آخرین اخبار

شکست را با اين روش ها شکست دهيد!! شادکامي و موفقيت

شکست را با اين روش ها شکست دهيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - روش هاي شکست نخوردن در زندگي

شکست «درد» دارد. دست‌کم تجربه آزاردهنده‌اي است؛ چيزي که بسياري از ما تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم تا با آن روبه‌رو نشويم. گاهي تاثيرات يک شکست مي‌تواند تا مدت‌هاي طولاني باقي بماند و در ذهن ما، رد پايش را به جا بگذارد و يک مانع ذهني ايجاد کند که باعث شود در سال‌هاي بعدي زندگي، به سختي بتوانيم بر آن غلبه کنيم. اما بايد راه‌هايي را نيز براي غلبه بر شکست ياد بگيريم. پس با ما همراه باشيد.

اهميت شکست را درک کنيد

وقتي شکست مي‌خوريم، معمولا به فکر فرو مي‌رويم، به دنبال معناي جديدي براي زندگي‌مان مي‌گرديم و جواب‌ها و راه‌حل‌هاي ممکن و بالقوه را براي رسيدن به اهداف‌مان بررسي و کشف مي‌کنيم. در حقيقت، شکست بخشي ضروري از مسير رسيدن به اهداف‌مان است. هر چقدر هم که در مورد اهميت شکست در زندگي دليل و برهان بياوريم، در مواجهه با آن، آن‌قدر درگير ناراحتي‌هايش هستيم که به سختي مي‌توانيم منفعتي در آن ببينيم. وقتي تمام آن چيزي که از شکست مي‌بينيم و درک مي‌کنيم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست براي رسيدن به اهداف و آرزوها دشوار مي‌شود.در اينجا 5 راهکار به شما توصيه مي‌کنيم که مي‌توانيد با کمک آنها بر شکست غلبه کنيد و به اهداف‌تان برسيد.

هيچ‌چيز ارزشمندي، آسان به دست نمي‌آيد

ما آدم‌ها در دنياي امروز دوست داريم فورا به نتيجه برسيم و راضي شويم؛ چيزهايي را مي‌خواهيم و فورا هم مي‌خواهيم! وقتي مي‌توانيم هر چيزي را که مي‌طلبيم بدون معطلي به دست بياوريم، چرا بايد صبر کنيم؟ از فست‌فودها گرفته تا دسترسي به اينترنت پرسرعت، باعث شده ناشکيبايي و عدم تحمل‌ ما براي هر چيزي روز به روز بيشتر شود، بنابراين عجيب نيست که شکست تا اين اندازه آزارمان دهد.ما آن‌قدر به گرفتن نتايج فوري عادت کرده‌ايم که درک نمي‌کنيم براي رسيدن به هدفي قابل توجه و چشمگير، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسيدن زمان‌‌بَر است، اما طي اين زمان و همان‌طور که مسير رسيدن به هدف را طي مي‌کنيم، شخصيتمان ساخته مي‌شود و به شناخت‌هاي جديد دست مي‌يابيم، حتي شايد معناي عميق‌تري در زندگي‌مان کشف کنيم.

از آدم‌هاي منفي‌باف دوري کنيد

ذهن انسان براي دور ماندن از درد و ناراحتي، بي‌وقفه کار مي‌کند و خستگي‌ناپذير است و در واقع هر کاري مي‌کند تا از هر نوع دردي در هر اندازه‌اي که هست جلوگيري کند. بخشي از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد ديگري است که به شما مي‌گويند: «من به تو مي‌گويم که چنين است» يا «تو بايد به حرف من گوش مي‌دادي» و «وقتي در اوج موفقيت بودي، بهترين کار اين بود که کنار بکشي». منفي‌باف‌ها هميشه با تمام توان‌شان در اطراف‌تان هستند تا از ديد خودشان از شما انتقاد کنند. اما شما به آنها گوش ندهيد.

حرف‌ها و غُر زدن‌هايشان را نشنيده بگيريد تا بتوانيد به شکست‌تان به چشم يک تجربه ارزشمند نگاه کنيد. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با اين افراد دوري کنيد. فقط اين را بدانيد که هميشه کساني هستند که از شکست‌ها و عدم موفقيت‌ شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعي هم داريد که پيروزي‌هايتان را جشن مي‌گيرند و با تشويق‌هايشان به شما انگيزه مي‌دهند تا به هدف‌هايتان برسيد. بهتر است روي تکنيک‌هاي مثبت انديشي بيشتر کار کنيد.

موفقيت نشانه‌هايي دارد

هرچند شکست مي‌تواند دشوار باشد، اما زمان خوبي براي جست‌وجوي نشانه‌هاست، زيرا موفقيت سرنخ‌هايي دارد. دنبالشان بگرديد تا پيدايشان کنيد. در هر زمينه‌اي که تلاش مي‌کنيد و هر هدفي که داريد، دنبال کساني بگرديد که موفقيت‌هايشان، الگوي شماست. سپس جست‌وجو کنيد تا کليدها را پيدا کنيد. اين افراد موفق چه کرده‌اند؟ چقدر طول کشيده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خورده‌اند؟مردم معمولا باور نمي‌کنند که بيشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خورده‌اند، اما قابل توجه‌ترين وجه تمايزشان اين است که هرگز دست از تلاش برنداشته‌اند. اين، بزرگ‌ترين تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق‌ترين‌ها، روحيه سرسختي در تسليم‌ناپذيري و پشتکار دارند.

به شکست مانند يک فرصت نگاه کنيد

گاهي وقت‌ها، شکست به خودي‌ خود دليل ترس افراد نيست؛ بلکه اين ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز مي‌دارد. غلبه بر شکست، فرصتي است تا ترس‌هايتان را کنار بزنيد.

از شکست به عنوان تجربه استفاده کنيد

شکست بايد فرصتي باشد تا از اشتباهات‌مان درس بگيريم و تجربه کسب کنيم. اگر بتوانيم از اين دانش و تجربه بهره ببريم، مهارت کسب کنيم و رو به جلو حرکت کنيم، اتفاقات شگرفي روي خواهند داد. ما از راه‌هاي مختلفي مي‌توانيم از شکست‌هايمان درس بگيريم، اما لازمه‌اش اين است که به شکست و عدم پيروزي‌مان بي‌طرفانه و واقع‌بينانه بنگريم؛ درست مانند کسي که از بيرون به ماجرا نگاه مي‌کند.از خودتان بپرسيد چرا شکست خورديد؟ کجاي کارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت ديگري مي‌توانستيد انجام دهيد؟ آيا ايراد از برنامه‌تان بوده است؟ آيا به اين دليل شکست خورده‌ايد که از مورد مهمي غفلت کرده‌ايد؟ آيا عادت بدي داريد که ممکن است باعث شکست‌تان شده باشد؟ نگاه‌تان کاملا واقع‌بينانه باشد تا از اتفاقي که افتاده است درس بگيريد و از اين عبرت و آگاهي براي ارتقاي خودتان و تلاش دوباره استفاده کنيد. مطمئن باشيد تا زماني که دست از کار و تلاش برنداريد، مي‌توانيد بر شکست غلبه کنيد و به آرمان‌تان برسيد.



منبع : روزنامه آرمان امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد