آخرین اخبار

واقعاٌ مردم خودروي چيني نمي‌خرند؟؟؟ اقتصادي

واقعاٌ مردم خودروي چيني نمي‌خرند؟؟؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - واقعا مردم به خريد پرايد علاقه دارندچندي پيش بود كه دولت تعرفه واردات ٨ كالاي اساسي را كاهش داد؛ موضوعي كه موجب شد تا برخي كشاورزان از اين تصميم دولت گلايه كنند و اين اقدام دولت را عدم حمايت از بخش كشاورزي بخوانند. اين امر موضوعي شد تا روز گذشته محمدرضا فياض، معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، زماني كه به جمع خبرنگاران آمد، درباره دلايل كاهش تعرفه واردات 8 كالاي اساسي بگويد و به دفاع از تصميم دولت بپردازد.

وي با اشاره به اينكه «تعداد كشاورزان در كشور 300 هزار نفر است اما 80 ميليون مصرف‌كننده داريم كه دولت براي تامين بازار در اين خصوص بايد تصميم مي‌گرفت»، در دفاع از تصميم دولت گفت: «طبيعي است كه وقتي موضوعي براي تصويب در دولت مطرح مي‌شود اين كار با حضور تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد كشاورزي انجام مي‌شود. در كميسيوني كه برنامه در آن مطرح شد وزارت جهاد كشاورزي نيز در آن عضويت داشت.

آنها نيز استدلال‌هاي خود را گفتند اما در نهايت طرح به اين صورت به مرحله اجرا در آمد. تلاش مي‌شود كه اين تصميم تنها براي واردات صرف نباشد و به توليد نيز كمك كند اما بايد در نظر داشت كه در موضوع تنظيم بازار صادرات و واردات يك طرف و تنظيم بازار در طرف ديگر است.» وي ادامه داد: «تنظيم بازار اهميت ويژه‌اي در اين مصوبه دولت داشته و بايد بدانيم كه ملك‌داري كار آساني نيست. در بخش كشاورزي ٣٠٠ هزار نفر كشاورز داريم اما آن طرف ٨٠ ميليون نفر نيز مصرف‌كننده وجود دارد كه دولت براي تنظيم بازار بايد ميان آنها تصميم‌گيري كند و در مواردي كه محصول به موقع به بازار نرسد به شرايط تناسب زماني تصميم‌گيري مي‌كند. دولت مكلف است كه دو جنبه مصرف‌كننده و توليدكننده را همزمان در نظر داشته باش

همچنين در ادامه اين نشست معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالي درباره فرمان اجرايي ترامپ مبني بر عدم ورود ايرانيان به‌ امريكا، گفت: « دنيا با امريكا ساخته نمي‌شود و در طول سال‌هاي گذشته نيز محدوديت‌هايي در تجارت با اين كشور داشته‌ايم و اين آخرين ترانه‌اي بوده كه براي ما منتشر كرده‌اند. امريكايي‌ها برخلاف حرف‌هاي گذشته خود كه مي‌گفتند تنها با دولت ايران مشكل داريم اما با مردم آن خيلي خوب هستيم، اين تصميم‌شان نشان داد كه اين موضوع حرف واهي بيش نيست. عمده تجارت ما در كشورهاي آسيايي، آفريقايي و اروپايي بوده است و حجم تجارت ما از گذشته با امريكا در كمترين سطح بوده و در شرايط فعلي با باز شدن درهاي كشورهاي اروپايي به آن سمت حركت كرده‌ايم.»

معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص وضعيت خودروسازي در كشور گفت: «در ٥ تا ٦ ماه گذشته محصولات خودروسازان داخلي با استقبال مناسبي مواجه شده است و با وجود اينكه خودروهاي چيني امكانات و ظاهر خوبي دارند اما مردم درك كرده‌اند كه هر خودروي چيني يك كالاي چيني است.

در شرايط فعلي افرادي كه به دنبال دريافت سواري مطلوب از خودروها هستند به دنبال جنس داخلي مي‌آيند و استقبال مردم باعث شده كه توليدات خودروسازان دوباره رونق بگيرد.»وي در ادامه درباره آينده روابط تجاري با امريكا و احتمال تحريم‌هاي بعدي توسط اين كشور عليه بازرگانان ايراني گفت: «هنوز تحريم جديدي اتفاق نيفتاده است اما ممكن است تحريم جديدي حاصل شود اما در شرايط فعلي دستور اجرايي ترامپ مربوط به رفت و‌ آمد افراد است و به امور تجارت ارتباط پيدا نكرده است.» معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: «در اين شرايط اما كساني كه در امريكا ارتباطات اقتصادي داشته‌اند اكنون براي رفت و‌ آمد مشكل پيدا كرده‌اند. بايد صبر كنيم و ببينيم كه دولت امريكا بالاخره چه تصميمي مي‌گيرد و ما نيز اگر قرار باشد تصميمي بگيريم نبايد فعلا آن را افشا كنيم.» مردم به خريد پرايد علاقه دارند وي همچنين در خصوص وضعيت ادامه توليد پرايد و پژو تا پايان سال گفت: «خودرو ٤٠٥ استاندارد و كشش خود را در بازار دارد و ما معتقديم مناسب نيست تا زماني كه خودرويي براي جايگزيني در اين سبك معرفي نكرده‌ايم آن را از رده خارج كنيم. در صورتي كه خودرويي مورد علاقه مردم باشد و استانداردهاي اوليه را طي كند به نظرم بايد توليد آن ادامه پيدا كند. مردم اكنون براي خريد پرايد از ماه‌ها قبل نوبت مي‌گيرند كه اين امر به معناي آن است كه به خريداري اين خودرو علاقه‌مند هستند. ممكن است در شرايط فعلي برخي از خودروها به قيمت پرايد و پژو نزديك باشند اما به مردم نمي‌توانيم بگوييم كه از اين خودروها استفاده نكنيد و آنها را از رده خارج كنيد.» معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين با اشاره به خروج ٤٠ هزار خودرو از چرخه ناوگان تاكسيراني كشور گفت: «اغلب افراد براي جايگزيني خودرو به دنبال سمند بودند و برخي نيز پژو خريداري كردند اما دست مصرف‌كنندگان را در اين خصوص براي انتخاب باز گذاشتيم.»




منبع: اعتماد




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي