آخرین اخبار

در نجات دروازه پرسپوليس پوکر شدم+ عکس ليگ هاي ايران

در نجات دروازه پرسپوليس پوکر شدم+ عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر -

رضاييان: در چيپ‌ زدن شاگرد علي کريمي هستم

مدافع راست پرسپوليس موفق شد در بازي برابر صباي قم يکي از عوامل اصلي کسب سه امتياز اين تيم لقب گيرد.او که در نيمه اول يک بار دروازه اين تيم را از دريافت گل نجات داده بود، در ادامه توانست نقش اصلي را در هر دو گل به ثمر رسيده سرخپوشان ايفا کند تا اين تيم اکنون با 6 امتياز اختلاف، شرايط ويژه‌ و مناسبي در صدر جدول به خود اختصاص دهد. او در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" در خصوص اتفاقات ديدار برابر صباي قم، نجات دروازه پرسپوليس، گل چيپ و کري با محسن فروزان؛ همچنين شانس قهرماني سرخپوشان صحبت کرد که در ادامه خواهيد خواند.

در خصوص بازي با صبا و کسب سه امتياز حياتي از اين ديدار خارج از خانه صحبت کن.

قبل از بازي انتظار ديدار سختي داشتيم و در جريان بازي نيز آنها نشان دادند براي کسب امتياز برابر ما قرار گرفته‌اند. با اين حال در روزي که ديگر مدعيان، امتياز از دست داده بودند، ما محکوم به کسب امتياز بوديم. بايد فاصله امتيازي خوبي نسبت به حريفان به دست مي‌آورديم و خوشحالم که در نيمه دوم با يک نمايش مناسب به هدف‌مان رسيديم.

دو فصل قبل و در زمان حضورت در راه‌آهن برخورد عجيبي با نيمکت صباي قم داشتي که جنجال بزرگي نيز به وجود آورد. براي دلجويي از صمد مرفاوي به سمت او رفتي؟

بله، وظيفه‌ام بود که به سمت ايشان بروم و براي بازي رخصت بگيرم. آقاصمد هم برخورد گرم و پدرانه‌اي با من داشت و در کل جريان بازي هم هر زمان لب خط مي‌آمدم برايم کري مي‌خواند. ايشان زماني که در صبا بودم، لطف بزرگي به من داشتند و برايم زحمت کشيدند. در مورد ماجرا زمان بازي راه آهن – صباي قم صحبتي نشد و من هيچ وقت به بزرگترم بي‌احترامي نمي‌کنم.

صبايي‌ها اعتقاد دارند که ضربه حنيف عمران‌زاده از خط گذشته بود و گل اين تيم ناديده گرفته شد. به عنوان کسي که عامل اين قضيه بوده درباره آن توضيح مي‌دهي؟

به هيچ عنوان گل نبود و من کاملا روي خط بودم و توپ را برگرداندم. آقاي برانکو ايوانکوويچ از من در زمان کرنر حريف مي‌خواهد روي تير يک باشم و اين بار چهارم بود که موفق شدم از روي خط مانع از گل خوردن پرسپوليس شوم. يک بار بازي با استقلال تهران، يک بار تراکتورسازي، يک بازي فولاد و اين بار هم برابر صباي قم و با اين حساب هت تريک را رد کردم و پوکر شدم. وقتي عليرضا بيرانوند خروج کرد به وسط دروازه رفتم و توانستم ضربه بازيکن حريف را بدون اينکه وارد دروازه شود دفع کنم و هزار دوربين و زاويه هم اين صحنه را نشان دهند مطمئن باشيد گل نبوده است. خوشحالم که در اين صحنه براي تيمم موثر بودم. اگر در آن زمان گل مي‌خورديم اوضاع خيلي بد مي‌شد و کار سختي با بازي صد در صد دفاعي صباي قم داشتيم.

دوري از ترکيب اصلي به دليل مصدوميت و در نهايت بازگشت رويايي به ترکيب اصلي. اين روزها چطور بود؟

کساني که مرا مي‌شناسند، مي‌دانند که من عاشق تمرين کردن هستم. روزهاي مصدوميت و دوري از تمرين واقعا سخت بود. بعد از اينکه مشکلم برطرف شد، بلافاصله تمرينات اختصاصي‌ام را با مارکو به عنوان بدنساز تيم شروع کردم و توانستم به شرايط تمرين برسم. در بازي قبل دقايقي بازي کردم و در اين بازي هم فرصت به من رسيد و خوشحالم که دل هواداران را شاد کردم. اين بهترين حس دنياست.

راستي ماجراي کري‌خواني‌ات با محسن فروزان و صحبت‌هاي قبل و در جريان بازي‌تان چه بود؟

من با محسن دوست قديمي هستم. در جام‌ملت‌هاي آسيا در استراليا هم با او هم‌اتاق بودم و پيش از بازي کري داشتيم. به او گفته بودم ماجراي فصل گذشته را جبران مي‌کنم. فصل گذشته و در بازي آخر خيلي ما را اذيت کرد و روي اعصاب هواداران ما بود. قبل از بازي گفت اگر پنالتي شود به خودت زحمت نده و مطمئن باش آن را مي‌گيرم که گفتم اينقدر محکم مي‌زنم که فرصت تکان خوردن هم نداشته باشي. در زمان پنالتي هم اينقدر با حرکات چشم و دست قصد داشت تمرکزم را برهم بزند که تصميم گرفتم چيپ بزنم و کار را تمام کنم. با او کري دارم اما بازنده همه‌ي آنها بوده و تا الان چهار گل به او زده‌ام. وقتي کرنر شد، محسن مسلمان گفت تو بزن و وقتي تبديل به گل شد به فروزان گفتم منتظر باش خودم هم بايد به تو گل بزنم و اين تمام ماجراي کري ما در اين بازي بود و البته او بچه خوبي است و در دلش چيزي نيست و اميدوارم در بازي‌هاي آينده موفق شود. لياقت آن را دارد.

اين شيوه پنالتي زدن را پيش از اين با اين اعتماد بنفس علي کريمي به عنوان بازيکن محبوبت انجام مي‌داد. فکر مي‎کني تو بهتر از او ضربه زدي؟

اصلا نمي‌توان مقايسه کرد و علي آقا اسطوره است و من شخصا از او خيلي چيزها ياد گرفتم و دوستش دارم. همه پيشکسوتان برايم قابل احترام هستند و اميدوارم سايه آنها هميشه بالاي سر ما و باشگاه باشد. چيپ زدن خيلي لذتبخش است و يک بار در استاديوم آزادي به سوشا مکاني هم زدم. البته به شرايط بازي بستگي دارد و من در آن شرايط حس خوبي نسبت به اين اتفاق داشتم و مطمئن بودم اگر ضربه ام در چارچوب باشد حتما گل مي‌شود ولي اين را حتما بايد بگويم که علي کريمي اسطوره تکرار نشدني فوتبال ماست و بهتر چيپ مي‌زند و من شاگردي‌اش را مي‌کنم.

مساله ديگر در مورد پنالتي‌زن اين بازي بود. در بازي‌هاي قبلي حسين ماهيني پنالتي پرسپوليس را مي‌زد اما...

در اين بازي پنالتي زن از قبل مشخص نشده بود. البته در آخرين بازي آقاي برانکو ايوانکوويچ من و مهدي طارمي را مامور زدن پنالتي معرفي کرده بود. حرف اين چيزها نيست و مهم نيست چه کسي بزند و چطور بزند. ما بهترين تيم را داريم و حسين همان آن زمان به سمت من آمد و به عنوان کاپيتان به من روحيه داد. همه با هم خوب هستيم و بهترين اتفاق تيم ما همين مساله است. ما نشان داده‌ايم که هيچ چيز بيشتر از تيم براي هيچ کدام ما اهميت ندارد و اميدواريم در پايان همه چيز به سمت هدفي که دنبال مي‌کنيم برود و موفق شويم.

در خصوص بيانيه تراکتورسازي که گفته‌اند بايد بازي پرسپوليس زودتر برگزار شود و ... صحبتي نداري؟

من فقط مي‌توانم خواهش کنم بازي تراکتور را بعد از ما بيندازند و مطمئن باشيد اينطور ما راحت تر هستيم. بايد اين نکته را بگويم که ما اصلا به تيم‌هاي ديگر فکر نمي‌کنيم و هر هفته به سه امتياز و بازي خودمان تمرکز مي‌کنيم. اميدوارم در اين بازي بتوانيم عملکرد خوبي داشته باشيم و در ادامه در ليگ قهرمانان آسيا نيز عملکرد خوبي داشته باشيم.

بازي با تراکتورسازي و اين بار کري با محسن بنگر به عنوان بهترين دوستت در پرسپوليس. فکر مي‌کني بتواني برابر او هم موفق باشي؟

اول بايد ببينيم کادرفني چه تصميمي دارد و در نهايت کدام بازيکن در اين بازي به ميدان مي‌رود. اگر بازي کنم از جان و دل براي موفقيت تيم تلاش مي‌کنم. آقا محسن از دوستان خوبم است و براي او بهترين آرزوها را دارم البته بعد از اين بازي!

در رويايت پرسپوليس را در پايان فصل در کجاي جدول مي‌بيني و آيا حسرت قهرمان نشدن پرسپوليس پايان خواهد يافت؟

مسلما همينطور است. من به رويا فکر نمي‌کنم و همه چيز را با واقعيت مي‌سنجم. در هر بازي تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم تا به هدف پاياني برسيم و هفته به هفته به آن نزديک‌تر خواهيم شد. اين يک خواست جمعي است و خوشحالم که هيچ کدام از ما دچار غرور نشده‌ايم و هيچ چيز را تمام شده فرض نکرده‌ايم؛ بر اين اساس هر هفته براي دستيابي به هدف تلاش بيشتري مي‌کنيم تا يک لذت و شادي بزرگ را با هواداران سهيم شويم.

گفتگو: حميد ابراهيمي

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد