آخرین اخبار

هشدار شمخاني درباره نقض برجام سياسي

هشدار شمخاني درباره نقض برجام

  بزرگنمايي:

چه خبر - ديدار ژان مارک اِرو، وزير امور خارجه فرانسه با علي شمخانيعلي شمخاني در اين ديدار با استقبال از گسترش روابط سياسي و اقتصادي بين دو کشوردر فضاي پسا برجام برضرورت تسريع در رفع موانع باقيمانده به ويژه در بخش مبادلات بانکي تأکيد کرد و اظهار داشت: تداوم برجام در گرو پايبندي طرفين براجراي تعهدات بوده و فاصله گرفتن از اين روند با هر بهانه ورويکردي ،موجب شکل گيري واکنش متقابل خواهد شد.

وي با اشاره به اقدام‌هاي تروريستي انجام شده در فرانسه که کشته شدن شهروندان بيگناه اين کشور را بدنبال داشت،ضرورت برخورد همه جانبه با مقوله تروريسم را ياد آور شد و افزود: اتخاذ رويکردهاي دوگانه در مقابله با تروريسم و تفکيک تروريسم به خوب و بد ،فرجامي جز گسترش موج خشونت و جنايت بدنبال ندارد.

وي يادآور شد: لازم است با تلاش مشترک و واقعي جامعه بين‌الملل در خصوص قطع منابع مالي، انساني،رسانه‌اي و تسليحاتي گروه‌هاي تروريستي در سراسر جهان گام‌هاي عملي برداشته شود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از فعاليت آزادانه گروهک تروريستي منافقين در کشور فرانسه ضمن يادآوري جنايت‌هاي کم‌سابقه آنان در به شهادت رساندن مسولين عالي‌رتبه و شهروندان عادي جمهوري اسلامي افزود: رفتارهاي جنايتکارانه منافقين و همکاري مستقيم آنان با صدام حسين در جريان جنگ تحميلي هرگز از حافظه ملت ايران پاک نشده و هر نوع حمايت از اين گروهک تروريستي موجب انتقال پيامهاي غير دوستانه به جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.

وي با تشريح چارچوب‌هاي همکاري ايران، روسيه و ترکيه براي طراحي و اجراي ابتکارات سياسي در بحران سوريه که موجب استقرار موفق‌ترين آتش‌بس طي 6 سال گذشته و گفت‌وگوي مستقيم دولت و مسلحين گرديد، اظهار داشت: راه حل سياسي و گفت‌وگو بايد به عنوان راهکار غيرقابل اجتناب حل مجموعه بحران‌هاي منطقه‌اي مورد توجه قرار گرفته و جايگزين نظامي‌گري وبهره‌گيري ابزاري از تروريسم براي اعمال اراده‌هاي سياسي شود.

وي دستآوردهاي سياسي اخير در سوريه را حاصل استقرار وفعاليت دولت قانوني در اين کشور عنوان کرد و افزود: اگر برخي طرف‌ها کماکان به دنبال کنار گذاشتن رييس‌جمهور قانوني سوريه و شکل‌گيري خلاء قدرت در اين کشور باشند و يا با طرح موضوعاتي چون ايجاد مناطق امن و يا حائل در مسير تجزيه اين کشور گام بردارند، عملاً به تقويت تروريسم و استمرار بحران در منطقه کمک کرده‌اند.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با قابل تقدير خواندن اقدام دولت فرانسه در برگزاري کنفرانس پاريس که در مخالفت با شهرک سازي رژيم صهيونيستي و پايان دادن به محاصره غزه انجام شد اظهار داشت: محدودسازي و مقابله با اشغالگري و جنايتهاي رژيم صهيونيستي نيازمند وارد کردن فشار بين‌المللي است و اروپا بايد با ارايه پيام هاي روشن و محکم به وظيفه خود در اين خصوص عمل کند.

وي افزود: تجربيات دهه‌هاي اخيراين پيام را به جامعه جهاني منتقل کرده که تنها مسير بازگشت آرامش به سرزمين‌هاي اشغالي اعطاي حقوق واقعي مردم فلسطين است.

وي با اظهار نگراني از تشديد اقدامات نظامي و کشتار مردم بيگناه يمن از سوي ارتش عربستان سعودي، ضمن انتقاد شديد از بي‌تحرکي و سکوت کشورهاي اروپايي و اعضاي دايمي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در قبال اين جنايت‌ها افزود: برخي کشورهاي اروپايي با تداوم فروش سلاح به عربستان سعودي و بي تفاوتي در قبال کشتار مردم بيگناه و تخريب زيرساخت‌هاي يمن، عملا شريک جنايات کم‌سابقه سعودي در اين کشور فقير شده وخود را در برابر استيضاح افکارعمومي جهاني قرار داده‌اند.

ژان مارک اِرو وزير امور خارجه فرانسه نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي در خصوص سفر به جمهوري اسلامي ايران و ديدار و گفت‌گو با مقامات عالي کشورمان اظهار داشت: در فضاي پسا برجام چشم انداز روابط سياسي و اقتصادي ميان ايران و فرانسه بسيار روشن است.

وزير امور خارجه فرانسه با اشاره به رفت و آمدهاي مستمرو متقابل مسولين و فعالان اقتصادي ايران و فرانسه طي يک سال گذشته روند بازسازي زير ساختهاي توسعه مناسبات اقتصادي ميان دو کشور را بسيار مناسب عنوان کرد و افزود: تحويل گيري اولين هواپيماي ايرباس سفارش داده شده از سوي ايران نشانه روشني ازهموار شدن مسير همکاريهاي اقتصادي ميان دو کشور است.

وي با قدرداني ازبرخورد فعال جمهوري اسلامي ايران با توافق نامه برجام و اجراي به موقع تعهدات گفت: مسير پيش رو به طور قطع تامين کننده منافع دو کشور در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي است.



منبع: خبرگزاري ايسنا




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد