابع اطلاعاتي از رژيم صدام پشتيباني کردند اما با اين حال با امدادهاي الهي شکست خوردند و ايران از قبل هم قدرتمندتر شد.


وي با اشاره به اين که آرمان هاي ديني نقش مهمي در پيروزي هاي مردم ايران دارد، افزود: حزب الله لبنان نيز با پيروي از اين الگو توانست غده سرطاني رژيم صهيونيستي را در نبردهاي متعدد شکست دهد، تا جايي که سيد حسن نصرالله در ديدارهايي که با او داشتم بارها از امدادهاي خداوند به جبهه مقاومت ياد مي کرد.


وي ادامه داد: حضور حزب الله در جبهه نبرد با تکفيري ها نيز نشان مي دهد جبهه مقاومت به انسجامي کم نظير دست يافته است که مي تواند گروه هاي تروريستي را شکست دهد و حمايت هاي عربستان و برخي ديگر از کشورهاي منطقه نيز نمي تواند باعث نجات تروريست ها شود.


رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز به عراق، سوريه و ساير کشورها تنها کمک مستشاري مي کند و تجربه هاي دوران پر افتخار دفاع مقدس توسط مجاهداني همچون سردار قاسم سليماني به مجاهدان جبهه مقاومت منتقل مي شود.


وي بيان کرد: پيروزي حزب الله بر ارتش مجهز رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه در محاسبات نظامي دنيا نمي گنجيد اما با ياري خداوند متعال اين پيروزي به دست آمد و با وجود تهديد اسرائيل يک ميليون شيعه براي برگزاري جشن پيروزي حزب الله در جنوب لبنان جمع شدند.


جنگ 33 روزه در تيرماه سال 1385 رخ داد و در جريان آن حزب الله لبنان با مقاومت توانست ارتش رژيم صهيونيستي را شکست دهد و مانع از تجاوز آن به خاک لبنان شود.


وي با اشاره به اين که نظام ولايت فقيه تنها مکتب سياسي بشري نيست، ادامه داد: ولايت فقيه و حاکميت دين بر امور جامعه از افتخارهاي نظام جمهوري اسلامي است و ايران در ميان 57 کشور اسلامي تنها کشوري است که رهبري آن بر عهده فقيهي عادل و آگاه به شرايط زمان است.


بروجردي گفت: کشور ما امروز با مجاهدت هاي فراوان با وجود توطئه هاي مختلف دشمنان شاهد امنيت پايدار است و بسياري از مسئولان امنيتي کشورهاي اروپايي با سفر به ايران از ما مي پرسند شما چگونه در اين منطقه پرآشوب امنيت خود را حفظ مي کنيد در حالي که ما در کشورهايمان با حادثه هاي تروريستي مواجه هستيم؛ امروز کشورهايي مانند فرانسه، آلمان و ترکيه در معرض حادثه هاي تروريستي هستند در حالي که ما فعاليت هاي تروريستي را قبل از هرگونه اقدامي خنثي مي کنيم.


وي افزود: نظام جمهوري اسلامي بعد از تثبيت قدرت در داخل مرزهاي کشور، بر اساس انديشه هاي ديني و سياسي انقلاب اسلامي به کشورهاي منطقه کمک کرد تا وضعيت پايداري داشته باشند.


وي ادامه داد: قدرت ها تنها زماني پايدارند که مبتني بر آرمان هاي ديني باشند و نمونه شکست قدرتمندان را مي توان در جريان فروپاشي شوروي و پيش بيني امام خميني (ره) از اين اتفاق دانست.


رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مردم امروز جامعه ايران در بيان اعتقادهاي خود آزاد هستند و اين از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.


وي همچنين به اقدام اخير ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا در بستن مرزهاي اين کشور با مکزيک پرداخت و افزود: اين آقا با همه دنيا مشکل دارد و مي خواهد براي سه هزار کيلومتر مرز مشترک، ديوار بکشد و اين درحالي است که مکزيک و آمريکا سالانه 600 ميليارد دلار تبادل تجاري و اقتصادي دارند.


وي ادامه داد: امروز ميان چين و آمريکا در شوراي امنيت و همچنين در مسائل اقتصادي شکاف هاي عميقي ديده مي شود و اين نشان دهنده ضعيف شدن روز به روز آمريکاست.


در اين مراسم آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري عضو مجلس خبرگان رهبري، آيت الله سيد جعفر ميرعظيمي از استادان برجسته حوزه علميه قم و حجت الاسلام و المسلمين داود نمازي مشاور وزير کشور در امور روحانيت در کنار قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد