آخرین اخبار

حاشيه هاي عجيب بررسي حادثه پلاسکو در مجلس سياسي

حاشيه هاي عجيب بررسي حادثه پلاسکو در مجلس

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي حادثه پلاسکو در صحن مجلس

صبح امروز رحماني فضلي وزير کشور و محمدباقر قاليباف شهردار تهران براي ارائه گزارش درباره حادثه ساختمان پلاسکو در صحن علني مجلس حاضر شدند.

درحالي که برخي نمايندگان تاکيد داشتند که ارائه گزارش قاليباف در صحن علني مجلس بايد پس از ارائه گزارش کميسيون عمران مطرح شود تا احيانا دفاعيات شهرداري بدون توضيحات کارشناسي کميسيون مربوطه، ذهن نمايندگان را از واقعيت و علل اصلي بروز حادثه پلاسکو منحرف نکند، محمدرضا رضايي کوچي رييس کميسيون عمران بجاي ارائه گزارش تخصصي، بيشتر به حواشي و تعارفات پرداخت و بيش از نيمي از زمان قرائت اين گزارش را به تشکر و تقدير از همکاري شهرداري و وزارت کشور و ديگر مسئولان اختصاص داد.

بنابر تصميم هيات رييسه بر اساس آيين نامه داخلي مجلس، پيش از ارائه گزارش وزير کشور و شهردار تهران، روساي کميسيون هاي مربوطه به نمايندگان گزارش دادند که بر اين اساس، به ترتيب محمدجواد کوليوند رييس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور، محمدرضا رضايي کوچي رييس کميسيون عمران و اميني سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس به صحن گزارش دادند.

سلمان خدادادي رييس کميسيون اجتماعي مجلس، محمدرضا نجفي رييس کميته بررسي حادثه پلاسکو در مجمع نمايندگان استان تهران و فاضلي رييس اتاق اصناف نيز گزارش خود را ارائه کردند.

هنگامي که محمدرضا نجفي رييس کميته بررسي حادثه پلاسکو در مجمع نمايندگان استان تهران در جريان قرائت گزارش براي مصدومان اين حادثه آرزوي شفاي عاجل کند، به دليل يک اشتباه لفظي گفت: براي مسئولان (بجاي مصدومان) آرزوي شفاي عاجل دارم.

در جريان قرائت گزارش وزير کشور، تعدادي از نمايندگان نزديک به شهرداري تهران از جمله محمد دامادي، مهرداد لاهوتي، رضايي کوچي، اکبر رنجبرزاده، شهرام کوسه غراوي با حضور در پشت جايگاه هيات رييسه با يکديگر بحث و گفت و گو کردند و اين درحالي بود که فرج الله رجبي، بهروز نعمتي و شهروز برزگر نيز با آنها گفت و گو کرده و به نظر مي‌رسد که اين سه نماينده طرف مقابل اين مذاکره بوده و با گروه نخست مشغول بحث بودند.

همزمان نادر قاضي پور ديگر نماينده نزديک به قاليباف نيز با حضور در جايگاه هيات رييسه مشغول صحبت با علي لاريجاني بود.

قاضي پور بلافاصله پس از آن، به ميان نمايندگان بازگشت و محمدحسين فرهنگي، حميدرضا فولادگر، محمد دهقاني نقندر را با خود به محل جايگاه هيات رييسه برد و در ادامه اين گروه جديد از نمايندگان نيز به بحث گروه اول اضافه شدند.

محمدباقر قاليباف بجاي قرائت گزارش، درخواست کرد که فيلمي که درباره حادثه پلاسکو تهيه شده بود، پخش شود.

در ابتداي اين فيلم مصاحبه‌اي از يک خانم مسن پخش شد که از مردم خواهش مي‌کرد محل وقوع حادثه را ترک کنند تا امدادرساني محقق شود.

تاکيد ويژه فيلم شهردار تهران بر اين مسئله که حضور مردم در صحنه علت کوتاهي در امدادرساني بوده يادآور اظهارنظر مرتضي طلايي نايب رييس شوراي شهر تهران و از حاميان قاليباف در اين شورا بود که اصرار داشت مردم مانع امدادرساني به موقع بودند.

در بخشي از اين فيلم، صداي محمد نوري خواننده محبوب فقيد کشورمان روي تصاوير شنيده ميشد و اين درحالي بود که لحظه اي پس از آن، علي لاريجاني نسبت به قطع کردن فيلم به دليل نزديک شدن به زمان نماز و ساعت پايان جلسه دستور داد و گفت که لطفا گزارش را قرائت کنيد چراکه به زمان نماز نزديک مي‌شويم و بايد گزارش شهرداري نيز قرائت شود.

هنگامي که قاليباف در گزارش خود بر روي پاورپوينت به شاخص‌هاي مديريتي اشاره مي‌کرد، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي نماينده رشت با صداي بلند گفت: راجع به مديريت صحبت نکن، از پلاسکو بگو.

اين درحالي بود که لحظاتي بعد از اين اظهارنظر جعفرزاده، علي مطهري نايب رييس مجلس در کنار صندلي اين نماينده مردم رشت در مجلس حاضر شد و دقايقي با او گفت و گو کرد.

درخواست مجلس براي عذرخواهي نهادهاي مقصر در فاجعه پلاسکو

خبرگزاري ايسنا: نماينده مردم تهران گزارشي در رابطه با حادثه پلاسکو در صحن علني مجلس قرائت کرد و گفت: اين واقعه را بايد از ابعاد گوناگون آن مورد توجه قرار داد و درس گرفت تا از تکرار چنين وقايعي حتي در ابعاد کوچک جلوگيري شود.

در ادامه قرائت گزارش‌هاي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در رابطه با حادثه پلاسكو، محمدرضا نجفي نيز به نمايندگي از جانب مجمع نمايندگان شهر تهران گزارشي را قرائت كرد.

وي گفت: بسيار ناخرسنديم امسال در حالي ايام‌الله دهه فجر را گرامي مي داريم كه كام مردم ايران از حادثه فاجعه بار پلاسكو تلخ است،‌ اين واقعه را بايد از ابعاد گوناگون آن مورد توجه قرار داد و درس گرفت تا از تكرار چنين وقايعي حتي در ابعاد كوچك جلوگيري شود.

اين واقعه ابهاماتي را در ذهن مردم ايجاد كرده است كه لازم است به آنها پاسخ گفت.

براساس گزارش مجمع نمايندگان شهر تهران بررسي ها به شرح زير است:

1-آگاهي از شرايط ساختمان و سطح ايمني ساختمان اين واقعه را پيش بيني پذير نموده بود.

2- رفع خطراز ساختمان پلاسكو از طريق افزايش ايمني بايد در دسته امور با اولويت بالا كه تدبير سريع را طلب ميكند، قرار ميگرفت.

3- رفع خطر از ساختمان پلاسكو تلازم تمام با پلمپ نمودن ساختمان نداشته است.

4- به موجب مواد قانوني شهرداري موظف به رفع خطر از شهر و يا امكان عمومي مانند سينماها و پاساژ و اقدام به ايمن سازي آنها است

5- عدم اقدامات اصلاحي در جهت بهبود ايمني ساختمان و صرفا اكتفا نمودن به اخطارها ناكافي و از جمله عوامل زمينه ساز بوده است.

6- مسئوليت هاي مالكين و سرقفلي دارها و ساير دستگاها بايد بررسي شود.

7- ابعاد وسيع خسارت جاني و مالي اين واقعه شيوه و اثر بخشي مديريت بحران را نيازمند بررسي نموده است.

8- كفايت و تناسب تجهيزات و ابزار متناسب با شرايط تهران كه سالهاست مشي بلند مرتبه سازي را در پيش گرفته است، جاي سئوال دارد.

9- بايد نگران وقوع حوادث مشابه بود و ضروري است تدبير لازمي براي جلوگيري از اين وقايع در نظر گرفت،‌ در اين راستا، رفع خطر از ساختمان هاي ناايمن، تقويت توان مديريت در بحران و اجتناب از ساختن سازه ها بلند مرتبه در مكان هاي نا ايمن از جمله موارد ضروري است.

10- مبتني بر نظام ارزشي پذيرش و مسئوليت و عذرخواهي دستگاه هاي ذي ربط مورد انتظار است،‌ ضمن تشكر ازتلاش هاي ارزشمند مديران به ويژه آتش نشان هاي عزيز بايد توجه داشت كه نقد افراد و دستگاه ها از جمله مدريت شهري به معناي ناديده انگاشتن خدمات آنها نيست مردم به عنوان صاحبان انقلاب و كشور حق دارند از شرايط ايمن و خدمات شهري مناسب برخوردار باشند. و از نتايج اصلاحي دستگاه ها مطلع شوند.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد