آخرین اخبار

بهترين خودرو هاي وارداتي غيرچيني بين مبلغ 60 تا 80 ميليون تومان ماشين

بهترين خودرو هاي وارداتي غيرچيني بين مبلغ 60 تا 80 ميليون تومان

  بزرگنمايي:

چه خبر - با مبلغي بين 60 تا 80 ميليون چه خودرويي بخريم؟

هر چند که در ممالک خارجي، خريد يک خودرو اصولا بر اساس نياز فرد و با در نظر گيري کلاس مد نظر خريدار صورت مي گيرد اما در بازار بودجه محور کشور ما، اين حساب بانکي شماست که مشخص مي کند چه خودرويي را مي توانيد انتخاب کنيد اما از آنجا که در شرايط حال حاضر کشور، انتخاب يک خودروي صفر کيلومتر با برندي معتبر بودجه سنگيني را مي طلبد، با در دست داشتن مبلغ متوسطي مثل 60 الي 80 ميليون تومان، در بازار خودروهاي نو بايد به دنبال گزينه هاي چيني باشيد اما با توجه به اينکه بسياري از افراد علاقه چنداني به خودروهاي چيني ندارند، پس چاره اي جز انتخاب گزينه هاي دست دوم کره اي، ژاپني، آلماني و ... نيست.

در اين مطلب به بررسي گزينه هاي دست دوم غير چيني با عمر زير 10 سال که در بازه قيمتي 60 الي 80 ميليون تومان قابل خريداري خواهند بود، مي رويم.

کيا سراتو

سراتو محصول کامپکت شرکت کيا موتورز کره جنوبي است که در انواع سدان و کوپه با دو نوع موتور 2000 و 1600 در بازار کشور ما حضور دارد. همچنين نسل دوم اين خودرو که از سال 2008 تا 2013 روي خط توليد کيا موتورز قرار داشت در حال حاضر توسط سايپا به صورت ckd به توليد مي رسد که شما مي توانيد نمونه هاي 1600 و 2000 وارداتي و همچنين 1600 مونتاژ داخل اين خودرو را با بودجه مد نظر خريداري کنيد.

سراتو در هر دو نسخه 2 و 1.6 ليتري خودرويي کم مصرف و کم استهلاک است و با توجه به امکانت و ابعاد مناسب، گزينه ايده آلي براي يک خانواده کم جمعيت به ويژه در شهرهاي شلوغي مثل تهران به شمار مي رود. البته لازم به ذکر است که بسياري از نمونه هاي 1600 مونتاژ سايپا از جعبه دنده 5 سرعته دستي بهره مي برند که لذا کمتر بودن پيچيدگي اين نسخه، استهلاک کمتري نيز بين شما فراهم خواهد ساخت.

در حال حاضر يک نسخه سراتو 1600 مونتاژ داخل (95-93) از 62 الي 72 ميليون تومان في مي خورد. اين در حالي است که نسخه 2000 سي سي وارداتي که از 2010 الي 2013 در کشور حضور داشتند، بازه قيمتي 60 الي 75 ميليون تومان را پوشش مي دهند.


ميتسوبيشي لنسر 1600

برند ميتسوبيشي کمتر از نيم دهه است که با محصولاتي مثل لنسر، asx، اوتلندر و ميراژ به بازار کشور ما عرضه شده و از اين بين، آرين موتور به عنوان نماينده و وارد کننده محصولات اين خودروساز ژاپني، لنسر را در دو نسخه 1.8 و 1.6 براي کشور ما در نظر گرفته است. نمونه 1.6 ليتري اين خودرو که در حال حاضر توسط شرکت به فروش نمي رسد، يکي از خودروهاي قابل خريداري در اين بازه قيمتي خواهد بود که نسبت به رقم پرداختي، کيفيت ساخت خوبي را به شما ارائه مي کند اما توجه داشته باشيد که لنسر 1600 گستره امکانات چندان وسيعي را در اختيار شما قرار نمي دهد و البته گفته مي شود که اين خودرو از حيث قطعات يدکي به ويژه در بخش ظاهري، وضعيت متوسطي دارد.

همچنين لنسر 1.6 در نسخه اتوماتيک، برخلاف نمونه 1.8 ليتري از جعبه دنده اتوماتيک ساده (و نه cvt) بهره مي برد که اين موضوع پيچيدگي کمتري را به همراه خواهد داشت. در نهايت هم بايد گفت که اگر شخصي تنوع طلب و به دنبال يک خودروي خوش فروش هستيد، در خريد لنسر 1.6 کمي درنگ کنيد.


نيسان ماکسيما

ماکسيما محصولي از پارس خودرو است که براي نخستين بار در سال 1380 پس از اخذ قرارداد با دانگ فنگ روي خط اين زيرمجموعه سايپا قرار گرفت. اين خودرو در واقع نسل سوم نيسان سِفيرو (cefiro) به شمار مي رود که در اواخر دهه 90 ميلادي به بازار جهاني عرضه شد و تنها در برخي بازارها تحت عنوان ماکسيما شناخته مي شد.

ماکسيما با يک پيشرانه v8 به حجم 3 ليتر و دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتيک و 5 سرعته دستي در بازار ما حضور دارد و با توجه به بهره گيري از جثه اي با طول 5 متر، فضاي مناسبي را به شما ارائه مي کند. پس اگر به دنبال يک خودروي خانوادگي جادار و راحت هستيد، ماکسيما گزينه وسوسه انگيزي به شمار مي رود.

البته اين خودرو امکانات گسترده اي به غير از بالابر برقي شيشه ها، آينه هاي جانبي برقي، فرمان هيدروليک، سيستم تهويه مطبوع ديجيتالي اتوماتيک و ... به شما ارائه نخواهد کرد. ماکسيما از حيث قطعات يدکي در جايگاه بسيار خوبي قرار دارد و اگر از آن به درستي استفاده شود استهلاک بالايي نخواهد داشت. هر چند که مصرف سوخت اين خودرو در شهر گاهي به عدد بيش از 20 ليتر در هر 100 کيلومتر مي رسد که اين موضوع شايد کمي مشکل ساز باشد. شما در حال حاضر با در دست داشتن 35 الي 100 ميليون تومان مي توانيد انواع ماکسيما را خريداري کنيد اما با بودجه 60 الي 80 ميليون تومان نمونه هاي اتوماتيک سال 86 الي 88 شمسي عايد شما خواهد شد.


مزدا 3

پس از خروج 323 از خط توليد بهمن خودرو، در سال 1386 مزدا 3 جايگزين آن شد. نسل نخست مزدا 3 با پيشرانه 4 سيلندر 2 ليتري و جعبه دنده 4 سرعته (مشابه مزدا 323) به بازار داخلي عرضه مي شد و توليد آن در داخل کشور تا سال 1389 ادامه يافت اما در اواخر 89 شمسي، نخستين نمونه ها از مزدا 3 نسل دوم از خط توليد اين خودروساز خارج شد. مزدا 3 نسل دوم که بيشتر تحت عنوان «مزدا 3 نيو» در بازار شناخته مي شود، از ابعادي بزرگ تر و ظاهري مدرن تر نسبت به نسل نخستش بهره مي برد و همچنين جعبه دنده 5 سرعته اتوماتيک به کار رفته روي اين خودرو نيز مصرف سوخت کمتر و کشش ثانويه بهتري را براي شما فراهم مي سازد.

البته لازم به ذکر است که مزدا 3 نيو در دو نوع سدان و هاچ بک پنج درب به بازار کشور ما عرضه شد و همچنين برخي از نمونه هاي هاچ بک نيز پيشرانه 1.6 ليتري (نمونه ارتقا يافته پيشرانه مزدا 323) را در دل خود دارند. به طور کلي مزدا 3 نيو سدان 2000 سه نوع تيپ امکاناتي به شما ارائه مي کند که اگر به دنبال گزينه اي با رقم 60 تا 80 ميليون تومان باشيد، گزينه هاي مدل 1389 و 1390 تيپ 1 و 2 پيش روي شما قرار خواهد گرفت.

مزدا 3 در تمامي نسخه ها از کاراکتري اسپرت بهره مي برد و فضاي داخلي آن چندان مناسب خانواده هاي پرجميعت نيست. توجه داشته باشيد که مزدا 3 اصولا تا حداقل کارکرد 150 هزار کيلومتر تنها به سرويس هاي عادي نياز دارند اما با توجه به فنربندي اسپرت، قطعات جلوبندي آن ممکن است دچار مشکل شود. اين خودرو از حيث قطعات يدکي در وضعيت متوسطي قرار مي گيرد و لوازم بدنه نسبتا گراني دارد.


هيونداي توسان

توسان يکي از پرفروش ترين و محبوب ترين کراس اوورهاي بازار ايران است که براي نخستين بار در سال 2008 ميلادي توسط آسان موتور به کشور ما عرضه شد. نمونه هاي وارد شده از نسل نخست اين خودرو از پيشرانه v8 سري دلتا 2.7 ليتري (فاقد vvt-i) بهره مي برند که با جعبه دنده بهره مي برند که با جعبه دنده اتوماتيک 4 سرعته ترکيب شده و قدرت موتور نهايتا توسط سيستم چهار چرخ متحرک هوشمند به هر دو اکسل انتقال پيدا مي کند.

البته ارتفاع بلند توسان از سطح زمين و همچنين بهره گيري از سيستم چهار چرخ متحرک دليلي بر موفق بودن اين خودرو در آفرود نيست اما اگر به دنبال يک خودروي شاسي بلند مطمئن براي استفاده هاي سبک خارج از جاده اي هستيد، توسان گزينه خوبي است.

همچنين توجه داشته باشيد که جعبه دنده 4 سرعته اين خودرو با فراتر رفتن از 100 هزار کيلومتر، در صورت عدم رسيدگي به راحتي مستهلک مي شود اما از حيث قطعات يدکي چه در بخش ظاهر و چه فني دچار مشکل نخواهيد بود. توسان 2008 و 2009 نندر بازار اين روزها چيزي حدود 70 الي 80 ميليون تومان (براي نمونه هاي مرتب) في مي خورد.


هيونداي سوناتا nf

اگر به دنبال يک خودروي سدان خانوادگي کم دردسر هستيد، هيونداي سوناتا nf چهار سيلندر را انتخاب کنيد. در واقع nf به نسل پنجم اين خودرو گفته مي شود که از سال 2004 الي 2009 روي خط توليد هيونداي قرار داشت و از اواخر 2006 نيز به بازار کشور ما عرضه شد. نمونه هاي پيش از فيس ليفت سوناتا nf با دو پيشرانه 4 سيلندر 2.4 ليتري و 6 سيلندر 3.3 ليتري (اصطلاحا موتور آزرا) توسط آسان موتور به ايران عرضه شد که البته اگر به دنبال يک سواري بي دردسر هستيد، پيشنهاد مي شود که نمونه v6 را خريداري نکنيد.

انواع نمونه هاي 4 سيلندر پيش از فيس ليفت (2009) سوناتا nf با قيمتي متناسب با بازه قيمتي مد نظر ما در بازار يافت مي شوند و با توجه به بهره گيري از يک پيشرانه بهينه، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پاييني دارند. سوناتا، از رنج امکانات چنان گسترده اي بهره نمي برد اما به عنوان يک خودروي 60 الي 80 ميليون توماني قابل قبول است.


تويوتا کمري xv40

تويوتا کمري xv40 يکي از موفق ترين محصولاتي بود که توسط شرکت ايرتويا به بازار کشور ما عرضه شد. اين نسل از کمري از سال 2004 الي 2011 روي خط توليد تويوتا قرار داشت و از 2007 الي 2011 نيز در تيپ هاي glx، gl و se به ايران وارد شد. تيپ gl يک نسخه ساده از از اين خودرو است که اصولا نمونه هاي تميز اين خودرو با برچسب قيمتي نازلي (کمتر از 70) در انواع دنده اي و اتوماتيک در بازار قابل خريداري است.

slx محبوب تر و پرفروش تر از gl بوده و با وجود قيمت بالاتر، امکانات گسترده تري را نيز به شما ارائه مي کند. بيش از 90 درصد نمونه هاي glx از جعبه دنده اتوماتيک بهره مي برند و مدل 2008-2007 آن را با بودجه 70 تا 80 ميليون تومان مي توان خريداري کرد.

تيپ se از رنج امکانات و جزييات ظاهري متفاوتي بهره مي برد و با توجه به اين موضوع قيمتي بالاتر خواهد داشت اما مدل 2007 اين نسخه را نيز مي توانيد با قيمتي نزديک به 80 ميليون تومان خريداري کنيد. توجه داشته باشيد که کمري همچون بسياري ديگر از محصولات تويوتا، يک خودروي کم استهلاک است و خوشبختانه از قطعات يدکي فراواني در کشور ما بهره مي برد اما لازم به ذکر است که براي تملک يک نسخه خوش فروش، بهتر است به سراغ نمونه هاي تميز و کم کارکرد اين خودرو برويد.


تويوتا کرولا e140

تويوتا کرولا همواره در طي نيم قرن اخير جزء پرفروش ترين خودروهاي جهان و البته پر طرفدارترين محصولات تويوتا قرار داشته اما در بازار کشور ما از کمري جا ماند. با اين حال نسل دهم اين خودرو که با کد e140 شناخته مي شود و از 2006 الي 2012 ميلادي روي خط توليد قرار داشت، يکي ديگر از خودروهاي مناسب قابل خريداري در بازه قيمتي 60 الي 80 ميليون تومان بازار ايران به شمار مي رود.

ايرتويا اين خودرو را در تيپ هاي امکاناتي مختلف اما با يک پيشرانه مشترک 1.8 ليتري به کشور وارد کرده بود که از نظر استهلاک و مخارج جاري در سطح قابل قبولي قرار دارد. همچنين دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتيک و 5 سرعته تيپ ترونيک براي اين خودرو در نظر گرفته شده بود که هر دو جان سخت و کم استهلاک هستند.

البته در حال حاضر با در دست داشتن 60 الي 80 ميليون تومان وجه نقد مي توانيد يک کرولاي 2008 با کارکرد بيش از 120 هزار کيلومتر يا يک نمونه کرولا gli نسل نهم (با ظاهر متفاوت و پيشرانه يکسان) مدل 2007 با کارکرد بسيار پايين خريداري کنيد.

در نهايت بايد گفت که اگر سفرهاي خارج از شهر فراواني داريد و کارکرد خودرو را به آساني بالا مي بريد، کرولا گزينه خوبي براي شما خواهد بود! ديده شده که نمونه هايي از اين خودرو بدون هيچ مشکل و تعمير اساسي تا کارکرد نيم ميليون کيلومتر بدون ايراد رانده شده اند!




منبع: هفته نامه خودرو امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها